تویوتامزداهوندا

درگ خودروهای محبوب: سیویک، مزدا 3 و کرولا

به جرات می‌توان گفت طراحی نسل جدید هوندا سیویک ۲۰۲۲ باب میل همه نیست اما شکی وجود ندارد که یازدهمین نسل این خودرو از نظر قدرت پیشرانه بهبود یافته هرچند این میزان خیلی زیاد نیست. سؤال این است که پرفورمنس بهتر سیویک جدید برای غلبه بر دو رقیب همیشگی کفایت می‌کند؟

البته که ما درباره مزدا ۳ و تویوتا کرولا صحبت می‌کنیم. به منظور مقایسه‌ای دقیق، این مسابقه درگ بین نسخه‌های فول و دیفرانسیل جلوی هر سه سدان کامپکت ژاپنی برگزار شده است.

اگرچه چنین سدان هایی جزو جذاب‌ترین گزینه‌ها برای مسابقات درگ نیستند اما مقایسه سیویک، مزدا ۳ و کرولا همواره جذابیت‌های خاص خودش را داشته است.

سیویک تورینگ ۲۰۲۲ از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتون متر سود می‌برد. این قدرت از طریق گیربکس CVT به چرخ ها منتقل می‌شود، گیربکسی که به گفته هوندا بهتر از همیشه شده است.

مزدا ۳ به پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت و گشتاور ۱۸۶ اسب بخار و ۲۵۲ نیوتون متر مجهز است. این خودرو علاوه بر قوی‌تر بودن نسبت به سیویک دارای گیربکس مبدل گشتاور اسپورت تر نیز می‌باشد.

مزدا ۳ توربو در این درگ شرکت نکرده زیرا به سیستم چهار چرخ محرک مجهز است و خب این یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

ما نتایج این مسابقه را لو نمی‌دهیم اما باید به یک نکته بدیهی اشاره‌ کنیم و آن‌هم اینکه تویوتا کرولا نمی‌تواند در چنین مسابقاتی رتبه اول را کسب کند هرچند ارزان‌ترین خودروی این مقایسه بوده و قابلیت اطمینان آن نیز در همه دنیا شناخته شده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. mahan

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    هرچند بازم اگه مزدا نمیبرد انتخابم مزدا بود یک سدان کامپکت خوش قیافه که طیف گسترده ای از موقعیت هارو پشتیبانی می کنه.من همیشه نسبت به مزدا 3 نیو های داخل کشور یک انتقاد داشتم.میگفتم باکیفیته و فرمونش تیزه و سواری خوبی ارائه میده ولی یکم پایینه و زیرش گیر میکنه و دوم اینکه استایل اسپرتش طوری هست که نمیشه ادم پشتش با کت و شلوار بشینه!ولی این مزدا های جدید عجیب خوش طراحی شدن هم اسپرت هستند هم رسمی هستند و خلاصه طیف گسترده ای از موقعیت هارو میتونید باهاش برید.اونایی که مزدا 6 نشستن میدونن خیلی از رقبا بهتره از هر لحاظ و اگه به کشور میومد خیلیا باید بارشونو میبستن میرفتن

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. Aryan🥋🥋🥋judo

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (574 ديدگاه)

      مزدا ۶ که واقعا فوق العادس خیلی بهتر از ماشینهایی مثل تلیسمان و اپتیما و سوناتا و حتی کمری هستش واقعا عالیه طراحیش مثل یه کروکودیل بی اعصابه
      کلا مزدا تو طراحی از همه ی شرکت ها به نظر من با این وضعیت طراحی که همه دارن پسرفت میکنن با توجه به قیمتش از همه بهتر طراحی میکنه
      مزدا عشقه💙

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. mahan

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        بله ارین جان مزدا 6 واقعا فوق العاده هست و من لقب یکی از برترین سدان های اقتصادی دنیا رو بهش میدم.من مزدا6 نسخه Touring grand‌یکی از نسخه های فول رو خریدم 83 میلیون سال 2016 که یکی از ارزان ترین خودرو های منطقه هست و اون جوری که شاید و باید هست مردم نمیشناسندش و بهش بها ندادن الان هم بین 390 تا 430 تومن خریدوفروش میرسه در صورتی که ماشین های رقیب با اینکه ازون ضعیفتر هستند با قیمت های بالاتری فروش میرند مثلا سوناتا lf مدل 2016 منطقه رو الان بین 520تا570 خریدوفروش میشه.اپتیمای منطقه مدل 2016و2017 بستگی به بیسیک تا فول از 600 تا 800 فروش میره.خودم کمری 2017 منطقه رو داشتم 6 ماه پیش فروختم 850 میلیون الان به 900 هم رسیده.التیما بین 440 تا 470 میلیون و مالیبو بین 500 تا 600 میلیون فروش میره!اگه اشتباه میکنم ارین خودش هم ولایتی هست میتونه قیمت هارو تائید بکنه که یکی از ارزان ترین خودرو های منطقه هست و یک زمانی بهش مزدا 60 تومانی هم می گفتند.

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. Aryan🥋🥋🥋judo

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (574 ديدگاه)

          بله منم رشت هستم البته اصالتا لاهیجانی هستم
          ولی شما درست میگید مزدا ۶ قیمت مناسبی رو در بین رقبای خودش داره البته آلتیما هم واقعا زیباست

          موافقم 4
          مخالفم 1
        2. mahan

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          مزدا 6 خودرویی هست که اون طور که شاید توی مردم جا نیفتاده و شاید یکی از دلایلی هست که وارد بازار ما نشد و خلاصه کار نداریم هر چی ولی خب من یک تست و تجربه 6 ماهه ازین خودرو رو مینویسم.شاید جالب باشه این ماشین رو یک بنده خدایی می خواست بفروشه سرمایه گذاری کنه خیلی ارزانتر از قیمت بازار خریدم که بفروشم منتها از اولی که نشستم بردمش خونه دلم نیومد بفروشم و تا 6 ماه این عشق بازی بین من و مزدا ادامه داشت.
          در این کلاس از خودروها رقبای زیادی وجود داره فورد فیوژن-شورولت مالیبو-کرایسلر ۲۰۰-سوناتا-اپتیما-آلتیما-سوبارو لگاسی -تویوتا کمری-فولکس واگن پاسات-تالیسمان-پژو 508 اما اجازه بدید تنها با خودرو هایی که سوار شدم توی این کلاس مقایسهشون کنم و مقایسه رو با فیوژن و سوناتا و التیما و اپتیما و کمری و پاسات و تالیسمان و 508 مقایسه می کنم.
          خب اول بیایم یک عشق بازی و حال حلال با مزدا 6 ببریم بعد به رقبا هم میرسیم!با نگاه کردن به ظاهر مزدا 6 اولین چیزی که توجهمون رو جلب میکنه ظاهرش هست ظاهری که کشیدگی بدنه و سیالی طراحی جانبی و همچنین چراغ های تیز و جلوپنجره بزرگ ادمو یاد مازراتی میندازه اما اشتباه نکنیم این یک کپی نیست و حتی شاید یک الهام هم نباشد بلکه طراح انگار مازراتی رو ندیده شاید ولی از ذوقش همچین ماشینی طراحی کرده معلوم نیست ماشینه یا دلفین!یا کروکودیل!یا مار کبری!مثل اسبی که در حال تاختنه!شما هر چی می خواید میتونید ببینید و شبیه هر چیز که بخواید هست حتی کاتانا!تیز و کشیده!اگر دنبال یک سدان متوسط می‌گردید که سواری‌اش از بقیه لذت‌بخش‌تر باشد مزدا ۶ همچنان در صدر باقی می‌ماند.مزدا ۶ از طراحی خوب در کنار دینامیک و هندلینگ اسپرت، ارزش خرید خوب و موتور قوی و پربازده ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر اسکای اکتیو نظر هرکسی را جلب می‌کند.بسیاری از خودروهایی که در این کلاس به بازار عرضه می‌شوند ترکیب جذابی از راحتی، مصرف کم و فضای باز داخلی هستند. مزدا ۶ همه این موارد را داراست و در عین حال از ظاهری سیال و سواری اسپرت نیز بهره می‌برد.کاپوت خودرو کشیدگی خاصی داره که برای من خیلی خوشاینده و در عین حال ساده و باوقار و به دور از طراحی های اغواگرانه طراحی شده دو خط از راس نیم دایره جلوپنجره مزدا شروع شده تا ستون A ادامه داره و به طور هنرمندانه و ظریفانه ای طراحی شده و چراغ های تیز و کشیده در عین حال با رعایت تناسب بین جلوپنجره و اندازه چراغ و حتی هواکش های زیر خودرو یک چهره هماهنگ و جذاب و خشمگین و مهربان!تداعی میکنه درسته خشمگین و مهربان مزدا به خوبی میتونه تضادها رو باهم جمع بکنه!میایم سمت جانبی خودرو که با سه خط ساده اما باوقار طراحی شده یکی یک خط بالای چراغ هاست که از چراغ شروع شده از گلگیر گذشته و پف گلگیر ایجاد میکنه میره تا زیر ایینه!ایینه مشابه خودرو های مسابقه ای با ایرودینامیکی و سادگی رو در نصب شده که هم دید خوبی میده هم موقعیت خیلی خوبی داره و ستون های خدورو مزاحمش نمیشند.خب بریم سراغ خط دوم که از بالا صندوق عقب و انتهای چراغ های پشت شروع میشه و با ظرافت هر چه تمام تا ایینه خودرو ادامه داره و یک برامدگی ظریف روی در ها ایجاد میکنه و خط سوم هم زیر در قرارداره از گلگیر جلو تا عقب با یک شیبی به سمت بالا حرکت میکنه و تمام این ظرافت رو وقتی متوجه میشید که دارید ماشینتون رو لمس می کنید و هنگامی که دارید با اب میشورید و دست به خطوط جانبی خودرو میزنید حسی مشابه لمس یار بهتون دست میده این زیباروی ژاپنی😍😍😍 !خب بریم نمای عقب نمای عقب ادمو یاد یک جمله از شاعر میندازه که میگفت از جلو شبیه جولی شبیه جنیفری از پشت هی باریکلا😂😂😂!چراغ های کشیده و نازک که بینشون یک میله کرومی هست و صندوقی که با ظرافت تمام طراحی شده و به صورت یک نیم دایره برامده شده که معلومه حسابی فیتنس کاره!و دو اگزوز زیر خودرو که طراحی اسپرتی بهش میده بیش از هر موقع دلتون می خواد که دستی به پشتش بکشید و اصلا من بارها دیدم ناخودگاه دست ادم همش به پشتش میره خلاصه نمیدونم چرا این قدر پشتش ادمو جذب میکنه😂😂😂 خلاصه این قسمت رو کوتاه میکنم تا این متن منتشر بشه و زحمت ما به هدر نره ولی شما تا تهش برید!
          نوبتی هم باشه دیگه نوبت داخله اقا بفرماید داداش اون پشت ماشینو ول کن بیا داخل! مزدا 6 مدل 2016 یک سدان متوسط پنج نفره است که در سه تیپ به بازار عرضه می‌شود:تیپ Sport، تیپ Touring و تیپ Grand Touring من گرند تورینگ رو داشتم و درمورد اون صحبت میکنه اما نمونه های میداپشن و بیس زیادی داره که تو منطقه طرفدار داره ولی در تمامی تیپ ها همیشه اپشن های خوبی ارائه میده بهترین اپشن این ماشین قدرت موتوری و هندلینگ و سواریشه!من تا جایی که یادمه تجهیزاتشو میگم اما بسیار مجهزه و اومده با دریایی از اپشن دهن اونایی که با بیل اپشن میریزن و مورد عنایت قرار بده!چراغ‌های اتوماتیک، برف پاک کن های حساس به باران، آینه عقب و آینه‌های جانبی الکتروکرومیک، گرمکن آینه‌های جانبی.رینگ‌های ۱۹ اینچی الومینیمی، دسترسی بدون کلید، سیستم هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، روکش چرمی با کیفیت،بادشکن عقب، چراغ‌های زنون تطبیقی، چراغ‌های دیلایت، چراغ‌های مه‌شکن،صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در ۸ جهت، صندلی برقی شاگرد با قابلیت حرکت در چهار جهت، حافظه تنظیمات راننده و گرمکن صندلی‌های جلو. کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در شش جهت به همراه تکیه‌گاه کشویی دست. سانروف، سیستم صوتی ارتقاء یافته Bose به همراه ۱۱ بلندگو (که واقعا میترکونه و در حد خودرو های المانی هست و میشه تو دریا و جنگل مهمونی گرفت)و رادیو ماهواره‌ای نیز در کنار آن قرار می‌گیرند. یکسری های دیگه هم هست یادم نمیاد اما بقول معروف اپشن رو ولش موتور فداش!😂😂😂 بارها گفتم خودم شخصا از 20 درصد اپشن های خودرو هام استفاده نمی کنم و حتی این قدر بی اعصابم که به جای گرمکن و سردکن از کولر و بخاری استفاده می کنم!و بیشتر کاربرد من از رانندگی دکمه اسپرت و اسپرت پلاس هست!
          با نشستن داخل مزدا ۶ اولین حسی که به شما القا می شود کاربردی بودن تک تک اجزاست در کابین مزدا شما آرامش را به وضوح می بینید اینجا هیچ خبری از شلوغی کابین کره ایی ها نیست همه چیز در غالب یک مجموعه هماهنگ و زیباست که چشم هر بینندهای را به این خودرو میدوزد .آلمینیوم پولیش خورده به عنوان بخشی از یک اثر هنری حس لوکس بودن سدان های المانی را به شما می بخشد چیزی که فقط توی بنز و بی ام و و خودرو های لوکس دیده میشه. برای دلربایی هرچه بیشتر چرم مصنوعی اعلای سفید و مشکی را دارید که طراحی این کابین بی شک بعد از سال ها کماکان جذاب خواهند ماند که چرا که از خطوط سیال بهره گرفته نه از زاویه های تند و تیز که در محصولات کره ای استفاده می شود طوری که بعد از ۲ سال استفاده روزمره تمام جذابیت خود را از دست می داد و به همین دلیل دیگر این نوع طراحی در محصولات کره ایی منسوخ شده گویا کره ایی ها تازه متوجه شدند که اصالت طراحی یعنی چه؟ و شما سوناتا هیبرید و ازرا جدید و هیوندای ایونیک و هیوندای و کیاهای جدید رو میبینید دارن به طراحی ساده و نرمتر میرسند. در ردیف جلو فضای کافی در اختیار راننده و سرنشین قرار دارد. جلو داشبورد از ترکیب پلاستیک و چرم با کیفیت به همراه آلومینیوم پولیش خورده تشکیل شده که ساده و شیک به نظر میرسه و از شلوغی جلو داشبورد محصولات کره ای در آن خبری نیست.البته یک انتقاد که دارم صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی هست که تا حدودی کوچک‌تر از متوسط صفحه نمایش این کلاس خودرو ‌که عموما ۸ اینچی است میباشد.دکمه ها و کنترل ها باکیفیت و ساده و کاربردی طراحی شده اند و ایرادی از این بابت بر ارگونومی کابین وارد نیست. چرم فرمان با کیفیت و فرمان بسیار خوش دست و بااندازه مناسب طراحی شده.درمیانش دکمه های کنترل ضبط و صحبت کروز کنترل قرارداره اما مثل دکمه های کیا و هیوندای لق نمیزنه و بسیار کیپه و حس رضایت بخشی به ادم میده و که با الومینیم مزین شده.صندلی های جلو واقعا مبله هستند و مانند کمری نرم هستند و خوب بدن رو دربر میگیره و توی پیچ ها بهتر از همیشه احساس رضایت میده.خب بریم پشت!صندلی‌های عقب مزدا ۶ از فضای پای زیادی برخوردارند و سرنشینان روی آن‌ها بسیار راحت خواهند بود. فضای سر نیز حتی برای سرنشینان قد بلند بسیار زیاد هست و من با قد 184صندلی جلو رو تنظیم کردم و اومدم پشت باز فضای کافی پا دارم و از مزایای کشیده بودن این خودرو هست. هرچند سقف شیبدار باعث می‌شود پنجره عقب کوچک‌تر باشد و این حس به سرنشینان عقب دست بدهد که مشابه اپتیما و سوناتا و اکورد هستش منتها یکمی به دلیل ارتفاع برای من ناراحت کننده هست اما زیاد حاد نیست!همون کیفیت و نرمی صندلی های جلو در پشت هم هست و تلفیق چرم و پلاستیک و الومینیم رودری ها نشان دهنده دقت و ظرافت طراحی این ژاپنی خوش خط و خاله!فضای بار نیز زیاد است و گنجایش صندوق عقب بسیار خوبه و در حد و اندازه همین سدان هاست و کمتر ماشینی پیدا میشه که هم فضای جلو هم فضای عقب و هم صندوق عقب بزرگ داشته باشه. در مجموع می‌توان گفت طراحی داخلی مزدا ۶ مرتب و کاربردی است و کیفیت مواد اولیه و پرداخت‌ها جزو بهترین‌ها هستند. بریم کاپوت رو بالا بزنیم و یک صحبتی هم از موتور بکنیم.پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر مزدا6 که یکی از سریعترین سدان های اقتصادی هستش و سیستم اسکای اکتیو مزدا با خودرو های توربو برابری میکنه و تالیسمان و فیوژن رو به راحتی میزنه!گیربکس شش سرعته اتوماتیک عجیب با موتور مچ هست که این مچ بدون بی نظیر ادمو یاد خودرو های المانی یا لااقل خودرو های کلاس لوکستر میندازه (پدال شیفتر بر روی پایه فرمان که الومینیمی هست و حس خوشایندی به ادم میده).مزدا ۶ با موتور ۲٫۵ شتابی حدودا بین 7.5 تا 7.6 ثانیه از حالت 0به 100کیلومتر دست پیدا میکنه که برای یک سدان متوسط با موتور چهار سیلندر زمانی کوتاه و چشمگیر محسوب می‌شه.میزان مصرف سوختش سیکل ترکیبی 11 تا 13 لیتره (11 لیتر در شهر و 8 لیتر در خارج شهر) البته با رانندگی من که زیاد ملاحظه نمی کنم.قطعا میتونید با یک رانندگی معقول تر به عدد های پایینتری دست پیدا کنید.——————————————–حالا حرف هارو گفتیم بریم پشتش بشینیم ببینیم دنیا دست کیه؟
          با قرار گرفتن در پشت فرمان مزدا ۶ شما کاملا متوجه می شوید این خودرو برای لذت بردن شما از رانندگی طراحی شده است نحوه چیدمان پشت آمپر ها نوع طراحی فرمان حتی نحوه متفاوت تعویض دنده دستی این خودرو که کاملا عکس تمامی خودروهاست و این یعنی در مزدا اولویت با قدرت و شتاب و چالاکی است به عبارت دیگر نقطه قوت مزدا ۶ موتور و گیربکس و هندلیگ آن است و بزرگترین مزیت مزدا 6 نسبت به بقیه گیربکسی که از اسپورت ترین مدل مزدا یعنی MX-5 که هندلیگ آن به چاقوی تیز جراحی شهرت دارد بر داشته شده است (بارها به این اشاره کرده و میتونید توی رانندگی حس کنید) حس فرمان آن نیز با وجود برقی بودنش بسیار واضح و دوست داشتنی نرم روان تیز و هشیار می باشد و چالاکی خودرو در این سگنمت بی همتاست.پاسخ گویی عالی گاز و واکنش بی رحمانه گیربکس این خودرو صفر تا صد را در حالت اتومات 7.5 ثانیه و در حالت دستی 7 ثانیه تخته می کند که فوق العاده است و گادیه برای خودش و از کمری و اکورد و تالیسمان و التیما و اپتیما و سوناتا بسیار سریعتره و در واقع در بین تمامی مدعیان هیچ رقیبی هنوز به گرد لاستیک های آن هم نرسیده است. سیستم تعلیقش بعد از کمری و اکورد جز نرم ترین تعلیق ها هستش و 4 خودرو کمری و اکورد و مزدا 6 و التیما نرم ترین های این سگمنت هستند.میزان نفوذ صدا به کابین بی اغراق مانند خودرو های المانی و خودروی لوکسی همچون لکسس هست!کاملا بی صدا و اکوستیک طراحی شده که داخلش میتونید با 11 بلندگوی باکیفیت باس یا بقول نمایشگاهی ها بز😂 از موسیقی و رانندگی لذت ببرید.مخصوصا در تابستان با کولر محشرش که خیلی قویه و درحد کولر های تویوتا هست و سیستم صوتی و جاده های سرسبز لذتشو ببرید.
          خب مرحله اخر بهتون قول دادم با چندتا خودروی هم رقیب مقایسهش کنم یک مقایسه ریز از هر کدوم می کنم.به ترتیب از قیاس با دانه درشت ها و سنگ محک های کلاس شروع می کنم:
          1.مزدا ۶ در قیاس با ((کمری)) از مصرف سوخت کمتری و گشتاور بیشتری برخورداره و در عمل میتونید متوجه بشید ولی من برای اینکه به استناد حرف بزنم رفتم کاتالوگشون رو دراوردم بله 23 نیوتن برمتر گشتاور بیشتری داره و حدود 2 ثانیه شتاب گیری سریع تری داره که چون من هر دو خودرو رو دارم میتونم بگم در عمل بیشتر هم هست و واقعا محسوسه!اهمچنین کشیده تره و فضای پای بیشتر برای راحتی سرنشینان داره و وزنش هم کمتر می باشد و برتری های بیشتری داره نسبت بهش البته یکسری برتری هایی هم کمری نسبت به مزدا6 داره که اصولا هدف این دو خودرو کمی با هم متفاوته و فلسفه های متفاوتی نسبت بهم دارند.
          2.زدا ۶ درقیاس با ((پاسات)) کم مصرف تره و شتاب گیری سریع تری برخوردار است و تنها برتری پاسات بهره مندی از صندوق بزرگتر است ولی اختلاف قیمت بسیار زیاد ان با مزدا ۶ قابل توجیح نیست و کلا ارزش خرید پایینی داره به دلیل قیمت گذاری نادرستش در ایران!
          3.مزدا ۶ در قیاس با ((اکورد)) از مصرف سوخت بیشتر و شتاب سریعتر برخوردار هست اما هندلینگ اکورد با اندکی اختلاف از مزدا بهتره هست ولی گیربکس CVT نسبت به مزدا کاممون رو تلخ میکنه و پاشنه اشیل اکورد نسبت به مزدا حساب میشه. اکورد فصای داخلی و صندوق عقب بیشتری دارد مخصوصا سقف پشت بلندتر هستش و اپشن های متنوعی هم دارد و اینجا سلیقه هست که تصمیم میگیره کدام رو انتخاب کنیم اما خب قیمت بیشتر اکورد هم فراموش نشه
          4.مزدا ۶ در قیاس با ((التیما))از مصرف سوخت بیشتر که به دلیل مجهز بودن آلتیما به گیرکس حوصله سر بر CVT است و همچنین فضای داخلی و پای بیشتر برخوردار است و حجم صندوق مزدا هم کوچکتر از آلتیماست و آلتیما به دلیل اقتصادی تر بودن آن کمی ضعیفتر و روحیه ارامتری دارد. اینجا نوع نیاز شماست که مشخص می کند به دنبال یک رانندگی ملایم با هزینه های کمتر هستید یا هندلیگ و اسپرت بودن. البته دوام هر دو زبانزد هستش!
          5.مزدا ۶ در قیاس با ((تالیسمان)) فضای بزرگتر و نرمی بیشتر و امکانات بیشتر و هندلینگ بی نهایت بهتر و گرفتاری کمتر و شتاب بهتر و البته مصرف سوخت بیشتر و متریال با کیفیت تر برخورداره ابعاد بهتر و چند سروگردن بالاتره شما دیگه بدونید نسبت به پژو 508 دیگه چه قدر بهتره!
          6.مزدا ۶ در قیاس با ((فیوژن)) از مصرف سوخت کمتر و شتاب تندتری برخوردار بوده و نرمتر بودن و امکانات بیشتر و فضای بزرگتری هم برای سرنشینان جلو هم عقب فراهم میکنه و قیمت کمتر مزدا ۶ برتری خودش رو هر چه بلندتر داد میزنه!
          7.مزدا ۶ در قیاس با ((اپتیما و سوناتا )) از مصرف سوخت بیشتر و شتاب گیری بسیار سریع تر از اپتیما بوده همچون سوناتا اگر به دنبال امکانات هستید و صرفا وسیله ایی برای جابه جایی روزمره می خواهید با عمر قطعات متوسط و ظاهر شیک و چشم نواز اپتیما و سوناتا برای شما ساخته شده است ولی اگر به دنبال هندلیگ و معکوس کشیدن و شتاب گیری های ناگهانی هستید که شما را سربلند کند و احتیاج به عمر قطعات و کیفیت بالاتر دارید و مایلید که سطح کیفیت بالاتری را تجربه کنید مزدا ۶ اماده خدمت به شماست و بی شک فعلا اپتیما و سوناتا در مقابله با مزدا ۶ حرفی برای زدن ندارند.
          دوستان ببخشید زیاد شد و خلاصه خیلی سعی کردم کمش کنم اما چکیده تر از این نتونستم بکنم.در ضمن اگر فیدبک خوبی گرفتم شاید غروب در مورد مزدا 3 سال 2015 هم براتون مینویسم اگه دوست داشته باشید

          موافقم 7
          مخالفم 1
        3. mahan

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          درسته اما یک متن نوشتم و مقایسهشون کردم مزدا 6 خیلی بهتر از التیما هستش و 3 ماه التیما داشتم منتها بعدش ماکسیما سفید 2014 خریدم که یکی از دو دستگاه منطقه هست و اوقات خوشی باهاش داشتم و بنظرم هرچقدر التیما کم کاری کرده ولی ماکسیما ترکونده و پرچم رو بالا نگه داشته.در ضمن به به لاهیجان که یک مادربزرگم لاهیجانی بود.عاشق شیخ زاهد و جاده ها و خیابان و استخر لاهیجان هستم و نیما و شیشه گران و شیخ زاهد و شیطان کوه و مسابقه تو جاده لیالستان و خلاصه یک پارچه عشق اتفاقا دوستان بی نظیری هم دارم.هرجا هستی موفق باشی دوست عزیز

          موافقم 3
          مخالفم 1
        4. R@m!n

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          عجب کامنتی گذاشتی آقا ماهان خسته نباشی عالی بود 👍👍👍

          موافقم 1
          مخالفم 0
        5. mahan

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          رامین خان شما به ما لطف داری راستش یک تجربه ساده و مقایسه با چند ماشینی که نشستم بود یا داشتم.نظر لطفتونه

          موافقم 2
          مخالفم 0
        6. NAVID۰۰۹۸

          ۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (10057 ديدگاه)

          ماهان جام
          دست خوش 👏👌
          گُل کاشتی با این کامنت بسیار جامع کامل .

          الان خوندم و لذت بردم که چه صبر ، حوصله و عشقی دارید ، باریکلا 👏.

          موافقم 2
          مخالفم 1
        7. mahan

          ۱ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          🙏🏻🙏🏻 خواهش میکنم نوید جان پیش استاد درس پس میدیم. فقط ببخشید که یکم زیاد شد!بله من علاقه شدیدی به خودرو دارم و یاد گرفتم از هر خودرو به اندازه خودش انتظار داشته باشم و با توجه به معیار های خودش ازش لذت ببرم.بعضیا یکبار یکدونه c کلاس سوار شدن دارن همه رو زخمی می کنند و تا بگی فلان ماشین میگن هیچی فلان بنز نمیشه هنوز یاد نگرفتن از هر ماشین به اندازه خودش لذت ببرند

          موافقم 4
          مخالفم 1
    2. Ninja

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      اره مزدا با مخصولاتش هر چند چیز خاصی ندارند به اندازه بقیه سریق نیستند قوی ترین نیستند سبکنی ترین ستند با کیفیت ترین نیستن لوکس ترین نیستند بهترین هندلینگ ندارن ولی از همه بهترن یا بهتره بگم جذاب ترن نمونش مزدا ام ایکس یا مزدا 3 یا مزدا 6 همه عشقن در باره این مقایسه هم باید بگم صبر کنیم و ببینیم که
      GR کرولا شایدم GRMN کرولا هر چند GRMN شاید بیش از حد مسابقه ای باشه بیان و هوندا سیویک R بیاد با مزدا 3 توربو درگ بزارن تو پیست زمان گیری کنن ببینیم کدوم بهتره مزدا با قدرت کمتر ولی دو دیفرانسیل سیویک با قدرت بالا ولی دف جلو و جی ار کرولا با قدرت بالا ولی دف عقب همه هم برای پیست عالی فکر کنم اون موقع هست که همه چی مشخص شه البته باید همه هاچبک باشن اونوقت رقابت جذاب میشه و میبینین که این ژاپنی ها نه تنها کند نیستن بلکه بهترین اسپرت های زمانن جوجه هارو اخر پاییز میشمارن

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. mahan

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        👌👍👌👍👏👏 دقیقا.منتظریم 3 سامورایی از دیار ژاپن بیان و انقلاب کنند.فقط جای چهارمیشون (میتسوبیشی)که یک روزی از زرنگترین شاگردان ژاپنی بود خالیه و امیدوارم هرچه سریعتر راه خودشو پیدا کنه

        موافقم 4
        مخالفم 0
      2. Aryan🥋🥋🥋judo

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (574 ديدگاه)

        بله آقا ماهان واقعا لاهیجان زیباست ۱۲ سال اونجا بودم بعد به خاطر مدرسه که تیزهوشان رشت قبول شدم اومدم اینجا و واقعا دلم برای لاهیجان تنگ میشه چون واقعا رشت هیچ جای قشنگی برای تفریح نداره

        موافقم 2
        مخالفم 0
    3. mahan

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      پدال عزیز من یک بررسی از مزدا 6 نوشتم بی زحمت اگه میشه زودتر منتشر بشه بچه ها ببینند وگرنه بیاض بشه که دیگه فایده نداره

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Ninja

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        برسی عالی حال کردیم امیدوارم مزدا شیش جدید زیبا بتونه اون بی ام و با اون دماغ گنده و پرفرومنس خوب رو شکست بده راحت و بره با جنگ با بنز های کپل و بسیار لوکس راحت و به ائودی با اون زیبایش رو شکست بده هرچند از نظر من مطدا شیش جدید از ائودی زیبا تر بی ام شاید سریعتر و راحتی مثل بنز داشته باشه

        موافقم 1
        مخالفم 1
      2. Ninja

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        برسی عالی حال کردیم امیدوارم مزدا شیش جدید زیبا بتونه اون بی ام و با اون دماغ گنده و پرفرومنس خوب رو شکست بده راحت و بره با جنگ با بنز های کپل و بسیار لوکس راحت و به ائودی با اون زیبایش رو شکست بده هرچند از نظر من مطدا شیش جدید از ائودی زیبا تر بی ام شاید سریعتر و راحتی مثل بنز داشته باشه درکل رقیبیست قهار برا المانی ها این ژاپنیه زیبا

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. mahan

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          ممنون مهیار جان.بنظرم مزدا هم پتانسیل تبدیل به برند لوکس رو داره و هم پتانسیل ساخت برند لوکس!منتها ایکاش اقدام به این کار بکنه.
          نکته دیگه مزدا قراره موتور های 4 سیلندر و 6 سیلندرش رو ارتقا بده و حالا حالاها برنامه الکتریکی نداره و فعلا الکتریکی نخواهد شد

          موافقم 1
          مخالفم 0
  2. با مهربونی جهان زیباتره

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    بدون توجه ب نتیجه فقط مزدا

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    پای انتخاب که وسط باشه ، سیویک انتخاب معقولی هست چون پتانسیل اسپرتی مزدا و سادگی خانوادگی کرولا را در خود دارد .

    مزدا خیلی بیش از حد اسپرت طراحی شده که طیف بخصوصی را مد نظر قرار داده !

    تکلیف کرولا هم مشخصه ، ساخته میشه برای تازوندن و نگهبان جیب صاحبش !

    محصولات هوندا همیشه با پرستیژ بودن که نه میشه اَنگ محافظه‌کاری چسباندشون و نه میشه دلزدگی اغراق‌آمیز لقبشان داد !

    چند روز پیش داشتم هوندا CRV بررسی میکردم در نمایشگاهی که حقیقتاً عجب ماشین نازنینی هست برای کسانی که بخواهند بخرند و لذتش را تا مدت‌های طولانی ببرند ، اما فروشش گریه‌ی صاحبش را در میاره .
    هِیف که یه نمایندگی درستی نداشت و تا آمد خودش را مطرح کند ، گیر سه پیچ دادن که ساخت آمریکاست و باید از ریشه تارومار گردد !

    البته محصولات هوندا همیشه خدمات گرانی حتی در خارج از کشور ما دارند اما به شدت کیفیت بالایی دارند !

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. mahan

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      نوید جان دیدن هوندا اونم CRV تو ایران از شانس دیدن سمیه در ایران کمتره!😂😂

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (10057 ديدگاه)

        ماهان جان
        اتفاقاً تهران زیاد CRV میبینم .
        ولی گفتی سمیه ، سمیه که زیاد داریم ما هروز هم برایِمان سخن‌وری میکنند ، بانو سمیه بهنوش‌جان ، بانو سمیه بهاره جان !

        سمیه نگو ، روباه بگو ، ماشالاه خودشان هم واقف ماجرا هستند اما سنگ پای خوبی مصرف میکنند که اجازه‌ی خودنمایی دارند 😂

        موافقم 1
        مخالفم 1
  4. Reza

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    Mazda 👍

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. میثم

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    سیویک جدید رفته رفته داره به چشمم زیباتر میشه
    از همه زیباتر هم مزدا بود
    سیویک تناسبات کلی خیلی خوبی داره
    فکر کنم از همه لوکستر هم مزدا باشه. طراحی و متریال داخلیش با این قیمت همه کارشناسان رو انگشت به دماغ کرده 😂😂
    ولی کرولا هم واقعا بفکر جیب صاحبشه
    تویوتا رو خیلی دوست دارم و بخاطر همین برام سخته بگم مزدا و سیویک بهتر ظاهر شدن. ولی واقعیت همینه.

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. Ninja

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      تو صبر کن جی ار کرولا بیاد سیویک ار بیاد مزدا 3 توربو هم اومده ولی شایدم روش پورشه رو پیش گرفته یهویی همرو انگشت به مماخ کنه و توربو اس هم بده بیرون ولی خدایی اون موقه هس که رقابت جذاب میشه و دید کدام یکی مردم را انگشت به مماخ تر میکنند

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      میثم جان
      موافق شما هستم

      سیویک هم به چشم من آمده در حالی که در ابتدای رونمائیش مخالف بودم !

      برعکس جلو‌پنجره‌ی بزرگ bmw که فکر میکردم با گذر زمان خوشم بیاد اما نیومد که نیومد !!!

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. میثم

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3524 ديدگاه)

        منم با جلوپنجره بی ام و از همون اول نتونستم کنار بیام.
        الان کمی عادیتر شده ولی اصلا جالب نیست
        تو آلمانیهای فعلی آئودی رو بیشتر میپسندم

        موافقم 1
        مخالفم 0
  6. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    مزدا

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. Ninja

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    انتخاب من مزدا سه هست که با اون چراغای جلو عقب فرم بدنه و جلوپنجره اتو خورده با رنگ کروم نمای داخلی و اسپرتی بودنش دل ادم را میبرد ولی اما کارکرد قیمت و استهلاک مهمه تویوتا بهتره و زیبا هم هست البته همه هوندا مزدا تویوتا همینن
    اما اگه میتونین با موتور 1.5 لیتری کوچولو موچولو و قیافش از همه مهمتر گیربکس کنار بیاین حرفی ندارم شاید هوندا انتخاب معمول تری باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. اخشیج

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (45 ديدگاه)

    انقد ک مزدا خوبه واژه خوب. خوب نیست

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    راستش من سیویک رو خیلی بیشتر دوست دارم،انتخابم سیویک👌

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. مزدا

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (59 ديدگاه)

    این مزدا موتورش 2.5 لیتر هست برادر نه 2!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. Ali

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (267 ديدگاه)

    کرولا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Ali

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (267 ديدگاه)

    سه عشق

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا