تویوتا

درگ یاریس‌های پرفورمنس، GR در برابر GRMN

تویوتا در سپتامبر سال ۲۰۱۷، برای محصولات پرفورمنس خود، سلسه‌مراتبی سه‌طبقه‌ای ارائه کرد که در ابتدای آن GR-Sport، در میانه GR و در بالا GRMN قرار می‌گیرد؛ بنابراین، در یک مسابقهٔ درگ بین GR یاریس و یاریس GRMN انتظار می‌رود دومی پیروز شود اما داستان به این سادگی نیست زیرا در اینجا با دو نسل مختلف از این هاچ‌بک ژاپنی طرف هستیم.

هرچند نام این دو خودرو مشترک است اما تفاوت‌های عمده‌ای بین آن‌ها وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، یاریس قدیمی محرک جلو است درحالی‌که در نسل کنونی نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود؛ بنابراین، در انگلستانی که معمولاً بارانی است، GR یاریس روی مسیر خیس کشش بهتری خواهد داشت. از سوی دیگر، GRMN در وزن نسبت نسل جدید برتری دارد زیرا حدود ۱۴۵ کیلوگرم سبک‌تر است. پیشرانهٔ این خودروها نیز بسیار متفاوت است زیرا یاریس قدیمی از یک موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر سوپرشارژ استفاده می‌کند درحالی‌که یاریس جدید به یک واحد ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربو مجهز است. موتور GR یاریس با اینکه کوچک‌تر است اما خروجی بسیار بهتری نسبت به همتای چهار سیلندر خود دارد.

کارواو بین این دو یاریس یک مسابقهٔ درگ و پس‌ازآن دو مسابقهٔ رولینگ و یک آزمایش ترمز برگزار کرد. هرچند GRMN یک هاچ‌بک داغ واقعی است اما در برابر GR شانسی ندارد زیرا در ۴۰۰ متر ۱.۱ ثانیه کُندتر بوده و پس از ۱۴.۷ ثانیه به خط پایان می‌رسد. در مسابقه‌های رولینگ که از سرعت‌های ۵۰ و ۸۰ کیلومتر بر ساعت برگزار شد نیز GRMN در برابر GR هیچ حرفی برای گفتن نداشت؛ اما در آزمایش ترمز از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت تفاوت از این هم بزرگ‌تر است زیرا ترمزهای بسیار چشمگیر GR یاریس آن‌را خیلی زودتر از GRMN متوقف می‌کنند.

بنابراین واضح است که GR یاریس پیشرفت بسیار چشمگیری نسبت یاریس GRMN نسل قبلی داشته اما سؤال اینجا است که آیا تویوتا برای نسل کنونی یاریس، نسخهٔ قوی‌تر GRMN را هم در نظر دارد یا نه؟ با توجه به اینکه سال گذشته یک GR یاریس تهاجمی‌تر در نوربرگ‌رینگ دیده شد، ممکن است پاسخ این سؤال مثبت باشد.

مشخصات فنی

تویوتا GR یاریس

تویوتا یاریس GRMN

پیشرانه ۱.۶ لیتری I3 توربوشارژ ۱.۸ لیتری I4 سوپرشارژ
قدرت ۲۶۱ اسب بخار ۲۱۲ اسب بخار
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر ۲۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک چهارچرخ جلو
وزن ۱۲۸۰ کیلوگرم ۱۱۳۵ کیلوگرم
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (271 ديدگاه)

    پیشرفت به این میگن

    موافقم 5
    مخالفم 1
  2. Amirreza

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    چرا طراحی عقب grmn انقد بده؟ جدیده خیلی خوب و قشنگه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  3. خوشنام

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (215 ديدگاه)

    تویوتا تو طراحی ظاهری اکثر ماشیهاش خوب عمل نمیکنه و خیلی اجق وجق رفتار میکنه.
    البته نسل های جدید تویوتا یاریس کمی بهتر شدند ولی نسلهای قدیمی ترش خیلی زشته.
    عمده حربه تویوتا تو بازاریابی و تبلیغاته.

    موافقم 4
    مخالفم 4
  4. Ninja (ناشناس سابق)

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    یاریس GR رو عشقه ?

    موافقم 6
    مخالفم 0
  5. میثم

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    yaris GR جدید که اینه GRMN چی می خواد باشه ?????
    خیلی منتظرشم
    همینطور کرولا GR

    موافقم 5
    مخالفم 0
  6. Sina10

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    تویوتا GRMN یاریس جدید دیگه چی میتونه باشه!!
    شاید بره با A45 رقابت کنه!!
    تا همینجاش هم یاریس GR از بهترین ماشین های امسال بوده

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Philipp

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      برای رقابت با A45 باید تقریبا قدرتش رو دو برابر کنن
      آِیا میشه؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Erfan

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (241 ديدگاه)

      تو خوب بودن این ماشین شکی نیست ولی مقایسش با A45 بنظرتون درسته؟
      بیش از دوبرابر قدرت بیشتر نسبت به نسخه GR

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Sina10

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        خب یه نگاهی به وزنش هم بکنید بد نیست!!
        همین الان GR داره با هاچبک های ۳۰۰ اسب بخاری رقابت میکنه بابت اون وزن کمش
        نسل قبل GRMN با فولکس واگن پولو GTI و فورد فیستا رقابت میکرد الان نسخه GR اش رفته سراغ گلف

        همه چی هم قدرت نیست ، اریل اتم V8 فقط ۵۰۰ اسب بخار قدرت داشت ولی همه میدونن چه پرفورمنس فوق العاده داشت
        من خودم از طرفدارای A45 هستم و معتقدم از بهترین هاچبک های تاریخه ولی با این پیشرفت فوق العاده یاریس نسبت به نسل قبلش ، اینکه GRMN بتونه با A35 رقابت کنه احتمال زیادی داره
        من گفتم شاید بره با A45 رقابت کنه ، که احتمالش زیاد نیست

        موافقم 1
        مخالفم 1
    3. Amirreza

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      A45 به قول سردبیر یه مگا هاچبکه پس نه ولی فکر کنم بتونه با a35 رقابت کنه

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا