تویوتا

تویوتا کرولا 2015، وارث یک عظمت

در عالم خودرو، محصولاتی وجود دارند که آینه تمام نمای تکامل و پیشرفت‌اند. خودروهایی که جمیع محسنات را دارا بوده اما معایب آنها سخت محدود است؛ شاید بتوان مدل کرولای تویوتا را از این دسته به‌حساب آورد، خودرویی که زیبایی و شکوه را به همراه دوامی افسانه‌ای داراست و در میان همتایانش کمتر هماوردی را می‌توان یافت که قابل قیاس با او باشد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

Toyota Corolla 2015
Toyota Corolla 2015
در مدت نیم‌قرنی که از ورود این مدل به بازارهای جهانی می‌گذرد همواره حرکت تدریجی و رو به رشدی را از خالقان این خودرو شاهد بوده‌ایم، در هر نسل، از تغییرات رادیکال سخت اجتناب گردیده ولی در عین حال از دستاوردهای نوین عالم نیز بهره گرفته شده و در جای‌جای آن تازگی به دور از دل‌زدگی به کار رفته است؛ این امر هم خودش به تنهایی دستاورد مهمی است، زیرا پیش از آن بسیار دیده شده که برخی از خودروها، در برهه ای از زمان، تمامی عالمیان را به جوش و خروش درآورده‌اند ولی نسل‌های بعدی آنها نتوانسته آن حس پیشین را دوباره در میان دوستدارانش زنده نماید؛ حسی ناشی از هیجان و تازگی و اینکه برای دیدن خودروی مورد علاقه‌ات بی‌تاب شوی و…

Toyota Corolla 2015
Toyota Corolla 2015
در کشور ما نیز این خودرو کاملاً شناخته شده است و علاوه بر آن از پیشینه نیک و درخوری برخوردار است؛ از این مدل در سیستم تاکسیرانی کشورمان نیز بهره گرفته شده و امتحان خود را به‌تمامی پس داده است؛ در جایی خواندم که برخی از مدل‌های کرایه ای و دهه نودی این خودرو، مرز یک میلیون کیلومتر کارکرد را نیز به‌سلامت طی کرده‌اند و این امر به تنهایی گواهی است بر کیفیت بسیار خوب این خودرو. این خودرو در دو نسخه اروپایی و آمریکایی عرضه می‌شود که نسخه موجود در ایران مربوط به بازار اروپاست و از طراحی شیک‌تر و زیباتری نسبت به همتای آمریکایی خویش برخوردار است.

Toyota Corolla 2015
Toyota Corolla 2015
شاید این خودرو را بتوان از پرفروش‌ترین مدل‌ها در بازار خاورمیانه دانست (البته به‌جز ایران). علاوه بر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس که در آنها کرولا خودرویی متوسط و در دسترس همگان محسوب می‌گردد؛ در همسایه شرقی ما یعنی کشور افغانستان نیز، تویوتا کرولا بیش از ۹۰ درصد خودروهای در حال تردد را تشکیل می‌دهد و تمامی نسخه‌های این خودرو، اعم از مدل‌های دهه نودی تا امروزی آن، در خیابان‌های این کشور در حال حرکت‌اند؛ بهای تقریبی این مدل‌ها نیز در این اقلیم از حدود ۱۵۰۰ – ۲۰۰۰ دلار برای مدل های دهه نودی (میلادی) تا ۱۶۰۰۰ – ۲۰۰۰۰ دلار برای مدل‌های جدید متغیر است. این خودرو آن‌چنان در این کشور جا افتاده است که مردم این دیار تمامی خودروهای کوچک و جمع‌وجور را کرولا خطاب می‌نمایند! این وضع نه با این شدت، بلکه تا حدی کمتر در کشور پاکستان نیز برقرار است؛ سرزمینی که سال‌هاست که در آن مدل‌های مختلف تویوتا و از جمله کرولا مونتاژ می‌گردد. از دیگر ممالک همسایه که تویوتا کرولا در آن تولید و عرضه می‌شود کشور ترکیه می‌باشد.

Toyota Corolla 2015
Toyota Corolla 2015
چندی پیش نسخه ۲۰۱۵ این خودرو توسط سایت «AUTOMIDDLEEAST» امارات تست شده است که در اینجا چکید ه ای از آن را تقدیمتان می‌کنم.

خلاصه بررسی

کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵

در سال ۱۹۶۶ میلادی و در گرماگرم خیزش اقتصادی ژاپن پس از جنگ جهانی دوم پا به عرصه وجود نهاد، تویوتا کرولا به‌عنوان پرفروش‌ترین خودرو در عالم شهرت یافته است. با مجموع فروش ۴۰ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۱۳ میلادی، که هنوز هم ادامه دارد، یازدهمین نسل این خودرو هم قرار است که به میزان این شمار بیفزاید.

Toyota Corolla 2015
Toyota Corolla 2015
نمای ظاهری

تویوتا کرولا ۲۰۱۵، به نحو شایان توجهی طرح پوزه اصلاح شده خود را که از جلوپنجره دوکی شکل لکسس الهام گرفته، به رخ بینندگانش می‌کشد، همچنین جلوپنجره کرومی شکلی که تا کناره‌های بدنه امتداد یافته و چراغ‌های جلو را در بر گرفته است. بسته به این که شما کدام رده از این خودرو را انتخاب کنید، چراغ های LED ادغام شده با لامپ‌های جلو و نیز طرح دو طرفه مه شکن‌ها را دریافت خواهید نمود.

کابین

داشبورد این خودرو ترکیب مرتب و شسته و رفته ای از رنگ بژ و مشکی را به نمایش می‌گذارد، این بخش توسط باریکه ای نقره‌ای‌رنگ به دو قسمت تقسیم می‌شود. تریم مشکی پیانو به‌طور پراکنده ای اطراف سیستم صوتی و جعبه‌دنده آن را فرا گرفته است. این موارد، به همراه اجزای کرومی که اطراف نگه‌دارنده های فنجان‌ها و نیز سیستم صوتی آن را دربر گرفته‌اند، این موضوع را به ما یادآوری می‌کند که طراحان این خودرو یک محیط چشمگیر و پر زرق و برق و نیز عاری از کهنگی را برای آن تدارک دیده‌اند.

Toyota Corolla 2015 Interior
Toyota Corolla 2015 Interior
Toyota Corolla 2015 Interior
Toyota Corolla 2015 Interior
Toyota Corolla 2015 Interior
Toyota Corolla 2015 Interior
مهندسی

با به‌کارگیری حالت ECO در این خودرو، از واکنش دریچه‌های گاز کاسته شده و به شما کمک می‌کند که به نرمی و آرامی با آن رانندگی کنید. همچنین سیستم تهویه مطبوع اصلاح شده این خودرو، توان کمتری را از پیشرانه آن استخراج می‌نماید که این امر هم به نوبه خود مصرف سوخت را در این خودرو بهبود می‌بخشد.

Toyota Corolla 2015
Toyota Corolla 2015
آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود

کماکان از پیشرانه ۱.۶ لیتری در این مدل بهره گرفته می‌شود و هنوز هم از دور خارج نشده است. این موتور به همراه یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک، توان خروجی معادل ۱۲۱ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۴ نیوتن متر را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد، البته به بهایی معادل ۵۹,۵۰۰ درهم. پیشرانه کاملاً جدید ۲ لیتری که جایگزین نمونه ۱.۸ لیتری در این خودرو شده، توانی معادل ۱۴۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۸۷ نیوتن متر را از خود ارائه می‌دهد، بهای مدل‌هایی هم که به این نوع از پیشرانه مجهزند از ۶۶,۹۰۰ درهم شروع می‌شود.

جمع بندی نهایی

تویوتا کرولا ۲۰۱۵ به لحاظ صرفه اقتصادی بهتر از نیسان تیدا و همچنین ارزان‌تر از مزدا ۳ و نیز جادارتر از هوندا سیویک می‌باشد. اما با این وجود، هنوز هم برخی از جنبه‌های شک‌برانگیز در آن وجود دارد، مانند گزینه اختیاری صندلی های تاشو، در دسترس نبودن سانروف و یک جعبه‌دنده دمده و منسوخ. اما همه این موارد را می‌توان در قیاس با قابلیت اطمینان ژاپنی این خودرو نادیده گرفت و بعید است که این مسائل خدشه ای به وجه کرولا، که دارنده عنوان پرفروش‌ترین خودروی دنیاست، وارد نماید.

Toyota Corolla 2015
Toyota Corolla 2015
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

طراحی خارجی این خودرو ستودنی است.

نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

جعبه‌دنده منسوخ و دمده این خودرو نیاز مبرمی به تودیع دارد (منظور این است که هر چه سریع‌تر باید از رده خارج شود).

مشخصات فنی

نمونه ۱.۶ لیتری:

حجم موتور: ۱۵۹۸ سی‌سی

توان: ۱۲۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۱۵۴ نیوتن متر در ۵۲۰۰ دور در دقیقه

شتاب صفر تا ۱۰۰: ۱۲ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف ترکیبی: ۶.۷ – ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

نمونه ۲ لیتری: (نمونه ارائه شده در ایران)

حجم موتور: ۱۹۹۸ سی سی

توان: ۱۴۳ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۱۸۷ نیوتن متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه

شتاب صفر تا ۱۰۰: ۱۰.۵ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت

مصرف ترکیبی: ۷.۳ – ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون به همراه میله موج گیر

سیستم تعلیق عقب: یکپارچه از نوع میل پیچشی به همراه میله موج گیر

سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده

سیستم ترمز عقب: دیسکی معمولی

نوع جعبه دنده: ۴ دنده تیپ ترونیک

استاندارد آلایندگی: یورو ۵

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۶۲۰/۱۷۷۵/۱۴۶۰ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۷۰۰ میلی‌متر

وزن خالص: ۱۲۸۰ کیلوگرم

گنجایش صندوق عقب: ۴۷۰ لیتر

ظرفیت باک: ۵۵ لیتر

اندازه تایرهای جلو وعقب: ۱۹۵/۶۵ R 15

ایمنی

۵ ستاره ایمنی از موسسه ANCAP استرالیا- لازم به توضیح است که نسخه عرضه شده در استرالیا از لحاظ طرح بدنه مشابه با ایران است ولی مجهز به ۸ کیسه هوای ایمنی می‌باشد (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده ای و زانویی)

۲ کیسه هوای ایمنی (نمونه عرضه شده در ایران)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم افزایش دهنده قدرت در ترمز ناگهانی BAS

کمربند ایمنی جلو از نوع پیش کشاننده

کمربند ایمنی عقب از نوع سه نقطه ای

برخی از امکانات رفاهی این خودرو (مدل فول)

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک

غربیلک فرمان با روکش چرمی

۶ عدد بلندگو

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB،AUX + بلوتوث

سیستم هوشمند ورود بدون کلید + دکمه START/STOP + دکمه بازکن درب صندوق عقب + دکمه PANIC

سنسورهای پارک عقب و جلو

کنترل صفحه نمایش از روی فرمان

فرمان برقی

آینه داخل اتاق با قابلیت تنظیم نور متناسب با شب و روز

صفحه نمایش ۳.۵ اینچی روی صفحه کیلومتر

آینه بغل برقی به همراه راهنما بر روی آن

چراغ‌های جلو از نوع LED + چراغ‌های روشنایی در روز (DRL)

جا لیوانی جلو با حلقه استیل

کروز کنترل

زیر بازویی عقب با جالیوانی و درب استیل

چراغ سقفی با جعبه نگهداری لوازم

سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)

قیمت

در ایران: ۱۴۳ میلیون تومان ثبت نامی و تیپ GLI و ۱۲۹.۹ میلیون تومان ثبت نامی، تیپ XLI

در امارات: ۵۹,۵۰۰ الی ۶۸,۵۰۰ درهم (نمونه ۱.۶ لیتری) – ۶۶,۹۰۰ الی ۹۲,۹۰۰ درهم (نمونه ۲ لیتری)

[jwplayer mediaid=”105046″] [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۱۶۱ دیدگاه‌ها

  1. @gmal.comMehdilatifi1360

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام به دوستان و تشکر از شما شاهین جان .توان خرید تا ١٣۵میلیون رو دارم و مایل به خرید کمری glهستم .از طرفی کرولا رو هم دوست دارم ولی فکر میکنم دوا م و سواری کمری بهتره .ازطرفی بالین مبلغ کمری glxمدل بالا هم نمیتونم بخرم .با این شرایط چه چزی صلاح هست .لطفا راهنمایی کنید .سپاس گزارم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با سلام
      اگر بیشتر در جاده ها هستی و قدرت و حجم موتور برات بیشتر مهم برو سراغ کمری gl ولی اگه کم تر تو جاده هستی و بیشتر برای داخل شهر میخوای استفاده کنی و نمیخوای زیاد بزرگ باشه تویوتا کرولا بگیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Shahin Corolla 2010

    ۲۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    https://telegram.me/joinchat/A8zbGwEqnh7ru3dAWmeGiw
    سلام
    اگر بتونی تلگرام رو روی گوشی یا تبلت نصب کنید در گروهی که دوستان تشکیل دادند کاملا در این مورد میتونیم بحث کنیم
    برای خرید تویوتا هر مدلش من با شما هم عقیده هستم
    بسته به نیاز یا احتیاج و مصرفی که میکنید و سلیقه ای که دارید انتخاب کنید چون کسایی که بفکر خرید یک تویوتا می افتند در خیلی از موارد با هم هم سلیقه هستند ،تویوتا هم در ساخت اکثر محصولات ،ازجنس هایی شرکت های مشترکی استفاده میکنه و بحث دوام تقریبا در همه محصولات مشترک هست.
    فقط یادت باشه دوست من کمری GL خوبه وچون آپشنی نداره قیمتش با کرولاGLIبرابری میکنه نتیجه اینکه آپشنهای تویوتا واقعا گرون،کم و کاربردی هست و ارزش پرداخت هزینه هاشو هم در مواردی مثل ایرکاندیش اتوماتیک یا رینگ آلومینیومی و …داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهران

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ضمن تشکر من بین نیو سراتو 2000 سی سی و کرولای xli مدل 2014 موندم از نظر کیفیت در تویوتا شک ندارم ولی شنیدم شتاب ثانویه که در خیلی موارد از تصادف جلوگیری میکنه سراتو سرتره . معمولا حد اکثر تا 50 هزار کیلومتر ماشینهامو عوض میکنم .لطفا راهنمایی کنین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Shahin corolla 2010

    ۲۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    بستگی به این داره که شما قبلا چه ماشینی سوار میشدین
    اگه تویوتا بخری دیگه برند ماشینتو بعید میدونم به این راحتی عوض کنی ولی تا زمانی که تویوتا نداشته باشی من هر چقدر بگم نمی تونی تفاوت رو احساس کنی دوست من
    شما فقط به دید وصندلی عقب و جلو (راحت و مبله)و شیشه یو وی تویوتا که بدون پرده جانبی و پرده عقب و دودی هست و یا ارتفاع از کف زمین تا رکاب فکر کن و با همون سراتو یا هر مدل دیگه مقایسه کن و تصمیم بگیر
    کرولا بگیری ۵۰هزار تا بعد میری تو نخ آریون یا کمری و راو۴ و …واز آرامش رانندگی با تویوتا سیر نمیشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سعید

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    عملکرد گیربکس کورولا با توجه به تیپ ترونیک نبودن تو جاده های کوهستانی مثل چالوس چطوره ؟
    ایا دنده مرده حرکت نمیکنه ؟
    با فشار پدال گاز و معکوس هم نمی توان این مشکل را حل کرد .
    درکل من فقط به عملکرد گیربکسش شک دارم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Shahin Corolla 2010

      ۲۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (47 ديدگاه)

      باسلام
      سعید اگر دنده رو از وضعیتD به 3،2،1 دستی تغییر وضعیت بدین البته با توجه به دور موتور مناسب و سرعتی که در حرکت هستین به راحتی در سراشیبی ها تویوتا تون رو کنترل میکنید وبدین ترتیب از گرفتن ترمز زیاد اجتناب میکنید
      در ضمن گیربکس تویوتا در مقایسه با برند های دیگه فوق العاده هوشمند و قدرتمند تر هست ومطمئن تر
      فشار گاز ومعکوس درسراشیبی برای کم کردن سرعت کمی به شما نمیکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. علی

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من که بعد از کلی مشورت وتویوتا کرولا xli 2015 گرفتم فوق العادس آدم میفهمه ایران یه چیز تولید میکنه به اسم ماشین ولی تویوتا واقعا ماشین تولید میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. تکسان

      ۲۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام بر دوستان کرولا سوار..شنیدم مدل 2014 به بعد کمی افت کیفیت داشته نسبت به مدل های قدیمیتر و خشک تر هم شده سواریش..میخواستم بدونم این حرفا حقیقت داره؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. علی

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در مقایسه با ماشینهای خارجی هم اکثر ماشین خارجی سوارها تاکید دارند اگر آپشن میخواهی کیا-هیوندای و…. اگر ماشین میخوای فقط تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سعید

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کرولا 2015شاهکار تویوتا هست
    اوج لذت رانندگی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهرزاد

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    کرولا فقط نسخه آمریکایی خیلی نازه و فوا آپشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. nima

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.دوستان صد تا صدو ده تومان دارم لطفا راهنمایی بفرمایید چی بخرم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام.بیا من یه کرولا gli2015 دارم بهت بدم کارکرده 50 هزارتا.میخوام کمری بگیرم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. حسین

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوست عزیز به نظر من یه کرولا gli 2014 بگیر حالشو ببر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امین

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام دوستان به نظر شما صبر کنیم نسخه 2016 که هم شیفتر داره هم نیو فیس هم 6 سرعتس وارد ایران میشه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. مجيد

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ممنون از راهنمایی که کردید
    این خیلی بده که سانروف نداره، الان دیگه ساده ترین ماشین ها هم اینو داره!

    من توی سایت ایرتویا دیدم شرایط جالبی برای فروش گذاشته،
    دو تا سوال دارم اول اینکه فرق limited و xli در چیه؟
    و دوم اینکه کسی با این شرایطی که ایرتویا گذاشته خرید کرده تا بحال؟ بعد دو سال اگر پول نداشته باشی بدی چی میشه؟ کسی میدونه؟
    http://arita.irtoya.com/Portals/0/productdocs/%D8%A8%D8%AE%D8%B4%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%20%D8%B7%D8%B1%D8%AD%20%D9%BE%D8%B3%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%AA%D9%88%DB%8C%D8%A7.pdf

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. کوروش

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باسلام حضور هموطنان عزیزم.کرولا ماشین باکیفیتی است ولی چیزی که عزیزان به آن توجه ندارند ارزش پول پرداختی دربرابرامکانات وکیفیت ماشین است .کرولا اصلا امکانات کاملی ندارد وباتوجه به قیمتش بسیارگران است مثلا لنسر ژاپنی وفلوئنس فرانسوی که هردوبسیار باکیفیت هستند 10میلیون از کرولا ارزانترهستندوحداقل 20میلیون هم اپشن اضافه دارند.پس اگرکرولا بااین امکاناتی که درایران عرضه میشود 90میلیون باشدارزش خریدرادارد.ازطرفی مهمترین بخش ماشین یعنی گیربکس در کرولا اتوماتیک قدیمی 4سرعته است که دراین زمان برروی هیچ ماشینی نصب نمیشود.
    متاسفانه حتی نمایشگاهداران هم که اغلی مورد مشاوره هستند اصلا اطلاعات فنی کاملی درمورد ماشینها ندارند.وموجب گمراهی خریداران میگردند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. vahid

    ۱۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشید خدمت کارشناسای محترم من از لحاظ مالی میتونم صد میلیون برا خرید خودرو هزینه کنم بنده ماشینی میخوام کم مصرف امکانات نسبتا خوب و مدل شیک وزیبا لطفا چندتا ماشین بهم معرفی کنین و لطفا برام ایمیل کنید ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. تکسان

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت عزیزان..من بین خرید کرولای 2013 و 2014 موندم..با اینکه 2014 آپشن های بیشتری داره و زیباتره ولی شنیدم که سواری پایین تر و خشک تری نسبت به نسل قبل داره میخواستم نظرات دوستان رو بدونم که آیا چنین چیزی واقعیت داره ؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مصطفی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.بین النترا و کرولا دو دل هستم.میشه راهنماییم کنید؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حمید

    ۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من بین کرولا 2015 و فلوئنس فرانسوی 2016 موندم لطفا راهنمایی کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      قطعا کرولا
      من قبلا مگان داشتم البته فلوئنس جدیدتر و بروزتر از مگانه و البته با فلوئنس رانندگی کردم اونم خیلی خوبه ولی کرولا خیلی بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. آرش

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام مدل limited این ماشینو دارم و خیلی راضی ام
    5 نفر ادم بززگ تو ماشین نشستیم سر بالایی خیابون استخر بسمت جاده فشم رو سر گاز 110 کیلومتر در ساعت میرفتم بالا تاکید میکنم با 5 سرنشین
    اگه میخواستم به ماشین فشار بیارم راحت 160 تا رو میرفت.
    از نظر پرستیژ هم قابل قیاس با ماشینهای کره ای نیست.
    سیستم صوتی اش افتضاحه خیلی افتضاحه من چون زیاد صدلی یلند گوش نمیدم عوض نکردم ولی اگه براتون مهمه باید سیستم صوتیش کلا عوض بشه.
    از نظر راحتی و سواری هم که دیگه نیازی به توضیح نیست
    چند تا ضعف مختصر داره که قابل اقماضه مثلا اینکه فقط شیشه راننده در حالت اتومات بالا و پایین میره و بقیه شیشه ها اتومات نیست.
    اپشن کم داره ولی بجاش از کیفیت چیزی کم نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. رضا

    ۱۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    حمید جون اگه فلوئنس سوار شی معنای واقعی کیفیت رو می فهمی در ثانی ماشین روز فرانسوی و اروپایی رو نمیشه با ماشین ژاپنی مقایسه کنی هر چند کیفیت ماشین های تویو تا هم خوبه ولی هم کیفیت گیربکس و نرمی ماشین فلوئنس بهتره هم حداقل 10 میلیون ابشن بیشتری داره و شتابش هم بیشتر و هم مصرفش کمتره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. پارسا

    ۲۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم تویوتا 2015 دارم امکاناتش خوبه من برای جاده استفاده می کنم خیلی راحته پیشنهاد می کنم اگه پول زیاد دارید کمری بخرید یا پرادو ولی اگه نشد کرولا بهترین گزینه است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. حنا

    ۲۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ،تفاوت کرولا سفارش عمان و إمارات جیه؟من قرار یک کرولا سفارش عمان بکیرم ولی جطور میشه تشخیص بدم که درست بهم تحویل دادند؟لطفا راهنمایی بفرمایید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۲۶ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فکر نکنم تفاوتی داشته باشند ولی برای اطمینان به سایت نمایندگی تویوتا در عمان و امارات مراجعه کنید و کاتالوگ هاش رو نگاه کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. سعيد

    ۲۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    لطفا فرق کرولا ٢٠١۵ gli باxli رو توضیح بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۲۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مدلxliیک سری اپشن ها کمتراز مدلgliدارند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. علی

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام میخواهیم بدونم کرولا 2015 مونتاژ کجاست ؟ و در ضمن الان بخرم یا بعد از عید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. toyo

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ساخت اندونزی-مالزی
      بعد عید 5%گرون میشه. میخوای الان بخر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد ابراهیمی

        ۱ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        مال من ساخت تایوانه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  25. كاظم

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    بین سوناتا وای اف ٢٠١٣ فول آپشن و تویوتا کرولا ٢٠١۵ و سراتو و النترا موندم . ازبین این چهارتا کدوم رو پیشنهاد میدین . اگه یه مشاوره ی خوب بهم بدین ممنون میشم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کامبیز

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سوناتا ربطی به کرولا و سراتو و النترا نداره. در یک کلاس دیگه ای تعریف میشه. مدل های هم رده اش اپتیما و کمری هست. قیاس مع الفارق می باشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سیاوش

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (221 ديدگاه)

      رو اسکالا و فلوینس و کپچر هم فکر کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. حمید

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. تویوتا کرولا 2015 که ایرتویا میفروشه، در مدل gli کدوم یک از آپشنهای فول رو که در این مقاله ذکر شده نداره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. احمد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من بین تویوتا کرولای 2016 بخرم یا 2015 موندم
    ضمنا از نمایشگاهها بخرم بهتره یا از نمایندگی ایرتویا
    لطفا راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. داریوش

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    قیمت این ماشین در برابر OPTION های کم مانند 2 Airbag بسیار گران است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. کیاناز

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ، من تویوتا کرولا LE 2016 دارم الان 7 ماه که خریدم اما چراغ maint reqd روشن شده ، میتونم بپرسم این چراغ چی هست؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. پوریا

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان 2 تا سوال داشتم 1. کدوم مدل کرولا 2016 مانیتور داره؟ 2. کرولا 2016 به نظرتون بهتره بگیرم یا اریون 2011؟ قیمت تا 150 تومن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا