تویوتا

معرفی تویوتا یاریس هاچبک 2020 با روح مشهود مزدا 2!

روز دروغ آوریل زمانی بسیار عجیب برای یک خودروساز است تا تولید خودرویی جدید را اعلام کند اما به نظر می‌رسد تویوتا این روز را برای معرفی یاریس هاچبک ۲۰۲۰ جدید کاملاً مناسب دانسته است. البته از برخی جنبه‌ها این برنامه‌ی زمان‌بندی کاملاً خوب بوده زیرا هاچبک تویوتا با همان جلوپنجره‌ی بزرگ خود در واقع مزدا ۲ ساب کامپکت است که در آمریکا فروخته نمی‌شود.


البته ما حدس می‌زدیم که این کار انجام شود. تویوتا و مزدا قبلاً روی نسل فعلی یاریس سدان همکاری کرده‌اند. اوایل سال جاری نیز تویوتا یاریس لیفت بک پدیدار شد که در واقع خودرویی متفاوت در مقایسه با نسخه‌ی سدان بود و از بازار آمریکا خارج شد. یاریس هاچبک جدید همانند مدل سدان از همان ساختار مزدا سود برده و در زیر کاپوت آن پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۶ اسب بخار قرار دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

یاریس نیز همانند مزدا با تریم های LE یا XLE عرضه می‌شود و لیست تجهیزات استاندارد مناسبی هم دارد. رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی، مه شکن‌ها، آینه‌های برقی همرنگ بدنه و خروجی اگزوز کرومی از جمله تجهیزات ظاهری این خودرو هستند و در داخل کابین نیز رانندگان شاهد صفحه لمسی ۷ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی، تشخیص صوتی و… خواهند بود. دوربین دنده‌عقب و طیف کامل سیستم‌های ایمنی نیز از جمله تجهیزات کمک‌راننده و ایمنی یاریس هاچبک هستند.

تویوتا به دنبال بهبود قابلیت مانور این خودرو بوده و به همین خاطر شاهد شعاع گردش مناسب آن هستیم. همچنین این خودروساز ژاپنی توجه ویژه‌ای به طراحی کلی خودرو داشته هرچند ما می‌دانیم که در ذات یاریس هاچبک یک مزدا ۲ قرار دارد؛ اما خب نمای جلو با آن جلوپنجره‌ی چندضلعی خاص محصولات تویوتاست.

فعلاً جزئیات مربوط به قیمت و زمان عرضه‌ی تویوتا یاریس هاچبک ۲۰۲۰ اعلام نشده اما در آینده‌ای نزدیک خبرهای بیشتری از آن به گوش خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Landscape

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (174 ديدگاه)

    تا حالا حداقل بیست بار از نسل بعدی یاریس که مزدا2 خبر رفتید پدال جان دیگه فک نکنم کسی نباشه که ندونه… آقا شاهین دوئل ها رو کی برگزار می کنید؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. aston martin

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    وقتی صحبت از هاچبک سابکامپکت میشه اولین چیزی که یادم میاد اصطحلاک و مصرف سوخت فوق پایینه. وگرنه دلیل دیگه ای برای خرید همچین ماشینی نباید باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (259 ديدگاه)

    مزدا را عشقست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهراد

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    چرا تو چراغ جلو دو تا راهنما داره؟ یکیش لابد همیشه روشنه ، درسته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا