تویوتا

تویوتا راو4 ویژه مسابقات رالی

کمپانی تویوتا در نیمه اول دهه ۱۹۹۰ میلادی با مدل تقویت شده سلیکا حضور موفقی در مسابقات رالی داشت و پیروزی‌های پی‌درپی را کسب می‌نمود. اکنون تویوتا طی یک اقدام جالب به سمت گونه متفاوتی از مسابقات اتومبیل‌رانی رفته و بدین منظور از یک اتومبیل ویژه که بر اساس SUV راو۴ مدل ۲۰۱۵ ساخته شده پرده‌برداری کرده است.

Toyota RAV4 rally car
Toyota RAV4 rally car
تویوتا راو ۴ نسخه رالی نسبت به گونه استاندارد راو ۴ کاهش وزن ۲۲۷ کیلوگرمی داشته و در رقابت‌های رالی آمریکا و در بخش کلاس آزاد تک دیفرانسیل به رقابت خواهد پرداخت. رانندگی با این خودرو بر عهده آقای Ryan Millen که در سال ۲۰۱۴ و در مسابقات Baja 1000 با تویوتا توندرا TRD قهرمان شد، خواهد بود. آقای Ryan Millen پسر Rod Millen که به سلطان آف‌رود مشهور است، بوده و از بچگی در عضویت تیم تویوتا ریسینگ بوده است.

Toyota RAV4 rally car
Toyota RAV4 rally car
این نسخه ویژه بر اساس تریم LE راو ۴ شکل گرفته و علاوه بر کاهش وزن ۲۲۷ کیلوگرمی تغییراتی از قبیل نصب رول کیج و سیستم تعلیق TEIN در هر دو محور به همراه نصب تایرهای all-terrain بی‌اف گودریچ با سایز ۷۵R15/215 بر روی خودرو انجام شده است. اما تغییری در موتور و گیربکس اتومبیل انجام نشده و انجین این نسخه ویژه همان موتور آشنای ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۷۶ اسب‌بخار قدرت و ۱۷۲ پوند فوت (۲۳۳ نیوتن‌متر) گشتاور می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

فرید

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. behdad

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    عاالی فقط به نظرم قدرت و گشتاور اگه بیشتر بود بهتر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    راست گفتی. بهتر بود قدرت و گشتاورش رو هم زیاد می کرد. البته به هر حال هر تغییری هزینه خودش رو داره و اکثرا سعی می کنن از همون پلت فرمها، موتورها و … قبلی استفاده کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرید

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (787 ديدگاه)

    اون عده ای که میگن تویوتا تو رالی مقام نیاورده…(کمپانی تویوتا در نیمه اول دهه 1990 میلادی با مدل تقویت شده سلیکا حضور موفقی در مسابقات رالی داشت و پیروزی‌های پی‌درپی را کسب می‌نمود)…
    اینقدر تویوتا مقا م داره تو مسابقت که اگه بشه مقاله نوشت تو یه سری جا نمیشه…حالا بعد یه سری میان میگن تویوتا اصلا تو هیچ مسابقه ای نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهراد

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    در مورد اسم راننده مطمئن هستین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا