تویوتا

چرا تویوتا GT86 هرگز نباید توربو شود؟!

یکی از مهم‌ترین انتقاداتی که عموم مردم به تویوتا GT86 و سوبارو BRZ وارد می‌کنند وجود پیشرانه‌ای است که قدرت و گشتاور کافی ندارد.


راه‌حل واضح برای این مشکل استفاده از سیستم‌هایی نظیر توربوشارژر و سوپرشارژر است. یک توربوی کوچک می‌تواند گشتاور بیشتری را تولید کند و البته که ما هم هرگز با این موضوع مخالف نیستیم و اتفاقاً از وجود آن استقبال می‌کنیم اما…


تویوتا مکرراً استفاده از پرخوران برای این محصول جوان‌پسند را رد کرده و بخشی از آن به خاطر نگرانی‌ها درباره به هم خوردن توازن بوده و بخشی نیز به خاطر هدف طراحی خاص GT86 می‌باشد. این یک محصول سنتی، سبک‌وزن، در دسترس و با استعداد بوده که به نوعی شبیه مزدا MX-5 نیز است.


هیچ فردی نمی‌تواند در خوب بودن این فرمول شبهه ایجاد کند. میاتا بیش از یک میلیون فروش را ثبت کرده و در طول زمان قدرت و استحکام بیشتری به دست آورده است. این یک نابغه محض است… در تئوری. این خودرو شما را شیفته رانندگی می‌کند، خودرویی که همانند یک سلاح جنگی کوچک بوده و شیوه رانندگی سنتی را به بهترین شیوه ارائه می‌کند.


همین دلیل حداقل برای ما کافی است. سرزنده بودن چنین خودروهایی سریعاً به پوست و گوشت و خونتان نفوذ کرده و استفاده از توربو را بی‌معنی می‌کند.

2015 Toyota GT86 Aero
خب بیایید فکر کنیم تویوتا GT86 یا سوبارو BRZ برای چه چیزی ساخته شده‌اند. این خودروها دقیقاً برای آن چیزی که می‌خواهید ساخته شده‌اند، یک خودروی دریفت یا هم اسباب‌بازی جذاب در پیست. شاید هم پادشاه سفارشی‌سازی و یا یک موشک جاده‌ای سریع برای شرمنده کردن دیگران در تفریح‌های آخر هفته. اضافه کردن توربو به این خودرو هزینه‌ای بی‌فایده برای افرادی است که می‌خواهند روش خود را به پیش ببرند.


دوباره به MX-5 نگاه کنید. این خودرو جشن فروش بالای خود بدون توربو را برگزار می‌کند. بسیار از افراد هنوز هم مزدا را به آبارث ۱۲۴ اسپایدر که گشتاور زیادی دارد ترجیح می‌دهند. مزدا بهترین انتخاب است. GT86 هم همین انتخاب را پیش رویتان قرار می‌دهد.

آخرین بحث به قیمت مربوط می‌شود. GT86 ارزان نیست. یک زمانی در نسخه بسیار لو آپشن Priomo ادیشن بهایی زیر ۲۲۵۰۰ پوند داشت که البته آن‌هم به سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد؛ اما تنها تعداد انگشت‌شماری از این خودرو وارد بازار بریتانیا شد. در سال ۲۰۱۸ شما باید به قیمت ۲۷ هزار پوندی فکر کنید. اگر GT86 توربو داشته باشد احتمالاً قیمت ۳۰ هزار پوندی خواهد داشت که خب پول یک آئودی TT است.

Facelifted Toyota GT86
فروش این خودرو در بازار امروز نیز خیلی بالا نیست و قیمت بالاتر از ۳۰ هزار پوند باعث خواهد شد GT86 یک برادر جدید برای فروشنده‌ها باشد. هیچ‌کسی به ایجاد چنین وضعیتی علاقه‌مند نیست.

ما می‌گوییم تویوتا GT86 همین‌طوری هم عالی است. به‌صورت استاندارد فوق‌العاده بوده و البته زیرساختی ایده آل برای بهبود بیشتر محسوب می‌شود. GT86 توانایی‌های زیادی دارد. این خودرو برای شما همانند یک بچه خواهد بود. با آن بزرگ می‌شوید، بازی می‌کنید، هرجایی می‌روید و اگر از پیشتان برود دلتان برای آن بسیار تنگ خواهد شد…

منبع: carthrottle

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. T.H.M

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (571 ديدگاه)

    ((GT86 توانایی‌های زیادی دارد. این خودرو برای شما همانند یک بچه خواهد بود. با آن بزرگ می‌شوید، بازی می‌کنید، هرجایی می‌روید و اگر از پیشتان برود دلتان برای آن بسیار تنگ خواهد شد…))
    این جمله در مورد هر تویوتایی صدق میکنه. تویوتا عشقه

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. تیاگو

      ۷ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (99 ديدگاه)

      کلا ژاپنی و ماسل کارهای آمریکا عشقن

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (10166 ديدگاه)

    آخ آخ آخ
    سه خط آخر حرف دلم بود که میخواستم بزنم(( هرجا برود دلتان برای آن تنگ میشود)).
    خاصیت همه مدلهای تویوتا اینه .
    مردونه اینو از تویوتا سوارها بپرسین تا پِی به حرفم ببرین.
    وقتی میخریدش ، برات یه ماشین معمولی روزمرِ ، ولی هرچی از خریدنش میگذره بیشتر بهش وابسته میشی و اونو عضوی از خانوادت میدونی ، جوری که دل کندن از اون مشکله یا اگهِ هم دل بکنی میری سمت یه مدل دیگه از تویوتا.
    gt86 یه ماشین جوان پسند ، دانشجو پسند و تیونینگ پسنده ، البته اونور آبها .

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. ADAK

      ۸ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1841 ديدگاه)

      الان شما و همه اونایی که تق تق برات لایک زدن !!!
      آیا تویوتا داشتن و از دست دادنش که این حرف دل شون بود ؟!!

      موافقم 1
      مخالفم 2
  3. حمید

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    یک ماشین اسپرت برا قشر متوسط
    البته خود ماشین هم متوسط هست
    پیشرانه متوسط و ….

    موافقم 1
    مخالفم 4
  4. s.m

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (71 ديدگاه)

    آرزومه یه روزی یه gt86 بگیرم .

    موافقم 9
    مخالفم 0
  5. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (218 ديدگاه)

    این ماشین کلا بر عکس همه ماشیناس ماشین هایی مثل سوپرا تایر پهن دارند و چسبندگی بالا ولی این برعکسه تایر پریوس داره و خدایه دریفته جون میده باهاش هی دونات بزنی خسته نمیشی ازش یکی از دوستام یدونه نوک مدادی متالیک شو داره نشستم پشتش اصلا بدون اشاره به ترمز ها تهش میکشه ولی خب خدا قسمت نکرد یکیشو بخرم آلان هم سراتو کوپه دارم ماشین عالیی هستش رازیم به شدت باهاش با شورلت شول کل کل میکنماین ماشین رو صاحب قبلیش تیون کرده و دوتا توربو 1لیتری بهش اضافه کرده آلان اون موتور 2500لیتریش قدرت 375اسبس داره با صفر تا صد 3.7ثانیه ای و حد اکثر سرعت 298تایی

    موافقم 2
    مخالفم 2
  6. سورنا

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    بیشتر دوسش دارم نسبت به جنسیس
    ولی کاش یه کم خشنتر بود ظاهرش

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا