تویوتاخودروهای چینی

استارت تویوتا در بازار خودروهای الکتریکی چین

تویوتا در حال برنامه‌ریزی برای ارائه یک شاسی‌بلند الکتریکی توسط شاخه محلی خود در چین یعنی گک می‌باشد. این خودروساز ژاپنی می‌خواهد پاسخی شایسته به نیازهای سبزتر مشتریان چینی بدهد.


این شاسی‌بلند جدید که گک تویوتا ix4 نام دارد لوگوی شریک چینی تویوتا یعنی گک را بر پیشانی خواهد داشت و بر پایه تکنولوژی کم‌هزینه‌تر این کمپانی چینی ساخته خواهد شد. بدین ترتیب تویوتا راهی میانبر برای پاس کردن قوانین کشور چین که همانا سهم ۱۰ درصدی چنین خودروهایی از تولید کمپانی تا سال ۲۰۱۹ می‌باشد را پیدا کرده است. همچنین گک هم به کنترل کیفیت و کانال فروش تویوتا دسترسی پیدا می‌کند.


در خبری که به نقل از دو منبع ناشناس منتشر شده آمده شاسی‌بلند جدید گک تویوتا ix4 تا پایان سال جاری وارد بازار می‌شود. این خودروی الکتریکی بر پایه گک ترامپچی GS4 ساخته شده و مدت دو سال است که در فاز توسعه‌ای قرار داشته است.

GAC Trumpchi GS4
شاید تویوتا همین چند سال پیش اصلاً به فروش خودرویی الکتریکی با برند شریکی چینی فکر نمی‌کرد اما به لطف اهداف دولت چین در تولید هر چه بیشتر خودروهای الکتریکی چنین وضعیتی را پذیرفته است.


انتظار می‌رود گک تویوتا ix4 جدید از یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتون متر استفاده کند و با استفاده از مجموعه باتری ۴۷ کیلووات ساعتی محدوده حرکتی ۳۱۰ کیلومتری داشته باشد.

ظاهراً تویوتا در حال بررسی کلید زدن همکاری مشابه دیگر با دومین شریک چینی خود یعنی گروه فاو بوده اما هنوز چیزی نهایی نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. me84

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    به این میگن یه حرکت استراتژیک.
    با کمترین هزینه ورود میکنه و فروش خوبی رو هم تجربه میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا