تویوتا

معرفی تویوتا رافور ادونچر برای بازار اروپا با ظاهر خشن‌تر

تویوتا برای بازار اروپا نسخهٔ آفرودی رافور یعنی ادونچر را معرفی کرده که نه‌تنها ظاهر خشن‌تری دارد بلکه به‌روزرسانی‌های کوچکی را هم تجربه کرده که روی دیگر نسخه‌های رافور هم برای مدل ۲۰۲۲ هم اعمال خواهد شد. این برای اولین بار است که نسخهٔ آفرودی رافور ادونچر در اروپا ارائه می‌شود. نسخهٔ اروپایی این خودرو از سپر یکسانی با رافور ادونچر بازار آمریکا بهره می‌برد و با جلوپنجرهٔ متفاوت و صفحه‌های محافظ نقره‌ای در جلو و عقب، از دیگر نسخه‌های رافور اروپایی متمایز شده است.

گرافیک داخلی چراغ‌های جلوی این نسخه از نو طراحی شده و مه شکن‌های LED هم جدید هستند. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های رافور ادونچر هم می‌توان به روکش‌های پلاستیکی عریض‌تر در دهانهٔ گلگیرها، رینگ‌های ۱۹ اینچی خاکستری مات و طرح دورنگ خاکی و خاکستری بدنه که یادآور لندکروزر FJ40 است اشاره کرد. در همین حال، تویوتا برای نسخه‌های معمولی رافور اروپایی مدل ۲۰۲۲ هم رینگ‌های ۱۰ پرهٔ جدیدی را طراحی کرده که در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی براق ارائه می‌شوند.

رافور ادونچر در داخل به تودوزی چرم مصنوعی مشکی‌رنگ با دوخت نارنجی‌رنگ و پارکابی‌های اختصاصی مجهز شده است. علاوه بر این، حالا همهٔ نسخه‌های رافور اروپایی از تنظیم برقی استاندارد صندلی‌های جلو، دکمه‌های چراغ‌دار بالابر پنجره‌ها و پورت‌های USB-C جدید برای شارژ دستگاه‌ها بهره‌مند شده‌اند. همان‌طور که انتظار می‌رفت اما زیر کاپوت هیچ تغییری صورت نگرفته و رافور ادونچر با قوای محرکهٔ هیبریدی تویوتا و سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد ارائه می‌شود.

این قوای محرکه از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده که مجموعاً ۲۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۲۱ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. تویوتا ظرفیت بکسل این رافور هیبریدی را هم ۱۶۵۰ کیلوگرم اعلام کرده است. در اروپا در ابتدا فروش رافور ادونچر مدل ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد و سپس دیگر نسخه‌های این کراس‌اوور ژاپنی با به‌روزرسانی‌های مدل ۲۰۲۲ از سه‌ماههٔ اول سال آینده به بازار خواهند آمد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4780 ديدگاه)

    تویوتا راو ۴ یکی از شاسی بلندایی هستش که محبوبیت بالایی تو دنیا و البته ایران داره

    موافقم 6
    مخالفم 1
  2. R

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (36 ديدگاه)

    خییییلی خوبه🤩

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (811 ديدگاه)

      این چرا انقدر قدرتش کمه
      موتور۲.۵ لیتری اونم توربو ،دوتا موتور الکتریکی هم کنارش بعدش همش ۲۲۲ اسب
      موتور ۲.۵ تنفس طبیعیش به تنهایی بین ۱۸۵ تا ۲۰۱ اسب میداد
      احتمالا ۲.۵ تنفس طبیعیه و اشتباهی تاییپ شده توربو

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. datsun

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (3477 ديدگاه)

        توربو نداره

        موافقم 4
        مخالفم 0
      2. M.K karimi

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (860 ديدگاه)

        موندم چجوری با همچین قوای محرکه ای آفرود هم میخوان بفرستنش:((
        ولی انصافا خیلی طراحیش دلچسب تر شده

        موافقم 3
        مخالفم 0
  3. DBS

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (164 ديدگاه)

    به شدت زیباست

    موافقم 5
    مخالفم 0
  4. یونس

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    اگه همین طور پیش برند از ایران‌خودرو سبقت میگرند

    موافقم 2
    مخالفم 4
  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    طراحیش خیلی بهتر شده، عقبش خوب بود ولی جلوش خیلی زشت بود توی این نسخه بهترش کردن…

    موافقم 7
    مخالفم 0
  6. حجی

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    پاترول عشق است این غول خشن دوست داشتنی

    موافقم 1
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا