تویوتافورد

درگ گردوخاکی فورد برانکو اسپورت و تویوتا راو 4

آفرود رفتن طرفداران زیادی دارد و خریداران امروزی خواهان خودرویی هستند که علاوه بر توانایی‌های زیادی در خارج از جاده سواری راحتی هم در جاده داشته باشد. به همین منظور خودروسازانی همچون جیپ و سوبارو کوچک‌ترین کراس اوورهای خود را با اندکی خشونت بیشتر عرضه می‌کنند. دو تازه‌وارد این بخش فورد برانکو اسپورت و تویوتا راو آفرود TRD هستند که از برخی تکنولوژی‌های آفرود جذاب سود می‌برند.

اما این دو خودرو در مسابقه درگ چه عملکردی خواهند داشت؟ برای فهم این موضوع سری به صحرا زده‌ایم و در یک مسیر مسطح و مستقیم مسابقه درگ واقعی را برگزار کرده‌ایم. از آنجایی که این درگ در کالیفرنیا برگزار می‌شود بنابراین یافتن مکانی خالی از ترافیک در شهر غیرممکن بوده و بنابراین همه چشم به مسیری گردوخاکی دوخته‌اند.

با نگاهی به برگه مشخصات فنی می‌بینیم که کفه ترازو به سمت فورد برانکو اسپورت بدلندز سنگینی می‌کند. این خودرو به‌صورت استاندارد با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو که قدرت ۲۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۷۶ نیوتون متری دارد عرضه می‌شود. در مقابل باید گفت راو ۴ آفرود TRD به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با خروجی ۲۰۳ اسبی و گشتاور ۲۴۹ نیوتون متری مجهز شده است. هر دو خودرو به‌صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک سود می‌برند و البته راو ۴ اندکی سبک‌تر است.

آیا TRD می‌تواند به لطف وزن کمتر خود زودتر از خط پایان عبور کند؟ یا اینکه قدرت بیشتر برانکو اسپورت آن را برنده خواهد کرد؟ ما نتیجه را لو نمی‌دهیم اما یک نکته را صادقانه عرضه کنیم و آن اینکه یک خودرو قدرت و گشتاور بیشتری دارد و شاید این یک مزیت انکار نشدنی باشد…

اگرچه این درگ شاید تعجب‌انگیز نباشد اما دست‌اندرکاران مسابقه از آفرود کامل این دو خودرو در مسیرهای مختلف لذت برده‌اند.

هم فورد برانکو اسپورت و هم تویوتا راو ۴ آفرود TRD محصولات مناسبی برای داخل و خارج از شهر هستند. این دو خودرو نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند اما از کابینی جادار و راحت و سواری لذت‌بخش سود می‌برند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    چه مسخره !
    اصلاً این دو چه ربطی به هم دارند !

    یا راو۴ خیلی شاخ شده و پایش را از کلاسش بیشتر دراز کرده یا برانکو خیلی خودش را بدون پتانسیل فرض کرده و پا در این رقابت گذاشته !

    فورد برانکو باید با Fjکروز مقایسه بشه یا فورچونر !

    موافقم 31
    مخالفم 77
    1. محمد رستمی نژاد

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      نمیدونم چرا این برانکو جدید اصلا استایل آفرودی نداره

      موافقم 36
      مخالفم 50
    2. S

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (351 ديدگاه)

      اگه با فورچونر بذاره که فاصله بیشتر میشه

      موافقم 16
      مخالفم 3
    3. مهرداد

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (80 ديدگاه)

      این مدل برانکو اسپرته که یه کراس اوور کوچک هست که دقیقا باید با راو فور مقایسه بشه. برانکوی اصلی خیلی از اف جی برتره تو هر زمینه ای. بین این 2 مدل برانک اسپرت حتی توی آفرود خیلی خوبه (نسبت به کراس اور بودنش) ویدیو هاش تو یوتیوب هست که کجاها باهاش رفتن. اگه از لحاظ قیمت بشه با راو 4 مقایسه بشه خیلی گزینه جالبی برای خریده

      موافقم 38
      مخالفم 10
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (10057 ديدگاه)

        مهراد جان
        باور کنید اصلاً نمیدونستم که برانکو مدل کراس‌اوور هم زده و فکر میکردم همه suv آفرودر هستند با ورژن‌های مختلف !

        آخه کی با کراس‌اوور باید بره آفرود ، چون راحت گیر میکنه !
        من از روی تجربه‌ی شخصی میگم ، حتی میزنه گیربکس هم میسوزونه و چهارچرخ بودن کراس‌اوور برای جاده‌های گِلی یا برف و یخ یا نهایت یه جایی که سدان نمیتونه بره اما ارتفاع بیشتر کراس‌اوور باعث میشه که بره ، همین ، نه بیشتر !

        موافقم 12
        مخالفم 19
        1. مهرداد

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (80 ديدگاه)

          فورد این مدل رو برای اونهایی زده که دلشون میخواد برن کمپینگ و آخر هفته ها با خانواده برن جاهای جدید تو طبیعت مثل جنگل و کنار دریا و در طول هفته هم تو شهر رانندگی کنن ، برن خرید و بچه ها رو ببرن مدرسه. برانکوی اصلی هم برای بالا رفتن از کوه و آفرود خشن.
          الان لندرور دیسکاوری هم کراس اوره و خیلی هم در آفرود تواناست. این برانکو در اون حد نیست ولی نسبت به تمام رقباش فوق العادست توی آفرود مثلا دنده یکش خیلی سنگینه و واقعا میشه تا حدی روش حساب کرد. ویدیو هاش رو ببینی فراتر از انتظاره

          موافقم 21
          مخالفم 3
        2. مهرداد

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (80 ديدگاه)

          منظورم دیفندر بود . البته همه مدل های لندرور و رنجرور unibody هستن و به نوعی کراس اوور حساب میشن

          موافقم 7
          مخالفم 3
    4. MOS

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      این برانکو اسپورته با برانکو اصلی که بدنه رو فریمه فرق داره
      رو پلتفرم فورد اکو اسپرت ساخته شده یعنی مثل راو فور کراس اووره

      موافقم 34
      مخالفم 1
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (10057 ديدگاه)

        Mos جان
        باور کنید الان متوجه شدم .
        ممنون

        موافقم 16
        مخالفم 1
    5. Dayan5775

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (217 ديدگاه)

      شانس آوردن راو۴ وسط تست آتیش نگرفت باز!

      موافقم 14
      مخالفم 41
      1. MOS

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        مگه کره ایه که آتیش بگیره ؟

        موافقم 27
        مخالفم 5
        1. Dayan5775

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (217 ديدگاه)

          دو میلیون فراخوان یادت باشه :)))

          موافقم 3
          مخالفم 19
        2. mahdi_Abdi

          ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (53 ديدگاه)

          مگه همه کره ای ها اتیش گرفتن که میگی کره ای ها،وقتی میگی کره ای ها یعنی همه کره ای ها

          موافقم 1
          مخالفم 5
      2. OMID

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        Comedy king ??

        موافقم 7
        مخالفم 0
    6. Sina

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (809 ديدگاه)

      فورد برانکو اسپورت دقیقا رقیب مستقیم تویوتا trd هستش
      رقیب تویوتا اف جی تا حدودی خود برانکو اصلی هستش
      و رقیب تویوتا فورچونر_پرادو؛ فورد اورست هستش
      قرار نیست ماشینهایی مثل فورد برانکو اسپرت در حد رانگلر و فوررانر باشنو حمله کنن به سخره ها و تخته سنگها ولی درعوضش ماشینهای فرضو چابک نرمی هستن که برخلاف سدانها هم فضای بیشتری دارن هم از پس چاله چوله ها جاده های گلی جاده های سنگ لاخی و عبور از طبیعت راحت برمیان
      خود من عاشق ماشینهای با سبک تویوتا راو۴ trd برانکو اسپرت بدلندز و سوبارو اوتبک وایلدرس هستم چونکه هم نرم اسپرتو پرشتابن هم ترسی از گیر افتادن توی جایی یا رد نشدن از جایی نداری

      موافقم 7
      مخالفم 0
  2. R@m!n

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    استایل زمخت و مکعبی برانکو ها یکی از بهترین گزینه ها برای آفروده در کنار قیمت عالی در کلی پکیج افترمارکت شرکتی

    موافقم 30
    مخالفم 9
  3. Ramin

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    قیمت پایه فورد برانکو 26820 دلار هست ! ( 26 هزار و 820 دلا)
    نسخه فول که سفارشی هست و مدل تولید محدود قیمتش 57 هزار دلاره. یه چندتا آپشن سفارش بدی میشه 62 هزار دلار.

    اما یه نسخه هست که فول هست ولی تولید محدود نیست قیمت اون 47 هزار دلاره و درصورت شخصی سازی و سفارش آپشن میشه 52 هزار دلار

    تویوتا راوا 4 قیمت پایه اش 21 هزار دلار هست. نسخه فول هم 27 هزار دلار.

    Rava4 در هیچ زمینی ای. چه تو برند . چه تو آفرود. چه تو هیبت. چه تو آپشن و…
    به پای برانکو نمیرسه.

    ولی اختلاف قیمتشون خیلی هست… ?

    موافقم 6
    مخالفم 19
    1. مهرداد

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (80 ديدگاه)

      بابا به خدا این برانکوی اسپرته !! این اون برانکویی که قیمتش تا 60 تا بالا میره این نیست. این مدل یه کراس اور کوچیکه قیمتش رو هم در آوردم.
      برانکوی اسپرت پایه از حدود 27 هزار دلار شروع میشه و مدل bad lands که اینجا تست شده از حدود 33 هزار دلار و مدل فرست ادیشن 38500 دلاره
      تویوتا راو 4 در مدل پایه 26 هزار دلاره که در نهایت به مدل TRD offroad میرسه که اینجا تست شده تقریبا 36 هزار دلاره.

      با این وجود کاملا در قیمت با هم رقابت میکنن با وجود اینکه فورد از نظر فنی ، جدید بودن آفرود و حتی ظاهر و داخل کاملا سرتره.
      ولی از نظر برند هیچی به تویوتا نمیرسه ! فورد هم بد نیست ولی…

      موافقم 20
      مخالفم 8
  4. Amir

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (237 ديدگاه)

    پدال لطفا یه مقایسه آفرود واقعی بذار !
    درگ بین دو تا آفرودی معنا نداره !
    درسته درگ سرگرمی هیجان انگیزیه ولی واسه ماشینای آفرودی خیلی مضحک و بی محتواس
    والا کم مونده دو روز دیگه معیار خرید تراکتور برنده شدن تو مسابقه درگ باشه
    تو این ماشینا همونطور که از کلاس و شکل و شمایل شون معلومه ، مهمترین چیز خوب بودن تو آفرود هست نه برنده بودن در درگ ، همونطور کسی که قدرت و کشش تراکتور واسش مهمه نه شتاب و سرعتش
    گرچه میدونم برانکو باز هم در آفرود بهتره و راو4 کراس اور شانسی در برابرش نداره ولی باز هم اگر واقعا یه آفرود بود ، خیلی جذابتر بود !

    موافقم 12
    مخالفم 6
    1. datsun

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      برانکو اسپورت هم یک کراس اوورِ دوست گرامی با برانکوی اصلی فرق داره.

      موافقم 20
      مخالفم 0
      1. Amir

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (237 ديدگاه)

        جالبه ، ولی استایل طراحی این برانکو اسپورت اصلا بوی شاسی مونوکوک نمیده !

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. R@m!n

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          تا جای امکان ارتفاعش اومده بالا و با کمک فنرای مخصوص مشکل ارتفاع زیاد رو حل کرده و از اون طرف سیستم تعلیق اختصاصی که شباهتای زیادی با برانکو اصلی داره باعث شده در ظاهر شبیه ماشینای با شاسی نردبانی باشه اما خب مونوکک هست. در کل برای آفرود سبک و طبیعت گردی نسبتا بی دردسر با توجه به قیمتش و امکاناتش عالیه و تمام رقباشو با اختلاف جا میزاره اما خب نبود قفل دیفرانسیل (قابل سفارش تو مدلای گرونتر) و زوایای شکست و صعود پایین تر و گیربکس اتوماتیک و شاسی مونوکک باعث میشه از کلاس خودش فراتر نره که در صورت نیاز مشتری باید رفت سراغ برانکو اصلی اما همین ماشینم فوق العاده ارزشمنده.

          موافقم 8
          مخالفم 2
  5. مهدی

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    برانکو روباه صحراس ولی از اون طرف هم افرودش خیلی قویه و سرعتش هم خوبه
    خیلی استایل باحالی داره انگار تو جعبه نشستی و این باعث بهتر شدن افرود هست
    البته این مدل اسپرت هست و مدل معمولی از این کندتر هست
    به نظر من برانکو باید بدون سقف و در باشه اونطوری جذاب تره حالا نمیدونم به این سقف و در ندارا چی میگن

    موافقم 4
    مخالفم 5
  6. Amirreza

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    من طراحی جلوی برانکو رو دوست دارم ولی نمای پشتش برای یک کراس اور زیادی خشنه

    موافقم 1
    مخالفم 3
  7. سامان اذری

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    ۹ دقیقه فیلم ۷ دقیقه گپ زدن مجری ها
    پدال جان بخدا همون ۲ دقیه اخر رو نشون بدی خیلی خیلی ممنون میشیم ازت

    موافقم 21
    مخالفم 1
  8. زیزیگولو

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    برانکو از تجهیزات استاندارد زیادی سود میبره ….. راو ۴ یکی از بهتریناست ولی به نظر من برانکو یه سرو گردن از راو ۴ بالاتره

    موافقم 12
    مخالفم 1
  9. میثم

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    طراحی برانکو اسپورت بهتر از راو4 هستش.
    از اورآهنگ های جلو و عقب و نوع تایرهاش هم مشخصه موقع ساختش بیشتر از راو4 به آفرود فکر کردن
    مزیت راو4 هم موتور تنفس طبیعیشه که دوام و کارکرد بیشتری خواهد داشت
    من برانکو رو بیشتر پسندیدم ولی برای استفاده معمولی فکر کنم راو4 بهتر باشه
    ولی با هیچکدوم اینا هوای آفرود رفتن و اذیت کردنشون به سرم نمیزنه

    موافقم 11
    مخالفم 2
  10. Amirreza

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    پدال لطفا یا فیلمارو زیر نویس کن که بهفمیم ۷ دیقه اول فیلم چی میگن یا لطفا فیلمارو برش بده ، من چند وقتی اصلا حوصله نمیکنم فیلمارو ببینم هرچن خیلی دوست دارم ببینم

    موافقم 3
    مخالفم 3
  11. mahan

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    از استایل طراحی که نمیشه نظر داد هر دو زیبا هستند و دو استایل مختلف پیروی می کنند که استایل برانکو به اف جی کروز میخوره.
    ولی چون برانکو اسپورت هست تو سگنمت شاسی بلند کامپکت شهری و افرودی جا میدیمش!!مزیت برانکو سریع تر بودنش هست ولی مزیت راو4 موتور تنفس طبیعی بودنش هست که انصافا عملکرد خیلی خوبی داره و من تو شرایط ایران اگه فکر کنم باشه ترجیح میدم ولی نمیشه از هر دو گذشت و هر دو برنده هستند بستگی به سلیقه و نیازتون داره

    موافقم 15
    مخالفم 0
  12. Aryan kia

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    اگر قرار به درگ باید با راو ۴ پرایم میذاشتن

    موافقم 8
    مخالفم 5
  13. Sina10

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    هر دوی این دو تا ماشینو دوست دارم!!!
    مخصوصا این برانکو اسپرت !!!
    واقعا ماشین خوبیه!!
    قابلیت های خارج شهریش هم از راو۴ بیشتره!
    اما توی شهر و توی جاده راو ۴ خیلی بهتره
    در کل اگه بخوام بین اینا یکیو انتخاب کنم ، برانکو اسپرته ولی هیچی از ارزش های راو ۴ کم نمیشه

    موافقم 4
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا