تویوتا

تویوتا لندکروزر جدید با قلبی هیبریدی معرفی می‌شود؟

تویوتا لندکروزری که هم‌اکنون در بازار حضور دارد بیش از ۱۰ سال پیش معرفی شده است. این خودرو از سال ۲۰۰۸ تاکنون به‌روزرسانی‌های زیادی داشته است اما واضح است که هرچه سن لندکروزر بالاتر رفته به همان میزان فروشش پایین‌تر آمده است. البته این به معنی عدم آمادگی تویوتا برای معرفی نسل جدید شاسی‌بلند محبوب خودش نیست. خبر جدید رسانه‌ها که با اغراق و حدسیات زیادی همراه است نشان می‌دهد نسل بعدی لندکروزر در ماه آگوست و با قوای محرکه هیبریدی معرفی خواهد شد.

رندر نسل جدید تویوتا لندکروزر

استفاده از قوای محرکه هیبریدی برای لندکروزر دور از ذهن نیست چراکه چند هفته پیش گفته شد تویوتا نام ونزا را برای تولید محصولی تمام الکتریکی زنده می‌کند و نسل بعدی سی نا نیز از قوای محرکه هیبریدی استفاده خواهد کرد.

رندر نسل جدید تویوتا لندکروزر

اما رسانه‌ها یک پله بالاتر رفته و می‌گویند لندکروزر از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری هیبریدی شده با قدرت ۲۹۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۶ نیوتون متر استفاده خواهد کرد. این مجموعه در واقع جایگزین پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۶ لیتری کنونی می‌شود. این پیشرانه که در آمریکا موجود نیست خروجی ۳۱۳ اسبی و گشتاور ۴۶۰ نیوتون متری دارد. هنوز مشخص نیست که آیا پیشرانه ۵.۷ لیتری لندکروزر نیز ناپدید خواهد شد یا خیر.

موتور هیبریدی لکسوس

گفته می‌شود نسل جدید لندکروزر از پلتفرم TNGA که زیرساخت بسیاری از محصولات تویوتا را تشکیل می‌دهد سود خواهد برد. به این ترتیب لندکروزر جدید نه تنها ساختار فریم نردبانی خود را حفظ خواهد کرد بلکه وزنش نیز کاهش خواهد یافت. همچنین گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک این خودرو جای خود را به گیربکس CVT خواهد داد و یک سیستم چهار چرخ محرک فول تایم هم وجود خواهد داشت.

رندر نسل جدید تویوتا لندکروزر

نسل بعدی لندکروزر در بحث طراحی هم تغییراتی خواهد داشت هرچند به نظر می‌رسد تغییرات این خودرو تکاملی خواهد بود تا انقلابی. جلوپنجره خودرو شبیه دیگر محصولات اخیر تویوتا خواهد بود و کابین آن نیز پذیرای ۵ یا ۸ نفر خواهد شد.

نسل جدید لندکروزر طبق شنیده‌ها در تابستان سال جاری میلادی ظاهر خواهد شد و احساس می‌کنیم به‌زودی نمونه‌های تست آن در خیابان‌ها رؤیت خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۲۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3478 ديدگاه)

    تو این متن یکم تناقضه میگه از پلتفرم tnga استفاده میکنه بعد میگه شاسی نردبانی رو حفظ میکنه مگه میشه ? بعد لندکروز فول تایم چهار چرخ با cvt اصلا دیگه خاصیت آفرود داره؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (10183 ديدگاه)

      مطمئناً با این ظاهر رونمایی نمیشه ، نمای کلی عقبش در این گرافیک بسیار شبیه به محصولاتومیتسوبیشی شده و به دور از ماخیت تویوتاست .
      از همه مهمتر اگر اگر اگر با گیربکس cvt ارائه بشه ، باید برای همیشه فاتحه لندکروزر را خوند .
      لندکروزر یه سنبل هست برای ژاپن و تویوتا و در تمام دنیا عاشقان سینه چاک خودش را داره که با گیربکس دستی یا تیپترونیک باید ارائه بشه و الا که دیگه به هیچ دردی نمیخوره .
      شوخی شوخی با لندکروزر هم شوخی آخه .
      آخه کی براش مهم لندکروزر چقدر مصرف سوختش هست که هایبریدش کنند .
      لندکروزر را میخرند برای ماجراجویی در جنگ ، جنگل ، طبیعت ، کوهستان ، بیابان و شاید هم دور دور در خیابان …… .

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. K1

        ۲۶ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ماخیت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۶ دی ۱۳۹۸
          سوابق: (10183 ديدگاه)

          ( ماهیت )
          نمیدونم چرا بعد از ذخیره مثل قبل نمیشه ویرایش کرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    هنوز هیچ چیز مشخص نیست ولی اگه قدرت و گشتاور ذکر شده در بالا باشه در حد آفرودری مثل تویوتا لندکروزر نیست ؛ تمام

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. TOYOTA ARAS @NOSRTI

      ۸ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (33 ديدگاه)

      درسته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (599 ديدگاه)

    در اینکه جدا” معرفی نسل جدیدش سالها پیش باید اتفاق می افتاد، شکی نیست
    اما با این حدسیاتی که رسانه ها منتشر کردن، امیدوارم حالا حالاها نسل جدیدش معرفی نشه
    .
    انگار قراره لندکروزو عقیم کنن?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sina

    ۲۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    کسی لندکروز میخره مصرفش براش اهمیتی نداره
    از طرفی تویوتا اصن نیازی به درامد حاصل از فروش این خودرو نداره
    امیدوارم یه هشت سیلندر تنفس طبیعی که به جای تمرکز به اعداد بالا قدرت و گشتاور به طول عمر تمرکز کرده باشه موتور این ماشین باشه همونجوری ازش انتظار میره
    هیبرید هم بذ اره برای لکسس ال ایکس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. مهردادكمال

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    با طرحش اصلا حال نکردم تکامل رو به عقب میشه گفت بنظرم شبیه اسب ابیه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. صدرا

    ۷ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    من با قلب هیبریدی و اون گیربکس CVT مشکل دارم ولی اگه می خوان هیبریدیش کنند حداقل گیربکسو E_CVT بذارن حداقل بهتره ولی در هر دو صورت ابهت این ماشینو ازش گرفتن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا