تویوتا

تویوتا لندکروزر دوباره روانه اتاق عمل می‌شود؟!

نسل فعلی تویوتا لندکروزر یکی از قدیمی‌ترین خودروهای بازار است. این خودرو که با کد J200 شناخته می‌شود برای اولین بار به عنوان مدل سال ۲۰۰۸ روانه‌ی بازار شد و به همین خاطر در کلاس بسیار رقابتی شاسی بلندها خودرویی پا به سن گذاشته محسوب می‌شود. در طول این سال‌ها شاهد به‌روزرسانی لندکروزر بوده‌ایم و وب‌سایت Kolesa.ru نیز چندین رندر از نسخه‌ی فیس لیفت احتمالی این خودرو منتشر کرده است.


اخیراً تصاویر جاسوسی مرموزی از لندکروزر منتشر شده و این رندرها نیز بر پایه‌ی همان تصاویر بنا شده‌اند. احتمال فیس لیفت دوباره‌ی لندکروزر وجود دارد و در این صورت عمده‌ی تغییرات در بخش جلوی خودرو اعمال خواهند شد. در این رندرها می‌توانیم تغییر جلوپنجره و استفاده از ورودی‌های هوای کوچک را ببینیم. در نمای عقب نیز بخش پایینی کمی تغییر کرده و خروجی‌های اگزوز شکل جدیدی به خود گرفته‌اند.


احتمال دارد این لندکروزر فیس لیفت شده در برخی از بازارها عرضه شود. به‌هرحال گفته شده نسل جدید این شاسی بلند ژاپنی به عنوان مدل سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد و احتمال حفظ ساختار بدنه روی فریم آن وجود دارد؛ اما شایعاتی مبنی بر حذف پیشرانه‌ی ۸ سیلندر و استفاده از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توئین توربو به گوش رسیده است. همچنین گفته شده نسل جدید لندکروزر با قوای محرکه‌ی هیبریدی نیز عرضه خواهد شد هرچند فعلاً نمی‌توان به این خبرها چندان اعتنا کرد.

رندر نسل جدید لندکروزر
رندر نسل جدید لندکروزر
تاریخ دقیق معرفی نسل جدید لندکروزر مشخص نیست. قبلاً گفته شده احتمال رونمایی از کانسپت لندکروزر جدید در نمایشگاه توکیو وجود دارد و به این ترتیب می‌توانیم پیش‌نمایشی از نسل جدید این خودرو را داشته باشیم. مدل تولیدی هم سال بعد پدیدار شده و در پاییز سال ۲۰۲۰ به‌صورت رسمی معرفی می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. soltan

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلطانه سلطان
    عالی مثل همیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      اتفاقا رندر عکس آخریه نمای جلو بد شده
      ایشالا اگه میخواد اینجوری بشه، همین بدون فیس لیفت دوباره باقی بمونه
      .
      لندکروز گرچه قدیمیه منم به شخصا علاقه مند فیس لیفت که نه حتی تغییر نسلش هستم
      ولی تغییری که بهترش کنه
      وگرنه خودش با وجود سالخوردگی هنوز فرم قابل قبولی داره
      .
      کاش تویوتا نمای داخلش رو هم تغییراتی میداد و بروز رسانی میکرد
      تویوتا کابینهای خوب و اتفاقا بروزی داره اما لندکروز هم احتیاج به بروز رسانی کابین بیش از نمای بیرون داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    پاترول رو به لندکروز ترجیح‌میدم، مخصوصا نسخه نیسمو؛ ولی در کل هردوشون نیاز به معرفی نسل جدید دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      جلو پنچره لندکروز خوبه ولی کابین و چراخ های عقب اتاق عمل میخواد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. #ali.m#

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      دقیقا دو سه هفته پیش دوتا پاترول نیسمو خیابونای شیرازو خوشگل کرده بودن?
      (البته فقط یکیشو مطمئنم نیسمو بود )

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1433 ديدگاه)

        سوال دوستان، چرا با وجود علاقه ایرانیها به لندکروز و پاترول،
        نسلهای بروز لندکروز در زمان آزاد بودن واردات، به ایران اومد اما پاترول نیومد؟؟؟
        .
        الان توی خیابونا رو نگاه کنید به نسبت قیمت لندکروز،
        و به نسبت همین قیمت واسه ماشینای شاسی بلند و حتی لوکس،
        درصد لندکروزهای ایران نسبت به قیمت ماشینهای هم قیمت و لوکس بیشتره
        (گرچه که لندکروز خودش ماشین لوکسی نیست اما در بازار ایران لوکس محسوب میشه)
        .
        اما منظورم علاقه عمومی ایرانیا به لندکروزه
        وقتی این علاقه بوده و هست،
        چرا رقیبش که نسلهای قدیمش حضور پررنگی داشت، نیومد؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مزدا

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2034 ديدگاه)

          داداش محمد از یه بازاری حرف بزن که قانون و منطق بهش حاکم باشه نه فساد و باند بازی!!
          اون آقایونی که لندکروز رو وارد میکنن اجازه نمیدن تو این کلاس چندتا خودرو رقیب توسط شرکت های دگ وارد بشه بازارشون رو بهم بریزه.
          هرچقد ادم از اوضاع مملکت بیشتر میفهمه میبینه چه فسادهای عمیقی تو این مملکت میگذره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محمد

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (1433 ديدگاه)

          واقعا حیف مزدا جان

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. محسن

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (136 ديدگاه)

          سلام،چون نمایندگی نیسان دست پارس خودرو بود و مورانو رو وارد و رونیز و ماکسیما مونتاژ میکردن و علاقه ای به واردات پاترول نشون ندادن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    واقعا تو این کلاس امریکایی ها یه چیز دیگن هم تو طراحی هم تو ابعاد و قواره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      آمریکاییها اینقدر ماشین خوب دارن و رقابت بازارشون بالاست که این ماشینا زیاد به چشم نمیاد
      به عنوان نمونه:
      فروش سال ۲۰۱۷ دوج دورانگو در آمریکا:
      نزدیک ۶۹.۰۰۰ عدد
      فروش سال ۲۰۱۷ لندکروز در آمریکا:
      دقیقا ۳.۱۰۰ عدد
      .
      این یعنی فروش ۲۲.۲ برابری دوج!!!
      یعنی فروش ۲۲۲۰ درصد بیشتر!!!
      اینقدر اختلاف فاحشه!!!
      ولی جون اینجا آمریکایی وارد نمیشه، خضور لندکروز از این کلاس غنیمته

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رشید

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (3 ديدگاه)

        بابا کوبا و آمریکا بلای ۵۰ سال دشمنای خونی همن همه ماشینای داخل کوبا بعد تحریم سنگین آمریکا یواش یواش از بین رفتند الآن داخل کوبا فقط ماشینای آمریکایی ۷۵ سال پیش کار میکنه این یعنی کیفیت و طول عمر محصولات آمریکایی حالا درست کوبایی ها به این ماشینا خیلی هم میرسند کل سیاست کوبا هم تا همین سال ۲۰۱۹ ضدیت با آمریکست منم ضد آمریکام ولی اگه خودروی آمریکایی وارد کشورم بشه به این معنی نیست که ماغرب زده شده ایم بیاین مسعولین محترم یه بار هم که شده به فکر مردم ایران تصمیم بگیرید نه جیب آقا زاده ها

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    افرین لندی / توهم مثل 911 کمی گوشه چراغ کج کن بگو نسل جدید / ما هم میگیم اصیل / اصالت با استقامت تا مرز پارگی فرق فوکوله ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sina

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    عکس اخری رو دوست دارم
    امیدوارم 8 سلیندر تنفس طبیعی حذف نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mohammadreza

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    دیر تغییر نسل دادن یه روی دیگه سکه داره و اونم اینه که وقتی میری یه لندکروزر میخری مطمئنی که تا 10 سال دیگه ماشینت رو بورسه و توسط کارخونه تولید خواهد شد.
    عکسش وقتی میری یه بنز و بی ام و میخری 3_4 سال بعد نسل جدید ماشینت وارد خط تولید میشه و ماشین تو از خط تولید خارج میشه و قدیمی و از مد افتاده میشه و افت قیمت زیادی رو هم متحمل میشی. راهشم اینه که تند تند مدل ماشینتو بروز کنی یعنی دقیقا همون چیزی که این برندهای لوکس ساز آلمانی میخوان.
    برای اون دسته از عزیزانی که ادعا شون در زمینه خودرو گوش فلک رو کر مینه باید بگم که لندکروزر شرایطش زمین تا اسمون با خودروهای امریکا و اروپایی با بازار هدف محدود فرق داره که قبلا توضیح دادم ولی الان بطور خلاصه دوباره میگم:
    لندکروزر برخلاف امثال تاهو واسکالید و نویگیتور و جی کلاس یه خودروی جهانیه و فروشش منحصر به کشورهای توسعه‌یافته نیست این یعنی از افریقا تا خاورمیانه و استرالیا، اسکاندیناوی،روسیه، امریکا شمالی و جنوبی و… حضور داره و قطعات این ماشین باید طوری باشه که سیستم خدمات پس از فروش و توزیع قطعه و تعمیرات در سراسر دنیا قابل اجرا باشه یعنی این ماشین باید جوری طراحی بشه که تعمیرکار های سراسر دنیا منجمله کشورهای جهان سوم توانایی تعمیر و دسترسی به قطعاتش رو داشته باشن. این ماشین باید بتونه باهمه نوع کیفیت بنزین و روغن و… کار کنه و در طولانی مدت و شرایط سخت با بنزین بی کیفیت و… آسیب نبینه.
    با تمام این تفاسیر من لندکروزر رو بهتر از نسل های قبلی تاهو و اکسپدیشن که هم نسل این لندکروزر بودن میدونم.
    برای اون دوستانی که میگن لندکروزر تو ایران اجازه نمیدن رقیبی براش وارد بشه و چون رقیب نداره و… باید بگم اگه اجازه ورود همه نوع شاسی بلندی هم داده میشد باز انتخاب عاقلانه تو این کشور همین لندکروزره. شما مثل اینکه یادتون رفته کجا زندگی می‌کنیم؟ من الان برا پیدا کردن روغن الف اصل برا ال90 مشکل دارم بعد شما راجبه ماشینی پیجیده و پرهزینه ای مثل جی کلاس صحبت میکنین؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (187 ديدگاه)

      محمد رضا جان، کاملا درست میگی ولی فقط یه موضوع مهم رو فراموش کردی که باعث میشه قسمتی از حرفات رو قبول نداشته باشم! لندکروزی که تو کشور امریکا فروخته میشه قیمتش از 85000 دلار شروع میشه و اصلا قرار نیست از خیلی جهات شبیه لندکروزی باشه که تو آفریقا، روسیه، خاور میانه و غیره ارائه میشه. و به نظر من لندکروز برای اون بازار به شدت نیاز به بروز رسانی داره، یا باید قیمتش باتوجه به مدلش افت داشته باشه و چیزی حدود 65000 دلار باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammadreza

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (870 ديدگاه)

        اره تویوتا میتونست همونکاری که نیسان با پاترول کرد (یه نسخه مخصوص امریکا به اسم ارمادا بر روی پلتفرم پاترول ساخت) رو انجام بده و یه مدل با موتور توربو مخصوص بازار امریکا بسازه ولی احتمالاً بررسی کردن و به این نتیجه رسیدن که با وجود چندین رقیب در این سگمنت در بازار آمریکا اینکار براشون توجیه اقتصادی نداره و ترجیح دادن تمام تمرکز و منابعی که در اختیار دارن رو روی توسعه یه مدل از لندکروزر بزارن.
        البته احتمال داره که نسل بعد لندکروزر نسخه مخصوص آمریکا داشته باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ایلیا

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (731 ديدگاه)

      این ماهیت لوکس بودن و لوکس سوار شدنه، ماشینه لوکس رو حتی اوه تغییر نسل هم نده نباید بیشتر از دو سه سال نگه داری، اگه نگه داری که دیگه اسمش لوکس سواری نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. کورش

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پرفروشترین ماشین suv بعد از RAV4 تو امریکاست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا