تویوتا

پیوند جذاب تویوتا سوپرا و لیبرتی واک

کمپانی ژاپنی لیبرتی واک با کیت‌های بدنه پهن و دیوانه‌وار خود شناخته می‌شود. این کمپانی از بچه گلگیرهای بزرگ و خاص خود روی سوپرکارهای متنوعی از فورد موستانگ گرفته تا لامبورگینی اوراکان استفاده کرده است. حالا هم نوبت به یکی از مشهورترین خودروهای اسپورت چند وقت اخیر یعنی تویوتا GR سوپرا ۲۰۲۱ رسیده که کف گاراژ لیبرتی واک را لمس کند.

این کمپانی افترمارکتی کیت بدنه خود برای پنجمین نسل سوپرا را معرفی کرده است. افرادی که خواهان تمایز بصری بیشتری هستند قطعاً از این کیت بدنه خوششان خواهد آمد.

مشتریان دو گزینه پیش رو دارند. کیت بدنه کامل لیبرتی واک شامل دیفیوزر جلو و عقب، بال عقب، کیت گلگیر پهن شامل گلگیر جلو، رکاب جانبی، پانل درب، گلگیر عقب و کانارد جلویی می‌باشد. این تیونر قیمت این کیت را ۱۴۸۵۰ دلار برای مدلی از جنس پلاستیک تقویت شده با فایبرگلاس و ۱۵۹۵۰ دلار برای پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن اعلام کرده است. با پرداخت ۱۷۹۳۰ دلار هم می‌توان کاپوت جدید را برای این خودرو سفارش داد. البته اگر این کاپوت از جنس پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن باشد قیمت کیت به ۱۹۰۳۰ دلار افزایش خواهد یافت.

حدس می‌زنیم این قیمت فقط برای کیت بدنه و هزینه نصب یا دیگر بهبودها همچون رینگ و لاستیک‌ها جداگانه است. به این ترتیب اگر بخواهید سوپرایی شبیه مدل حاضر در تصاویر داشته باشید احتمالاً بودجه‌ای بالای ۲۰ هزار دلار باید داشته باشید.

لیبرتی واک به ندرت در قوای محرکه خودروها دست می‌برد و بنابراین پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی سوپرا احتمالاً همان قدرت ۳۸۲ اسبی استوک را دارد؛ اما تیونرهای زیادی قبلاً قدرت نزدیک به هزار اسب بخار را از این پیشرانه گرفته‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. 917

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (310 ديدگاه)

    اگر یک روزی قسمت بشه یدونه سوپرا mk5 بخرم حتمی موتورشو با 2jz عوض میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Alireza

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (631 ديدگاه)

    کلا با این لیبرتی واک حال نمیکنم، یه همچین بادی کیتی به این پهنی هیچ سودی نداره واسه خودرو هیچ بعضی چیزارم خراب میکنه، تنها حسنش خاص بودنه که اونم واسه خودروهایی مثل اونتادور ضرورتی نداره چون خودش به اندازه کافی خوب هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهرداد كمال

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1821 ديدگاه)

    این همه پول بدی بدنه ای که تویوتا یا بهترین مهندسی آلمانی-ژاپنی ساخته رو با پلاستیک عوض کنی???

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا