تویوتا

رونمایی از تویوتا کرولا و لوین پلاگین هیبریدی

تویوتا از فرصت نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ برای اعلام برنامه‌های خود در بازار چین استفاده کرده است.

تویوتا کرولا پلاگین هیبریدی
این شرکت ژاپنی در همین نمایشگاه از نسخه‌های پلاگین هیبریدی کرولا و لوین رونمایی کرده است. این خودروساز جزئیات زیادی را منتشر نکرده اما تأیید کرده محصولات یاد شده در چین تولید شده و سال آینده وارد بازار می‌شوند. کرولا و لوین اولین محصولات پلاگین هیبریدی تویوتا هستند که در خارج از ژاپن ساخته شده و تنها محدوده حرکتی ۵۰ کیلومتری در حالت الکتریکی دارند.

تویوتا لوین پلاگین هیبریدی
از نظر استایل و طراحی ظاهری نمی‌توان به جزئیات خاصی اشاره کرد زیرا اصلاحات بسیار کمی در نسخه‌های پلاگین هیبریدی اعمال شده است. این تغییرات شامل پورت شارژ جدید، عناصر بنفش رنگ و نشان پلاگین هیبریدی روی گلگیرهای جلو می‌باشد.


جدای از معرفی نسخه‌های پلاگین هیبریدی کرولا و لوین، تویوتا برنامه‌های خود برای عرضه نسخه الکتریکی کراس اوور C-HR/IZOA را نیز اعلام کرد. هنوز مشخصات این خودرو منتشر نشده اما در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.


در خبری مرتبط هم باید گفت تویوتا در حال کار با شرکای چینی خود به منظور تولید محلی در این کشور و همچنین ساخت قطعات کلیدی خودروهای الکتریکی است. به عنوان بخشی از این برنامه تویوتا ظرفیت تولید سالانه خود برای باتری‌های نیکل-فلز را در سال ۲۰۲۰ به ۲۲۰ هزار واحد افزایش خواهد داد.

تویوتا علاوه بر افزایش تولید باتری تأسیسات تست باتری جدیدی نیز در مرکز تحقیقات و توسعه خود در چین افتتاح خواهد کرد. این خودروساز همچنین به‌طور مداوم در حال بهبود زیرساخت‌های تولید محلی خود به منظور ساخت خودروهای الکتریکی در خاک چین است.


سال پیش تنها حدود ۱۴۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی شده تویوتا در چین فروخته شد اما آن‌ها انتظار دارند این آمار در آینده افزایش یابد. یکی از مدیران ارشد تویوتا در بازار چین می‌گوید:

ما بی‌وقفه در حال بهبود تمامی جنبه‌های استراتژی اساسی خود در چین هستیم، کشوری که پیشرفته‌ترین منطقه در بحث الکتریکی سازی محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. کویر

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    این 2-3 اخیر زبان طراحی تویوتا خیلی پیشرفت داشته … مثلا CHR با 23000 دلار قیمت واقعا زیباست …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کویر

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (325 ديدگاه)

      CHR
      23000 دلار

      ارزون ترین محصول تویوتا بعد از کرولا و پریوس C
      (حتی پریوس معمولی هم از CHR گرون تره )

      210 تا 269 میلیون تومن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. حسن

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلطان این رده ی خودرویی کرولای بزرگ.
    عشق ملیونها نفر در دنیا .
    هیب هم شده که بیشتر میخرنش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا