تویوتا

تکنولوژی ایمنی کم‌هزینه تویوتا

کمپانی تویوتا با بیان این که چند ویژگی ایمنی الکترونیکی خود را در مقیاس کوچک و متوسط با هزینه ای بسیار پایین ارائه خواهد کرد، کودتای کوچکی در عرصه ایمنی برای خودروهای غیر لوکس ایجاد کرد. این سیستم‌های ایمنی به دو دسته مختلف تقسیم می‌شوند و در پاییز امسال برای تویوتا راوفور ۲۰۱۶ و آوالون ارائه خواهد شد و تا پایان سال ۲۰۱۷ در خودروهای دیگر گسترش خواهد داشت.

2016 Toyota Avalon
۲۰۱۶ Toyota Avalon
تویوتا سیستم ایمنی Sense C خود را برای خودروهای کامپکت خود در نظر گرفته که با ۳۰۰ دلار، ترکیبی از سیستم‌های پیش برخورد، هشدار خروج از لاین و نوربالای اتوماتیک است. این سیستم‌ها از دوربین و رادار استفاده می‌کند و راننده را با هشدار صوتی و تصویری از خطرات باخبر می‌کنند. اگر راننده به این هشدارها پاسخ ندهد، این سیستم حدوداً ۱۹ مایل بر ساعت سرعت را قبل از برخورد کاهش می‌دهد و اگر راننده از سرعت خود نکاهد، با تشخیص سیستم نیروی بیشتری برای کاهش سرعت اعمال می‌شود. سیستم پیش‌برخورد تویوتا، سرعت‌هایی را پوشش می‌دهد که ۸۰ درصد تصادفات از پشت اتفاق می‌افتد. سرعت نسبی حدوداً بین ۷ تا ۵۰ مایل بر ساعت). هشدار خروج از لاین با استفاده از دوربین و پیدا کردن خطوط سفید و زرد جاده، راننده را با هشدار صوتی و تصویری از خارج شدن از خط آگاه می‌کند. سیستم نوربالای اتوماتیک مثل سیستم‌های دیگر کار می‌کند و با استفاده از دوربین، چراغ جلوی خودروهای لاین روبرو و چراغ عقب خودروهای جلویی را پیدا می‌کند و نوربالا را به نورپایین تغییر می‌دهد تا باعث کور شدن دید دیگر رانندگان نشود.

Toyota Safety Sense
Toyota Safety Sense
تویوتا با ۵۰۰ دلار، پکیج سیستم ایمنی Sense P خود را برای خودروهای سایز متوسط و پریمیوم خود مهیا کرده که شامل تمام ویژگی‌های Sense C بعلاوه سیستم شناسایی عابر پیاده و کروز کنترل تطبیقی است که با نصب رادار میلی‌متری موجی مهیا شده است. مثل سیستم پیش‌برخورد، سیستم شناسایی عابر پیاده بین سرعت ۷ و ۵۰ مایل بر ساعت کار می‌کند و می‌تواند سرعت را حدوداً تا ۱۹ مایل بر ساعت کاهش دهد، تویوتا بیان داشته که سیستم راداری کروز کنترلش مثل بیشتر سیستم‌های دیگر با در نظر گرفتن خودروی جلویی سرعت خود را تنظیم می‌کند.

Toyota RAV4 Safety Sense
Toyota RAV4 Safety Sense
سیندی نایت، سخنگوی تویوتا، بیان داشت “گسترش این سیستم ایده ی ماست اما در حال حاضر نمی‌توانم بیشتر از این اشاره ای داشته باشم”. او همچنین اشاره کرد که تویوتا قصد دارد در نهایت این سیستم‌ها را برای ۷۰ درصد از مشتریان اروپایی مهیا کند، اما مشتریان آمریکایی چطور؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۷ دیدگاه‌ها

  1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    درود
    مطلب خوبی بود
    ممنون از نویسنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. (((RETOLEX(((REZA

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    به این میگن تکنولوژی نه صندلی برقی سانتافه
    Just toyota

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان آرسنالی

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      جوری میگی صندلی برقی سانتافه مثل اینکه هیوندای اصلا از اینا نداره.
      همین جنیسس 2014 با نصف قیمت مدل هایی که از این تکنولوژی ها داشتند از جمله لکسوس(دقت کن لکسوس نه تویوتا) همه این موارد ایمنی به جز تشخیص عابر پیاده رو داشت تازه مال هیوندای کاهش سرعت تا توقف کامل بود نه برخورد.
      فیلمش هم تو پدال هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد میرزایی

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (6 ديدگاه)

        لکسوس خودرو خاص شرکت تیوتاست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. (((RETOLEX(((REZA

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        اونی که شما میگی 2015 هست

        با نصف قیمت!!!
        اون صندلی برقی هم ماجرایی داره . داداش شما که منظور منو نگرفتی و از هیچی خبر نداری چرا میایی گیر میدی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. (((RETOLEX(((REZA

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    قیمتاش تو حلقم
    این چیز ها رو خیلی از ماشینا دارن ولی اونا با چه قیمتی و این با چه قیمتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سامان از تبریز

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باید دست تک تک مهندسین و کارکناشو بوسید
    که اینقدر به فکر ایمنی و سلامت مشتری هاشون هستند

    I❤TOYOTA

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا باید به تویوتا آفرین گفت. در همه زمینه ها داره خوب کار می کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ALL CARS

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (467 ديدگاه)

      بدون تعصب از هر تکنولوژی ی وامکانات ایمنی ورفاه ی عالی ای که خودروساز ها برای امنیت ورفاه هرچه بیشترصاحبان (خریداران)خودروها بکارمیبرن باید قدردانی کرد.چه آلمانی ویا ژاپنی وامریکایی و…
      شاید قسمتی از این کارها برای تصاحب هرچه بیشتر بازارهای خارجی وفروش بیشترباشه که خودروسازها دائما با بالا بردن کیفیت خودروها در تمامی جوانب دارن انجام میدن وبه هردلیل دیگه ی هم که باشه روز به روز پیشرفت میکنن که هم برای خود خودراسازان بسیار حیاتی ست وهم برای مردم وکسانی که از این خودروها استفاده میکنن وافرادی همچون من که نداریم اما از دیدنشون بسیار لذت میبریم

      وسپاس از مهدی نیک‌سیرت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. سعید

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    سیستم های ایمنی کاملا کاربردی با قیمت خیلی خوب،دمت گرم تویوتا
    البته هیچ ارزونی بی علت نیست :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احسان(احسان سابق)

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    این تویوتا کلا هر کاری کنه تعریفش رو میدیم.البته که خیلی دوست داشتنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فرید

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (787 ديدگاه)

    تویوتا که یه برند معمولیه این سیستم رو با ۵۰۰ دلار عرضه میکنه حالا یه برند لوکسی مثل بنز برای اکسیژن داخل ماشینشم از مشتری بدبخت بیچارش پول هنگفت میگیره چه برسه به این تکنولوژی ها…
    بنز جان تویوتا رو سرلوحه قیمتات قرار بده و اینقدر پول مفت از مشتریات نگیر…
    تازه این تکنولوژی هم ربطی به برند لوکس و غیر لوکس نداره نمونش میتونین روی RX جدید ببینن و قیمت اون رو هم سرلوحه کارخونتون قرار بدین :-D :-D
    درود به شرفت تویوتا…آینده تورا میخواند…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      معلومه بنز اینقدر خوب و موفقه که هرکسی دوست داره اسمشو یجوری بیاره؛حالا چه با تعریف و تمجید و چه با ایرادهای الکی و بی پایه و اساس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    همین ارزونی هم نتونسته تو فروش لکسس در برابر المان ها کاری بکنه .
    توروخدا شاخه به جز جی دی پاور و کانسومر ریپورتس پیدا کنید .
    طرف جرأت نداره بیاد پست های بنز ، از خودش نظر در بکنه . چون به ضررشه . چون دهنش بستست . حرفی نداره بزنه . اصلا نمیتونه برندش اظهار وجود کنه در اون سال .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    مرسدس بنز هزینه هایی که میکنه فقط سرشکن میشه روی محصولات خودش نه هزار تا برند معمولی و برند لوکس .
    هیچ شاخه ایی حرف ندارند بزنن الا دو شاخه . اون دوتارو ازشون بگیری مردن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. افشین

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (20 ديدگاه)

      من با آقا میلاد موافقم

      I Love Benz too

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. بهزاد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    همه ی شرکت ها بر روی آپشن ها و سایر امکانات پول میگیرند و به اصطلاح روی محصول سرشکن میکنند منتها به خاطر توانایی ها مدیریت تویوتا این هزینه ها کمتر از سایرین آب میخوره و اکثرا هم از قطعه سازان تامین میکنند مثل بوش و دنسو و trw و…
    اون پست هم بسیار خوب بود و خودروهای کلکسیونی دو دف تاریخی زیبایی به نمایش درآمدند و از تاریخ شروعشون هم یادی شده بود و از نویسنده محترم تشکر میکنم و برای بیان وضعیت کنونی و حال دنیا نمادها چیز دیگری هستند که در اون جیپ و لندروور و لندکروز اسطوره شدند و در دست عموم قرار گرفتند!
    نیازی هم به دادن آمار و ارقام نیست و حداقل شانس دیدن و استفاده و لذت بردن از خودروهای نامبرده هزاران برابر بیشتر از G کلاس هست و در دنیای نوین ارزش زمانی حال و آینده بسیار بسیار بیشتر از گذشته هست و محصولات نوین بعد از G های 100 و اندی سال آنقدر خوب و پر فروش هستند که خود به خود گردن دوست دارانشون فراز میشه!
    در تست مجله ماشین مهندس محترم که 3 خودرو را تست میکرد که در اون مزدا و vw و… بودند گله ای عنوان کرد به این عنوان؛
    آپشن های اجباری خودروهای آلمانی!
    فکر کنم منظور شرکت همان سرشکن کردن قیمت تمام شده باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (787 ديدگاه)

      آفرین بهزاد جان…
      بخدا من حوصله این آلمانای متعصب رو ندارم فقط حرف الکی از تک و پهلوشون در میارن و بزور میخوان حرفشون رو اثبات کنند کi نمیتونند…
      این ها هنوز تو ۱۰۰ سال پیش سیر میکنند فکر میکنند…بابا اون زمانو لولو برد در زمان حال سیر کنین نه گذشته…الان چی هستین بابا…
      تاریخچه لندکروز رو بخوایم بزاریم به یه قسمت کفاف نمیده…بابا خنده داره بخوام درمورد لندکروز ادعا کنیم…هر ماشین شناسی یه سرچی از ویدئو های لندکروز تو سایت های از جمله آپارات خودمون (یوتوب پیشکششون) دیگه نه نیازی به مقاله داره نه چیزی…علا که داریم میبینیم همین جی شون داره خودش رو جر میده با انواع چرخ(۶*۶ و ۴*۴ و در آینده ۱۰*۱۰ :-D )بتونه با لندکروز رقابت کنه که باز هم نمیتونه…تازه طرف باید دوبرابر پول یه لند کروز بده به جی کلاس بعد باید یه لندکروز اون رو بیاره بیرون من یه عکس دارم که همین (۶*۶) (با اون لاستیک های پیس پیسیش اینم از اون آپشن هایی هستش که پول خونش رو میگیره )یه جا گیر کرده بود لندکروز داره میکشتش بیرون :-D :-D :-D :-D بابا الان چی هستین!!!! لندکروز با یه لاستیک معمولی از درو دیوار میره بالا نیازی به این جنگولک بازیها نداره که!!!!! فقط ادعا…فقط نمایش…تبلیغاتشونم دروغه.
      یجور هم اینا فروش فروش میکنند انگار یه ۱۰ پله باهاشون فاصله داریم بابا کلا بحث تون سر سوم و چهارمه!!!!!!!! :-D :-D :-D بابا برندی که ۲۵ سال قدمت داره همینم خیلیه…برند ۱۰۰ ساله با اون همه دبدبه کبکبه با یه برند ۱۲۵ ساله تو فروش ۱ پله اختلاف داره :-D :-D :-D :-D شما تو همین کانسومر ریپورت ۲۰ پله از ما پایین ترین ما چیزی میگیم؟؟؟؟دیگه یه پله اینقدر تو بوق و کرنا داره…
      تازه تو جی دی پاور هم هر ساله اینا رتبه اشون عوض میشه و مثل لکسس نیستند که ۴ سال پشت سر هم (مورد اعتمادترین برند دنیا!!!!!!!) شده.
      میبینی بهزاد جان اینا دروغ میگن که اینا جی دی پاور و کانسومر ریپورت رو قبول دارند زمانی که بچربه واسشون قبول دارن زمانی هم که ندارند میزنند زیرشون…کلا اینا همینن دو شخصیته!!!!!!…رودروت حرفات رو قبول میکنند میان تو پدال میزنند زیر حرفشون…
      پس بهزاد جان کل کل با این متعصبین هیچ فایده ای نداره و بزار این دوستان تو دنیای خودشون شاد و خوشحال باشند که دنیارو گرفتند(البته تو خواب)…
      اینا حتی مجله ماشین هم قبول داشتن ولی الان!!!!(چون نمیصرفه) قبول ندارند…اینا لحظه ای هستند…از بنز خوب بگن عالیه اون ولی از بنز بد بگن اخ و پیفه
      واقعا دوستان با خودتون چند چندین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:-D :-D :-D :-D تکلیف خودتون رو باخودتون مشخص کنین…واسه خودتون میگم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .
        این فعلا شما هستی که از دو شاخه میری بالا . لااقل خودتو بیمه کن .
        همون لندکروز هم نسل اولش ، پلت فرمش از جیپه . قیافه کپی شدش را هم شاید دیده باشی که مثل جیپه . . البته شما فقط جی دی پاورو قبول داری .
        فکر کنم شب هم جی دی پاور و کانسومر ریپورتس رو بغل میکنی و میخوابی . وسعت دیدتو بیشتر کن . باد لاستیک جی کلاس فقط برای کویر کم میشه . اطلاعات
        هم دوزار نداری .
        اون ماشین هنوز در اوج محبوبیته . با طراحیه 40 ساله .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        فرید یه چیز میگم شبت خوش!
        تمام مشکلات صنعت خودرو یه طرف
        این یکی یه طرف:
        فراخوان ماشین های تویوتا به دلیل گیر کردن پدال ترمز به موکت کف ماشین!!!!!!
        :-D :-D :-D :-D :-D :-D

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2406 ديدگاه)

          رضا جان یادآوری خوبی بود.
          البته مشکل از پدال ترمز نبود از موکت کفی بود که لیز میخورد و میرفت اون ته و این مشکل را بوجود آورد و کلا وقت تعویض این مشکل در نمایندگی از چند دقیقه تجاوز نمیکرد و روز از نوع روزی از نوع.
          این ماشینهای زتروس و یونیماگ و G شش چرخ رو کجا میتونیم بخریم یا ببینیم و چند تا تولید شده و اصلا شانسی برای دیدارشون وجود داره؟
          رضا جان شما بفرمایید فروش بنز و بی ام و و… در مقابل لکسوس و اینفینیتی و… برتری محسوب میشه ولی چطور فروش لندکروز ها مقابل این ماشینهای اعجوبه برتری محسوب نمیشه؟
          ممنون میشم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فرید

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          بهزاد جون من نمیدونم چرا همیشه عاشق پاراگراف های آخرتم :-D :-D :-D :-D
          تازه بهزاد جان ما از خدامون باشه که یه موکت باعث اشکال شده نه بنزی که,, سوخت بنزینش به اتاق راه پیدا میکنه و همین بنز متعهد شد ضمانت نامه این محصولات را بدون سقف کیلومتر به 15 سال افزایش دهد(منبع مجله ماشین).آفرین خوب ماست مالیش کرد که یه وقت گندش در نیاد :-D :-D :-D تویوتا وجود داره هر مساله ای حتی موکت رو هم اعلام کنه نه اینکه بخواد با گارانتی (۱۵)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ساله باج بده که یوقت گندش در نیاد.
          بهزاد جان جواب واسه این متعصبین زیاده ولی ارزش جواب دادن ندارند آخه…بزار این دوستان خوش باشند و از برند ۲۱ امیشون لذت ببرند(جالبیش اینجاست اینا تویوتایی که فراخوان زیاد میده مسخره میکنند ولی همین تویوتا با این فراخوان های زیادش ۱۹ پله در کانسومر ریپورتس و ۶ پله در جی دی پاور از این برند پر افتخارشون پایینترند :-D :-D :-D :-D :-D :-D )
          بهزاد جون همینکه تویوتا رو با بنز دارند مقایسه میکنند بسه :-D :-D :-D :-D

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          درود
          بهزاد جان هیچ دلیلی نمیبینم بخوام فروش یک
          ماشینی مثل G63 6*6 یا … رو با لندکروزر مقایسه کنم
          مگه اینا تو یه بازه قیمتی قرار میگیرن؟
          هر ماشینی بهتره باید بیشتر فروش کنه؟
          اس کلاس یقینا از سی کلاس بهتره ولی باید بیشتر بفروشه؟
          ادم وقتی میخواد ماشین بخره اول به جیبش نگاه میکنه حالا یه ماشین ۶۰ هزار دلاری هرچه قدر خوب باشه و ده برابر قیمتش کار کنه وقتی سی هزار دلار داشته باشی مجبوری بری ماشین سی هزار دلاری بخری…غیر از اینه؟
          ظاهرا شما هم با حرفای این مهندس خیلی مخالف نیستی!!!
          برام جالبه که تحت هر شرایطی از تویوتا دفاع میکنید و هیچ وقت ضعف هاشو نمیبینید!!! تویوتا هروقت یک ماشین با قابلیت یونیماگ زد اون موقع میایم مقایسه میکنیم که بهتره و کی پرفروش تره
          تنها جایی که دایملر و تویوتا با هم رقیب مستقیم محسوب میشن ساخت کامیون های سنگین تجاری و اتوبوس هست که دیگه کاملا مشخصه کی چه کاره ست و دایملر و تویوتا هرکدوم کجا وایسادند!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .
          بهزاد جان شما خودت میدونی که کشور ما تحریمه . اگر نه ، طبق اطلاعاتی که داشارم ، قرار بود از مرسدس بنز زتروس به جای ایویکو تراکر برای خودروهای نظامیه سپاه و ارتش استفاده کنند .
          کلا ذات و هدف زتروس برای مصارف شخصی نیست . مهمترین استفاده برای ارتش و بعد عم یکسری شرکت ها برای مصارف خاص و یکسری هم برای تولید خانه های سیار استفاده میکنند . شما انتظار داری که اینهارو سوار بشی ؟؟؟
          یونیماگ هم که کلا بالای 100 نوع کاربری داره . از کاربری های نهاد شهرداری بگیر تا معدن و …..
          حالا چون نیست و وارد نمیشه باید منکر قابلیت های یونیماگ و زتروس و جی کلاس بشیم ؟؟؟؟
          مگر ندیدی که چند عدد از یونیماگ های قدیم رو سپاه به صورتی اوراقی فروخت به مردم ؟؟؟
          حدود 3 سال پیش . ارزونترینش 30 میلیون .
          فکر کنم کاربریشونم دیدی . یکسری کلاف لوله پشتش میبندن .
          چنتا جی کلاس 6 چرخ برای ارتش استرلیا اماده شد ؟؟؟
          بابا بهزاد جون کوتاه بیه . واقعی بنگر .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . در ضمن بهزاد جان :
          تمام حرف ما در مورد قابلیت های این سه مدل هست . بهزاااااااااااااد .
          ایماااااااااان بیار ./

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .
      رکورد فراخوان بودن هم جزیی از توانایی های تویوتاست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        و ایضا افتخار کردن طرفدارانش به این فراخوان ها !!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2406 ديدگاه)

          رضا جان ممنون از پاسختون.
          شاید لازم به گفتن نباشه که کارگاههای خصوصی یا شرکتی زیادی هستند که خودروهای آفرود عادی رو به یک صخره نورد تبدیل میکنند و قطعه سازانی هستند که تخصصی متریال لازم را میسازند.
          بخش TRD تویوتا در یکی از فعالیت هاش مشغول سر و دست کشیدن برای بالا بردن همین قابلیت هاست و همچنین hino در سفارشات خود اقدام به ساخت کامیونت همه جارو میکنه و از این بابت مشکلی نیست و فقط کمی تحقیق کوچک راه گشای همه چیز هست.
          خودرویی که تولیدش فوق العاده کمه و بسیار گران و هزینه های نگهداری و پیدا کردن قطعه بالا که در دسترس عموم نیست افتخار حساب نمیشه و فقط میشه تو نت و مجلات حسش کرد وگرنه شانسی برای پیدا کردنشون نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (645 ديدگاه)

      ببخشید در جواب شما ژاپنی دوستای عزیز ، اولا در اینکه ژاپنی ها به خصوص تویوتا خوب کار میکنن شکی نیست و باید به احترامشون کلاه رو از سرمون برداریم به خصوص با موانعی که سر راهشون بود که من به خوبی آگاهم چه گذشته بر ژاپن . بهزاد خان ، شما منظورت از آپشن اضافی چیه ؟ آلمانی ها آپشن اضافی دارند ؟ شما هر چی هر جا خوندی بی تفکر به زبون میاری ؟ اگر منظور غیر لوکسهاست که فکر نمیکنم قیمت فولکس واگن بالا باشه و آپشن اضافه روش باشه ! اگر هم لوکس ها هستند که خود لکسس آخرت آپشن بی مصرف گذشتنه . شما میدونی لکسس LS به عنوان لوکس فول سایز تا سال 2006 کاست میخورده ؟ چرا ؟ واقعا لازم بوده کاست هم بخوره ؟ شما میدونی لکسس GX تا سال 2009 کاست میخورده ؟ این آپشن بی مصرف نیست ؟ اضافه نیست ؟ آیا آلمانی ها باید آپشن اضافه و غیر اضافه رو از ژاپنی ها یاد بگیرن ؟ تمام حرفام با سند و مدرکه که لینکاشو جداگانه میذارم .
      و اما شما فرید جان ، چی میگی واسه خودت برادر من ؟ آلمانی ها در گذشته سیر نمیکنن ! فقط سیرشون محدود به JD Power نیست . شما میدونی ب ام و به تنهایی از سال 1999 تا الان 63 بار موتور سال شده . این در حالیه که مجموع جوایز 3 رتبه بعدی که گروه فولکس ، گروه فیات و تویوتا هستند روی هم 58تاست !!!! تازه خود فولکس هم که آلمانیه !!!! تویوتا 10 بار . هوندا 8 بار . مزدا 3 بار و سوبارو 2 بار !!! آیا این برای گذشته است ؟ جایگاه فروش شما یکی اختلاف نداره عزیزم !!! موضوع اینه که ما کلا 7-8 تا لوکس ساز داریم تو جدول فروش ، شما چندم این جدولی ؟؟؟؟ یه طوری میگی 1 رتبه اختلاف داریم انگار 200 تا خودروسازه یه رتبه اختلاف داره لکسس ! بحث اینجاست که ب ام و 2 میلیون 200 هزار دستگاه فروخته به قول بهزاد با آپشن های اضافه آلمانی و قیمت بالاش باز هم 2 میلیون و 200 هزارتا فروخته . و لکسس با قیمت خوبش و سیاست درستش و کیفیتش و جی دی پاورشو چنین و چنانش هنوز نمیدونه میلیون چند تا صفر داره !!!!! میلیون تا حالا ندیده به خودش . ببخشید بنز جی 6در6 رو زده واسه اینکه با لندکروزر 60 یا 70 هزار دلاری رقابت کنه ؟ چی میگی کلا ؟ کجایی فرید ؟ ببخشید یه جمله هم گفتی من متوجه نشدم . برندی که 25 سال قدمت داره ؟ من یه سوال دارم از شما . لکسس برنده ؟ اصلا لکسس خودروسازه ؟ LX واقعا ماشینه یا فیس لیفت لندکروزر ؟ GX ماشینه یا فیس لیفت پرادو؟ لکسس خودروسازه یا نشسته تویوتا فیس لیفت میکنه ؟ شما برندی که نصف فعالیتش فیس لیفت کردن رییسشه رو با ارزش میدونی ؟ کی آئودی فولکس فیس لیفت کرده ؟ اصلا ب ام و تا حالا زیر مجموعه کسی بوده ؟ همه به خودروسازهای آلمانی آویزونن که آلمانیا به کسی آویزون نیستن . تا حالا از خودت پرسیدی اگر تویوتا پول نریزه تو لکسس چی از لکسس میمونه ؟ کمپانی هایی مثل لکسس و آکورا و اینفینیتی که وابسته محض هستند اصلا ارزش برندشون قابل قیاس نیست با دیگران . ما متعصب هستیم قبول . شما که متعصب نیستی چشماتو باز کن ببین چی رو داری با چی مقایسه میکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .
        به خدا حمید من اینهارو هزار بار گفتم .
        اما کی قبول کرده ؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود . درسته که رنج روور و لند کروز و جیپ اسطوره شدند .
      مرسدس بنز جی کلاس هم خودروی ضد گلوله خیلی از شخصیت ها شد . خودروی ارتش بالای 60 کشور جهان شد .
      شما نمیتونی بنز رو با این مدلها مقایسه مگر در قابلیت های افرودی .
      مرسدس بنز جزو معدود برندهایی است که داخلش رو از طلا میکنند . حتی همون جی کلاس .
      به نظرت باید جیپ هم اینطور باشه ؟؟؟ لندکروز چی ؟؟؟؟
      اصلا میرزه بالای 200000 هزارتا بخریش ؟؟؟
      خب این برای شما مهم نیست که چه شرکت هایی پیشتاز بودند . از تکنولوژی و مهندسیه بالایی برخوردار بودند . اما برای عاشقان خودرو مهمه .
      در ضمن فلسفه وجود جی کلاس برای ارتشه . از زمانی هم که وارد خودروی مردم شد ، به مرور با توجه به خاص بودن ، کیفیت بالا . تکنولوژی و … قیمتش بالا رفت .
      تکنولوژی و مهندسی مفت به دست نیومده که مفت فروخته بشه .
      هرکسی ارزش کارش رو خودش تعیین میکنه . یکی مفت کار میکنه . یکی نه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (645 ديدگاه)

      http://www.netcarshow.com/lexus/2009-gx_470/800×600/wallpaper_0f.htm
      http://www.netcarshow.com/lexus/2004-ls430/800×600/wallpaper_0e.htm
      خجالت آوره آقا بهزاد !!! آپشن بی مصرف اجباری !!! ماشین مونیتور داره زیر مونیتور کاست بذاری!!! به این میگن آپشن اجباری!!!!آپشن بی مصرف !
      http://www.netcarshow.com/lexus/2008-lx_570/800×600/wallpaper_1a.htm
      http://www.netcarshow.com/lexus/2010-gx_460/800×600/wallpaper_13.htm
      فرید زشته !!! یادم نمیاد بنز و ب ام و ماشین دیگه ای رو بردارند ، لوگوش رو عوض کنن و اسمش رو بنز یا ب ام و بذارن ! لکسس خودروساز ؟ یا فیس لیفت کار ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2406 ديدگاه)

        حمید جان نمیدونم نگرانی شما از گذاردن کاست چی هست.
        عزیز دل به غیر از کاست در این ماشین cd چنجر و همینطور dvd هم قرار داشت.
        مجموعه پکیج سیستم صوتی که برای لکسوس نصب بود آپشن اجباری نبود و جزو ادوات دایمی بود و انتخاب سورس به دست خریداره که کدام منبع رو استفاده کنه که بعدها با کم رنگ شدن کاست این روند قطع شد و فکر نمیکنم جایی به غیر از اینجا پیدا بشه که از این چیزهای پیش پا افتاده ایراد بگیره و باعث تاسف هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (645 ديدگاه)

          چشم بسته غیب گفتید آقا بهزاد !!!! نه بیا و سی دی چنجری که بنز و ب ام و از دهه 80 میذاشتن هم نذار!!! دوست عزیز چرا با کلمات بازی میکنی ؟ اینجا کسی نگران کاست لکسس نیست . این شما هستی که آپشن های آلمانی ها رو اجباری و گران توصیف کردید . نظر شما موجوده ! من در جواب شما نشان دادم که آپشن اجباری دقیقا یعنی چی!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. بهزاد

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2406 ديدگاه)

        حمید جان کامنت بنده را دوباره مرور کنید که در اون نقل قول شده آپشن اجباری و حرفی از بی مصرفی اون نیامده و در فضای دوستانه نباید حرف نزده را نسبت داد و این مطلب توسط فردی گفته شده که ده ها مطلب از اروپا فرستاده و خودش در قلب اونجا قرار داره و بی جهت گلایه ای مطرح نمیکنه.
        صنعت موسیقی و بازار تولید اون در حال حاضر دست غربی ها قرار داره و اونها هستند که تکلیف مدیا و سرگرمی رو روشن میکنند و هر ساله روشهای نوینی رو ارایه میکنند و این باعث میشه که خودروسازان و دیگر صنایع مرتبط خودشون رو با اون وقف بدهند مثلا در حال حاضر منبع صوتی رایج توسط گوشی های هوشمند پخش میشه و شرکت ها محصولاتشون با امکان مچ شدن با این فن آوری روانه میشه که حتی در ارزانترین خودروها هم از این امکانات یافت میشه.
        در دنیای امروز بحث راجب گذشته حتی نسل پیش یک محصول راهی به جایی نمیبره و خودروسازان هر روز در مسیر تکامل قرار دارند و چسبیدن به گذشته برای تخریب دیگران نمیتونه اثربخش باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. احسان

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    من قبلا عشق بنز بودم وحشتناک ولی یه مدت که استفاده کردم خدا ویلی حالم از بنز بهم خورد بخصوص صدای موتور مزخرفش که مث اردی میمونه مورد دوم که خیلی بدم اومد سنگین راه رفتنش خوب میره ها ولی لش اصلا لذت رانندگی نداره بر خلاف رقیبش بی ام دبیلو که واقعا ادم رو عاشق خودش میکنه ولی خدای ژاپنی ها توااین موارد تناسب خیلی خوبیبین راحتی و کیفیت و لذت رانندگی ایجاد کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. بهزاد

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    درود حمید جان.
    در مورد کاست توضیحاتی دادم و امیدوارم حداقل دریچه ای در این سوال بی پاسخ شما گشوده باشم و ای کاش هنوز میتونستیم آلبوم های اورجینال کاست را بخریم و هنوز تعدادی از اونها را از شرکت کلتکس دارم با دک تکنیکس!
    بنده از قول مهندس مجله ماشین راجب آپشنهایی که در کاتالوگ ذکر شده ولی زمان خرید نمیشه کسرش کرد و باید پولشو داد گفتم و اینکه هزینه تمام شده را بالا میبره و باز هم تاکید میکنم ندانسته های خود را اهرم نکنید و سعی کنید قبل از پرداختن به موضوعی مختصر دانشی در اون زمینه داشته باشید.
    وقتی برندی پا به عرصه گذارده و تاریخشو شروع کرده به خصوص در دوران معاصر سعی میکنه آهسته و پیوسته به رشدش ادامه بده و بعد از ارزیابی های گسترده فعالیتش به صورت وسیعتری دنبال میشه و در این مسیر باید مراقب سود و زیان و رقبا باشه وگرنه کاری به جایی نخواهد برد، هر خودروسازی از بنز و پورشه و… زمان شروع با عدد 1 یا همون اولین تولید پا به عرصه میزاره و سالها زمان میبره تا به اعداد بزرگتری برسه و در این راه هدف گذاری نموده ، مثلا میاد میگه ما ظرف 5 سال میخواهیم دو برابر بیشتر بفروشیم و همینطور مرحله بعدی.
    خوب بنز با بیش از 100 سال قدمت حدود یک و هشت میلیون فروخته البته یادم نیست عدد خودروهای سواری این شرکت چقدر بود که شاید کمتر از این عدد باشه و حالا لکسوس با 25 سال سابقه اومده به 620 هزار عدد رسیده و اگر دندان به جگر بگذارید فروش میلیونی اون را سالهای بعد خواهید دید و خدا کنه نگید 20 سال پیش نصف ما هم فروش نداشتید که بعید به نظر میرسه نفرمایید.
    بنده نمیخوام آمارو ارقامی ذکر کنم چون ادعا از طرف شما مطرح شده و حالا سوال؛
    تویوتا به چه میزان سالیانه خرج لکسوس میکنه و سود و زیان لکسوس به چه میزان هست؟
    ارزش برند لکسوس به صورت جداگانه و مستقل چقدر هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (787 ديدگاه)

      بهزاد عزیز…این متعصبین عادتشونه که همیشه خودشون رو اهرم کنند بدون اطلاع در مورد چیزی اظهار نظر کنند…اینا در در توافق لوزان هم اظهار نظر کردند شک نکن :-D :-D
      خیلی بده که یه برندی که ۱۲۵ سال قدمت داره با برندی که ۲۵ سال قدمتشه ۱ پله اختلاف داشته باشه توی فروش…من اگه جای اینا بودم با برندم سر به بیابون میزاشتم…
      ممنون بهزاد جان که زحمت جواب دادن به این متعصبین رو میکشی…من فقط به خاطر شما دارم کامنت میزارم و با شما دارم گپ میزنم و با این متعصبین هیچ کاری ندارم چون […] از من به شما نصیحت شما هم جواب نده بزار تو دنیای خودشون خوش باشند و تو رویا به سر ببرند.
      بهزاد جان یه ایمیلی چیزی از خودت بزار با هم بیشتر در ارتباط باشیم عزیز…
      موفق باشی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (645 ديدگاه)

      بهزاد شما خوبی ؟ ببخشید اگر کاست سلیقه مردم شرقه پس چرا جمع شد ؟ من میلیاردرم ! رفتم لکسس ال اس خریدم با قوی ترین سیستم صوتی بین ماشین های ژاپنی ! با ۲۰ تا باند و ۶تا ساب که توش کاست گوش بدم ؟ به به ! چه کیفیتی !!!!! خسته نباشید ! احتمالا باید برای مونیتورش هم ویدیو بتا ماکس میذاشت ! شاید کسی دوس داشته باشه ! اتفاقا منم تلگراف دوس دارم به جای تلفن ماهواره ای ! یه انباری هم صفحه گرامافون دارم که خیلی دوس دارم گوش کنم!!!! پس باید مثل دهه ۵۰ گرامافون تو ماشین باشه ؟چون من یه نفر فلان چیزو دوس دارم؟ جک ننویسید!!! مگه آسیای شرقی از بهترین قطبهای اکترونیک و کامپیوتر نیست ؟ بیشترین سی دی و دی وی دی و یو اس بی رو خود آسیای شرق تولید میکنه . کشورهایی مثل ژاپن ، تایوان ،چین ، سنگاپور بهترینن ! بعد شما میگی چون اقلیتی ممکنه کاست دوس داشته باشن پس باید داشته باشه !! و بنز و ب ام و آلمانی ها آپشنهای بی مصرف و اجباری دارند . باید متعصب بودن رو از شما آموخت . واقعا طرافدارای آلمان باید پیش شما دوره تعصب ببینن !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amin

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (99 ديدگاه)

        داداش کلا حرفات رو از کجا میاری ؟؟؟ منبعت چیه ؟؟!!!
        الان هیچی نبود بهش گیر بدی یاد کاست افتادی ؟؟!! واقعا از حضورتون عذر میخوام که مجبورم تنها ایراد پیش پا افتاده ای که مطرح کردین اونم از روی هوا بی هیچ منبعی رو با مدرک نغز کنم :)
        https://www.youtube.com/watch?v=eRUijFaXt7k
        همینطور که میبینین جایگاه دیسک مخفی مثل پژو های قدیم با یک طرح چوب مخفی شده….این نقطه قوت لکسس که اون زمان که هنوز کاست کاملا از بورس نیافتاده بوده فکر افرادی که هنوز با کاست کار میکنن رو هم کرده و هر دو نوع رو کاست و دیسک رو تعبیه کرده :)

        معذرت اگه نقطه ضعف بی پایه و اساسی که مطرح کردین آخرش شد نقطه قوت با مدرک و سندی برای لکسس :)
        مدارک زیاد سایت ها زیادن ولی چشم ها نمیبینن مغز ها قبول نمیکنن :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (645 ديدگاه)

          منبع واضح بود . لینکش رو هم گذشتم . این یک ! دوما اینجا کسی نگفت لکسس سی دی نمیخوره ! نظر من هست که خطاب به بهزاد نوشتم : همین کم بود که برای مونیتورش هم بتا ماتکس بذاره! همه میدونن این ماشین سی دی میخوره!!! اینجا شما آلمان رو دارای آپشن اجباری و گران توصیف کردید در حالی که خود لکسس آپشن اضافی داشته . آپشن بی استفاده . 2009 کاست از بورس نیفتاده بود ؟ احتمالا شما 5 سالته و 2009 رو به یاد نداری کلا!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فرید

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          امییییییین میبینی چجوری ماست مالی میکنند…الان میگن ما نگفتیم لکسس سی دی نمیخوره :-D :-D :-D :-D میبینی رورو :-D :-D :-D
          این ها هیچوقت از رو نمیرند…فقط روز به روز مدعی تر میشند….طفلیا.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. amin

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (99 ديدگاه)

          آها …شما درست میگی عزیز این همه بحث و تمسخری که کردین منظورتون این بود !!! این همه آدم اشتباه منظور شما رو فهمیدن !!!
          بیخیال باو :D

          موافقم 0
          مخالفم 0
  14. فرید

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (787 ديدگاه)

    احسان جون بنز بد باشه!!!!!!!!!!حالت بهم خورد؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!! در این حد!!!!!!!!!!!!!!!اشتباه میکنی برادر من :-D :-D شما سوار لکسس نبودی :-D :-D :-D :-D :-D
    این دوستان متعصب!!!!! در رویا به سر میبرند و از کودکی بهشون گفتن بنز بنز دست خودشون نیست…خیلی از همین متعصبین حتی سوار همین بنز هم نشدن فقط تعریفش رو شنیدن یا ۲ دقیقه توش نشستن و صاحشم برای اینکه بنز سوار کلاس گذاشته آرهههههه عالیه،فلانه،بساره…اینا هم باور کردند :-D :-D
    حتی کسانی تو همین سایت هستند که دوستانشون از بنز راضی نبودند و سراغ برند های دیگر رفتند و اینها باز هم بنز بنز میکنند…بعد به این دوستان لقب متعصب رو میدی بدشون هم میاد…
    همین که تویوتارو با بنز و بی ام دبلیو مقایسه میکنند همین بسه :-D :-D :-D
    احسان جون اینا خیلی مونده بفهمن خودروی ژاپنی چیه برادر من…آمار هارو هم که قبول ندارند من نمیدونم چیرو قبول دارند…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. فرید

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (787 ديدگاه)

    (این هم در جواب یه عده متعصب که ادعا میکردند لکسس LS2006 فقط کاست داره!!!!!!! ادعا های ایشون در صفحه G کلاس موجوده) :-D :-D :-D :-D
    .
    .این متعصبین رو بیشتر بشناسید…من الکی اسم این عده رو متعصب نزاشتم…دلیل دارم…
    .

    میلاد…یه چیزی واست میزارم که […] حالا حالاها مونده بخواین از لکسس ایراد بگیرین….
    این رو ببین و فقط سکووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووت کن…
    https://www.youtube.com/watch?v=N6VDILtEJwM
    حالا دیدی کجاست :-D :-D :-D :-D :-D
    بهزاد جان حالا دیدی کی متعصبه؟؟؟؟؟حالا دیدی کی ادعا میکنه…اینا یه مشت بیسواد متعصبن…
    نمیدونم چی بگم فقط دلم واستون میسوزه،طفلیا :-D :-D :-D :-D :-D […]

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. mamad

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    میلاد همینجوری ادامه بدی یه کارت صد آفرین از طرف بنز برات میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. فرید

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (787 ديدگاه)

    آقا حمید زیاد کاست کاست نکن واست خوب نیست…شما هم سکوت اختیار کن از جمله آقای پژو…
    با این حرف ها نشون داد که چقدر اطلاعاتتون پایینه و همه اش ادعا دارین…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (645 ديدگاه)

      اطلاعات کی پایینه ؟؟؟ من خودم لندکروزر 1989 سفارشی ترین مدل موجود روی کره خاکی رو از سفارت ایتالیا خریدم که این ماشین در پارکینگی در شریعتی تهران سالها خوابیده بود . انقدر از این مدل کمیابه که کل اینترنت رو 1 ساله دارم میگردم و فقط 2تا عکس ازش گیر اوردم . از این ماشین فقط در ایران 2 دستگاه به رنگهای بژ و سفید وجود داره که سفیده مال من بود! بنده قبلش هم مدل پایه همین رو داشتم . این ماشین در مدل پایه ترمز 4چرخ کاسه داره ، حتی فاقد تایمر برف پاک کنه . اون سفارشی ترینش هم که تولید محدود بوده و 2 دستگاه ازش تو ایران هست ، ترمزش مثل مدل های آپشن دار رایج تر فقط جلو دیسک و عقب کاسه است . شاسی بلند فول سایز 1989!!!! این در حالیه که پژو 504 به عنوان یه سدان متوسط دهه هفتاد یعنی ده سال قبل از 4 چرخ دیسک دو لبه در فول آپشن استفاده میکرد .و ترمز دیسک جلو در مدل آپشن پایه استفاده میکرد . اطلاعات من پایینه ؟ شما که طرفدار تویوتا هستی کلا چندتا تویوتا عوض کردی ؟ من کمیاب ترین لندرکروزر جهان رو هم تجربه کردم . شما با کی کار داری ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. PEUGEOT

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (999 ديدگاه)

    به نظرم شما باید سکوت کنی فرید
    واقعیت تلخه……
    واقعا تعصب ژاپنی تا این حد ندیده بودم که دیدم
    تویوتایی که هرساله فراخواناش میلیونی هست
    لندکروز ۵۰۰ میلیونی که صندلیش دستیه
    لندکروزی که تا سال ۱۹۸۹ چهار چرخش کاسس
    لکسسی که تا سال ۲۰۰۶ برای برچمدارش کاست استفاده می کرد( با وجود غول های لوازم صوتی مثل سونی تو کشورشون)
    تویوتا کمری ۲۰۰۷ که وقتی بهش گاز میدی باعث خجالتت میشه
    شرکت لوکس سازتون هم که فیس لیف کاره
    برندی که نه اصالت داره
    برندی که نه طراحی داره
    باید درشو گل گرفت
    تویوتا نماد کمپانی یک بعدی
    من حتی هیوندای و کیا رو از تویوتا بالاتر میدونم چون حداقل به پولی که میدی آپشن و طراحی می گیری تازه با نصف قیمت
    حرف آخرم اصالت آلمانی ها می ارزه به کل ژاپن با تشکیلاتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mamad

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      برندی که اصالت نداره!!؟؟؟ تویوتا رو میگی؟ یا من اشتباه متوجه شدم…ههههههه باشه بابا تو درست میگی پژو اونم از نوع (405)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. amin

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (99 ديدگاه)

      شما باز دیگه خیلی خیلی فازت سنگین در جوابت فقط باید همینجور نگات کرد !!!
      :|

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. بهزاد

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    پروردگارا برس به داد.
    حمید جان و پژو جان این مطلب فقط برای دوست داران و تشنه های دانش هست و جوابی به نگاشته های شما نیست.
    در ایام قدیم به خصوص زمانهایی که شاسی بلندها قرار بود فقط یک کار را خوب انجام بدهند و هنوز مثل الان به یک وسیله روزمره تبدیل نشده بود طراحان و مهندسان اون با توجه به دانش موجود اقدام به طراحی میکردند و بسیاری از اون المانها در دوران حاضر منسوخ شده و در طراحی ها لحاظ نمیشه.
    به بسیاری از اون المانها به علت طولانی شدن اشاره نمیکنم و فقط به کاسه ای بودن سیستم ترمز میپردازم.
    یکی از مزایای سیستم کاسه ای به خصوص در خودروهای آفرود مصون بودن ترمز از ورود گل وشل و سنگریزه و … بوده تا استفاده کننده ای که به صورت مدام با این شرایط روبرو میشده نقصی از بابت ترمز نداشته باشه.
    حتما دوستان آفرود باز میدونند که در صورت فشار مداوم به خصوص در شرایط سراشیبی و رطوبت زیاد و گل و شل و ورود هوا یا خرابی کاسه نمد و… چه اتفاقاتی ممکنه رخ بده.
    به هر ترتیب نیاز بیشتری به توضیح نیست و با گذشت زمان و استقبال روز افزون مردم از این کلاس و پیشرفت سیستم دیسکی و ارزانتر شدن آن و همچنین بیشتر شدن سرعت و استفاده شهری و ترافیک کم کم این نوع سیستم ترمز جای خودشو به دیسک های خنک شونده داد.
    دوستان عزیز به علت نداشتن دانش کافی یکی از مزیت های خودروهای آفرود آن زمان را باز اهرمی ساختند و کوبیدن بی دلیل.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .
      خب بهزاد جان یک سوال :
      مگه رنج روو دهه هفتادو ندیدی ؟؟؟
      داداش اونم از چهار چرخ دیسک بهره میبره . یعنی رنجروور در حد لندکروز نیست ؟؟؟
      به نظر شما نمیشد که مدلهای ارتشی این مدل به چهار چرخ کاسه مجهز باشند ؟؟؟
      مگه رنج روور داخل گل و لای نمیرفت ؟؟؟ مگه داخل رودخانه نمیرفت ؟؟؟
      ممنون از پاسخ دهی شما .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرید

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (787 ديدگاه)

      بازم کامنت آخر :-D :-D
      بهزاد جان شما هرچی بگی این دوستان حرف برای گفتن دارند…
      آقا بهزاد یه راه ارتباطی برای ما بزار عزیز ;-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. بهزاد

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    میلاد جان دوست خوبم از اون زمانها کلی گذشته و هرچی هم بهش بپردازیم بی ثمر هست و بزاریم از این داشته ها و امکانات حال حاضر لذت ببریم و این فلش بکها در زمانهایی که ما نبودیم یا یادمون نمیاد و منسوخ شده هستند گره ای باز نمیکنه و چندین نسل از اون محصولات سپری شده.
    behzadhifi@gmail.com
    میلاد جان مگه میشه فردی در خودرو باشه و ندونه آلمانیها چی بودند و چی هستند و انتهای آرزوی علاقه مندان داشتن خودرو تمام عیار هست که مسیرش مشخصه و فقط علاقه هست که یکی رو به سمت بنز یکی رو مازراتی یکی رو لکسوس یکی رو کادیلاک و… میکشونه و این بحث ها هم نمکش هست که گاهی فقط شور میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (787 ديدگاه)

      مرسی بهزاد جان بابت ایمیل عزیز.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. SMG

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با تشکر از مقاله سودمند و اطلاعات مفیدی که ارائه کردید.مهندس نیکسیرت منتظر یک مقایسه از وضعیت شاسی بلند های موجود در بازار ایران به قلم شما هستیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا