تویوتا

نقاط قوت و ضعف تویوتا C-HR مدل 2018

سرانجام تویوتا با یک خودروی شیک و ساختارشکن وارد کلاس کراس اوورهای ساب کامپکت شد.

تویوتا C-HR مدل 2018
C-HR در ابتدا قرار بود یک سایون باشد و از نظر استایل هیجان‌انگیز و دینامیک رانندگی درگیر کننده خوش بدرخشد؛ اما نهایتاً دست تقدیر بر آن شد که C-HR با برند تویوتا وارد بازار شود و واقعاً هم در کلاس خود خودرویی متمایز محسوب می‌شود.

تویوتا C-HR مدل 2018
یکی از نویسندگان نشریه اتوگاید درباره این خودرو می‌گوید:

تویوتا C-HR با سواری هیجان‌انگیز خود ما را سورپرایز کرد. شاسی این خودرو واقعاً عالی بوده و آن را به یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهای کلاس خود تبدیل کرده است. ما همچنین استایل این خودرو را بسیار دوست داریم زیرا هر خودروی دیگر در این کلاس پیش پا افتاده به نظر می‌رسد اما طراحی C-HR کاملاً جذاب است. البته C-HR نقطه‌ضعف‌های واضحی هم دارد که شاید نظر خریدارانی را که به دنبال تکنولوژی‌ها و تجهیزات کاربردی هستند را عوض کند.

در ادامه شما را با نقاط قوت و ضعف این خودرو که به کشورمان نیز وارد شده آشنا می‌کنیم.

  • نقاط قوت

دینامیک سواری فوق‌العاده:

تویوتا C-HR تنها با یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی که قدرت ۱۴۴ اسب بخاری دارد عرضه می‌شود. اگرچه قدرت پیشرانه چندان چشمگیر نیست اما اعداد بازگو کننده‌ی همه‌ی داستان نیستند.


ارتفاع این خودرو از سطح زمین برخلاف اکثر کراس اوور خیلی بالا نیست و استفاده از یک شاسی خوب باعث شده C-HR به‌طور شگفت‌انگیزی دینامیک سواری فوق‌العاده‌ای داشته باشد. این خودرو چابک و پایدار بوده و زمانی که وارد پیچ‌ها شوید با فرمانی دقیق و سر به راه روبرو خواهید شد. سیستم تعلیق این خودرو که در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع دوبل جناغی است کیفیت سواری خوبی داشته و حداقل لرزش و صدا را وارد کابین می‌کند.

استایل منحصربه‌فرد:
تویوتا C-HR مدل 2018
ظاهر C-HR متفاوت بوده و این قطعاً موضوع خوبی است. با خط سقف خمیده و گلگیرهای پف‌کرده، پروفایل این کراس اوور کاملاً گیرا بوده و هاچبک های اسپورت را به یاد می‌آورد. از جمله شاخصه‌های طراحی منحصربه‌فرد این کراس اوور می‌توان به دستگیره‌های درب عقب و سقف و آینه‌های جانبی با رنگی متفاوت اشاره کرد.

تجهیزات ایمنی مناسب:
تویوتا C-HR مدل 2018
بسته ایمنی تویوتا به‌صورت استاندارد در تمامی تریم های C-HR وجود دارد. جدای از وجود تکنولوژی‌های فعالی همچون هشدار خروج خودرو از خط و هشدارهای پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده، این خودرو دارای کروز کنترل تطبیقی نیز بوده و C-HR را به تنها خودروی کلاس تبدیل کرده‌اند که چنین تجهیزات ایمنی استانداردی دارد. تمامی نسخه‌های این خودرو به‌صورت استاندارد با نوربالای خودکار عرضه می‌شوند و البته پایش نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی نیز به‌صورت استاندارد در تریم XLE پریمیوم وجود دارد.

قابلیت اطمینان مثال‌زدنی:

هرچه باشد C-HR یک تویوتاست بنابراین می‌توانید سال‌ها با اطمینان خاطر از آن استفاده کنید.

  • نقاط ضعف

نبود سیستم چهار چرخ محرک:

این خودرو فاقد سیستم چهار چرخ محرک بوده و این موضوعی عجیب است زیرا اکثر رقبا از آن بهره می‌برند و بسیاری از خریداران به آن به چشم یک ویژگی ضروری نگاه می‌کنند.

فقدان تکنولوژی:

سیستم اطلاعات سرگرمی C-HR از مد افتاده و کاربردی نیز نیست و البته فاقد ناوبری نیز می‌باشد. درحالی‌که اکثر رقبا از سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو سود می‌برند این محصول تویوتا هیچ‌کدام از سیستم‌های یاد شده را ندارد.


دوربین عقب C-HR نیز بسیار بد است. بجای اینکه تصویر روی صفحه‌نمایش دیده شود باید آینه وسط را نگاه کنید. همچنین دید عقب C-HR نیز کاملاً بد است.


و اگرچه سیستم کروز کنترل تطبیقی به‌صورت استاندارد وجود دارد اما عملکرد آن بهترین کلاس نیست. این سیستم فاصله زیادی بین شما و خودروی جلویی ایجاد می‌کند که اصلاً جالب نیست. این حالتی عادی نبوده و عملکرد نرمی ندارد بنابراین به ندرت از آن استفاده خواهید کرد.

فضای سرنشین و بار محدود:

استایل گیرا و جذاب C-HR از طرفی به عنوان یک نقطه‌ضعف مطرح است زیرا فضای بار و سرنشین در مقایسه با رقبا کمتر است. اگرچه فضای سر در جلو و عقب کافی است اما فضای پای صندلی عقب کم بوده و نشستن راحت یک فرد متوسط نیز سخت جلوه می‌کند. اگرچه فضای محفظه بار خیلی بد نیست اما به برخی رقبا نمی‌رسد.

پیشرانه می‌توانست قوی‌تر باشد:

با قدرت ۱۴۴ اسب بخاری، C-HR در مقایسه با رقبا اصلاً کم‌توان نیست اما با چنین شاسی سرحال و بشاشی، یک پیشرانه قوی‌تر می‌توانست تجربه سواری هیجان‌انگیزتری را نیز رقم بزند.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    با نبود سیستم چهارچرخ متحرک و موتور قوی تر موافقم بقیش دیگه آنچنان مهم نبود. اگرچه این دو هم نقطه ضعف محسوب نمیشن و سطح انتظار مارو نشون میدن اما خب بهرحال این خلا باید پر شه
    اما فکر میکنم تویوتا فعلا داره فیدبک خوبی بابت تولید این خودرو از بازار بدست میاره و همین باعث میشه در نسل بعدش، جلو پنجره ی دهن بسته شو که اتفاقا من باهاش مشکل دارم رو بازتر کنه و اون قسمت زیر لوگوی تویوتا حذف بشه، دو طرف مانیتورشم متقارن بشه و موتورشم قویتر کنه. ایرادات من اینا بود :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (419 ديدگاه)

      سطح انتظار بالا هم منطقیه .
      چون رقیب های این ماشین مثل جوک و مزدا cx3 و هیوندای کونا و …. و حتی رقیب های اروپایی مثل پژو ۳۰۰۸ یا فورد فوکس اکتیو همه از قوای محرکه بهتری استفاده کردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Afg

      ۲۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (497 ديدگاه)

      باشه داداش حتما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10174 ديدگاه)

    توضیحاتش ، کامل و جامع بود .
    مطمئناً در بروزرسانیهای آینده قدرت به موتورهای chr اضافه میشه .
    چیزی که هست ، اینه که نقطه قوت و ضعف هیچ خودروی وارداتی دیگر برای ۹۶% ما ایرانیها فرقی نداره و فقط باید نشت و دید پیشرفت اونوریها و خاکبرسری روزانه ما .
    اما مثل همیشه خوشابحال ۴%ها .
    پدال یه برنامه ریزی آینده سایپا و ایرانخودرو را بزار تا ببینیم این دوتا نِکبت ساز دیگه چه خوابی برای آینده بیشتر بدبختیهای ما کشیدن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سامان اذری

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    تویوتا هم ظاهر ماشینهاشو بهتر کرده هم قدرت موتورهای تنفس طبیعیشو
    الان کرولا هاچبک 2 لیتر 168 اسب بخار قدرت داره که خیلی عالیه با مصرف سوخت 5.6 لیتر در صد کیلومتر که خیلی عالیه
    میتونه همین موتور رو با قوای هایبریدی پریوس هماهنگ کنه
    موتور بنزینی 168 موتور برقی 70 در جمع میشه 238 شما حداکثر قدرت و گشتاور موتور تو در های مختلف رو هم اگه حساب کنی قدرت 215 اسب بخار برا این ماشین عالیه اونوقت تمام رقیباشو ****میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رها 007

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (92 ديدگاه)

    دلم خواست
    اگر چه ترجیحم برا مسافرت اولون و کمری است و برا آفرود سری 70 تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مصطفی

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ماشین زیباییه،اما وقتی داخلش مییشینی احساس خفگی به آدم دست میده!
    فضای عقب هم در حد راحتی بچه ها طراحی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Afg

    ۲۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (497 ديدگاه)

    طراحی ظاهرش رو فضای داخلی تاثیر گذاشته و سرنشینای عقب اینو درک میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا