پورشهتویوتا

نمایش توانایی‌های تویوتا GR یاریس تیون شده در برابر پورشه 718 کیمن

تویوتا GR یاریس یکی از احساس‌برانگیزترین خودروهای چند سال اخیر این برند بوده اما در این ویدئو شاهد توانایی‌های بالای یاریس با اندکی تیونینگ خواهیم بود. این خودرو به مصاف نسخه پایه از پورشه ۷۱۸ کیمن رفته است.

این GR یاریس دارای اگزوز و مبدل‌های کاتالیتیک جدید است. همچنین ECU نیز دوباره برنامه ریزی شده و ظاهراً پیشرانه آن قدرت حدود ۳۲۰ اسب بخاری تولید می‌کند. نسخه استوک GR یاریس از پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو استفاده کرده و قدرت ۲۵۷ اسبی و گشتاور ۳۶۰ نیوتون متری تولید می‌کند.

در این ویدئو اشتباهی رخ داده زیرا مجری می‌گوید ۷۱۸ کیمن قدرت ۳۴۰ اسبی دارد اما در کامنتی که کانال گذاشته به نسخه پایه بودن این خودرو اشاره شده و قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۲۹۶ اسب بخار و ۳۸۰ نیوتون متر ذکر گردیده است.

مسابقه این دو خودرو با یک درگ شروع می‌شود اما راننده تویوتا در تلاش اول ناکام می‌ماند. بار دوم وضعیت بهتر شده و این هاچبک داغ به خوبی از زمین کنده می‌شود و راننده پورشه توانایی رسیدن به یاریس را ندارد. یاریس در عرض ۱۳.۳ ثانیه به خط پایان رسیده درحالی‌که این زمان برای پورشه برابر با ۱۵.۴ ثانیه می‌باشد.

مسابقه سوم داستان نزدیک‌تری دارد به گونه‌ای که یاریس برای پیروزی در مسابقه ۴۰۰ متر به ۱۴.۴ ثانیه زمان نیاز داشته درحالی‌که کیمن تنها دو دهم ثانیه کندتر بوده است.

مسابقه بعدی در زمینه حداکثر سرعت برگزار شده است که در آن یاریس به سرعت ۲۴۱ کیلومتر در ساعت دست یافته درحالی‌که پورشه سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است. البته پورشه می‌گوید نسخه پایه ۷۱۸ کیمن در صورت وجود فضای کافی به سرعت ۲۷۴ کیلومتر در ساعت نیز دست پیدا می‌کند.

هر دو خودرو در مسابقه ترمز عملکرد نزدیکی دارند و تنها چند متر فاصله بین دو خودرو دیده می‌شود.

با وجود سیستم چهار چرخ محرک یاریس در تست گوزن هم می‌درخشد. این خودرو چسبندگی بالایی در زمان عبور از بین مخروط‌ها دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. مهردادکمال

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    مقایسه یه ماشین استاندارد با تیونینگ از اساس ایراد داره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Nima RST

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (121 ديدگاه)

      برعکس نظر شما، نتیجه رقابت یه ماشین لوکس اسپرت گرون با یه ماشین ارزون تیون شده برای خیلی ها جالبه
      کسانی که بین انتخاب ماشین ارزون با کمی هزینه تیونیگ و یه ماشین کاملا گرون تر در دوراهین

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Amin

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    خارج از بحث تیونینگ که انجام شده هرچند خیلی ملایم هست ، واقعا یاریس عالی بوده و بی نقصه ، و واقعا همه چیز تمومه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. کیان

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1412 ديدگاه)

    این یاریس غیر از معرکه بودنش نشون داد تویوتا بخواد میتونه ماشینی بسازه ک تو زمینه اسپرت حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشه
    واقعا میشه بهش گفت فلفل نبین چه ریزه و …

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. میثم

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    فکر کنم حتی یاریس استاندارد رو هم میاوردن حرف برا گفتن داشت

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. porsche

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      فکر نکن

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. Mad.z.Max

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        داداش یه ریمپ شده فقط!
        ۷۱۸ ماشین الکی گرونیه، حد اقل ۴ سیلندراش. هرچند که همه مدلای پورشه حاشیه سود بالایی واسه کارخونه دارن نسبت به باقی خودروسازا.
        درکل یاریس از هر نظر از کیمن سرتر و تند و تیزتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. porsche

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (749 ديدگاه)

          😂😂😂😂😂جوک سال

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Mad.z.Max

        ۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        جوک سال رو میتونی توی ویدیوی بالا با دقت تماشا کنی :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. امیر

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    هر دو ماشین عالی و معرکه هستن.
    ولی قرار دادن ماشین تقویت شده و یه ماشین از نسخه پایه کار درستی هست ؟
    توی درگ کاملا معلومه راننده پورشه خوب شتاب گیری نمی کنه. هیچ کدوم راننده نبودن.
    بعد هم ماشین هارو با ماشینی که توی یک سگمنت هستن باید مقایسه کرد.
    اگر تویوتا تقویت نمی شد فکر نمی کنم در مقابل پورشه می برد.
    در کل درگ غیر استاندارد و مسخره ای بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      یاریسه ریمپ شده فقط و سیستم اگزوزش عوض شده! این جزو تیونینگ نیست واقعا، یذزه از حالت فابریک کارخونه درومده. هیچ لوازمی به موتور یا به شاسی یا به سیستم تعلیق اضافه و کم نشده.
      البته متوجه این هستم که یه هاچبک سه سیلندر وقتی از هر نظر بالاتر و بهتر از یه پورشه با دوبرابر قیمت ظاهر شه، طرفدارای پورشه و آلمانی ناراحت میشن..

      اما اگه اینجا همین کیمن با همین ریمپ انجین و تغییر سیستم اگزوز مثلا یه لامبورگینی یا یه ماشین گرونتر از خودشو میگرفت، الان همه از مهندسی نجومی و فضایی و فراتر از نوع بشری پورشه و آلمان حرف میزدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. یوسف

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (923 ديدگاه)

    عملکرد پورشه خیلی جالب نبود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. akrh78

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    مسخره و صرفا جهت تبلیغ

    موافقم 0
    مخالفم 3
  8. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    یاریس جی ار واقعا ماشین فوق العاده ای و واقعا دوست داشتنیه هر چند ایکاش نسخه استوکش ر میاوردن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. Ninja

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    یاریس عادی زمان زیر ۱۲ هم زده و معمولا ۱۲.۵ میزنه اونم میاوردن کار ساز بود حرفی برا گفتن داشت نیازی به تیونینگ نبود

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. porsche

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      نچ

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. میثم

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3524 ديدگاه)

        اذیت شدیا
        ببخشید
        😁😁😁

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. porsche

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (749 ديدگاه)

          😁

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. حسین دهمرد

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    فکر نکنم ملت حتی سوپرا رو هم به بچه پورشه ترجیح بدن حالا دیگه این فلفل هرچی میخواد گاز بده.

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. Porsche 911

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      به شدت پورشه بهتر هست
      حالا یاریس چه تیون باشه و چه معمولی
      لذت و طراحی و رانندگی که پورشه داره در کمتر ماشینی پیدا میشه
      یاریس خودرو خوبی هست ولی اصلا مقابل پورشه اونم از نوع کیمن که فوق العاده هست هیچ امتیازی نداره
      این درگ هم صرفا برای تبلیغ بود و بس
      حداقل همکلاس یاریس یا کیمن رو می اوردید
      انتخاب من کیمن هست

      موافقم 1
      مخالفم 4
      1. Mad.z.Max

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        امان از تعصب

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. Mercedes Benz

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کاملا موافقم
    پورشه ۷۱۸ کاملا برتر هست حتی با اینکه داخل یک کلاس نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Mad.z.Max

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      فکر کنم مقاله رو نخوندی که نوشته یاریس از هر نظر برتره 😂 چه لذتی داره یه هاچبک سه سیلندر یه پورشه با مهندسی و توانایی های فرابشری رو میگیره از هر نظر :))

      دفاع شما: پورشه لوسسسسک و لاچچچکررریییه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    این دیگه چه کاریه؟ کی این هاچبک رو به پورشه ترجیح میده،بازم درگای بیخود…

    موافقم 1
    مخالفم 1
  13. حسن

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (304 ديدگاه)

    این درگ نشون میده که کوچیکترین تویوتا پورشه المانی روحریفه غرورالمانی دوستا راجریحه دارکرداین کوچولوی ریزه میزه این همه بلا نمیشه همیشه افتاب تابان جیپانگو پرچمش بالاست البته به دوستانی که به شدت ازپورشه طرفداری میکنند تسلیت میگم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. Reza Waffen SS

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    خوشم نیومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. آریا ماشین

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    ماشین تیون شده در برابر استوک
    هاچبک کوچک در برابر ماشین اسپرت
    درگ غیر استانداردی هست منم میتونم برم یه کیمن gt4 بیارم بگم ببینید از یاریس سریع تره
    ماشین های هم کلاس بیارید بعد مقایسه کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا