تویوتا

لو رفتن طراحی نسل جدید تویوتا لندکروزر 2022

راز مهم تویوتا یعنی نسل جدید لندکروزر بازهم به سرخط خبرها بازگشته و این بار شاید دیگر یک راز نباشد زیرا برخی مشخصات فنی آن درست از خود کارخانه لو رفته است. این اسناد نشان دهنده طراحی نسل بعدی لندکروزر هستند، خودرویی که همه منتظر آن هستیم چراکه نسل فعلی J200 حدود ۱۴ سال است که در بازار حضور دارد.

انتظار می‌رود شاسی‌بلند سرسخت تویوتا طول مشابهی با نسل فعلی داشته باشد اما فاصله بین محوری آن حدود ۵ سانتی‌متر بیشتر شود و اورهنگ ها نیز کوتاه‌تر باشد. زاویه عقب نشان دهنده احتمال حذف درب پشتی جداگانه است هرچند احتمال دارد نسخه‌ای دیگر با بخش عقب کاربردی‌تر هم طراحی شود.

به نظر می‌رسد نسل جدید این خودرو در مقایسه با نسل پیشین پوشش‌های محافظتی بیشتری روی قوس چرخ ها داشته باشد و شیشه عقب نیز شکل جدیدی به خود گیرد. آینه‌های جانبی نیز در ارتفاعی پایین‌تر روی درب‌ها نصب شده‌اند و احتمالاً این کار برای ایجاد صدای کمتر و بهبود آئرودینامیک خودرو صورت گرفته است. همچنین با توجه به تصاویر می‌توان گفت لندکروزر جدید از جزئیات بیشتری روی کاپوت سود می‌برد.

ظاهراً اسپویلر روی سقف طراحی متفاوتی داشته و چراغ‌های عقب نیز طراحی نوینی دارند. علیرغم این تغییرات، به نظر نمی‌رسد که J300 نسبت به نسل فعلی تغییرات بسیار زیادی را تجربه کند. هرچند بهتر است درباره طراحی نهایی منتظر رونمایی این خودرو بمانیم و سپس قضاوت کنیم.

انتظار می‌رود تغییرات بیشتر در کابین به ویژه در کنسول مرکزی و سیستم اطلاعات مرکزی لندکروزر رخ دهد. پیش از آنکه درباره دکمه استارت/استاپ با برند GR هیجان‌زده شوید باید بگوییم این امر ضرورتاً به معنی تولید نسخه پرفورمنس از لندکروزر نیست. البته در صورت تولید چنین مدلی می‌توانیم شاهد برخی بهبودهای طراحی و فنی باشیم.

این اسناد حتی نشان دهنده گزینه‌های مختلف رینگ از ۱۷ اینچی فولادی گرفته تا ۲۰ اینچی آلیاژی هستند. همچنین لندکروزر جدید با طیفی از پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر عرضه خواهند شد و از سیستم هیبریدی نیز سود خواهند برد. گفته می‌شود مدل پرچم‌دار لندکروزر شاید با پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی مشترک با لکسس LX جدید عرضه شود اما این موضوع تائید نشده است. همچنین در برخی بازارها پیشرانه ۳.۳ لیتری توئین توربو دیزل نیز عرضه خواهد شد.

با توجه به اینکه اسناد منتشر شده با تصاویر جاسوسی قبلی از لندکروزر جدید هماهنگی دارند بنابراین ما به صحت آن‌ها اطمینان داریم. فعلاً جزئیات دقیق پیشرانه‌های این شاسی‌بلند منتشر نشده‌اند چراکه اخبار ضدونقیض زیادی وجود دارد اما احتمالاً در ماه‌های آینده این موضوع نیز روشن خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. مهدی موتور

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    این طراحی یه بچس?

    موافقم 56
    مخالفم 13
    1. AMIR-REZA

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (333 ديدگاه)

      باید تا رونمایی رسمی منتظر بمونیم…..

      موافقم 29
      مخالفم 5
      1. مسعود

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (513 ديدگاه)

        طرحش یه چیز تو مایه های این عکسه
        https://i.pinimg.com/originals/e2/74/ad/e274ad9fd72f9b8e4073d6c33425898f.jpg
        که این یکی به نظرم جذاب تره
        https://www.motorbiscuit.com/wp-content/uploads/2021/02/DC4A99A4-8B2F-42F3-AD4F-B2B6588A8780.jpeg
        البته نظر درباره طراحیش بمونه تا رونمایی قطعی :)

        موافقم 14
        مخالفم 1
      2. Nima RST

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (52 ديدگاه)

        دقیقا
        تا رسما رونمایی نشه هیچی معلوم نیست
        تازه ظاهر اصلی هم دیده بشه باز باید منتظر موند اعداد و ارقامش بیاد معلوم بشه چندچنده

        موافقم 5
        مخالفم 0
    2. سلمان

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (161 ديدگاه)

      کلاً ژاپنیها همیشه تو جاده خاکی هستن و اما باید بدونیم که واقعا چرا کیفیت مهمه ؟ سطحی که شرکت هیوندای میتونه با یک قیمت رقابتی خودرویی با کیفیتی بیشتر از رقبایی مثل ژاپنیهایی تولید کنه که این روزها کارشان فقط شده فراخوانهای میلیونی و آبروریزیهای بین المللی !!! و این میتونه همان میزان موفقیت بالای صنعتی و تجاری شرکت هیوندای در سطح بین المللی باشه برای اینکه زمانی که کیفیت مطلوب و استفاده از بالاترین سطح تکنولوژی و مشتری مداری یکی از سیاستهای اصلی شرکت برای موفقیت باشه خود به خود کل مجموعه شرکت خودروسازی به سمت تکنولوژی برتر و کیفیت مطلوب تولید حرکت میکنه درست مثل شرکت هیوندایی که با استفاده از این فرمول داره بازارهای جهانی خودرو رو قبضه خودش میکنه و رقبا رو یک به یک از میدان به در میکنه و مشخصه که شرکتهای خودروسازی ژاپنی هم باید از کره ای ها مشاوره آموزشی بگیرن و الگو برداری مناسبی از کره ای ها داشته باشن تا شاید بتونن به حداقل سطح کیفیت مورد نیاز برسن و انقدر فراخوان و آبروریزی راه نندازن

      موافقم 67
      مخالفم 107
      1. ممد ژانگولر

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (3455 ديدگاه)

        از موقعی که قرارداد با چین امضا کردن‌ فیک مارو هم ساختن ?
        پدال داداش دمت گرم با این کنترلت

        موافقم 34
        مخالفم 14
      2. بهزاد

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        ***
        شرکت هایی که از بازارهای جهانی یکی یکی به در شدن اکثرا آمریکایی بودن تا جایی که جنرال موتورز عملا در اروپا حضور نداره و فورد هم از جنوب آسیای شرقی بیرون کشیده و احتمالا از اروپا و شاید چین هم بیرون بیاد و مثالهای فراوانی که از بازارهای مختلف میشه زد و یک طومار ایجاد میشه.
        ***

        موافقم 13
        مخالفم 5
      3. عاشق پدال

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (259 ديدگاه)

        اینا رو ولش.
        اینا تو رویا زندگی میکنن.
        فوقش سوار پراید شدن.
        و عجیب اینه طوری نظر میدن انگار عضو اتاق بازرگانی هستن. یا پدرشون مثلا عضو یه جای خیلی مهمیه و بالطبع منفعت داره.
        من یکی وقتی نظراتی که این کشور اون کشور رو میکوبونه رو میخونم خندم میگیره. اکثرشونم دبیرستانی هستن احتمالا. ما مثلا دبیرستان بودیم یادمه گوشی مد بود . سرش دعوا میکردن. نوکیا و سونی اریکسون و موتورولا و سامسونگ. من همیشه اون گوشه مینشستم نگاه میکردم به حماقتشون.

        موافقم 15
        مخالفم 5
      4. مهراد

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (755 ديدگاه)

        داداش داری اشتباه میزنی ، تو ممد ژانگولر نیستی

        ممد ژانگولر کامنت این تیپی نمیده

        موافقم 10
        مخالفم 0
      5. مهراد

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (755 ديدگاه)

        ممد ژانگولر اصلی ( با ۱۲۷۰ کامنت )

        پیدات کردم جیگر

        کم پیدایی جون دل

        یادی از فقیر فقرا نمیکنی مشتی

        قرارداد تولید نسخه فیک هممون رو با چین بستن ممد جون ??

        موافقم 11
        مخالفم 1
        1. ممد ژانگولر

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (3455 ديدگاه)

          داش مهرداد یدونه ایی به مولا
          ممد ژانگولر مثل شیر پشتتونه
          من هنوز هستم شماها هم باشین ?
          پدال خون ایرونی هنوز تو رگامونه
          این بابا فکر کرده میتونه ممد ژانگولر تو اسمه
          نه داداش ممد ژانگولر یدونست
          فیک پیک‌نداره ?

          موافقم 4
          مخالفم 1
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      به جز طراحی داخلی که تقریباً مشخص کرده از چه اصولی پیروی میکنه ، اما طراحی بدنه هنوز مشخص نکرده !

      مثلاً طراحی ستون و شیشه‌ی عقب بیشتر به پاجیروهای سفارش آمریکایدجنوبی نزدیک هست تا طراحی ساده در تویوتا‌ها !!!

      البته تا رونمایی اصلی ، نمیشه هیچ نظری در مورد طراحی ظاهری لندکروزر داد ، اما مطمئناً تویوتا سنگ‌تمام میگذارد برای این نام بزرگ !

      جالبه ، چرا از پرادو خبری نیست !
      مطمئناً با ورود لندکروزر جدید ، پرادو و لکسوس‌های مربوطه هم یکی یکی پیداشون میشه و تازه رقابت شروع میشه و همینطور باید منتظر ورود پاترول جدید هم بود !!!

      موافقم 13
      مخالفم 3
  2. AMIR-REZA

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (333 ديدگاه)

    یکم طراحی جسورانه تر چراغ های کشیده تر ?ولی خب چیکار کنیم؟ تویوتاس دیگه تو طراحی آوانگارد بوده تو فنی خوب ( البته الحق و الانصاف طراحی داخلیش خیلی بهتر و مدرن تر شده و از طرفی احساس میکنم این نسل بیشتر روی کاربردی بودن و قابلیت های آفرودی تمرکز میکنه تا لوکس بودن….)

    موافقم 14
    مخالفم 5
  3. GT

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (436 ديدگاه)

    این طراحی نسل جدید لندکروزه، یا نقاشی پارسا ۵ ساله از ورامین؟!

    موافقم 35
    مخالفم 6
    1. Hadi

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      دوستان لطفاً از رو این طرح های کامپیوتری نظر ندین صبر کنین تا رونمایی رسمی بشه…
      ولی بر طبق عکسهایی که قبلاً ازش لو رفته میشه گفت طراحی خوب و کابین و مشخصات فنی معرکه ای خواهد داشت…

      موافقم 12
      مخالفم 3
    2. MahyarM.A.R

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      نقاسی ممد قلی 3 ساله از ناکجا اباد

      موافقم 7
      مخالفم 3
  4. زیزیگولو

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4450 ديدگاه)

    این چیه دیگه؟؟ نقاشی یه بچه مهدکودکی؟؟!!

    موافقم 18
    مخالفم 5
  5. Amirreza

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    اینهمه نسل جدید نسل جدید کردن ، این خو یه فیس لیفت خیلی جزئیه??

    موافقم 20
    مخالفم 5
    1. MOS

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      خب نمیشه که طراحی رو کلا عوض کنن اتفاقا خوب کاری کردند اصالت رو حفظ کردن
      این فیس لیفت نیست نسل جدیده و همه چیش عوض شده

      موافقم 9
      مخالفم 13
    2. R@m!n

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      فیس لیفت: تغییرات ظاهری کوچیک در داخل و خارخ خودرو
      تغییر نسل: بهبود و نوسازی و تعویض تمام بخش ها یا اکثر بخش های خودرو
      این ماشین تو تمام بخش ها بهبود و نوسازی میشه الانم اصن معلوم نیست این اطلاعات درست باشه

      موافقم 9
      مخالفم 3
  6. کوشا

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (220 ديدگاه)

    من بعید میدونم نسل جدید طراحیش این باشه و تا روز معرفی رسمی هم منتظر نسخه ی تولید شده می مونم ولی اگه حتی یک درصد هم این خبر درست باشه واقعا برای تویوتا و یکی از نمادین ترین ساخته هاش ناامید کننده هست!!! این چیزی که من میبینم در نهایت و با ارفاق زیاد یه فیس لیفت از نسخه ی قبل هست!!!

    موافقم 13
    مخالفم 1
  7. محمدرسول صمدی

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (153 ديدگاه)

    هامر و جیپ و کادیلاک خیلی طراحی زیباتری دارند و به نظرم بدرد بازار آمریکا تویوتا لندکروزر نمیخوره
    فقط برای ما خوبه که محدود کردنمون
    :)

    موافقم 13
    مخالفم 14
  8. MOS

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    از الان نمیشه قضاوت کرد باید کامل رونمایی بشه
    ولی به نظرم بد نشده

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. Amirreza

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      باید اصالت رو حفظ کنن ولی نزدیک ۱۷ ۱۸ ساله دارن یه چیز رو طراحی میکنن ، خو میشه نسل رو تغییر بدن ولی اصالتم حفظ کنن

      موافقم 1
      مخالفم 10
      1. Amirreza

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        ببخشید من کامنت اشتباهی رو ریپلای کردم ، منظورم کامنت قبلی شما بود که در جواب به من نوشته بودید

        موافقم 1
        مخالفم 1
  9. Amir

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (237 ديدگاه)

    امیدوارم این طراحی برای نسل جدید نباشه ، چون واقعا بعد ۱۵ سال کم کاریه ، تفاوت خاصی با فیس لیفت این نسل نداره و بیشتر به عنوان فیس لیفت مجدد دیده میشه تا یه نسل جدید !
    طراحی داخلیشم چندان مشخص نیست ولی اصلا سزاوار یه ماشین آفرودی نیست و بیشتر شبیه طراحی داخلی یه کوپه gt مثل لکسوس LC هست

    موافقم 10
    مخالفم 0
  10. Sina10

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    اگه میگید چرا طراحیش تغییری نکرده

    الان وضع ب‌ام‌و رو ببینید ، یه عده ای اینقدر گفتن طراحی ماشیناشون شبیه همه ، که مجبور شد این جلوپنجره فاجعه رو طراحی کنه
    توی این دوران ، اگه از همون طراحی قبلی استفاده کنی و فیس لیفتش کنی خیلی بهتر از اینه که یه فاجعه بسازی
    به نظرم طراحیش مثل قبل باشه خیلی هم بهتره

    موافقم 14
    مخالفم 2
  11. R@m!n

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    بنظرم باید صبر کرد تا خود تویوتا خبر بده
    لندکروز نماد تویوتاس و قطعا سرش کم کاری نمی کنه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  12. میثم

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    هیبریدش اگه رو تواناییهاش تاثیر بدی نذاره خیلی عالی میشه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  13. mahan

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    انشالله که این ها فیک هستند وگرنه این طراحی ها تغییر خاصی ندارند و حتی ناپخته تر شدند به جای پخته بود طراحی lc200 های قبل فیس لیفت!همچین طرح هایی رو فیس لیفتر های ایرانی خفن ترشو میزنند!مخصوصا طراحی داخلی که یه چیز بین رنجروور و لکسوس هست و بیرونی یه چیز بین پاترول و پاجرو!

    موافقم 10
    مخالفم 0
  14. عاشق پدال

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (259 ديدگاه)

    این طراحی رسمی نیستا. کمتر یقه جر بدین.
    بعدم به این مرحله میگن اسکچ کشیدن. وقتی شما میخوایی یه خونه یه ماشین حالا هرچی بکشی اولش یه اسکچ میکشی. با مداد رو دفتر. اولین مرحله طراحیه. اتفاقا اسکچ ها همشون همینطوریه شکلش و نوعشون. مثل نقاشی.
    بیسوادهایی که ریختن پدال.
    هرچی باشه من یکی میخرم یکیشو. تنها ماشینم میشه. باهاش هرجا میرم. یه وسپا هم میخرم برا خرید ماست و نون.ههههههه

    موافقم 8
    مخالفم 3
  15. porsche

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    وقتی بهش کلی نگاه میکنی قشنگه

    وقتی بهش جزئی نگاه میکنی زشته

    موافقم 4
    مخالفم 1
  16. Khosrow

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    فلسفه ی لندکروز در ایران / من پولدارم – لاتیم سنگینه – کوچه خیابون و به نام زدم – نوع صحبت کردنم عشقم چی بکشه – به 911 و مازراتی چراغ میدم که سوسکه – تو جمع سوییچ پخش رو میز و ساعت طلایی رنگ / لول منفی / البته اکثرا نه همه ..

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. mahan

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      خسرو خان چه مشکلی با لندکروز سوارا داری نمیدونم ولی همه رو جمع نبند بعدش طرف یک ماشین داره دیگه کارتل مواد نیست این طور که توصیف کردی لول منفی.صحبت کردن هم به شخصیت فرد بستگی داره. بعد لندکروز سوار لازم نیست بگه پولداره ماشینش هتوصیف همه چیزه همون طور بنز سوار و مابقی.وقتی هم قیمت مازراتی و پورشه هست دلیل نمیشه به خاطر اینکه اون مازراتی هست و اروم میره چراغ نده.سوییچ هم نمیدونم شما میرید جایی کجا میذارید ولی اگه ما اعتماد داشته باشیم کنار میز میذاریم.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  17. مهدی

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    ادم نمیتونه از این نقشه ها چیز خیلی زیادی رو بفهمه شاید اصلا یه طراحی دیگه داشته باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا