تویوتا

رندر جالب از تویوتا سوپرا کابریو

حالا که تمامی خبرگزاری‌ها درباره‌ی رونمایی از نسل جدید تویوتا سوپرا در دیترویت ۲۰۱۹ سخن می‌گویند، طراح مشهور دنیای خودرو یعنی X-Tomi هم فرصت را مغتنم شمرده و رندری مجازی از نسخه‌ی روباز این خودرو را منتشر کرده است. اگرچه این ایده کمی دیوانه‌وار به نظر می‌رسد اما به یاد داشته باشید که نسل‌های سوم و چهارم این خودرو با پانل سقف جداشدنی هم در دسترس بوده است. همچنین تویوتا اذعان کرده که به تولید چنین نسخه‌ای از سوپرا A90 فکر کرده است.


حدود سه هفته پیش بود که مهندس ارشد سوپرا آقای تتسویا تادا درباره‌ی احتمال تولید سوپرا کانورتیبل سخن گفته بود. اگرچه تصمیم تولید چنین خودرویی گرفته نشده اما تادا گفته است: “البته ما احتمال تولید چنین خودرویی را در نظر می‌گیریم.”


البته تولید چنین خودرویی توجیه‌پذیر است چراکه پنجمین نسل تویوتا سوپرا قرابت‌های زیادی با نسل جدید ب ام و Z4 رودستر دارد بنابراین تولید نسخه‌ی روباز سوپرا خیلی سخت نخواهد بود.


اگرچه تویوتا چند سال پیش کانسپت روباز FT-86 را رونمایی کرد اما خبری از تولید ۸۶ کانورتیبل نشد و به این ترتیب این خودروساز خودرویی روباز در آمریکا عرضه نمی‌کند؛ اما معرفی سوپرا با سقف تاشدنی مشابه Z4 می‌تواند بازار محدودی را در آمریکا به خود اختصاص دهد. البته باید گفت بازوی لوکس تویوتا یعنی لکسس هم خودروی کانورتیبل را در آمریکا عرضه نمی‌کند هرچند احتمال ورود LC کانورتیبل کانسپت به خط تولید وجود دارد.


اگر تویوتا سوپرای روباز وارد خط تولید شود قیمت بالاتری در مقایسه با نسخه‌ی سقف ثابت خود خواهد داشت. به عنوان یادآوری باید گفت سوپرا ۳.۰ استاندارد قیمت پایه‌ی ۴۹۹۹۰ دلاری دارد اما می‌توان نسخه‌ی ۳.۰ پریمیوم را با قیمت ۵۳۹۹۰ و یا نسخه‌ی لانچ ادیشن را با قیمت ۵۵۲۵۰ دلاری خریداری کرد. قبلاً تولید نسخه‌ی داغ‌تر سوپرا GRMN هم تأیید شده که قطعاً قیمت بالاتری خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ehsangt3

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (164 ديدگاه)

    با سلام
    در مورد سوپرا بحث های زیادی پیش اومده به نظر من سوپرای جدید نسبت به قیمت ماشین خوبیه طراحی خوبی هم داره اما نسبت به سوپرا نسل قبل که تقریبا با اسکای لاین آر34 رقیب بود باید یه ماشین برا رقابت با آر 35 می ساخت که البته قیمتش خیلی بیشتر میشد که خب برا ماشینی تو اون سطح طبیعی بود و در مورد اشتراک پلتفرم و پیشرانه که برای کم کردن هزینه بابی ام و همکاری کرده فقط برام سوال شده تویوتا با این همه درآمد و آمار فروش بالا چرا اینقدر محتاط عمل می کنه و بیشتر به فکر سوده یکم برا دل طرفداراش کار نمی کنه مثلا سوپرارو خودش تولید می کرد یا یه ماشین درحد جی تی آر می ساخت
    با احترام به تویوتا خودروساز بزرگ ودرست کار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. shirko

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    قبلار این هم گفتم ، این قد دیر معرفی شد که الان یه خورده قدیمی به نظر می رسه ؟!؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (10165 ديدگاه)

    تازه اولشه
    منتظر تیونینگهای سنگین روسی ، ژاپنی ، عربی و آمریکای باشین .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mآsكvيch

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    طارحی سوپرا نسل جدید جالب نشده،میتونست بهتر طراحی بشه
    تو پیج های موتور ترند و کار اند درایور هم کامنت های زیر پست های معرفی سوپرا همش منفی هست و به شدت ناراضی هستن از طراحی جدیدش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی رضا

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    احیانا شما با رئیس تویوتا نسبتی دارید یا خودتون از مدیران ارشد شرکت هستید که اینقدر از گفته دوستمون ناراحت شدید، میدونم حرف حق تلخه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بهزاد

    ۲۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    به خاطر کم بودن فروش این کلاس خودرویی بهترین گزینه مشارکت هست اما گزینه های دیگری بود مثل اشتراک با نسل جدید نیسان Z یا جانشین هوندا سری S که هر دو شرکت براحتی میتونستن موتور 6 سیلندر مورد نیاز رو هم تامین کنن ولی بنظرم تویوتا رفت سراغ شرکتی که تقریبا فروش مدل z قبلی در کمترین حالت ممکن بود و احتمال فروش بالای مدل z4 نیز کمه تا بتونه بدون رقبای تازه نفس وطنی خیالش از فروش چند هزارتایی راحت باشه.
    یقینا در این مشارکت بیشترین منفعت به تویوتا خواهد رسید.
    ایراداتی هم که به این سبک ظاهری تویوتا وارد میکنن بنظرم بیشتر به خاطر عادت مخاطبین به طرح های خودروهای اسپرت جدید بوده و انتظار خطوط تیز و شکسته داشتن اما ظاهر این ماشین بقدری متفاوت هست که خریدارانش را راضی نگه داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا