تویوتا

انتشار تیزر رسمی تویوتا لندکروزر 2022 جدید

سلطان در راه است...!

نه تصاویر جاسوسی بیشتر، نه مشخصات افشا شده زیاد و نه شایعات اضافی! دیگر کافی است… تویوتا سرانجام به‌صورت رسمی اعلام کرد نسل جدید لندکروزر افسانه‌ای نهم ژوئن معرفی خواهد شد. این مراسم مهم به‌صورت رسمی در کانال یوتیوب برگزار می شود و بنابراین همه می‌توانند آن را تماشا کنند. واضح است که پدال به عنوان مجله تخصصی خودرو در سریع‌ترین زمان ممکن مراسم معرفی این قدبلند ژاپنی را پوشش خواهد داد.

این کلیپ چند ثانیه‌ای که مشاهده می‌کنید تمامی آن چیزی است که ژاپنی‌ها منتشر کرده‌اند اما در عنوان این فیلم به “تیزر ۱” اشاره شده و بنابراین انتظار می‌رود در روزهای آینده جزئیات بیشتری منتشر شود. بخش اعظم طراحی لندکروزر جدید به خاطر اسناد داخلی و تصاویر واضح لو رفته است.

لندکروزر LC300 جدید از پلتفرم TNGA-F استفاده کرده و بجای پیشرانه‌های ۸ سیلندر از نیروگاه‌های ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توربو و ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری دیزلی استفاده خواهد کرد. پیشرانه اولی قدرت ۴۰۹ اسبی و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری خواهد داشت درحالی‌که قدرت و گشتاور پیشرانه دیزلی به ترتیب برابر با ۳۰۲ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتون متر خواهد بود. یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال نیرو به چرخ ها را بر عهده گرفته است.

از نظر ابعاد باید گفت تریم های گوناگون لندکروزر تفاوت‌هایی دارند. نسخه جدید GR اسپورت طول ۴۹۶۵ میلی‌متری داشته درحالی‌که یکی از نسخه‌های فول با طول ۴۹۸۵ میلی‌متری در دسترس خواهد بود. ارتفاع نسل جدید این شاسی‌بلند برابر با ۱۹۴۵ میلی‌متر بوده و پهنای مدل‌های GR اسپورت نیز ۱۹۹۰ میلی‌متر خواهد بود. تمامی نسخه‌های لندکروزر جدید فاصله بین محوری ۲۸۵۰ میلی‌متری خواهند داشت.

تائید شده این خودرو از سقف آلومینیومی استفاده کرده و زوایای حمله و فرار و ارتفاع از سطح زمین نیز نسبت به نسل پیشین تغییر چندانی نخواهد کرد. باک سوخت این خودرو ۱۵ لیتر ظرفیت کمتری دارد چراکه پیشرانه‌های ۶ سیلندر به اندازه نمونه‌های ۸ سیلندر قبلی پرمصرف نبوده و بنابراین نیازی به باک بزرگ‌تر نیست و از طرفی این کار باعث کاهش وزن خودرو می شود. لندکروزر بدنه روی فریم شاید پیش‌نمایشی غیرمستقیم از نسل جدید توندرا هم باشد زیرا این پیکاپ خشن از همان زیرساخت لندکروزر استفاده خواهد کرد.

تصاویر جاسوسی زیادی از این خودرو منتشر شده و در آن‌ها شاهد ظاهری مدرن بدون دور شدن از شاخصه‌های اصلی لندکروزر بوده‌ایم. کابین اما تغییرات بزرگی داشته و شامل نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی، سیستم صوتی JBL با ۱۴ بلندگو و یک جفت تبلت ۱۱.۶ اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی بخش عقب می‌باشد.

از جمله تجهیزات دیگر این خودرو می‌توان به هدآپ دیسپلی و سیستم تهویه مطبوع ۴ ناحیه‌ای، دوربین زیر بدنه و… اشاره کرد. ظاهراً مدل GR اسپورت تنها لندکروزری خواهد بود که به تکنولوژی KDSS به همراه قفل دیفرانسیل‌های جلو و عقب مجهز می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. BenzSLR

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    با هشت سیلندر یه چیز دیگس

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. میثم

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3540 ديدگاه)

      موتورهای 6 سیلندر توربو جدیدش خروجی بالاتری دارن و صدای خیلی خوبی هم دارن با مصرف و آلایندگی کمتر
      البته توربوی تویوتا رو با هر توربویی نباید مقایسه کرد
      استهلاک و دوام از اولویتهای اصلی تویوتاست

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. ممد ژانگولر

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3534 ديدگاه)

      به نظرم باید صبر کرد حضرت لندکروز بطور رسمی تحویل داده بشه و فید بکها و تستهاشو برسی کنیم
      البته هر چند لندکروز بد نمیسازه و مطمئنا اینم حرف زیادی داره برای گفتن 💪

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. میثم

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3540 ديدگاه)

        دیروز یه خبر خوندم که میگفت تویوتا استرالیا، یکی از بزرگترین ایرادات هایلوکس رو برطرف کرده.
        اون ایراد دزدیده شدن زیادش بخاطر محبوبیت بالاش بوده
        مثل اینکه تو نسل جدید بطور استاندارد سیستم های راداری ضد سرقت گذاشتن که اگه دزدیده بشن، موقعیت ماشین رو به پلیس اعلام میکنه.
        مشکلات این کمپانی با بقیه فرق داره 😂😂

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. ممد ژانگولر

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (3534 ديدگاه)

          اره میثم میگن تا حالا چند تا دزد که شیفته دزدین تویوتا بودن بعد از سرقت دچار انفجار شدن و به رحمت خدا پیوستن 😂😂😂

          موافقم 0
          مخالفم 2
  2. محمد مختاری آذر

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    نسل جدید می تونست یک تغییر اساسی دهد اونوقت بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. AHMET 2002

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    انتظار بیشتری داشتم
    هرچند همین بوست همه کار رو راه میندازه دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. AMIR / ARMI

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    قیمت چند ؟ احتمالا بالای ۸۵ هزار دلار
    امکانات در حد ماشین 50 هزار دلاری و کمتر
    باید تو فاز سنگین باشی که بری نمایندگی یکی بخری
    انتخاب من chevrolet suburban High Country

    موافقم 3
    مخالفم 8
    1. porsche

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      انتخاب من کیمن gt4

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. میثم

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3540 ديدگاه)

      خود تویوتا اعتراف کرده فروش پایینش تو آمریکا بخاطر قیمت بالاش بوده
      تو نسل جدید این ایراد رو قراره برطرف کنن
      قراره تمرکزشونو از لوکس بودن بردارن و ببرن رو قابلیتهای آفرودی و قیمتشو متعادلتر کنن
      بجاش نسل آینده لکسوس ال ایکس قراره ویژگیهای لوکس بیشتری داشته باشه
      ببینیم چکار کردن

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. MOS

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      قبلا میگفتی نسل جدید نیست فیس لیفته موتورشم همونه به دو هفته نکشید که مشخص شد چرت میگفتی
      حالام که بهانه دیگه ای دم دستت نیست داری اینو میگی در حالی که هنوز هیچی مشخص نشده!

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. میثم

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3540 ديدگاه)

        با منی؟؟؟
        من کی اینارو گفتم؟؟؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. MOS

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          نه میثم جان با امیر آرمی هستم

          موافقم 2
          مخالفم 0
    4. حسین

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1094 ديدگاه)

      تبلت برای صندلی عقب تو ماشین پنجاه هزار دلاری؟ با این اوصاف رانگلر دو ستاره ده هزار دلار هم ارزش نداره

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        چرا برای بالا کشیدن تویوتا جیپو میکوبونی؟ یه نگاهی به سنچوری بنداز تا یادت بیاد تویوتا چیه!😂
        جیپ خودش استاده تو ساخت ماشینش تو نیاز نیست ایراد بگیری…

        موافقم 2
        مخالفم 4
        1. حسین

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1094 ديدگاه)

          یه نگاه به پروفایل رفیقت بنداز تا بدونی چرا جیپو کوبوندم. البته جیپ خودش کوبیده هست نیاز به کوبیدن نداره. تویوتا هم خودش بالا هست با حرف امثال تو پایین نمیاد.
          مشکل سنچوری چیه؟ با توجه به سلیقه ژاپنی ها ساخته شده اتفاقا به همون نگاه می کنم می بینم تویوتا چیزیه که حتی لیموزین هم میسازه

          موافقم 4
          مخالفم 0
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          الانم آمار فروش تویوتا رو بزار ببینیم!

          موافقم 1
          مخالفم 2
        3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          بقول آقای رستمی نژاد تویوتا همونیه هنوز توی قرن ۲۱ تاچ اسکرین نداره!😂

          موافقم 1
          مخالفم 1
        4. حسین

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1094 ديدگاه)

          آمار فروش تویوتا رو بذارم که بعضی برندا نابود میشن😅
          تاچ اسکرین نداره😄! بیشترین سرمایه گذاری تحقیق و توسعه مال فولکس و بعدش تویوتا هست. تاچ اسکرین نداره؟! باز بهتر از اونایی که از پیشرانه های با فناوری شصت سال قبل و مصرف سوخت صدی بیست لیتر استفاده می کنن، جدیدا هم به خاطر ضعف تکنولوژی مجبور شدن دست به دامن پژو سیتروئن بشن😁

          موافقم 1
          مخالفم 0
  5. امیر

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    لندکروز همیشه معرکه و با دوام بوده.
    این نسل جدید هم امیدوارم همین شکلی باشه البته ظاهر که چندان این رو نشون نمیده حالا شاید تویوتا یک سری بهبود هارو انجام داده باشه.
    ولی اتاق 80 رو از همه بیشتر دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. پرهام رهام

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (223 ديدگاه)

    خب بود بعد نبود ولی کلا با لندکروز های تویوتا حال کردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. RezaRs

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    راز نگه دار ترین کمپانی دنیاست این تویوتا 😂 قبل از این که آکیو بدون چیه عکساشو دیده بودیم

    موافقم 2
    مخالفم 1
  8. mahan

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    نمی دونم چرا احساس خاصی بهش ندارم.منی که حتی عاشق سری 80 و 60 هم هستم ولی این 300 رو اگه همین ظاهره نمی تونم بپذیرم.توی این نسل هم پانوراما رو نیاورد درسته پانامرا توی افرود به صدا درمیاد ولی میشه مثل رنجروور و بقیه کمپانی ها طوری درست کنه که به صدا نیاد یا حتی میتونست پانامرا ثابت مثل لکسوس rx350 نسل قبل درست کنه!درسته زاویه حمله و فرار لندکروز خیلی خوبه ولی ایکاش بعد 12 سال بازم رو به جلو پیشرفت میکرد و بهتر میشد مثلا ماهایی که سپر بلند داریم مجبوریم سپرمون در بیاریم ایکاش ارتفاع ماشین از سطح زمین یکم بالاتر میرفت و از همه مهم تر این جلوپنجره و هواکش یک ترکیب پلاستیکی نچندان دلچسب رو به ادم القا میکنه و پشتش انگار یک چیزی کم داره.احساس میکنم پاترول بعد از سال ها تعقیب و گریز لندکروز بلاخره ازش جلو زد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. porsche

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    حضرت پلاس توربو😁

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیرحسین

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    9 ژوئن چندم میشه؟به تاریخ ما؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahan

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      18 تیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ninja

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (93 ديدگاه)

      ۷ روز معادل یه هفته دیگه همچین روزی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    👌

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. زیزیگولو

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4888 ديدگاه)

    خوشم اومد👌

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. Ninja

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    الان برا اونا انگار دارن نسل جدید پراید معرفی میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا