تویوتا

معرفی تویوتا سکویا TRD Pro در نمایشگاه شیکاگو

نسل دوم سکویا یک دهه است که در بازار حضور دارد اما بااین‌حال تویوتا هنوز قصد معرفی نسل جدید آن‌را نداشته و همچنان اقدام به به‌روزرسانی و ارتقاء نسخهٔ قدیمی می‌کند. جدیدترین برنامهٔ تویوتا برای این اس‌یووی فول سایز، نسخه‌ای بنام TRD Pro است که در نمایشگاه شیکاگو معرفی شده است. این در اصل نسخه‌ای تیونینگ شده از سکویا است که به تعلیق خشک‌تر با تنظیم ویژهٔ کمک‌فنرهای فاکس مجهز شده است. این تغییرات باید در مسیرهای خشن و آفرود سودمند باشند.

سکویا TRD Pro همچنین به جلوپنجرهٔ ویژه، چراغ‌های جلو و مه شکن‌های LED، صفحهٔ محافظ ویژهٔ جلو، ریل‌های روی سقف، رینگ‌های ۱۸ اینچی BBS با لاستیک‌های ۲۷۵ و سیستم اگزوز TRD هم مجهز شده است. خریداران می‌توانند برای این خودرو از بین چهار رنگ بیرونی مختلف شامل سبز ارتشی منحصربه‌فرد، سفید سوپر، مشکی متالیک نیمه‌شب و خاکستری متالیک مغناطیسی یکی را انتخاب کنند.

این اس‌یووی سالخورده در داخل نیز از ویژگی‌های خاصی مثل صندلی‌های اسپرت، با روکش چرمی مشکی و دوخت قرمزرنگ، نشان TRD Pro و کف‌پوش‌های چهارفصل برخوردار شده است. تجهیزات استاندارد این خودرو هم شامل سانروف برقی، تنظیم برقی هشت جهتهٔ صندلی راننده، سیستم صوتی پریمیوم، کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای، نمایشگر هفت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، کارپلی، اندروید اتو، آمازون الکسا، رادیو SiriusXM، بلوتوث، پورت USB، سیستم ورود بدون کلید هوشمند و استارت دکمه‌ای می‌شود.

سکویا TRD Pro که صرفاً به‌صورت هفت‌نفره عرضه می‌شود، در بخش ایمنی هم به‌صورت استاندارد به پکیج Safety Sense-P تویوتا مجهز شده که شامل سیستم‌های کمک‌راننده‌ای مثل سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده و ترمز خودکار، هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار، کروز کنترل راداری، سیستم پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب می‌شود. سکویا TRD Pro مثل نسخهٔ معمولی از همان پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 استفاده می‌کند که ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند و این غول ژاپنی را قادر می‌سازد تا ۳۲۲۰ کیلوگرم را بکسل کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. صدای موتور LFA

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (195 ديدگاه)

    یک‌بار سکویا رو از نزدیک دیدم
    واقعا موجود عظیم الجثه ایه
    اما نیازه نسل جدیدش بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    به خانواده TRD PRO های تویوتا خوش آمدی ??
    فقط جای سکویا خالی بود که اونم به جمع بزرگان ملحق شد
    ۴Runner TRD PRO ?
    Sequoia TRD PRO ?
    Tacoma TRD PRO ?
    Tundra TRD PRO ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ADAK

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    فول سایز فقط امریکایی

    ( قابل توجه اونایی که فکر میکنن امریکایی ستیزم )

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. بهنام

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    سکویا ،لندکروزر، پرادو، هایلندر، فوررانر. اینها همه شاسی بلندهای سالخورده ی تویوتا هستن که باید نونوار بشن. همه ی آنها نزدیک یک دهه یا بیشتر در حال تولیدن و چندین مرتبه فیس لیفت شدن

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      بهنام جان
      تولید خودروهایی که دارای اتاق جدا از شاسی هستند ، مثل همین محصولاتی که نام بردی ، وقت و هزینه بالایی میبره و همینطور مثل سدان و کراس اوور فروش بیشتری ندارند ، و اگر توجه کنی حالت جعبه ای و ساده طراحی میشن تا دیرتر نیاز به تعویض نسل داشته باشند ، و همینطور مهمترین نکتش اینه که روی این شاسیها قدرت مانور بالایی برای بروز رسانیهای متعدد هست .

      اما در مورد سکویا و هایلندر کاملاً با شما موافقم که نیاز به یک خانه تکانی اَساسی در طراحی دارند و همینطور عرضه با موتورهای جدید با بهره وری بالاتر در قدرت و مصرف سوخت .
      اما بنظر من تویوتا پرادو و لندکروزر ، هنوز جا برای تولید و عرضه دارند .

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا