تویوتا

تویوتا لندکروزر 2022 جدید با کیت بدنه مودلیستا

زمانی که تویوتا محصول جدیدی را معرفی می‌کند شما می‌توانید منتظر هنرنمایی مودلیستا روی آن باشید. ماه پیش بود که این خودروساز اقدام به رونمایی نسل جدید لندکروزر LC300 2022 کرد. این خودرو از پلتفرم جدید، تکنولوژی‌های مدرن و بدنه و کابینی ارتقا یافته سود می‌برد. مودلیستا هم دست به کار شده و کیت بدنه‌ی خود برای این قدبلند تازه‌نفس را معرفی کرده هرچند نباید انتظار تغییرات بنیادین را داشته باشید.

مودلیستا در حال ارائه سپرهای جلو و عقب متمایز برای لندکروزر جدید است. در بخش جلو شاهد سپری شلوغ‌تر هستیم. مه شکن‌های زاویه‌دار به همراه بخش مشکی پایین سپر باعث ایجاد ظاهری اسپورت تر برای لندکروزر شده‌اند. در بخش عقب نیز دیفیوزری جدید با استایل اسپورت دیده می‌شود. به این موارد با دو نوع رینگ متفاوت با طرح مشکی مات یا براق و ابعاد ۲۱ اینچ را اضافه کرد.

مودلیستا وسایل جانبی زیادی را برای این خودرو در نظر نگرفته اما در کل طراحی زیبایی را ارائه کرده است. استایل جعبه‌ای لندکروزر بخشی از جذابیت‌های این نام مشهور را تشکیل می‌دهد و به همین خاطر نسل جدید نیز از این نظر مشابه نسل‌های پیشین است. این خودرو از پلتفرم جدید TNGA سود برده و پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری نسل قبل نیز جای خود را به نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی جدید داده است. این پیشرانه قدرت ۴۰۹ اسبی و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری دارد.

هنوز مشخص نیست که آیا مودلیستا در آینده نیز بهبودهای بیشتری را برای لندکروزر تدارک خواهد دید یا خیر. این شرکت قبلاً کیت‌های بدنه شامل رکاب‌های جدید، تریم متمایز بدنه، اسپویلر و حتی تغییرات کابین را ارائه کرده است. فعلاً تغییری در کابین نسل جدید لندکروزر رخ نداده هرچند خود تویوتا به‌طور قابل‌توجهی کابین این شاسی‌بلند را ارتقا داده است. ژاپنی‌ها هم‌اکنون نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی و تجهیزات زیادی همچون اپل کارپلی و شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند را عرضه می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد مختاری آذر

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    بینید اولین خودروی تولیدی جهان الکتریکی بوده است اولین خودرویی که توانسته رکورد ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را بزند
    الکتریکی بوده است و تاریخچه غنی داشته ولی از ۱۹۵۰تا ۱۹۹۰ اهمیت داده نشد بعدا که مشکل آلودگی به بحث آمد
    حتی قبل از نیکولا تسلا هم آقای التر بیلی هم موتور الکتریکی ساخته بود
    لطفا کمی فکر کنیم و بعدا تسلا را محرک به سوی الکتریکی بدانید تسلا هیچ دستی ندارد
    تقریبا ۲۰ سال پیش مشکل آودگی بحث شد راهکار داده شده هیبریدی بود و همچنین استفاده از سوخت سبز مثل اتانول و متانول ولی دیدند این دو تا روش به همراه سلول سوختی کارساز نیست و تصمیم گرفتند الکتریکی شوند

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. Iman99

      ۲۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      تسلا که یه خودروساز فرعیه و لازم نیست که این بحث ها و حرف ها در موردش گفته شه این درست.
      ولی تو اولین ها و بهترین ها بله واقعا هم الکتریکی ها و هم درون سوز ها اولین ها و بهترین ها مثل همیشه آلمانی ( اروپا ) و امریکایی بودن و تو همه چیز هم بهترین هستن همیشه تو همین شاسی بلند ها هم در سطح خیلی بالاتری از لنکروز که از همه نظر هم بهتر از لندکروز هستن میتونیم از مرسدس جی کلاس و هامر و فورد نام ببریم که از همه نظر بهتر هستن.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. Reza Waffen SS

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    با این کیت تبدیل شده به یه SUV خونوادگی سرد ، خوشم نیومد

    موافقم 3
    مخالفم 5
    1. خوشنام

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      کلا طراحی ظاهری لندکروز جالب نیست و حرفی برای گفتن نداره.
      رنگ سفیدش که اصلا خوب از آب در نیومده، رنگ مشکی تا حدودی قابل تحمل است.

      موافقم 4
      مخالفم 8
  3. زیزیگولو

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4447 ديدگاه)

    از سال ۲۰۱۳ به بعد لندکروز مشمول قانون ممنوعیت واردات ماشینای با حجم موتور بالای 2500 سی سی شدو بخاطر همین الآن بالاترین مدلای تویوتا لندکروز تو ایران مدلای 2013 هستن که همین موضوع رو بازار لندکروز تو ایران خیلی تاثیر داشت تا جایی که این ممنوعیت خیلی زود قیمت تویوتا لندکروز رو تو ایران بالاتر از چیزی که باید باشه برد جوری که الآن قیمت مدلای 2013 کم کارکرد لندکروز تو حدودای ۵ میلیارد تومان هستش …… ولی میخاستم اینو بگم که ممنوعیت واردات مدلای جدید تویوتا لندکروز باعث شد تا تیونرای ایرانیو شرکتا و کارگاه های فنی فعال تو بخش تیونینگ ماشینای آفرودو شاسی بلند اقدام به فیس لیفت تویوتا لندکروز تو ایران بکنن و تب فیس لیفت تویوتا لندکروز تو ایران بالا بگیره و الآنم تویوتا لندکروزای زیادی تو ایران به مدل 2020 فیس لیفت شدن!!!!!! مالکای این لندکروزا فیس لیفت رو روی چهره ظاهری و سپر و گلگیر و حتی طراحی جلوداشبوردو صندلیا انجام میدن که هزینه های زیادیم داره ولی اینکه تویوتا لندکروزای سری 200 تو ایران قابلیت فیس لیفت به سری 300 که تازه معرفی شده رو دارن یا نه معلوم نیستش …. خُب یه چیزی که هستش اینه که تویوتا لندکروز مدل 2022 تو بعضی از مشخصات کلیدی پلتفرم مثل فاصله محور ماشینو پهنای بدنه نسبت به سری ۲۰۰ تغییری نداشته پس شاید تیونرا پیش خودشون فکر کنن شانس خوردن قطعات لندکروز ۳۰۰ به سری ۲۰۰ و همینطور توانایی طراحی پایه های جدید واسه قطعات سری 300 که به سری 200 هم قابلیت اتصال داشته باشه وجود داشته باشه ولی به نظر من نشدنیه چون کاسه چراغای جلو و جلوپنجره و فرم بیرونی گلگیرای جلو تغییرای اساسی کردن و بخاطر همین همخان کردن قطعات نسل جدید و قدیم تویوتا لندکروز یه جورایی غیر ممکنه ولی بازم به هنرنمایی تیونرای ایرانی بستگی داره و در مورد تغییرای داخل کابینم کلاً ماجرا منتفی هستش چون کنسول و جلو داشبورد و آمپرای تویوتا لندکروز 2022 تغییرای اساسیو پایه ای داشتن

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. Saleh

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (43 ديدگاه)

      بجا اینهمه داستانا دعا کن واردات باز بشه

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. زیزیگولو

        ۲۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (4447 ديدگاه)

        صالح جان یه عده علاقه دارن این کارو انجام میدن و ماشینشونو ارتقاء میدن……. در مورد واردات نظرم اینه که نهایتاً تا یک سال آینده آزاد میشه

        موافقم 2
        مخالفم 1
      2. ehsan fa

        ۲۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1877 ديدگاه)

        اگه به دعا بود که الان نصف جهان پرپر شده بودن بخاطر دعاهای نماز جمعه ما.
        برو فکر نان کن که خربزه آب است

        موافقم 5
        مخالفم 2
      3. NAVID۰۰۹۸

        ۲۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (10057 ديدگاه)

        زیزیگولو جان

        قبلاً نظرم را در مورد فیس‌لیفت لندکروزر‌ها و موجی که در ایران راه افتاده دادم و به شدت مخالفم چون زیبایی در کلاس خودروهایی همچون پرادو و لندکروزر در سادگی و اصالت کارخانه‌ای‌اَش هست .

        اما در مورد سخن شما باید بگم که شخصی در ایران هست به نام احسان دیزاینر که کمی هم دیوانه و حاشیه‌ساز فضای مجازی هست اما به شدت کار تمیز و فیس‌‌لیفت تمیز انجام میده و اکثر خودروهای خاص را این شخص کار کرده مثل لندکروزر هالک یا اون رنگ طلایی که برای گالری جنیدی بود یا بنز SL مدل ۲۰۱۳ که الان زیر پای محمدرضا گلزار هست و هایلوکس‌ها و لکسوس LX هایی که با ظرافت بسیار بالا تیونینگ میکنه !

        گفته منتظر فیس ۳۰۰ روی اتاق ۲۰۰ باشید و از اونجایی که تا حالا حدود ۲۵۰تا لندکروز فیس کرده ، مشتری‌هاش آدم‌های دل‌گنده و لوتی هستند و اکثراً خارج از تهران و مطمئناً از اونجایی که میدونم بسیار با وسواس کاراش را انجام میده ، کار جدید روی فیس ۳۰۰ هم انجام میده و خوب از کار در میاد اما این شخص بسیار دیوانه و کاری کرده که همه شدن دشمنش و چوب لای چرخش میکنند و کلاً قضیه‌های شدیدی در کارش داره اما کاهاش حرف نداره عالیه .

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. زیزیگولو

          ۲۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (4447 ديدگاه)

          فیس لیفت شده دستی ایرانی مدل ۲۰۱۲ لندکروز به مدل ۲۰۲۰ رو دیدم …. به جرئت میتونم بگم اصلاً نمیشه تشخیص داد که مدل ۲۰۱۲ هستش

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. mahan

          ۲۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          نوید جان خیلی از دوستانم فیس لیفت کردن لندکروزاشونو منتها خیلیاشون واقعا ماشین لش شده خودت میدونی اون دفعه هم گفتی کیفیت خودروهایی مثل پرادو و لندکروز به قدری بالا هست که با کم کردن کیلومترشمار کسی زیاد نمی تونه مشخص کنه و بقیه داستان ها ولی من لندکروز هایی رو دیدم که بعد از 5هزار کیلومتر کار کردن اصطلاحا لش شدن به صدا افتادن و اتاقشون باد کرده اصطلاحا و فرمان خودرو گیج شده و بعد درست کردن هی بهم میریزه و ماشین سنگین شده و خیلی اتفاق های دیگه!حالا بماند خیلیا جنس فیک میزنند و بازار پر شده از کیت های فیک و چینی مخصوصا یکی از دوستام یک کیت والد بهش انداخته بودن که اصلا والد نبود و تایوانی بود!البته دو نفر هستند که کارشون رو قبول دارم و انصافا بهتر از بقیه و تمیزتر هستند نه اینکه چون دوست من باشند میگم من ادم رکی هستم و تعارف ندارم ولی کار احسان فیضی (احسان دیزاینو) و کوروش ثباتی(ثباتی کاستومز)کارشون خیلی خوبه و حرف نداره و هر دو از بچه های گل و دوستان خوب من هستند.البته احسان توی فیس لیفت های سنگین و اساسی استادی هست و کارش درست تره و کوروش جان توی کارهای ریزه کاری که نیاز به حواس جمعی دارند مثل کاور کردن و دیزاین کردن کارش بهتره.به هر حال ولی من خودم زیاد تمایل به فیس لیفت ندارم و جدیدا همین فابریک ها خاص تر شدن!اما چون افرود میرم گاهی به ماشین ضربه های ریزی واردمیشه و یکی دوبار هم کمکش رو عوض کردم و زیربندیش رو میبرم پیش احسان جان.البته جالبه بهت بگم خودش میگه حیفه ماشینت رو فیس لیفت نکن چون از محدود 5.7 لیتری ها هستش و تمیزه و میگه هر وقت می خوای بفروشی من خریدارم.خودش درسته با دقت و ظرافت تمام فیس لیفت میکنه ولی فابریک رو ترجیح میده.ماشین محمدرضا گلزار رو تو گاراجش دیدم خوب جمعش کرده و دو تا لکسس ال ایکس رو هم فیس لیفت برگ ریزون کرده خودم وسوسه شده بودم ال ایکس از سینا جنیدی بخرم (تیتانیومی) رو ببرم برام فیس لیفت کنه توشم نشستم خیلی هنرمندانه درست میکنه.کارش واقعا درسته منتها این کاسب های بخیل خیلی اذیتش می کنند و البته بیدی نیست که با این بادا بلرزه و دوستان خوبی داره و لازم باشه براش ورود میکنیم ولی چندین بار شکایت هایی براش کردن که فیس لیفت هایی رو انداختن گردنش ولی خب خدا بزرگه

          موافقم 2
          مخالفم 0
        3. Iman99

          ۲۳ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          ببینید mahan از ۹ کلمه ای که میگی ۱۰ کلمه خالی بندیه کلا تو نوع کامنت گذاشتن و ادبیاتی که داری این مشخصه واسم مهم نیست بگی راست میگم یا تجربه دارم یا هرچی. نه شما مدل حرف زدن یا سیست همینه که گفتم من اگه که متوجه نشم که باید جمع کنم برم.

          موافقم 1
          مخالفم 1
  4. جمشید

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (381 ديدگاه)

    هرچقدر زمان میگذره لندکروز جدید بیشتر به دل میشینه و بیشتر عاشقش میشی …… اگر بزارن واردات خودرو آزاد بشه من حتماً یه سفیدش رو میخرم ، قیمتشم هر چقدر باشه برام مهم نیست

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. Irani

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (141 ديدگاه)

      «قیمتشم هر چقدر باشه برام مهم نیست»!
      این دیگه چه فاز مایه داری است که برداشتی؟

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. جمشید

        ۲۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (381 ديدگاه)

        عشق

        موافقم 3
        مخالفم 0
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        بابا اسراف میشه آقا جمشید به حرف ایرانی گوش کن!😂😂😂
        عجب تفکراتی⁦🤦‍♂️⁩⁦🤦‍♂️⁩

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. جمشید

          ۲۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (381 ديدگاه)

          بزار این هر جور دوست داره فکر کنه آبتین برا اینکه وقتی کسی به یه چیزی عشق و علاقه داره این حرفا حالیش نیست

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آره موافقم،میگن ترک عادت موجب مرضه همینه دیگه….

          موافقم 2
          مخالفم 0
        3. Ninja

          ۲۲ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (215 ديدگاه)

          حاجی نیسان زد 400 وارد شه هرجوری شده یه مشکی ماتشو میخرم قیمت اینجا برا منم مهم نیست

          موافقم 1
          مخالفم 0
  5. ممد ژانگولر

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    رینگاشو از روی رینگهای نیسمو پاترول اسکی رفته
    ولی در کل لندکروز یعنی شلوغ بازی دقیقا همین کاری که این شرکت کرده
    لندکروز ساده و صیغلی مفت به دل نمیشینه

    موافقم 0
    مخالفم 7
  6. mahan

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    بهتر شده ولی ایکاش این مد چراغ های کوچک هرچه زودتر دموده بشه بره پی کارش.مورد دوم من واقعا نفهمیدم چرا بعضیا چراغ های راهنماشون رو سیاه می کنن مثل همین لندکروز یا سورنتو های کشور وقتی چراغ راهنما رو مشکی می کنین ادمو یاد پژو جی ال ایکس میندازین جدا از بحث خطرش

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. نوید محمد

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (140 ديدگاه)

      بخاطر گنگ شدنش.
      وقتی چراغای یه ماشین مشکی، سیاه میشه دیگه جذابیتش دوبرابر میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ninja

        ۲۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        پدال جوش خورده فراری هم گنگه 🤨

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mahan

          ۲۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          😂😂😂😂 مهیار جان بلاخره مارو منصرف کردی خودت شکارو به کمینگاه بردی؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. mahan

        ۲۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        البته سلیقه ای هست و من به شخصی هیچ گنگی نمی بینم و بیشتر فکر می کنم صاحبش پژو جی ال ایکس داشت نتونست ازش دل بکنه چراغاشو شبیه اون کرده.البته خطر هایی هم داره و راهنما خوب معلوم نمیشه و چندبار پیش اومده که ماشینی چراغاشو مشکی کرده بود و راهنما زده من اگه حواسم جمع نمیشد میرفتم رو سرش!یا e350 که خریده بودم چراغش رو مشکی کرده بود صاحبش همون روز بردم برام پاکش کنند و مجبور شدم یکیش رو تعویض کنم بنظرم خزه تا گنگ اما باز سلیقه ها متقاوته

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. امیر

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    بسیار ماشین زیبایی ، من نمی دونم کجای طراحی این ماشین عیب داره که بعضی ها
    خیلی انتقاد کردن ؟

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. جمشید

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (381 ديدگاه)

      بعضیها حرف الکی زیاد میزنن خیلی جدی نگیر

      موافقم 4
      مخالفم 0
    2. کیان

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1412 ديدگاه)

      کلا هرچیز جدیدی ک میاد یه سری ایراد هم که شده باید بهش گرفت
      اس کلاس جدید و خیلی نقد بهش وارد کردن که اصالت بنز نداره و …. ، حالا همه به به چه چه میکنن
      بی ام و هم ک هنوز حاشیه داره و …

      یا همه برندها

      بعد از یه مدت همه اون جدیدرو میپرستن حتی اگر واقعا عیب هم داشته باشه

      موافقم 3
      مخالفم 0
  8. Mohamad

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (757 ديدگاه)

    پدال جان ببخشید لطفا از ماشین های الکتریکی هم در سایت بزار این مطالبش خیلی کم شده
    با سپاس🙏

    موافقم 0
    مخالفم 5
    1. افشار

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (692 ديدگاه)

      اگر دقت کنی میبینی که پدال تقریباً هر روز در مورد الکتریکیها خبر و مطلب میزاره ، چطور ندیدی ؟؟

      موافقم 3
      مخالفم 0
  9. net

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    جلوپنجره استیل بزرگ لندکروز ۲۰۲۲ بد هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Mohammadreza

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (870 ديدگاه)

    نسل جدیدو زیبا تر از نسل قبل میدونم.
    پیشرفت های تکنولوژی بسیار زیادی داشته که معرفی سرتیتر وارشون حدود 20 دیقه طول میکشه.کلیپش تو یوتیوب هست میتونین نگا کنین چون بیانشون از حوصله خارجه.
    این کیت بنده هم بنظر زیباست
    اغراق شده هم نیست
    فقط افزایش سایز رینگ قطعا بالانس کلی ماشینو تحت تاثیر قرار میده مخصوصا که این خودرو افرود هم هست.
    کسایی که رینگ های بزرگتر از 20 اینچ میخوان بنظرم باید صب کن lx جدید بیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    اصلا قشنگ نیست،طراحی از یه جای دیگه ایراد داره….

    موافقم 1
    مخالفم 2
  12. رامتین

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    بنظرم نسبت به قبل ابهتش کمتر شده.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      شبیه جوونایی شده که تازه سیگار دستشون گرفتن!😂😑

      موافقم 1
      مخالفم 1
  13. viper

    ۲۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    به نظر من لندکروز دیگه اصلا ابهت نداره بازم میگم به نطر من
    ظاهر یه چیز سلیقه ای هست اما در کل خیلی شلوغ پلوغ شده و اصالتش رو از دست داده
    الان یه خودروی شهری شده و دیگه آفرود نیست فقط یه شاسی بلنده
    دوستان این فقط نظر من بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Masoud

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    گفتم حتما با کاین تو جاده مازندران در حال رفتن سر پروژه ای ولی می بینم هی اینجا کامنت میذاری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Afg

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (497 ديدگاه)

    موندم بعضی دوستان چرا خربزه رو با خیار مقایسه میکنن شما اگه پول مرسدس اس کلاس رو به تویوتا بدین تویوتا حتما درهمون حد برای شما ماشین میزنه اینکه خودروسازان شرقی خودروی در حد اس کلاس تولید نمیکنند اینه که مردم همچین پولی رو سر یک تویوتا یا هندا نمیدن خود من با اینکه طرفدار تویوتا هستم اگه قرار باشه نیم میلیون دلار هزینه کنم میرم مرسدس میخرم هرچند که کیفیت خودروهای شرقی هم بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا