تویوتا

معرفی فیس‌لیفت تویوتا هایلوکس در تایلند

تویوتا هایلوکس هم‌اکنون در نسل هشتم خود قرار دارد که از اواسط سال ۲۰۱۵ تاکنون در بازار حضور داشته و یکی از محبوب‌ترین پیکاپ‌های جهان محسوب می‌شود. حال نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این پیکاپ ژاپنی در تایلند رونمایی شده است. در این فیس‌لیفت بیشتر تغییرات در قسمت جلوی هایلوکس انجام گرفته که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به طراحی یک جلوپنجرهٔ شش‌گوشهٔ جدید اشاره کرد. این جلوپنجره با الهام از برادر آمریکایی هایلوکس یعنی تاکوما طراحی شده ولی به بزرگی آن نیست.

علاوه بر این، سپر جلو هم از نو طراحی شده و ورودی هوای مرکزی آن اصلاح شده است. همچنین در این سپر جدید، مه‌شکن‌های جدیدی هم تعبیه شده است که توسط قطعات کرومی C شکلی احاطه شده‌اند. در کل ظاهر هایلوکس فیس‌لیفت با انجام این تغییرات تا حدودی به تاکوما نزدیک شده است. همراه با این فیس‌لیفت، تویوتا تیپ جدیدی بنام Rocco را هم برای هایلوکس ارائه کرده است که البته فقط در نسخهٔ دو کابین و در دو مدل دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل قابل سفارش است.

این پکیج شامل‌تریم مشکی‌رنگ، برچسب‌های گرافیکی بدنه، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی با لاستیک‌های آفرود و باربند اسپرت می‌شود که نمایی اسپرت به خودرو می‌بخشد. به‌تبع این ویژگی‌های بیرونی، در داخل هایلوکس Rocco نیز تریم مشکی متالیک کار شده است. به نظر می‌رسد تویوتا قصد داشته با این پکیج هایلوکس را به فورد F150 رپتور شبیه کند. البته Rocco صرفاً یک پکیج ظاهری است و تغییرات فنی به همراه ندارد.

همچنین در این فیس‌لیفت هم تغییراتی در موتورهای هایلوکس ایجاد نشده است؛ بنابراین این پیکاپ محبوب همچنان با همان پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری توربودیزل در تایلند عرضه خواهد شد که ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد. گشتاور این موتور اما بسته به نوع گیربکس بین دو عدد ۳۴۵ نیوتن متر و ۴۰۰ نیوتن متر متغیر است. علاوه بر این، یک پیشرانهٔ قوی‌تر ۲.۸ لیتری هم برای هایلوکس قابل سفارش است که ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ یا ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای کسانی که خواهان موتور بنزینی هستند هم تویوتا یک واحد ۲.۷ لیتری با ۱۶۶ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور را ارائه می‌کند.

همان‌طور که گفته شد هایلوکس فیس‌لیفت در تایلند معرفی شده و هنوز هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا این نسخهٔ جدید در سایر کشورهایی که هایلوکس در آن‌ها حضور دارد مثل اروپا هم عرضه خواهد شد یا نه. البته با وجود مدل‌ها تاندرا و تاکوما مطمئناً هایلوکس به ایالات‌متحده راه پیدا نخواهد کرد اما امیدواریم بتوانیم این نسخهٔ جدید و خصوصاً مدل Rocco را در دیگر بازارها هم مشاهده کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۲۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    هایلوکس عالیه اما نه به اندازه پیکاپ های امریکایی

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. سامان اذری

      ۲۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      سلام دوستان

      قبل از خوندن اول عکس رو ببینید

      http://uupload.ir/files/t6bq_instagram_post_by_arsalan_soleymanian_bbqtex1jx3s.jpg

      از قلم دوستم ارسلان سلیمانیان

      .
      از مهندسی تا مهندسی!
      .
      تصویر، مربوط به زلزله اخیر در استان کرمانشاه هست. قصه تصویر، تلخ اما قابل تامله… سازه ای نسبتا غول آسا (که احتمالا مربوط به سقف یا دیوار بلوکی یک ساختمون هست) روی وانت “تویوتا هایلوکس” سقوط کرده… با یکی از دوستان مهندس عمران که تخصص سازه داره، بیشتر روی این عکس بحث کردیم. میگفت با توجه به ضخامت قابل توجه قسمت نما (که به نظر میرسه از جنس سنگ باشه) و همچنین احتساب وزن بلوک ها و ملات بکاررفته شده، این سازه وزن بسیار بالایی داره. میگفت چنین سازه ای از هر ارتفاعی سقوط کرده باشه قدرت لِه کردن هر ماشینی رو داره…
      .
      حالا دقت کنید به اوضاع وانت تویوتا هایلوکسی که این سازه رو سرش آوار شده… حتی اگر نگیم هر وانت یا ماشین دیگری جای هایلوکس بود به معنی واقعی “پرِس” میشد، دستکم قسمت سقف و ستون های ماشین آسیب جدی میدید. (همونطور که قبلا تصاویر مشابهی از انواع خودروهای لِه شده زیر آوار دیدیم). اما در عین ناباوری، در این تصویر بدنه هایلوکس کمترین آسیبی ندیده و حتی ستون های ماشین هم تاب برنداشتند! حتی تا جایی که من میبینم [اگر اشتباه نکنم] شیشه های ماشین سر جاش هستند و شیشه ها هم نشکستند! چیزی شبیه به معجزه مهندسی یا حتی فراتر!
      .
      شاید همین یک عکس از دل این حادثه، دلیل خوبی باشه که بدونیم چرا “هایلوکس” نزدیک به نیم قرن وانت شماره یک دنیاست… شاید همین یک عکس دلیل قانع کننده ای باشه که بدونیم چرا “تویوتا”، دهه هاست قابل اطمینان ترین برند خودروسازی دنیاست… شاید همین یک عکس کافی باشه تا “اهمیت مهندسی” رو به خوبی درک کنیم… مهندسی ای که اگر درست انجام نشه، میشه دیوار خونه ای نوساز که با یک تکون فرو میریزه! و مهندسی ای که اگر درست انجام بشه میشه ماشینی که زیر سنگین ترین آوارها هم طاقت میاره…!
      .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    طراحی نسل قبلیش جذاب تر بود ولی خب بااین حساب این نسل هم پیشرفت های خوبی نسبت به نسل قبلی داشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sina

    ۲۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2642 ديدگاه)

    جان سخت ✌️

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. net

    ۲۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3124 ديدگاه)

    چراغ جلو و جلو پنجره زیبایی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Sam

    ۲۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (97 ديدگاه)

    شاید روی کاغذ آدم فک کنه قدرت ماشینای تیوتا کمه… اما فقط کافیه از نزدیک ببینی، باور نکردنیه آدم نمیدونه انقد زورو از کجا میاره… تیوتا ثابت کرده دیدن اسمش روی هر ماشینی باعث میشه دل آدم قرص بشه، یه حس اعتماد که کاش میشد برای ما ایرانی ها هم قابل لمس باشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سروش

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (176 ديدگاه)

    عشق من فقط فورد F150. حیف که نمیتونیم نگاش کنیم چ برسه به خریدن . جان سخت هم بنظرم واسه هایلوکس های ایران ی کم عجیبه چون ماشین اعیانی و لاکچری هستن و فک نکنم چرخهاش زیاد را های خاکی رو لمس کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سروش

    ۲۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (176 ديدگاه)

    اقا سامان وزنی که اون این سازه فروریخته داره به راحتی هر ماشینی رو له مینه حتی هایلوکس . سقفی که فرو ریخته شیروانی هست و بیشترین فشار به گوشه های دیوار وارد شده. هر متر مربع سقف بتنی فکر کنم حدود ۴۰۰ کیلو وزن داره حالا حساب کن ببین وزن کلی این سقف حدودا چقدره؟ البته تو توانایی های هایلوکس و تویوتا شکی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرعارف

      ۲۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (876 ديدگاه)

      سروش جان . اگر دقت کنیم میشه فهمید که شیروانی شده. از اول شیروانی نبود

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا