تویوتاسوزوکی

سوزوکی کیزاشی در برابر تویوتا کمری

بازار خودروهای وارداتی به قدری داغ شده که همه ساله مردم چشم به راه خودرویی جدید و یا نسل جدیدی از خودروهای موجود در بازار هستند. در این میان کره ای ها و ژاپنی ها سهم بیشتری در بازار داشته و تعداد خودروهای آنها در خیابان به دیگر برندها می چربد. دیگر شرکت های خودروساز داخلی نیز در این میان بی کار نبوده و سعی در عرضه خودروهای لوکس خارجی دارند که البته این خودروها در چرخه تولید قرار داشته و خرید آن ها نیز موجب رونق اقتصاد کشور می شود. این خودروهای لوکس تولیدی را می توان در جاده مخصوص کرج بیشتر از هر جای دیگری مشاهده کرد.

تویوتا کمری و سوزوکی کیزاشی
تویوتا کمری و سوزوکی کیزاشی

ایران خودرو بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه چند سالی است که به تولید خودروهای مختلف برند ژاپنی سوزوکی روی آورده است. در ابتدا با تولید مدل گرند ویتارا این همکاری را آغاز کرد و حالا با خودرویی در کلاس سواری است. کیزاشی که در آینده بیشتر از آن خواهیم شنید، در کلاس D سواری ها قرار دارد کلاسی که به سدان های خانوادگی نیمه لوکس تعلق دارد و در این کلاس نیز رقیبی ژاپنی انتظار کیزاشی را می کشد؛ تویوتا کمری که سال هاست در بازار ایران به فروش می رسد و یکی از موفق ترین ها در این کلاس به حساب می آید. در این گزارش رقابتی ژاپنی را شاهد هستیم. دو خودرویی که یکی از شرق و دیگری از غرب تهران به خیابان ها فرستاده می شوند.

سوزوکی کیزاشی
سوزوکی کیزاشی

سوزوکی کیزاشی
کیزاشی با موتور چهار سیلندر ۲.۴ لیتری روانه بازار ایران می شود. این موتور قادر است در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه ۱۸۵ اسب بخار قدرت تولید کرده و در چهار هزار دور بر دقیقه ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را ارائه دهد. وظیفه انتقال نیرو در این خودرو به عهده گیربکس CVT است که در داشتن مصرف سوخت پایین این خودرو نقشی تاثیر گذار دارد. البته کیزاشی در ایران با گیربکس شش سرعته دستی نیز عرضه می شود. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ راهی بازار شد و توانست در نیوزیلند و استرالیا فروش خوبی را تجربه کند. کیزاشی قادر است در مدت زمان ۸.۸ ثانیه با گیربکس CVT از حالت ایستاده به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که این زمان با گیربکس دستی حدود یک ثانیه کاهش می یابد. کیزاشی می تواند تا ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد که برای خودرویی با این حجم مناسب است. این خودرو در سیکل ترکیبی حدود ۷. ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می کند که این مصرف پایین را مدیون گیربکس CVT پیشرفته خود است.

2012 Toyota Camry
۲۰۱۲ Toyota Camry
تویوتا کمری
کمری که این روزها نسل جدید خود را در خیابان های تهران می بیند و البته تعداد آنها زیاد نیست، در ایران قدمت زیادی دارد و تاکنون دو نسل از آن راهی بازار ایران شده است.
این خودرو از موتوری چهار سیلندر به حجم ۲۴۹۴ سی سی بهره می برد. موتوری که قادر است در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه ۱۸۱ اسب بخار قدرت تولید کند و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور را در ۴۱۰۰ دور بر دقیقه ارائه دهد. وظیفه انتقال قدرت در این خودرو به عهده گیربکس چهار سرعته اتوماتیک است. کمری قادر است در مدت زمان۹.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و تا ۲۰۵ کیلومتر نیز سرعت بگیرد. مصرف سوخت این ژاپنی ضعیف در سیکل ترکیبی حدود۸.۲  لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که البته باک ۷۰ لیتری این خودرو به خوبی پاسخ گوی این مقدار مصرف خواهد بود.

طراحی
کیزاشی از طراحی به روز و زیبایی بهره می برد. خودرویی که هم می توان در چهره آن حالت های اسپرت را دید هم این که طراحی با وقاری دارد و در کل می توان چهره آن را عامه پسند دانست. این خودرو در مقابل کمری قرار دارد که هیچ نشانی از یک خودروی اسپرت در آن دیده نمی شود و بیشتر یک خودروی خانوادگی می نماید. در داخل کابین نیز هر دو خودرو طراحی قابل قبولی را ارائه می دهند. با این تفاوت که نور پردازی در کیزاشی چشم نوازتر و زیباتر از کمری است. صندلی های راحت و فضای کافی برای سرنشینان نیز از خصیصه های دو خودرو به شمار رفته با این تفاوت که در کابین کیزاشی می توان امکانات بیشتری را پیش رو دید.

2012 Suzuki Kizashi
۲۰۱۲ Suzuki Kizashi
2012 Suzuki Kizashi
۲۰۱۲ Suzuki Kizashi
2012 Suzuki Kizashi
۲۰۱۲ Suzuki Kizashi
Toyota Camry 2012
Toyota Camry 2012
2012 Toyota Camry SE
Toyota Camry SE
Toyota Camry 2012
Toyota Camry 2012

امکانات
تویوتا کمری از امکاناتی همچون جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی – راننده و سرنشین جلودر کل دو عدد – ایموبیلایزر، قفل مرکزی، ریموت کنترل، رادیو و پخش CD و چهار بلندگو، بلوتوث و چنجر شش تایی سفارشی، تهویه مطبوع دستی، تنظیم برقی صندلی راننده، تنظیم برقی گودی کمر، تنظیم برقی آیینه ها، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، چراغ های جلوی هالوژنی و کروز کنترل بهره مند است.

Toyota Camry 2012 dashboard
Toyota Camry dashboard
Toyota Camry interior
Toyota Camry interior
Toyota Camry interior
Toyota Camry interior
کیزاشی از امکانات بیشتری نسبت به کمری برخوردار است که می توان به صندلی راننده (۱۰ حرکت) و سرنشین (چهار حرکت) با تنظیم برقی، صندلی راننده دارای سه حافظه تنظیم اتوماتیک، روکش صندلی ها و تودوزی چرمی، گرم کن صندلی راننده و سرنشین، صندلی عقب تاشونده، چرخ زاپاس مطابق با چرخ اصلی، ترمز جلو دیسکی تهویه شونده، ترمز عقب دیسکی، ترمز ضد قفل ABS با توزیع الکترونیکی نیرو EBD، سیستم کمکی ترمز ABS، برنامه پایداری الکترونیکی (ESP)، آیینه های جانبی با تنظیم برقی و تاشونده برقی، آیینه وسط الکتروکرومیک (حساس به نور)، هفت عدد کیسه هوا، قفل مرکزی و ورود بدون کلید، کلید روشن / خاموش خودرو، سیستم کمک پارک جلو و عقب، برف پاک کن اتوماتیک مجهز به حسگر باران، سیستم ضدسرقت ایموبیلایزر، سیستم یک پارچه نمایش اطلاعات و مدیریت پیمایش، سقف شیشه ای برقی دارای ضد خرج کردن اهرم های دوگانه تعویض دنده روی فرمان، (شیفت تعطیل) سیستم تثبیت سرعت (کروز کنترل)، تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای، مجرای تهویه و انتقال گرمایش برای سرنشینان عقب، روکش چرم فرمان، فرمان هیدرولیک تلسکوپی با قابلیت تنظیم ارتفاع، کنترل نمایشگر اطلاعات و مدیریت پیمایش وکنترل سیستم تثبیت سرعت اشاره داشت.
suzuki kizashi sport interior
suzuki kizashi interior
suzuki kizashi interior
suzuki kizashi interior
2012 suzuki kizashi dashboard
suzuki kizashi dashboard

نتیجه گیری
کیزاشی یک تازه وارد به بازار ایران است که در حدود ۶۵ تا ۷۰ میلیون تومان قیمت دارد. خودرویی که با داشتن موتوری قوی تر نسبت به کمری و داشتن گیربکس CVT و همچنین امکانات زیاد می تواند بازار خودرویی همچون کمری را به مخاطره بیندازد. تویوتا کمری نیز قیمتی در حدود ۷۰ میلیون تومان دارد و با توجه به داشتن امکانات کم و موتوری کم بازده که قدرت زیادی را ارائه نمی دهد حرف های زیادی برای گفتن در مقابل کیزاشی تازه وارد ندارد. به خصوص این که کیزاشی نیز خودرویی ژاپنی بوده و از نظر کیفیت و دوام در سطح بالایی قرار دارد.

تویوتا کمری و سوزوکی کیزاشی
کمری و کیزاشی

مزایای کیزاشی: طراحی اسپورت، سادگی کار با تجهیزات، هندلینگ و مانور خوب، قیمت پایینتر در برابر رقبا (حدود هزار دلار ارزانتر از نمونه مشابه کمری)، عایق مناسب بدنه و سروصدای کم کابین
معایب کیزاشی: سروصدای موتور مخصوصا با گیربکس CVT، مصرف سوخت بیشتر، فضای محدود سر در مدلهای دارای سانروف، بازتاب نور روی صفحه نمایش و اطلاعات محدود قابل نمایش روی آن

مزایای کمری: داشبورد ساده و زیبا، ایمنی بالا با ۱۰ ایربگ استاندارد (نمونه های وارداتی به ایران تنها با دو ایربگ!)، تولید مدلهای هیبریدی با مصرف سوخت بسیار پایین، فضای داخلی بیشتر
معایب کمری: صندلیهای جلو فاقد محافظ طرفین، رانندگی بدون هیجان، طراحی ظاهری متوسط در نسل جدید

نویسنده: راستین موفق

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۱۱۹ دیدگاه‌ها

  1. بنده خدا

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود دوستان
    1- فقط تو ایران تویوتا با برندی مثل هیوندا مقایسه میشه.
    2- فقط تو ایران ماشینهای مزخرف حجم بالای هیوندا مثل آزرا یا گراندجر و جنسیس وارد میشه.
    3- فقط ایرانیا ماشین خانوادگی میخرن اما میخوان باهاش دیگران رو سوسک کنن.
    4- فقط تو ایران ماشینی که قویتره میشه ماشین بهتر.
    5- فقط اینجا هیوندا شانس اینو داره که خودشو بین 2تا برند ژاپنی ببینه
    6- فقط در ایران پول پای ماشین چینی داده میشه بخاطر 4تا آپشن
    7- در آخر هم اینکه سادگی هیچوقت دمده نمیشه. 4سال دیگه ظاهر تویوتا و هیوندای امروز رو با هم مقایسه کنید.
    8- فقط اینجاست که هرکی هر ماشینی داره ادعا میکنه که بهترین ماشینه دنیاست و حتی آمارهای دنیارو تغییر میده.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  2. محمد حسین

    ۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 10 ماه است که یک تویوتا کمری مدل 2012 GL دارم، آپشن های کمی دارد ولی از نظر رانندگی ، نرمی و بی صدایی داخل اتاق،فوق العاده است.قدرت موتورش هم عالیه،
    و در جاده هم برای سبقت اصلا کم نمیاره،گیربکس ان هم 6 سرعته اتوماتیک ودستی می باشد من که از این ماشین خیلی راضیم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      شما طلا داری مواظبش باش

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. شکیب

    ۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    از نظر آپشن و حساب و کتاب رو کاغذ شاید سوزوکی بالاتر باشه (البته این رو از قول نویسنده میگم، مطمئن نیستم) ولی کلاس و شخصیت بین المللی تویوتا یه چیز دیگه است!!! تویوتا برندی است که آمریکایی ها و اروپایی ها براش احترام و شخصیت قائلند. این رو از فیلمهای اونا میشه فهمید.

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. علی

      ۲۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بشین پشت یه کیزاشی بعد مقایسه کن. ننشستی عزیز

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    کمری فوق العادس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لطفا بدون تعصب روی برند نظر بدید کاملا درسته که کره ای ها به ژاپنی ها نمی رسن ولی این دو خودرو که ژاپنی هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. slr722

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    تویوتا = افتابه لگن…

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

      ۱ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      از لحن حرف زدنت میشه فهمید چجور آدمی هستی

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. REZA . JUST TOYOTA

      ۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      وقتی تویوتا لگن باشه بقییه ی ماشین ها چی هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. sam

    ۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من کمری داشتم حرف نداره ولی اینا در برابر ایودی هیچن من عاشق ایودیم تونستم به کمک بابا بزرگم یکی بخرم خیلی خوبههههههه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. sam

    ۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من خودم نمایشگاه ماشین دارم از ماشینای که رازیم مازاراتی لا مبر گینی ایودی فراری کامارو ازینا رازیم چون هم گرون میتونم بفروشم هم خوب تره سعی میکنم تو نمایشگام ازین ماشیانا زیاد بیارم

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. pourya

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      مرسی که راز “رازی” بودنت رو به ما هم گفتی

      موافقم 4
      مخالفم 0
    2. مسعود

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هموطن مرفه خوبم.اگه قرار باشه به نظرات نمره دیکته بدن متاسفانه شما مردود میشید.
      ماشینهایی …مازراتی…لامبورگینی … آئودی…. راضییییییییییییی….

      موافقم 2
      مخالفم 1
  9. محسن

    ۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هیچ ربطی نداره تویوتا کمری را با مازاراتی مقایسه کنی.مازاراتی اگه داشته باشه 4.5 نوع ذاره ولی تویوتا چی…از من بهتر میدونی.مازاراتی با این ماشینهای گرانقیمت ومحدود تازگی فراخوان داده که در سیستمشون یه مشکلی داره که موجب اتش سوزی میشن.در مدل 2014 !!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. REZA . JUST TOYOTA

    ۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    صد در صد کمری بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. متین

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کسانی که این ماشین رو دارن بگن این ماشین دوربین دید عقب هم داره یا سفارشیه سقف پانومارا و سانروفر داره یا سفارشیه؟ ماشین نرم و راحتی هست؟ میگن ایمنیش خوبه ایا این طور هست یا الکی 5 ستاره داره؟؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      در مورد ایمنیش نمیدونم اما ماشین سنگین و پدر مادر داریه… یه بار پشتش بشینی متوجه تفاوتش با کل دفرانسیل جلو ها میشی..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. شاهین

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    یه چند تا نکته:
    مصرف کیزاشی رو من بیشتر جاها حدود 7.9 تو مصرف ترکیبی دیدم! اینجا نوشته 9.7 ! البته مصرف جاده هم بیشتر جاها حدود 6 – 7 ذکر شده که برا یه 2400 واقعا خوبه
    من یه بار تو جاده پشتش نشستم، شاید یکم اسپرتی تر و سفت تر باشه اما صدای کابین تو جاده کمه و تو 120 تا اینا بخاطر وزن ماشین، سرعت خودشو نشون نمیده نکته مهم تری که تو اینجا هیچ کس درموردش ننوشته اینه که این ماشین 4 چرخ متحرک هستش که واقعا تجربه رانندگی متفاوتی داره بخصوص اینکه تو این رنج قیمت هیچ ماشین سدانی مثل این نیست..
    بنظرم ماشین بهتر و خرید متفاوتیه نسبت به کمری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علی

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کمری سلطان ماشین های ایران حرف نداره آخم نمیگه باید دست ژاپنی ها رو بوسید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امیر

    ۲ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کیفیت و مشتری مداری تویوتا زبان زد پدر ها و پدربزرگهای خیلی از ماها است. تویوتا همیشه تویوتا بوده . و خواهد بود.یاد تویوتا همیشه در ذهن مردم ایران باقی خواهد بود .
    درود بر ژاپنی ها . واقعا باید دست ژاپنی ها رو بوسید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. اميرعلى

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    ما الان سانتافه داریم و بدونین که این ماشین همه ى اپشن هاى سانتافه رو داره غیر از دوسه تا (سقف کاملا شیشه اى -حالت فرمان-و گرمکن)که فکر کنم گرمکن رو داره ولى سانتافه سردکن هم داره که تو هواى گرم به ادم حال میده
    در کل باید بگم این ماشین با وجود این که ژاپنى هست اپشن هاى زیادى داره و از خریدش پشیمون نمیشید ، حتى با اون قیمت کم ش)))!!!!
    فقط این که تو بورس نیست فقط همین و بدونید که اپشن هاى این ماشین عالیه و همچنین شتابش،…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. منصف

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    د وست نویسنده………….واقعا…. انصافا….خداوکیلی توی هردو نشستی و با هردو رانندگی کردی؟ یا فقط بهت سفارش دادن این دو رو مقایسه کن جوری که کیزاشی بهتر بشه :)))))))))))))))…………….برای اونی که پشت هر دو نشسته باشه مقایسه ات خنده داره!!! اصلا نمیتونی راحتی کمری رو با کیزاشی ماقیسه کنی…..حتی سرنشینان عقب حس بهتری در کمری دارند! تو سرعت بالا …منظورم از بالا 160 تاهست که من با هر دو رفتم…..کمری بطور محسوسی متفاوت بود….مهمترین چیزی که شما در کمری دارید احساس امینت است!سوزوکی که هیچ حتی شورولت هم در برابر کیفیت بالا خدمات متناسب استهلاک پایین و امینت عالی تویوتا تسلیم شدن!! فکر میکنم وقتشه ماهم مثل ترکیه به تولید خانگی کمری ها روی بیاریم….البته سخته!! چون ما عادت داریم هر مونتاژی رو با دستکاری های !!! سلیقه ای انجام بدیم! مثل سراتو 1600 دنده ای!!!……………….من متخصص نیستم!! یک راننده ام و بواقع کمری رو به کیزااشی ترجیح میدم………..

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      شرط میبندم پشت کیزاشی ننشستی احتمالا از نزدیکم ندیدش

      موافقم 1
      مخالفم 0
  17. Hosein

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    صد در صد تویوتا کمری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امید

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مشخصا تویوتا با تجربه ای که داره ماشین بد نمیده دست مشتری
    برندهایی مثل تویوتا بنز بی ام دبلیو حس اعتماد به آدم میدن
    و از طرفی کیزاشی هم یه خودروی ساخت سوزوکی و ژاپنی هست که قابل اعتماد و با کیفیت هستش
    هر کسی یه سلیقه ای داره و هر دوی این دو ماشین ها قابل اطمینان هستند و نمیشه با تعصب یکی رو خییییلی بهتر از اون یکی دونست

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا