تویوتا

سقوط تویوتا هایلوکس از ارتفاع 3048 متری به زمین!

تویوتا هایلوکس از همان ابتدا به جان‌سختی معروف بود و حضور در برنامه مشهور تاپ گیر باعث شد بیش از پیش به خاطر قابلیت اطمینان بالای خود شناخته شود. تاپ گیر در آن قسمت این خودرو را از ارتفاع ۶۱ متری به زمین پرتاب کرد و خودرو هنوز هم نفس می‌کشید. هم‌اکنون کانال می‌خواسته بداند اگر این خودرو را از ارتفاع ۳۰۴۸ متری به سمت زمین رها کنیم چه اتفاقی رخ خواهد داد.

واضح است که برای رساندن هایلوکس به چنین ارتفاعی به بالگرد نیاز بوده است. آن‌ها سپس هایلوکس را به ارتفاع آغازین ۱۵۲ متری برده‌اند که ۹۱ متر بیشتر از ارتفاع پرتابی این پیکاپ در برنامه تاپ گیر بوده است. دست‌اندرکاران این کانال دوربینی داخل هایلوکس کار گذاشته و از سطح زمین نیز کار فیلم‌برداری را انجام داده‌اند بنابراین ما می‌توانیم از تمامی جهات چند و چون ماجرا را تماشا کنیم.

اولین بخش هایلوکس که به زمین برخورد می‌کند دماغه آن است که احتمالاً مدنظر دست‌اندرکاران نبوده چراکه در این صورت شانس زنده ماندن این پیکاپ کمتر از همیشه خواهد بود. حتی با تماشای لحظات اولیه برخورد نیز می‌توانید حدس بزنید که هایلوکس دیگر کار نخواهد کرد زیرا خودرو به شدت به زمین برخورد می‌کند.

با این وجود آن‌ها هایلوکس را به ارتفاع ۳۰۴۸ متری برده و آن را دوباره به سمت زمین رها می‌کنند. زمانی که بالگرد به ارتفاع یاد شده می‌رسد هایلوکس را رها کرده و خودرو با سرعت به زمین نزدیک می‌شود. در مسیر سقوط هایلوکس می‌چرخد اما همچنان چرخ ها به سمت پایین است. با استفاده از یک تایمر می‌بینیم که هایلوکس در زمان ۲۹ ثانیه سقوط آزاد به سطح زمین رسیده است.

نیازی به گفتن نیست که هایلوکس پس از برخورد با سطح زمین کاملاً متلاشی شده و شانسی ندارد.

[دانلود ویدئو]

تماشا در یوتیوب:

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. Mad.z.Max

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1840 ديدگاه)

    این دیگه ایده ی لوسی بود بین ایده های مخاطب جمع کنه کانالای یوتوبی! یبار از صد متری بندازیمش یبار از ۳۰۰۰ متری

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      کجاش لوس بود !
      وقتی این همه مخاطب و بیننده داشته یعنی مردم هنوز این مدل تست‌ها را دوست دارند !

      اینکه بزرگی نام تویوتا و هایلوکس را با عمل نمایش میدهند و نه با حرف و تبلیغات کشکی و دیگر خودروهای هم رده و هم قیمتی باید در بحث استقامت استهلاک سخت‌جانی و … جلویش زانو بزنند ، لوس هست !

      لوس خودروهایی هستند که پول آپشن و ظاهر پوشالی میگیرند اما در عمل نه آپشن درست‌حسابی دارند و نه ظاهری که ماندگار شود !
      لوس خودرویی هست که وقتی کارکردش بالای ۵۰ هزارتا میره مدام دشمن جیب میشود که یه سر باید تعمیرگاه باشد و یه سر در قطعه فروشان و … !

      خودرویی که برکت به زندگی انسان‌های جهان داد را باید تمجید کرد و نمایش داد وقتی پولی بابت خرید خودرویی میدهید و فراتر از آن پول کارایی میکشید بدون منت و خرج اضافی !!!

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. Amirreza

        ۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        آقا نوید چه ربطی به جان سختی هایلوکس داره،یعنی شما داری از انداختن یه ماشین از فاصله سه کیلومتری دفاع میکنی ؟ ما هایلوکس رو نگفتیم تست مسخرشونو گفتیم

        موافقم 9
        مخالفم 0
        1. افشار

          ۲ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (705 ديدگاه)

          ولش کن این کلاً وقتی میرود داخل فاز خودش هر کاریش هم که بکنی باز هم همان حرفهای تکراری و الکی رو تحویلت میده و همه رو هم به ندانستن و برهم زدن جو سایت محکوم میکنه در حالی که ۹۹ درصد بچه های سایت از خودش و ندانستنهاش و اظهار نظرهای بیجاش شاکی هستن

          موافقم 5
          مخالفم 0
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          Amirreza جان

          انداختن از فاصله‌ی ۳۰۰۰ متری هایلوکسی که از آن همه تست خشن و نابود‌کننده ، سربلند بیرون آمده ، چه معنی‌ای میدهد ؟!
          اگر تست را مشاهده کرده باشید ، دیگر جای شکی نیست که بسیار جذاب بوده !

          چطور فیلم‌های جذاب برنامه‌ی top gear یا grand tour که اکثریت چالش اینچنینی بوده برای خودروها که ما آدم‌ها در واقعیت هیچگاه مطمئناً انجام نمیدهیم ، جذاب هست اما تا به سخت‌جانی هایلوکس میرسه میشه لوس‌بازی !

          به نظر من لوس را باید چسباند به اون مسابقه‌ی طناب‌کِشی که وزن و قدرت تائین میکنه کی برندست اما خودروهای نامتعارف را به هم میبندند و دوئل مسخره راه می‌اندازند !

          شما در این چالش وحشیانه به یک چیز در انتها میرسید که هایلوکس نمیمیرد مگر اینکه از پرتگاه پرتش کنید پائین و شما را از رو میبرد !

          مفهوم فیلم را در نظر بگیرید و نه عقیده‌ی شخصی را !!!

          موافقم 1
          مخالفم 5
        3. Amirreza

          ۲ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          آقا نوید در تست های گرند تور میشد احتمال داد که خودرو سالم بماند با شناخت از هایلوکس ولی این تست کاملا نتیجه ی مشخصی داشت

          موافقم 0
          مخالفم 1
        4. NAVID۰۰۹۸

          ۲ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          بله
          معلومه که از این فاصله آهن خالص هم بندازند لِه میشه !
          اما مگر قرار بوده از قبل خودرو سالم بماند !
          فیلم‌های ساخته‌ شده‌ی دیگر این پسر را ببینید تا متوجه شوید هر کاری میکند تا وسیله از کار بیوفتد و اصلاً برنامه‌ی خاصی در کار نیست !

          گرندتور یا تاپ‌گیر یه برنامه با بودجه و درآمد فراوان بودند !

          اصل نمایش این فیلم ، مفهومش استقامت تویوتا هست که کامل به نمایش گذاشته و مثل اینکه تازه تموم هم نشده و قراره دوباره موتور و گیربکس را با ساده‌ترین روش روشن کنه و باید منتظر آینده ماند !

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ممد ژانگولر

        ۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (3526 ديدگاه)

        😂😂😂👍🏻👏

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Iman99

        ۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        Navid 0098 محترمانه میگم درسته که هایلوکس خودروی اقتصادیه از یه سازنده خودروهای اکونومی که با این هدف تو ساخت خودوهاش سرمایه گذاری کرده و مشتریان پروپاقرص خودشو داره ولی این چیزی که تو روش تاکید میکنی و مدام زور میزنی تا این چیزی رو که بهش اعتقاد داری به دیگران تحمیل کنی هیچ ارزشی نداره و ملاکی برای مقایسه حساب نمیشه که مدام بگی هایلوکس نه خیلی بهتر از هایلوکس هم هست وانت های فورد درکل شما تو تصورات غلتی که واسه خودت درست کردی موندی و مدام تکرارش میکنی اگه کسی هم چیزی بگه میگی شما نخون ولی نه من بجای اینکه نخونم دوبرابرش جواب میدم اگه فرصت کنم.

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. افشار

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (705 ديدگاه)

      بله همینطوره ، حالا درسته که هایلوکس ماشین جان سختی هست و بقول معروف سگ جان هست و استهلاک پایینی داره اما نه تا این اندازه که از ارتفاع ۳۰۰۰ متری پرتابش کنی پایین !!! این دیگه خیلی کار مسخره ای بود

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. Reza

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      مسخره بود

      موافقم 1
      مخالفم 0
    4. یانکی

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      آمریکاییها هم فقط بلدن کتلت درست کنن!!!!!!

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Ninja

        ۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        عزیز تانک هم برداری از این ارتفاع بیفته کتلت میشه درضمن سگ جونی منظورش بیشتر اینه که موتور و گیربکس خوب و با دوام داره نه اینکه ایمنیش خیلی خیلی بالا هست و اینکه از این ارتفاع بندازیش نابود نشه منظورش اینه اگه یه تصادفی کنی که به بدنه ماشین اسیب جدی وارد شه هنوز هم موتور گیربکس و در کل از لحاظ فنی سالمه و مثل روز اول کار میکنه مگرنه بعضیا هستن اونقدر قطعات معیوبی توشون استفاده میشه وقتی یه تصادف ریز یا یه فشار ریز وارد شه موتور از کار بیفته منظورش اینه که اگه 12 ساعت تو اب باشه بعد از 15 دقیقه با پیچ گوشتی و چکش یه تعمیر ریز شه هنوز کار میکنه منظورش این نیست از ارتفاع 60 متری از رو ساختمون تخریبی بیفته بدنه چیزیش نشه مهم اینه هنوزم موتورش کار کنه

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. mahan

          ۲ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          دقیقا مهیار جان.بماند که اگر خودرو که هیچ وسیله ای باشه توی این ارتفاع هیچی نشه ولی خب از لحاظ پزشکی هم شخصی که نشسته به وسیله جذب ضربات قطع نخاع میشه

          موافقم 1
          مخالفم 0
  2. Moein

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (894 ديدگاه)

    خب که چی بشه؟!؟!؟
    هر عقل سلیمی می‌دونه نه تنها هایلوکس هر خودرو و وسیله دیگه ای از اون ارتفاع سقوط کنه میترکه
    الان مثلا چی رو خواستن اثبات کنن؟!!!

    خواهشاً یه کم مطالب ارزنده تر🧐

    موافقم 4
    مخالفم 1
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    آقا
    یه پیشنهاد دارم واسه پدال .
    اگه میشه این مقاله را بگذارید سر در ورودی سایت پدال تا هرکسی وارد سایت پیشه اول چشمم بیوفتد به این مقاله که وقتی میگوئیم تویوتا ، درک کنند و بفهمند تا زیاد به خودشان فشار نیاورند 😂 !!!

    مثل برنامه‌ی تاپ‌گیر که هایلوکس را آورد تو استودیو و در هر برنامه جلوی چشم بینندگان ابتدا یه اَدای دِین به روح جد تویوتا میکردند و سپس شروع به اجرای برنامه 😂 !

    احتمالاً از فردا هایلوکس‌ها میره بالا ۵ میلیارد !

    یه مدل ۲۰۱۶ صفر را الان قیمت میدن ۳/۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ، جداً بازار عجیبی داریم اما این خودرو را هر کسی خواست بشناسه ، یه سفر کویر گردی باهاش بره تا درک کنه هایلوکس و تویوتا یعنی چه !!!

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. Iman99

      ۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      شما ارادت دارری به تویوتا و ازش بت ساختی وگرنه هر آدم عاقلی حاضر نیست این کار مسخره رو انجام بده. مدام هم زور میزنی و به خودت فشار میاری تا به هر بهونه ای کامنت های بی محتوا و بی ارزشی رو با هدف مشخصی که داری ارسال کنی که فقط هم از نظر خودت دارای محتوا هستن هیچوقت دوست ندارم جواب بدم ولی خودتون باعث میشید.
      قبلا یعنی چند سال پیش محتوای کامنت ها بچه های پدال علمی بود و وقتی میخوندی یه چیزی یادی میگرفتی ولی الان متاسفانه ***

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۳ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        یه جوری میگی هر آدم عاقلی حاضر نیست این کار مسخره را انجام بده که انگاری در این دنیا همه عاقل هستند و به هایلوکس و هلی‌کوپتر و نفرات تدارکاتچی دسترسی دارند !!!!

        شما نگران محتوای ارزشمند کامنت‌ها نباش و اگر هم چیزی یاد نمیگیری ، مشکل را در خودت جستجو کن که فشار زیادی به رویت سنگینی میکند !!!!

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. Iman99

          ۳ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          شما هنوز یاد نگرفتی نظرات شخصی خودت رو کامنت نکنی… یا مدام زیر کمنت اول و دوم ریپلای کرد. والا … گفتن هم مگه یاد گرفتن داره؟
          ***
          وقتی یه ویزی رو بیخودی میخوای بزرگش کنی و این رو به دیگران القا هم کنی انتطار نداشته باش یکی کامنتت رو نخونه یا جوابت رو نده.
          یه چیزی رو نباید بیخودی بزرگش کنی اینجوری باشه من یا دیگران هم میتونن تیرباری واسه خودروسازای خیلی بهتر از تویوتا کامنت بزارن که فرصت نکی همش رو بخونی ولی هیچ عقل سلیمی حاضر به انجام این کار نیست تویوتا هم یه خودروسازه مثل خودروسازای دیگه که ویژگی ها و اولویت های خودش که بعنوان خودروساز اقتصادی بودن رو داره ولی این تعیین کننده هیچی نیست و یه وجه تمایز با فاصله کهکشانی با دیگر خودروسازان نداره که تو داری یقه خودتو واسش *** و هرچیزی بیش از این نظر شخصیه و قابل گفتن نیست و برای همه بی ارزشه اونم با کامنت های کاملا اغراق آمیز و حاشیه ساز برای اینه میگم در اشتباهی و ***

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. Mad.z.Max

      ۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1840 ديدگاه)

      این که تبدیل به پنکیک شد رو بذارن سردر پدال؟ خدایی من عاشق ماشین ژاپنی عم، خودمم صدبار تاحالا گفتم ماشین روزمرم لنسره، ولی تو باعث میشی آدم روش نشه بگه ماشین ژاپنی دوس داره! کلا تبلیغاتت ضد تبلیغه :)) تمام سایتم باهات مخالفنا، ولی خب نرود میخ آهنین در سنگ..

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Iman99

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        اره دقیقا منم هروقت جوابشو دادم منظورم همین بوده ولی چه فایده که متوجه نمیشه تازه چیزایی هم که میگه به دور از واقعیته و در کل اگه اینطور باشه ما هم میدونیم بهترین خودروهای جهان آلمانی و یا بهترین آفرودر های جهان امریکایی هستن و تو همه چیز هم همینطورن ولی دیگه نباید مدام هرچیزی رو گفت.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. ممد ژانگولر

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    hilux تبدیل شد به hisoosk 😂
    مرحله بعد صادر کردن جنازش به پاکستانه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  5. Erfan

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (241 ديدگاه)

    بیشتر به دلیل جلب توجه بود
    شاید ارتفاع صدمتری نسبت به اتفاقی که در تاپ گیر منطقی باشه ولی 3000 متر نه.
    هر چیز ساخته دست بشر که قراره سوارش بشن رو از 3000 متری بندازی چیزی ازش نمیمونه حتی اگه تانک باشه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  6. Roham

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (731 ديدگاه)

    نمی‌دونن چکار کنن!!!

    موافقم 4
    مخالفم 0
  7. افشار

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (705 ديدگاه)

    این همان هایلوکسی نیست که در شرایط سخت خیلی سخت تست میشد و پدال هم خبرش رو گذاشته بود ؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1840 ديدگاه)

      چرا دقیقا خودشه. ته ویدیو هم پسره میگه موتور گیربکسشو (همینی که کتلت شد) میخواد توی ویدیوی بعدی باز کنه و تعمیر سبک کنه ببینه کار میکنن یا نه! گویا این قسمت پنجم سری ویدیوی نابود کردنه هایلوکسشه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  8. میثم

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    چرت و پرت

    موافقم 3
    مخالفم 0
  9. Amirreza

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    یکی به این اسک.. ها بگه که جان سختی فرق داره، آخه چی باعث شد که فکر کنن ممکنه ماشین سالم بمونه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (59 ديدگاه)

    دوستانی که فیزیک بلدن حساب کنن سرعتش تو لحظه برخورد چقدر بوده.من که یکی دو جا خوندم اگه یه جسم رو از ارتفاع بالا ول کنی با سرعت 180 تا 200 کیلومتر به زمین می خوره .تویوتا نگون بخت این طور که من حساب می کنم تو لحظه برخورد 350 کیلومتر یا بیشتر سرعت داشته.
    واقعا جرات می خواد شکستن رکورد سرعت 450 و 500 کیلومتر .البته رو جاده یه خوبی داره،مثلا اگه با سرعت 500 کیلومتر مشکلی برای ماشینت پیش بیاد ،مثل این تویوتا له نمیشی بلکه کلا متلاشی میشی.
    البته مطمئن هستم پراید سواران عزیزی که وقتی داری تو اتوبان با 120 میری و از 50 سانتی ات میان رد میشن از عهده این کار بر میان.
    دوستان از مزاح گذشته یه سوالی دارم از خدمتتون ،چرا 70 درصد رانندگان در حالی که فضای خالی زیادی دارند،موقع سبقت میان میچسبن بهت(50 سانت و تا1 متر) و ازت رد میشن.
    به شرفم قسم خیلی ها اگه فرمون نگیرم، 50 سانت تا 1 متر رو هم رعایت نمی کنن و میزنن بهم.
    تازه راننده هم نیستم که بگین خیلی می ترسم.تقریبا 15 سال هست که تو خیابون و جاده رانندگی می کنم و سابقه یکبار تصلدف هم ندارم.
    واقعا واسه این افراد که بالای 70 درصد راننده ها هم هستن متاسفم.
    دست کسی که واقعا بگه دلیل این رفتار چیه میبوسم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (59 ديدگاه)

      40 روز پیش تو تهران قزوین لاین کندرو(حدود کردان) با 100 تا داشتم میرفتم ,به جان خودم یه پراید همچین گرفت روم ,اگه فرمون نمی گرفتم پرتم میکرد تو خاکی کنار اتوبان.البته داشتم مسیر مستقیم میرفتم و نه سبقتی از جانب من در کار بود و نه پیچی وجود داشت.
      بعد از اینکه ازم رد شد برای نشون دادن اعتراض چند بار چراغ زدم پشتش و این عزیز که از جانب عزراییل اومده بود ،شصت خود را که نمیدونم علامت چی هست نشون داد.از خودم هم بدم اومد.
      همیشه تصورم این هست که جاده میدان جنگ نیست و جان و مال دیگران محترم و با ارزشن

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. mahan

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      دلیلش رو میدونم حتما ماشینت مدل بالا هستش و میدونند که نمیزنی بهشون ازین اتفاقات هر روز چندبار برام میفته.این افراد میدونند که مثلا فلان ماشین خارجی تمییز بهشون نمیزنه ببخشید مثل چی میان و میرند!این افراد بیشتر از عقده و ضعف شخصیت رنج میبرند ولی این که بگیم همه افرادی که مدل پایین سوار هم هستند درست نیست و من شرمم میاد که بیان کنم خیلی ها هستند که خیلی باکلاس و شخصیت هستند و هر ماشین مدل بالایی هم باشخصیت نیست در همین مورد اتفاقا دیشب و امروز با نوید خان صحبت کردیم که در مورد دوستانی هستند که ارامش امیردشت رو بهم زدن!و یا تازه به دوران رسیده هستند و لایق اون خودرو نیستن و دلایل مختلفی داره ولی در اکثر اوقات بیشتر ریشه در همون عقده و ضعف شخصیت و بی ظرفیتی و حسادت و این قبیل ویژگی های رفتاری وشخصیتی داره

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. ناشناس

        ۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (59 ديدگاه)

        با درود.اتفاقا ماشینم یه سمند 84 هست که 10 ساله دارم.البته بخاطر رعایت قوانین رانندگی و نصف مدت رانندگی نگاه کردن به اینه عقب و خیلی وقتا جاخالی دادن،یه لکه رنگ هم نداره.
        امیدوارم روزی قوانین برای راننده های متخلف بازدارنده تر بشه و مشوق هایی برای اونایی که به قوانین احترام میزارن قرار بدن.
        یه کار خوب که میتونن انجام بدن،درست کردن سمت پلیس یار هست.بدین صورت که این سمت به کسایی داده شه که سالیان طولانی تخلف رانندگی نداشته باشن.وظیفش هم اینه که اگه کسی تخلفی انجام داد،به پلیس گزارش بده و طرف رو دادگاه بخواد.البته پلیس یار باید بدون حقوق باشه و ضابط قضایی هم نباید باشه تا مسائل حاشیه ای پیش نیاد.کاملا به صورت افتخاری.

        شاید بگین سامانه پیامکی 110-120 هست.
        تو گیلان تو یه جاده باریک دوطرفه داشتم رانندگی ،یه نیسان سایپا اهنکش جنازه ،همچین بزور ازم سبقت گرفت که چیزی نمونده بود برم تو درختای جنگل.اولین جا که تونستم زدم کنار و به پلیس 110 زنگ زدم.قضیه رو گفتم.اپراتور گفت تصادف کردی،گفتم نه.گفت برو راهنمایی رانندگی ،به ما مربوط نمیشه.راهنمایی رانندگی هم حداقل 30 کیلومتر فاصله داشت.رفتم اولین پاسگاه و جریان رو گفتم .بهم گفتن پیامک بده 110-120.بعد تو اینترنت نگاه کردم دیدم این سامانه هم مربوط به گزارش تخلف مسافران از راننده اتوبوس هست.
        راننده عزیزی که جان و مال دیگران برات بازیچه ای بیشتر نیست .بخاطر دو تا مورد هم که شده، خودت رو تو رانندگی کنترل کن.اول اینکه جونت درمیاد تا یه پراید 130 میلیون میخری ،پس تو کمتر از 3 ثانیه به اهن پاره تبدیلش نکن.
        دوم اینکه من وقتی قزوین به رشت رو رانندگی می کنم ،کیلومتر که می گیرم ،توی 100 کیلومتر بغیر از استراحت گاه و عوارضی ،یه ایستگاه امداد و نجات نمی بینم.اگه سانحه ای برای خودت یا کسی پیش بیاری،40 دقیقه بعد از اینکه مردی میان بالای سرت.
        با عرض معدرت از کسایی که خوب رانندگی می کنن و صاحبان پراید یا هر ماشینی که با فرهنگ و شعور هستن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mahan

          ۳ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          با سلام و درود توام به کاربر گرامی.پس بگید ماشینتون تمیز هستش و برای همینه میگن طرف ماشین بازه ماشینش یه لک نداره و اگه چلوش بد رانندگی کنیم به ما نمیزنه!راستش بقول معروف کف سن رانندگی 18 سال هست و این نشون میده تا اون سن حتی تو مدرسه هم نتونستن فرهنگ سازی بکنند و شخصیت افراد رو شکل بدن!ازونجایی که اجتماع هست و دیگه دبستان نیست که خوب و بد باشه باید با قانون و سفت و محکم تر و دوربین های پیشرفته تر شروع کنند و همین طور فرهنگ سازی بشه!متاسفانه بعضیا نمی دونم ادم ها با یک اشتباه اول دودش به چشم خودشون میره و بعد اطرافیان انشالله روزی بشه که جاده هایمان امنتر بشه.حقیقتا با این جاده ها و فرهنگ رانندگی همین خودرو ها هم زیاده از سر مردم.خودرو های قدرتمندتر و درشتر وقتی باید وارد کشور بشند که جنبهش باشه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. مهردادکمال

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1821 ديدگاه)

    حرکت بی مزه ای بود بگذریم اما این بالگرد دیگه چه سمی هست تنها صدا و سیما و حدادعادل میگن بالگرد، 85میلیون جمعیت داریم همه میگن هلیکوپتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahan

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      اعتراض نکن وگرنه رایانه مالشی یا راینه انگشتیت رو ازت میگیرنا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ninja

        ۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        رایانک مالشی نه رایانه اصن یه چیزیش هس این زبان مادری یعنی فارسی

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. mahan

          ۲ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          ما در همین حد میدونی مهیار جان!😂😂
          ما زبان ادمیزاد حرف میزنیم:لپ تاپ.مک بوک.ایپد.تبلت بقول حاج خاابی بفرما😂😂😂

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. ایران

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    که چی خب تانک هم دوم نمیاره هیچ ماشینی دوم نمیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    مریضن ؟!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. یوسف

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (938 ديدگاه)

    خراب کردن یه همچین ماشینی حتی اگر تویوتا هم باشه🙄 بیشعوری محضه

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Ninja

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      حتی اگه پراید یا حتی تسلا سایبر هم باشه بیشعری محضه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. ماکان

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (770 ديدگاه)

    سلام . با اینکه می دانم اون طوری نتیجه اش کم و زیاد مشخص است و اینه که بیشتر یا اینکه فقط قطعات برقی ماشین از کار می افتند ، اما در هر صورت بگویم که فکر کنم جالب تر شود اگر که یک بار هم این ماشین یا یک ماشین دیگر را از همین ارتفاع 3000متری یا حتی بیشتر ، به داخل آب اقیانوس بیندازند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارشیاSVJ

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (307 ديدگاه)

      فرقی نداره.
      نتیجه همونه.
      اگه یه چیزی از ارتفاع بیفته تو اب
      اب مقاومت نشون میده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ماکان

        ۳ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (770 ديدگاه)

        ممنون .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. ارشیاSVJ

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (307 ديدگاه)

    تو تاپ گیر ماشین روی یه ساختمون بود که ساختمون رو تخریب کردن
    اون رو سرعت سقوط تاثیر میزاره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. samurai

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (546 ديدگاه)

    کسی که همچین ایده مزخرفیو داده هم باید میذاشتن تو ماشین از 3 کیلومتری با ماشین پرتش میکردن نرسیده زمین پودر میشد از بین میرفت دل ادم شاد میشد :))

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. حسین+دهمرد

    ۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    عاشق اون کامان k-max شدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا