تویوتافولکس واگن

مقایسه سدان های ژاپنی و آلمانی: تویوتا آوالون در برابر فولکس‌واگن آرتئون

پیش از آنکه بگویید کارشناسان تویوتا آوالون و فولکس‌واگن را رقیب مستقیم خود نمی‌دانند کافی است از خود بپرسید آیا این دو خودرو واقعاً تفاوت‌های زیادی باهم دارند؟!

ابعاد آن‌ها به نوعی مشابه بوده و قیمت پایه هر دو نیز تقریباً برابر است. همچنین هر دو از استایلی دینامیک سود برده و در کل محصولاتی نزدیک به لوکس‌ها محسوب می‌شوند که دلیل آن کیفیت ساخت بالا و کابین‌هایی مجهز است.

آرتئون از آوریل سال پیش وارد بازار آمریکا شده درحالی‌که پنجمین نسل آوالون از می ۲۰۱۸ در این کشور عرضه می‌شود؛ اما با این وجود هنوز هم نمی‌دانیم که چرا فروش آوالون بیش از ۱۰ برابر بهتر از آرتئون است. شاید خریداران آوالون حتی نمی‌دانند که پرچم‌دار فولکس‌واگن در بازار آمریکا حضور دارد.

فولکس‌واگن آرتئون

برخی افراد آرتئون را یک سدان چهار درب فول سایز می‌دانند و برخی دیگر نیز از آن به عنوان فست بکی چهار درب نام می‌برند هرچند همه‌ی ما می‌دانیم که خودروسازان دوست دارند از روش‌های خاص بازاریابی برای محصولات خود استفاده کنند.

بازهم می‌گوییم این‌ها واژه‌های بازاریابی خاص خودروسازان هستند و آرتئون را نیز می‌توان خودرویی خانوادگی دانست که دلیلش ابعاد کلی و شکل بدنه کاربردی‌اش می‌باشد. این خودرو همچنین از صندلی عقب عادی استفاده می‌کند و بنابراین ۵ نفر می‌توانند داخل کابین بنشینند؛ و بله آوالون هم تونل گیربکس استانداردی داشته و بنابراین صندلی وسط در عقب خیلی راحت نخواهد بود.

بیایید نگاهی به ابعاد این دو خودرو داشته باشیم. پنجمین نسل تویوتا آوالون طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۹۸۰/۱۸۵۰/۱۴۴۰ میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن نیز ۲۸۷۰ میلی‌متر است. آرتئون هم طول/عرض/ارتفاع ۴۸۶۴/۱۸۶۹/۱۴۴۸ میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری‌اش به ۲۸۴۲ میلی‌متر می‌رسد.

بنابراین آرتئون پهن‌تر و قدبلندتر بوده و فاصله بین محوری آن ۲.۵ سانتی‌متر کمتر از رقیب می‌باشد. تفاوت طول دو خودرو به حدی نیست که باعث ایجاد تفاوت‌های ساختاری شود.

نوبت به قیمت و مشخصات می‌رسد. در یک‌طرف آوالون XLE قرار می‌گیرد که قیمت ۳۵۷۸۵ دلاری دارد. آرتئون SE نیز با قیمت پایه ۳۵۹۹۵ دلاری عرضه می‌شود.

در آوالون به‌صورت استاندارد شاهد تجهیزاتی همچون صفحه‌نمایش ۹ اینچی، اپل کارپلی، چراغ‌های جلو و عقب LED، رینگ‌های ۱۷ اینچی، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، دوربین دنده‌عقب، کروز کنترل راداری، استارت دکمه‌ای، چهار پورت UDB، بسته ایمنی تویوتا، پایش نقاط کور، ترمز ترافیک و… خواهید بود.

نیروبخش این خودرو هم پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با قدرت ۳۰۱ اسب بخار و گشتاور ۳۶۲ نیوتون متر است. این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل شده و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۶ ثانیه‌ای می‌شود.

خب بیایید نگاهی به تجهیزات و مشخصات آرتئون بیندازیم. این خودرو به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۸ اینچی، چراغ‌های جلو و عقب LED، جلوپنجره کرومی، شیشه‌های بدون فریم، صندلی‌های چرمی و گرم شونده، صندلی‌های جلوی برقی با تنظیم در ۱۲ جهت، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای، دوربین دنده‌عقب، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران، صفحه‌نمایش ۸ اینچی، دو پورت USB، اپل کارپلی و اندروید اتو عرضه می‌شود.

فولکس‌واگن از نظر تجهیزات ایمنی هم کم نگذاشته است به‌گونه‌ای که هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار، هشدار ترافیک پشتی و… نیز به‌صورت استاندارد وجود دارند.

آرتئون نیروی خود را از پیشرانه ۲ لیتری توربو که قدرت ۲۶۸ اسبی و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری دارد می‌گیرد. این خودرو به مدد گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک شتاب ۶.۳ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند.

اگرچه همیشه می‌توان گفت آوالون به‌صورت هیبریدی عرضه می‌شود و آرتئون از این ویژگی بی‌بهره است اما اگر با دقت نگاه کنید خواهید دید که شباهت‌های دو خودرو بیشتر از تفاوت‌های آن‌هاست.

فولکس‌واگن با اتخاذ تصمیمی هوشمندانه آرتئون را به عنوان محصولی نسبتاً لوکس بازاریابی کرد. در واقع اگر هم‌اکنون به وب‌سایت این برند مراجعه کرده و روی آرتئون کلیک کنید آن را با عنوان “سدان اسپورت و پریمیوم” مشاهده خواهید کرد.

بنابراین اگر شما خریدار تویوتا آوالون بوده و مشتاقید ببینید که آیا فولکس‌واگن جایگزینی برای شما دارد یا خیر پس بهتر است نگاهی به آرتئون بیندازید. واژه‌ی “پریمیوم” شاید روی تصمیم شما تأثیرگذار باشد و اگر روی هزینه‌های نگهداری حساس باشید این موضوع اهمیت زیادی خواهد داشت. سپس به واژه سدان اسپورت می‌رسید، هرچند آرتئون نه اسپورت است و نه یک سدان سنتی. در واقع این واژه به نوعی شبیه ب ام و سری ۴ گرن کوپه می‌باشد.

در واقعیت آرتئون جایگزینی بسیار خوب برای تویوتا آوالون، نیسان ماکسیما و دیگر سدان های ۴ درب فول سایز است؛ اما آیا این به معنی گزینه‌ای بهتر است؟ انتخاب با شماست…

[polldaddy poll=10550553]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
carscoops

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. pooriya.bmw.germany

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (584 ديدگاه)

    بدون شک فولکس واگن آرتئون
    اصالت فولکس واگن و پیشینه پر افتخار فولکس واگن
    با هیچ‌چیزی قابل مقایسه نیست
    فولکس واگن یه خودروساز حرفه ای هست
    با خرید محصولات فولکس واگن یه حس خوبی به ادم دست میده اونم اینه که پشت فرمون ماشینی نشستی که ساخت ابر خودروساز دنیا هست و هر چی ماشین خاص تو دنیا هست ساخت فولکس واگنه بوگاتی پورشه لامبورگینی بنتلی….

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. Me

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (314 ديدگاه)

      اینایی که گفتی هیچکدوم معیار خرید یک خودرو نیست
      تنها برتری ارتئون طراحی جدیدترشه

      موافقم 3
      مخالفم 5
      1. pooriya.bmw.germany

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (584 ديدگاه)

        یه سوال طراح آوالون کی بوده؟؟
        با کدوم منطقی به این نتیجه رسیده که همچین جلو پنجره ای واسه این ماشین طراحی کنه؟؟
        مگه موتور این ماشین به چه اندازه حجم هوا احتیاج داره که کلا سپر جلو ماشین ورداشته جاش این جلو پنجره مضحک و مسخره گذاشته؟؟
        بعد با چه منطقی در سال ۲۰۲۰ روی یه ماشین دیفرانسیل جلو موتور شش سیلندر گذاشته؟؟
        یعنی این به اصطلاح مهندسین تویوتا نمی‌دونن که ماشین دیفرانسیل جلو توازن وزنی جلو و عقب خودرو به هم می‌خوره و با یه موتور شش سیلندر وزن قسمت جلوی ماشین از قسمت عقب ماشین بیشتر میشه و خودرو دچار بیش فرمانی در پیچ ها میشه؟؟
        نمونه اش در ماشین های آسیایی دیفرانسیل جلو دهه قبل شاهد بودیم ماکسیما نسل چهارم موجود در کشور
        هیوندای آزرا کیا اپیروس و کادنزا تویوتا اریون و لکسوس ای اس هر کسی که ذره ای از رانندگی و خودرو حالیش باشه میدونه که خودروهای شش سیلندر دیفرانسیل جلو تعادل و فرمان پذیری خوبی ندارند و در رانندگی پر پیچ خم و پر فشار خودرو دچار واماندگی میشه
        چرا هیچ کدوم از برندهای آلمانی شش سیلندر دیفرانسیل جلو نساختند؟؟ چون با اصول مهندسی تناقض داره

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. Amir Machine

          ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          «چرا هیچ کدوم از برندهای آلمانی شش سیلندر دیفرانسیل جلو نساختند؟؟ چون با اصول مهندسی تناقض داره»

          نسل قبلی فولکس‌واگن پاسات (نسخۀ مخصوص بازار آمریکا) با موتور 3.6 لیتری شش سیلندر و دیفرانسیل جلو عرضه میشد
          نسل قبلی نسخۀ اروپایی پاسات هم با موتور 3.2 لیتری شش سیلندر و دیفرانسیل جلو عرضه میشد
          سدان پرچمدار فولکس‌واگن فیتون نسخۀ 3.2 لیتری شش سیلندر دیفرانسیل جلو داشت
          نسل قبلی آئودی A4 و A6 هردو موتور 3 لیتری شش سیلندر دیزلی داشتن با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
          مثال‌های دیگه‌ای هم خواستی دارم

          موافقم 4
          مخالفم 1
        2. سیاوش

          ۱ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (221 ديدگاه)

          نخیر برای اینکه اروپا بنزین گرون هست و هیچ کی سراغ خودرو 6 سیلندر پر حجم و پر مصرفف نمیره حجم موتور عمده خودرو ها زیر 1.5 لیتره دوست عزیز

          موافقم 2
          مخالفم 0
    2. datsun

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3480 ديدگاه)

      آوالون پنج نسل تولید شده آرتئون کلا یه نسل بیشتر تولید نشد دقیقا از کدوم اصالت صحبت میکنید.

      موافقم 1
      مخالفم 6
      1. pooriya.bmw.germany

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (584 ديدگاه)

        اصالت روی نسل یک مدل می‌سنجند؟؟!!!!??

        موافقم 2
        مخالفم 0
    3. datsun

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3480 ديدگاه)

      اصالت فولکس و تویوتا هم به یک اندازس کمپانی ژاپنی هم هستن که از فولکس خیلی قدیمی ترن زیر برندها رو هم فولکس خریده تاریخچه جدا برا خودشون دارن.

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. pooriya.bmw.germany

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (584 ديدگاه)

        هر برندی که فولکس واگن خریداری کرده با حمایت مالی و پشتیبانی فنی مهندسی کمپانی مادر یعنی فولکس واگن به جایگاه فعلی رسیده اند
        فقط دوست دارم در مستند بوگاتی ویرون رو ببینید که متوجه بشی طراحی و تولید موتور شانزده سیلندر بوگاتی چه چالش بزرگ مهندسی هست بعد برند های ژاپنی شما سی چهل سال پیش مثل الان چینی ها کپی کاری بیش نبودند و بیشتر همین مثلا خودرو سازان ژاپنی با حمایت های فنی مهندسی کمپانی های آمریکایی خودروساز شدند نمونه اش مزدا که زیر مجموعه فورد بود و همین تویوتا شما که افجی چهل که مثلا جد لندکروزر هست از جیپ کپی کردند پس ژاپن حرف از اصالت نزنه ژاپن تنها افتخار ش فقط روی کم استهلاک بودنه شه و بس و وگرنه هیچ افتخار دیگه ای نداره
        تویوتا سوپرا با شراکت که چه عرض کنم نسخه ریبج زد فور هست نیسان جی تی آر که با مشارکت بخش آلپاین رنو ساخته شده چی داره ژاپن؟؟؟
        جالبه همه ژاپنی بازا ادعا شون روی فروش برندهای ژاپنی در آمریکا هست
        و از هر آمریکایی بپرسی دلیلت واسه خرید ماشین ژاپنی چیه فقط و فقط چون هزینه سرویس و نگه داریش پایینی داره انتخاب کردند نه هیچ چیز دیگه

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. MOHAMAD.n.r

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          اگر به اینجور چیز ها بخواین بگین مشارکت و… و gtr و امثال اون رو ساخته و پرداخته غیر از ژاپن بدونید باید بگم توربو های ب ام و رو هم میتسو میسازه پس میشه استدلال کرد ب ام و هیچی نیست و میتسو عالیه و…؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          برند های مختلف با هم همکاری میکنند تا محصول بهتری رو تولید کنند مثلا ترمز رو از المان میگیرند و توربو رو از ژاپن.
          اصلا امار فروش امریکا رو بیخیال.
          بقیه کشور ها چی ؟؟؟ از مالاوی و گینه بیساءو تا کشور های پیشرفته ای مثل همون امریکا.

          موافقم 1
          مخالفم 2
        2. مهردادكمال

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (203 ديدگاه)

          موافقم

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. datsun

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (3480 ديدگاه)

          آلپاین هیچ نقشی تو ساخت gtr نداشت
          منبع لطفا؟

          موافقم 0
          مخالفم 1
        4. ممد

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1149 ديدگاه)

          همه ی موتور های رنو رو نیسان می سازه چی میگی

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. Behrouz. anzali

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (372 ديدگاه)

        بله درسته کاملا. هر دو این کمپانیها ۱۹۳۷ میلادی تاسیس شدن . فولکس واگن بدستور هیتلر تاسیس شد. چون در اون سالها ماشینها اینقدر گرون بودن که هر کسی نمیتونست از عهده بر بیاد . میخواستن ماشینی توسط این کمپانی ساخته بشه که عموم مردم ازش استفاده کنن . و فکر کنم حزب کارگری المان نازی این کارو کرد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرزاد

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (115 ديدگاه)

          نیسان جی تی ار و نسخه پروجکت بلک s موتورهاشون توسط تیم فرمول 1 رنو ساخته و طراحی شده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. MOHAMAD.n.r

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          خوب اگر رنو موتور رو طراحی کرده و ساخته پس چرا خودش توی هیچ محصولی ازشون استفاده نکرد؟؟؟؟
          همین الان موتور های رنو اکثرا توسط نیسان طراحی میشوند نمونشون در ایران: تلیسمان و کولیوس.
          یعنی طراحی یک بدنه برای رنو اینقدر کار سختی بود که موتور رو طراحی کنه و بسازه ولی اون رو دو دستی تقدیم نیسان کنه و خودش هم از موتور استفاده نکنه؟؟؟
          نیسان هم چلاق بوده که رنو براش موتور طراحی کنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. کیان

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      دوست عزیز ضرفا جهت اطلاعتون عرض میکنم هم فولکس و هم تویوتا سال 1937 تاسیس شدند !!!
      تفاوت عمده ای ک فولکس با بی ام و ، تویوتا ، بنز داره اینه که فولکس زیر برندهایی داره ک خودشون به شدت قوی و صاحب سبک هستن، یعنی زیر برندها رو برند مادر تاثیر گذار هستن تا برند مادر رو زیر برنداش !!! تاثیرات پورشه و آئودی و میشه به وضوح دید، نمونش صفحه کیلومتر مجازی آئودی که از آئودی روی بنتلی، لامبورگینی هم رفته !!! بوگاتی هم ک قضیش خیلی مفصل هست، یه شرکت با موسس ایتالیایی، که بخاطر جنگ بعد میفته تو خاک فرانسه و حالا هم صاحبش فولکس هست !!!
      و برای نسبت اصالت مقایسه آرتئون اولین نسلش هست و آوالون چندمین نسلش (فکر کنم 4ام یا 5ام).

      فروش اوالون 3 ماه اول 2019 : 6,619 دستگاه 3 ماه اول 2020 : 4,080 دستگاه
      فروش آرتئون 3 ماه اول 2019 : 0 دستگاه 3 ماه اول 2020 : 788 دستگاه
      (فروش آمریکا)
      (به دور از تعصب قضاوت کنیم.)

      موافقم 4
      مخالفم 0
    5. حسین

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1087 ديدگاه)

      به خاطر حرفه ای بودنش همچین محصول شکست خورده ای ساخت. به خاطر حرفه ای بودنش فاجعه دیزل گیت به بار آورد. بخوام مقابله به مثل کنم میگم فولکس حقیر تر از اونیه که بخواد با تویوتا قیاس بشه. اصالت؟ در مقایسه با تویوتایی که محصولاتش بیش از چهل ساله پر فروش ترین محصولات دنیا هستن نباید حرف از اصالت زد با هیوندای طرف نیستی. فولکس حرفه ای هست تویوتا غیرحرفه ای؟ ?
      مهندسای تویوتا نمیفهمن، اون آمریکایی هایی هم که ده برابر بیشتر خریدن نمیفهمن. پوریا بی ام و میفهمه!!!!! من اگه این اعتماد به نفس رو داشتم تا الان به کهکشان های همسایه سفر کرده بودم.
      البته از این حرفای بی پایه و اساس و مضحک زیاد میفرمایید مثل چند هفته قبل که گل فرمایش کردی و گفتی تویوتا به لطف بی ام و روی پا وایستاده!!!! تویوتایی که فروش یک سالش از ده سال بی ام و بیشتره!! غافل از اینکه اگر تویوتا نبود یحتمل بی ام و نه بلد بود ماشین هیبریدی بسازه نه تکنولوژی هیدروژنی داشت.
      پ. ن: جواب بعضی عزیزان رو باید این مدلی داد.

      موافقم 1
      مخالفم 2
  2. ممد ژانگولر

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    نظر من فولکس آرتئون ، از همه نظر
    بعید بدونم کسی بین این دوتا ، آوالون انتخاب کنه مگر اینکه چیز شاخی مصرف کرده باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3480 ديدگاه)

      (نمی‌دانیم که چرا فروش آوالون بیش از 10 برابر بهتر از آرتئون است. شاید خریداران آوالون حتی نمی‌دانند که پرچم‌دار فولکس‌واگن در بازار آمریکا حضور دارد.)

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Car lover

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (688 ديدگاه)

        تو اینجور کلاسا نباید به برندی غیر از تویوتا برتری بدیم
        مهم ترین نکته تو این سگمنت دسترسیه
        شبکه نمایندگیه تویوتا حتی اگه اوالون ضعیف تر باشه این ضعفو میپوشونه
        شما تصور کن تو الاسکا داری زندگی میکنی و فولکس نمایندگی مستقیم فرضا نداره تو شهر شما و برای خرید فولکس باید تا انکوریج که مثلا ۵۰۰ کیلومتر دورتره از شهر شما بری تا یه فولکس بخری
        اگه فرضا مک لارن بخای بخری شاید این مسافتو طی کنی اما برای یه ماشین ۴۰ ۵۰ هزار دلاری نه
        اما تو شهر شما دوتا نمایندگی مستقیم تویوتا هست
        این جور مسایل تویوتا دست برترو داره و هم فروششو بالاتر میبره و هم تبلیغه خودش یجور

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. pooriya.bmw.germany

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (584 ديدگاه)

        پراید هم پر فروشه دلیل برتری هست؟؟
        یعنی معیار شما از خودروی برتر میزان فروش هست؟؟؟

        شما فولکس واگن پاسات مدل ۲۰۱۸ موجود در کشور سوار شدی؟؟

        فولکس واگن تیگوان مدل ۲۰۱۸ سوار شدی؟ هر وقت سوار تیگوان شدی و بعد ش بلا فاصله رفتی سوار تویوتا روفور شدی تفاوت زمین تا اسمان بین این دو متوجه میشی شما چهارتا خط روی مجله و سایت خوندی ولی ما که کارمون نمایشگاه هست و هرروز این ماشین ها سوار میشیم و می رونیم متوجه تفاوتشان میشیم حق هم داری چون مطمئن هستم اینا رو از نزدیک ندیدی
        چند وقت پیش بنده خدایی اومد نمایشگاه ما دنبال روفور بود من بهش تیگوان پیشنهاد دادم گفت این ماشین نمیشناسم ولی روفورو دوستان آشنایان گفتن خوبه من با یکی از دوستان که تیگوان داشت و قبل تیگوان روفور و سورنتو داشت تماس گرفتم که تیگوان. شو بیاره و اون بنده خدا که خریدار روفور بود سوار تیگوان شد و با هاش یه دوری زد
        بنده خدا دیگه نمیشد راضی ش کنی ار تیگوان بیاد پایین و گیر داده بود که همون تیگوان دوستمون رو بخره ??
        خلاصه جونم هر وقت خواستی یه ماشین انتخاب کنی سعی کن با چنتا از هم رده هاش و رقیباش تست کن بعد تعصب بگیر
        من نه این آوالون سوار شدم و نه این ارتئون
        ولی کمری مدل ۲۰۱۶ سوار شدم
        و فولکس واگن پاسات هم امتحان کردم می تونم به جرات بگم کمری مقابل پاسات اصلا ماشین حساب نمیشه
        روفور هوندا سی آر وی اصلأ قابل مقایسه با فولکس واگن تیگوان نیست دوست خوبم بدون تعصب میگم
        واقعاً فولکس ماشین های برتری نسبت به تویوتا و هوندا می‌سازد
        توی ژاپنی ها من واقعا برند مزدا از مابقی ژاپنی‌ها جدا میدونم چون مزدا هم ماشین هاشو بر اساس منطق و مهندسی شده میسازه

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. MOHAMAD.n.r

          ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          فروش جهانی راو۴ و کمری چقدر بیشتر از پاسات و تیگوان هست؟؟
          همین پاسات و تیگوان رو بردار بیار شهر های جنوبی ببینم بیشتر از یکی دو سال دوام میاره یا نه.
          بنزینی که شما تهران دارید رو ما میتونیم بخوریم?? ولی تشریف بیارید اینجا بنزین بهتون میدن که رنگشو ببینید وحشت میکنید و توی ایرانی ها هم بریزید به ناک میوفتند.
          روغن و… هم مثل بنزین.
          همسایه ما پاسات صفر داشت تا عید خوب بود ولی بعدش نابود شد و تا پنجشنبه هفته قبل جلوی تعمیر گاه بود هر روز از جلوش رد میشدم و میدیدمش ولی هنوز اون بنده خدا رو از نزدیک ندیدم که ازش بپرسم مشکل ماشینش چی بوده ولی از عصر پنجشنبه ماشین جلو خونش پارک هست.
          اگر هم مایل بودید ادرس یا شماره تلفن میدم که فکر نکنید دارم الکی روی هوا حرف میزنم.
          المانی ها از نظر سواری عالی هستند ولی استهلاک و حساسیت بالایی دارند. که به درد ایران و خاور میانه و کشور های دارای شرایط سخت نمیخورند

          موافقم 0
          مخالفم 2
        2. MOHAMAD.n.r

          ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          منظورم از پاسات صفر این هست که ماشین از صفر دست طرف بوده و تک برگ هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. OMID

          ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2172 ديدگاه)

          روفور چیه:/

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Mohammadreza

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (870 ديدگاه)

    ارتئون زیباتره
    اوالون قویتر و مطمئن تره
    سدان های فول سایز اقتصادی سالهاست که در حال تحقیق و توسعه و رقابت تنگاتنگ بودن بنابراین محصولات این کلاس همه به بلوغ و تکامل خوبی رسیدنو اختلافشون کمه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سید علیرضا

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (218 ديدگاه)

    فولکس واگن خیلی بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. VIPER

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    وولکس واگن طراحی اتو کشیده تری داره ولی خب از نمایه بغل که بش نگاه میکنم حس میکنم محور جلو ده سانت به سمت جلو میرفت وفاصله محوریش بیشتر میشد تا در نتیجه کاپوت بلند تری میداشت
    آوالان در کل ترکیب قشنگتری داره
    و انتخاب من اوالان هست یکی از دلایلش موتور 3.5لیتری تنفس طبیعیش هست و البت کم استهلاک بودن تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهردادكمال

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (203 ديدگاه)

    چقد خوبن این دوتا حیف که خجوم کراس اور ها و اس یو وی ها بازار رو مسموم کرده…
    واقعا جذابن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. meysam

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    آرتئون المانهای جذاب بیشتری در طراحیش داره ولی طراحی آوالون هم طوریه که بنظر من از آرتئون بزرگتر و کشیده تر نشون میده.
    من آوالون رو انتخاب کردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. .

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (78 ديدگاه)

    جلو پنجره ی تویوتا به شدت توی ذوق میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Aran Milan

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    به نظر من افراد جوونتر آرتئون رو انتخاب میکنن منم آرتئونو بهتر میدونم و جلو پنجره آوالون انگار ناتموم مونده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. MjM

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (720 ديدگاه)

    از نظر ظاهری ک فولکس دوتا سرو گردن بالاتره!
    جلوی آوالون انگار دهنش گشاده جلوپنجرشم تیکه پایینشو بریدن وصل شده ب قسمت پایین رو سپر!
    ولی خب از نظر فنی و برند تویوتاست!
    60 آرتئون 40 آوالون!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. فرشاد

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    آرتئون خیلی زیباتره
    از نظر دوام و کم استهلاکی هم این دوتا زیاد فرقی با هم ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مسعود

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (72 ديدگاه)

    من به آرتئون رای دادم ولی اگه در واقعیت در بازار رقابتی میخواستم یکیو وردارم بدون شک آوالون رو میخریدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. MAHDI

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    از نظر طراحی فولکس‌واگن آرتیون به شدت جذاب تره. حسی به آدم میده که در سطح بالاتری قرار داره.رانندگی هیجان انگیزتری داره
    در مقابل تویوتا سواری آرام تری داره و مناسب خانواده هاست.کابین تویوتا هم که واقعا جذابه.
    فقط در مورد جلوپنجره اش نه بخاطر طراحی بلکه طراحی شبکه ای که داره و بخاطر رنگ سیاهی که داره فکرش رو که میکنم وقتی گرد و خاک بگیره بدون شک خیلی از زیبایی ماشین کم میکنه.
    درهرصورت هرکدوم جذابیت و نقاط مثبت خودشون رو دارن و جزو بهترین های بازار هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      طراحی فولکس‌واگن آرتئون خیلی شیک و باوقاره!!!!
      طراحی تویوتا آوالون حس ماشین خانواده بودن رو داره!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. Sina

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (811 ديدگاه)

    توربو و توربو عامل بدبختی و پرخرج و استهلاک شدن آلمانی هاست
    من واقعا آرتئون رو بیشتر دوست دارم شیک تره و زیبا تر و خوش ساخت تره طراحی منطقی ترو پخته تری داره اما تنفس طبیعی بودن و کم استهلاک بودن اوالون رو به همه اینها ترجیح‌میدم
    چونکه فاصله زیبایی این دوتا و امکاناتشون خیلی با هم کمه
    اما فاصله استهلاک و کم دردسر بودنشون خیلیه
    بنابرین جوری هست که بشه روی یه کوچولو کمبود های امکانات و زیبایی تویوتا چشم پوشی کرد و عوضش از دوامش لذت برد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Saman

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (181 ديدگاه)

    آوالون کار کرده رو به آرتئون صفر ترجیح میدم هیچ خودروئی با تویوتا قابل قیاس نیست تویوتا یعنی امپراطور. قیاس قابلیت اطمینان یک فولکس یا آئودی با قابلیت اطمینان بینظیر تویوتا به خودی خود خنده آور هست و البته بازار فروش هم واکنش مناسبی نشان داده…

    موافقم 0
    مخالفم 1
  16. NAVID۰۰۹۸

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    مطمئناً انتخاب سختیه و آرتئون زیباست ولی آوالون یک تویوتا با عمری ناتمامه و همچنین نرمتر .
    اما بشخصه در این کلاس با ماکسیما بیشتر حال میکنم .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  17. مجتبی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (17 ديدگاه)

    از نظر قشنگی باید از نزدیک ببینی، توی عکس تا حدودی میشه فهمید، رنگ نقره ای نسبت به قرمز ریزه کاری بیشتری رو نشون میده و تو عکس قشنگتر میشه، ولی فروش یکی از مهمترین معیارهای برتری خودرو هست. هوش جمعی خیلی قوی هست از طرفی وقتی می خوای پول بدیدی رو معیارهای مهمتری برای خرید تمرکز می کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (259 ديدگاه)

      آفرین! به نظرم به صورت مختصر بهترین نظرو دادی : هوش جمعی. بهترین ملاک خرید هر چیزی تجربه ی مالکانه که تویوتا از این نظر تو هر کلاسی تو دنیا تکه و به همین خاطرم هست که از موتورهای تنفس طبیعی دل نمکینه و بی محابا سمت تمام الکتریکی نمیره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. (Saeed(peugeot

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    بعضی از دوستان فکر میکنن برندی که جلوی فولکس هست ، یه برند معمولی و متوسط جهانیه …..

    آخه دوست عزیز شمایی که آریون و مهندسی تویوتا و نیسان و زیر سوال میبری ، چه فکری کردی نمیدونم

    منم چهره آرتئون و بیشتر میپسندم ….. ولی خوب انتخابم تویوتا هست ، چون فروشش ۱۰ برابر تو امریکا بوده ….. سال به سال تقلب آلایندگی نداشته باشه ….و مثل آرتئون از فروش ضعیف رنج نمیبره …..و از همه مهم تر استهلاک توربو و نداره …..
    آرتئون جلو پژو ۵۰۸ هم کم آورد، همین پدال سال قبل مطلب شو منتشر کرد ….. این که تویوتاست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  19. دانیال روشنی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (175 ديدگاه)

    بدون شک آوالون
    تنفس طبیعی
    ظاهر زیباتر از نظر من
    کابین زیباتر
    کم خرج تر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حسین

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1087 ديدگاه)

    بی علت نیست که آوالون پر فروش تره. بالاخره مهندسی و دانش برتر تویوتا خودش رو در این زمینه ها نشون میده. اونجا کسی به ظاهر مثلا اتوکشیده نگاه نمی کنه. حالا اومده یه ماشینی ساخته که قیافش شبیه قورباغه نیست و یکم بزک کرده ولی باطن توییییوتا کجا و فولکس کجا! تو بازار رقابتی آمریکا که رقابتی ترین بازار هست در تمام سگمنت ها تویوتا پر فروش تره اون هم با وجود قیمت گرون تر. هیچ موفقیتی بی دلیل نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  21. محمد

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    من به شخصه خودرو های آلمانی رو از لحاظ طراحی بیشتر میپسندم مخصوصا سدان هاش ولی یادمون نره که ماشینای‌ ژاپنی کیفیت ساخت بالایی داره یه نمونه بارزش تویوتا هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Farzad

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    آرتئون رو انتخاب کردم خیلی شیک و مجلسیه ، با کابین و جلو پنجره آوالون حال نمیکنم ، خیلی میتونه بهتر باشه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. امیر

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    هیچ کدوم سلطان ماکسیما فقط
    اوالون پیرمردیه
    ارتئون جوون پسند تر
    تویوتا با دوامتر کم اصطحلاک تر قابل اعتماد تر
    ارتیون جذابتر
    ولی اگر شرایط خریدشون و خدماتشون برابر باشه من ارتئون رو انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. pooriya.bmw.germany

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (584 ديدگاه)

    اولین خودرو هیبریدی دنیا برای فروش در جزیره آملیا واقع در سواحل ایالت فلوریدا به حراج گذاشته خواهد شد. این خودرو آرمسترانگ فایتون نام دارد و در سال ۱۸۹۶ از سوی مهندسی خوش ذوق با نام هری دی ساخته شده که در نوع خود بی‌نظیر است. شاید این‌طور به نظر می‌رسیده است که تویوتا پریوس Toyota Prius به‌عنوان اولین خودرو هیبریدی دنیا به‌صورت انبوه تولید شده است؛
    تکنولوژی هیبرید محصول تویوتا نیست تویوتا فقط اونو تجاری سازی کرد

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MOHAMAD.n.r

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      همون تجاری سازی هم عرضه میخواست و میخواد که تویوتا داشت و داره.
      الان هم ماشین پرنده میسازند ولی هنوز کسی نتونسته اون رو تجاری سازی کنه و در اختیار عموم قرار بده چون کلی مشکل داره و… .
      الان کلی چیز های عجیب و غریب میسازند ولی کلی عیب و ایراد دارند که نمی توانند تجاری سازی شوند.
      اصل این هست که یک محصول بی نقص باشد و البته قابل استفاده.
      تویوتا نقص های تکنولوژی هیبرید رو برطرف کرد در اختیار عموم قرار داد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. فرشید

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    خدایا دلت اومد اینجا اسیرم کنی نتونم یه آرتئون بخرم؟ حداقل کمک کن مهاجرت کنم. نذار حسرت به دل بمیرم :[

    موافقم 2
    مخالفم 0
  26. فرشاد

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    ارتئون اگه بدون توربو بود صد در صد از اوالون بهتر میبود

    موافقم 2
    مخالفم 0
  27. رامتین

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    انتخاب من بیشک آرتئون. البته نه بخاطر اینکه فن vw هستما :)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا