تویوتا

سدان لوکس تویوتا کراون با لباس جذاب “اسپورت استایل”

تویوتا کراون به همراه مدل پرچم‌دار سنچوری گل سرسبد محصولات این برند در ژاپن هستند.


تویوتا ژوئن سال پیش بود که پانزدهمین نسل کراون را در بازار داخلی عرضه کرد و حالا این سدان اجرایی با نسخه‌ی سفارشی جدیدی روانه‌ی کارزار شده است. این خودروی ویژه با پسوند اسپورت استایل شناخته می‌شود و بر پایه‌ی تریم های S و S Four شکل گرفته است. همان‌گونه که از نام خودرو برمی‌آید، کراون اسپورت استایل ظاهر اسپورت تری در مقایسه با نسخه‌های استاندارد دارد.


در بدنه‌ی این خودرو می‌توان رینگ‌های ۱۸ اینچی چندپره را دید که بنا به گفته‌ی تویوتا باعث کاهش صدای تولیدی در زمان رانندگی می‌شود. از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو هم می‌توان به چراغ‌های جلو و عقب LED و جلوپنجره، مه شکن‌ها و جا پلاک عقب تیره‌رنگ اشاره کرد.


تغییرات رخ داده در کابین هم ملایم اما مؤثر هستند. در کابین تمام مشکی کراون اسپورت استایل می‌توان عناصر قرمزرنگ را روی صندلی‌ها، داشبورد، کنسول مرکزی، پانل درب‌ها و کف‌پوش‌ها اشاره کرد. روی صندلی‌ها هم پوششی از پارچه و چرم مصنوعی بکار رفته است.

در کل تویوتا می‌گوید کراون اسپورت استایل ظاهری اسپورت برای افراد بزرگ‌سال داشته و حدس می‌زنیم که منظور تویوتا تولید خودرویی با حس بلوغ و درعین‌حال اسپورت بوده است. البته شاید رنگ قرمز روشن و آبی در دسترس برای بدنه شاید باب میل همه نباشد مخصوصاً اینکه در جامعه‌ی ژاپن برخی چیزها محدودیت‌های بیشتری دارند.

تویوتا کراون اسپورت استایل همچنین با کیت تجهیزات ایمنی بیشتر شامل پایش نقاط کور و ترمز خودکار برای ترافیک عقب عرضه می‌شود. از بین دو پیشرانه می‌توان یکی را انتخاب کرد که شامل نسخه‌ی پایه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی با قدرت ۲۴۱ اسبی و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری می‌باشد. این پیشرانه نیروی خود را از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می‌کند.

دومین پیشرانه هم از نوع ۲.۵ لیتری هیبریدی با قدرت ترکیبی ۲۲۲ اسبی است که هم به‌صورت دیفرانسیل جلو و هم به‌صورت چهار چرخ محرک قابل خریداری است. قیمت این خودرو در ژاپن از ۴۷۴۷۵ دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مهدی اکرمی

    ۱۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (88 ديدگاه)

    عاشقشم، جزو ماشین هاییه که بی نهایت دوستش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hamid...Audi

    ۱۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه چرا کراون عرضه جهانی نمیشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا