تویوتا

فراخوان 32 هزار دستگاه پیکاپ تویوتا تاکوما

پیکاپ میدسایز محبوب تویوتا تاکوما از سوی این برند ژاپنی فراخوان شده است. مشکل به حسگر موقعیت میل‌لنگ پیشرانه مربوط می‌شود که موقعیت آن را بررسی کرده و اطلاعات مربوطه را به واحد کنترل پیشرانه می‌فرستد. اگر این حسگر پیامی متناوب و یا اشتباه را بفرستد پیشرانه می‌تواند در حالتی پایین‌تر از وضعیت ایده آل کار کند و یا اینکه اصلاً کار نکند.


اما بدترین سناریو این است که حسگر میل‌لنگ در سرعت بالا از کار بیفتد که این امر می‌تواند به خاموش شدن پیشرانه منجر شود. با توجه به اینکه با خاموش شدن پیشرانه سیستم‌هایی نظیر فرمان و ترمزها کمتر از میزان اصلی کار می‌کنند، شرایط به وجود آمده می‌تواند باعث ریسک ایمنی شود و به همین دلیل تویوتا فراخوان یاد شده را انجام داده است.


حدود ۳۲ هزار دستگاه از تاکوماهای مجهز به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری که در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ ساخته شده‌اند تحت تأثیر این فراخوان قرار گرفته‌اند. تویوتا می‌گوید برخی از این مدل‌ها شاید با روتور تایمینگ میل لنگی تولید شده باشند که روی آن پوشش ضد خوردگی بیشتری بکار رفته است. همین امر می‌تواند باعث نقص یا خرابی حسگر مربوطه شود. این خودروساز ژاپنی بدون دریافت هزینه‌ای حسگر را تعویض خواهد کرد.


همانند بسیاری از خودروسازان، فروش تویوتا نیز در سه ماه اول سال ۲۰۱۷ با افت مواجه شده است. البته نقطه امید تویوتا در این بازه زمانی فروش خوب تراک ها و شاسی بلندهای شرکت بوده است. فروش تویوتا تاکوما در سال گذشته حدود ۷ درصد افزایش یافت و فروش خوب این تراک میدسایز در سال جاری نیز ادامه یافته و فروش سال به سال آن در ماه می ۷ درصد رشد داشته است.

جک هالیس معاون بخش تویوتا گفته است: “همچنان شاهد فروش بالای کلاس شاسی بلندها هستیم و بهترین عملکرد ماه می برای مدل‌های راو ۴، هایلندر و تراک های سبک ثبت شده است.”

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ACR VIPER

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    تعجب کردم واسه ایربگهای تاکادا نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Nima

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    داشبوردش واقعا زشته! یاد وانت هاى دهه ٩٠به قبل افتادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (44 ديدگاه)

      داداش میتونی نظر ندی …. منفی ها مشخص میکنه ثاثیر نظرتو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. یاس ی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    شاید به زیبایی داشبورد فورد یا شورولت نباشه ولی لقب زشت واقعا بی انصافیه، اگه تصویر بزرگ کنید و دقت کنید تنها نقطه ضعفش( به نظر من البته ) قسمت دریچه های هوا و سیستم ناوبریشه که میتونست زیباتر باشه ولی زشت هم نیست دیگه. البته نظر شما محترمه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. یاسین

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    این از اون مشکلات تولید انبوهه مشکلات پایه مهندسی نیست متاسفانه تولید که زیاد میشه احتمالش میره بالا رو روتوره بیش از حد پوشش ضد خوردگی زدن ممکنه سنسورش درست کار نکنه من تو کشتی که کار میکنم با این کوتینگ های ضد خوردگی خیلی سرو کار داریم سنسورهای زیادی هستن که در معرض خوردگین و باید روشون این پوشش ها زده بشه ولی مثلا محاسبه شده که ضخامت پوششه مثلا 1 میلیمتر بشه و بعد اینو چندتا دستگاه تست میکن خطای عملکردی اون دستگاه تسته خودش یه علتی میتونه باشه برای تشخیص غلط ضخامت پوششه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sina

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    من تاکوما رو بین همه پیکاپ ها از همه بیشتر دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. amir

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    تاکوما خیلی باابهته.
    یه فراخوان سادست ، حل میشه میره پی کارش.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا