تویوتاهیوندای

مقایسه داغ! هیوندای سوناتا در برابر تویوتا کمری 2018

اگرچه هم‌اکنون بازار روی خوشی به کراس اوورها نشان داده اما مردم زیادی وجود دارند که هنوز هم سدان های میان‌سایزی همچون تویوتا کمری و هیوندای سوناتا را خریداری می‌کنند. با وجود برخی به‌روزرسانی‌های جذاب در این کلاس، انتخاب محصولی کاملاً برتر سخت بوده و ناچاریم که مقایسه‌ای مهم را انجام دهیم.


به منظور کسب بهترین تجربه درباره این دو خودروی به‌روز شده ما نسخه‌های کاملاً فول را به همراه پیشرانه‌های قدرتمند مقایسه کرده‌ایم. کمری دارای پیشرانه ۶ سیلندر بوده درحالی‌که سوناتا از پیشرانه ۴ سیلندر توربو سود می‌برد. این تضاد پررنگ‌تر هم می‌شود زیرا یکی از خودروها دارای چهره‌ای پر اغراق بوده درحالی‌که دیگری روش محافظه‌کارتری را در پیش گرفته است؛ و نهایتاً باید گفت یکی از مشت‌زن‌های این مقایسه دارای ویژگی‌های احساس‌برانگیز کمتری است درحالی‌که دیگری روی راحتی بیشتر تمرکز کرده است.


نسل جدید کمری بیشتر به خاطر طراحی متمایز خود شناخته می‌شود و احتمالاً همین امر اولین چیزی خواهد بود که در برخورد با کمری ۲۰۱۸ خود را نشان خواهد داد. به راحتی می‌توان گفت تویوتا در طراحی خود دگرگونی کاملی را ایجاد کرده اما خب قبلاً چندین محصول لکسس با این جلوپنجره بزرگ و خطوط بدنه گیرا را دیده‌ایم. شاید جلوپنجره این خودرو بیش از حد بزرگ باشد زیرا به نوعی ما را به یاد ژیلت‌های ۵ تیغه می‌اندازد.


با ورود به کابین شاهد طراحی جذابی خواهد بود. این عبارت را پیش از این درباره کابین کمری‌های قدیمی نمی‌توانستیم بکار ببریم. طراحی نامتقارن کنسول مرکزی کمری جدید متمایز بوده و جزئیات دیگر همانند پوشش صندلی‌ها و عناصر کرومی روی دستگیره درب‌ها نیز واقعاً خیال‌انگیز می‌باشند.


دیگر جنبه تحسین شده کابین کمری ۲۰۱۸ محفظه‌های زیاد برای قرار دادن اشیا می‌باشد. همچنین بخشی مخفی زیر شارژ بی سیم گوشی هوشمند تعبیه شده که می‌توانید در آن اشیای ارزشمندتان را قرار دهید.


البته کابین کمری از فوق‌العاده بودن فاصله زیادی دارد. ما متریال غیرلوکس بکار رفته در این بخش را دوست نداشته و البته خودرو فاقد ارتباطات اندروید اتو و اپل کارپلی می‌باشد. همچنین استراحت گاه دست عقبی کاملاً شل بوده و صندلی‌های جلو نیز طراحی نه چندان دل‌چسبی دارند.


شاید این‌ها مشکلاتی کوچک جلوه کنند اما زمانی که یک خانواده در سال‌های طولانی از خودرو استفاده می‌کند این موارد عصبی کننده می‌توانند کاملاً پررنگ نشان دهند.


نسخه کاملاً فول کمری V6 XLE دارای تجهیزات لذت‌بخش کمتری است اما از جمله تجهیزات برجسته این خودرو می‌توان به هد آپ دیسپلی ای اشاره کرد که سرعت خودرو و همچنین اطلاعات ناوبری را نشان می‌دهد. همچنین این خودرو دارای دوربین پارک ۳۶۰ درجه‌ای است که همیشه به کار می‌آید. طبیعتاً سیستم‌های ایمنی همچون پایش نقاط کور، هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیقی و هشدار خروج خودرو از خط نیز در کمری دیده می‌شوند.

سیستم ناوبری کمری جدید نیز به خوبی بهبود یافته و پاسخ‌های سریعی دارد و البته باید به سیستم صوتی JBL هم اشاره ‌کنیم که کیفیت صدای بسیار خوبی دارد. البته تجهیزات این خودرو چندان شما را راضی نخواهد کرد. این خودرو دارای صندلی‌های گرم شونده و سیستم تهویه اتوماتیک دو ناحیه‌ای می‌باشد.


بهای کمری حاضر در تست تقریباً ۳۸ هزار دلار بوده که برای یک محصول تقریباً لوکس مناسب می‌باشد.


پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری این خودرو نیز قدرت ۳۰۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۶۲ نیوتون متری داشته و البته قوی‌تر از پیشرانه ۴ سیلندر توربوی حریف یعنی سوناتا می‌باشد. پیشرانه کمری بسیار نرم بوده اگرچه که تمامی قدرت و گشتاور این خودرو در نیمه بالایی دور پیشرانه ارائه می‌شود بنابراین برای عملکرد مناسب باید دور پیشرانه را بالاتر ببرید که برخلاف آن چیزی است که در یک کمری می‌خواهید. همچنین گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز به بهبود این وضع خیلی کمک نمی کند. گیربکس این خودرو گاهی اوقات گیج بوده و تعویض‌های ناخواسته‌ای را انجام می‌دهد که آن‌هم برخلاف رفتارهای معمول کمری‌ها می‌باشد.


حالت‌های رانندگی متفاوتی برای تغییر عکس‌العمل خودرو تعبیه شده است اما صرف‌نظر از حالت انتخابی، کمری هنوز هم شخصیت یکسانی دارد. این سدان محبوب ژاپنی راحت بوده و هندلینگ و رفتار جاده‌ای قابل پیش‌بینی‌ای دارد. همچنین سکوت بسیار دلپذیری در کابین حکم فرماست.


عملکرد کمری جدید همانند یک خودروی بزرگ بوده اما با ناهنجاری همراه نیست. محصول محبوب تویوتا برای سفرهای طولانی کاملاً مناسب می‌باشد.


خب پس از بررسی مفصل کمری ۲۰۱۸ بهتر است رقیب معروف این خودرو یعنی هیوندای سوناتا را دریابیم. شما در سوناتا طراحی بسیار محافظه‌کارتری را شاهد خواهید بود. این طراحی باعث ایجاد نظرات متفاوت نمی‌شود اما خب چشمگیر هم نیست. جلوپنجره جدید سوناتا جذاب بوده اما فاصله بین قطعات را نمی‌توان نادیده گرفت.


کابین نیز مرسوم‌تر شده و طراحی افقی‌تری دارد. طراحی کابین نیز به اندازه کمری شیک و خوش‌تیپ از کار درنیامده اما طراحی سرزنده‌تری دارد. هر دو خودرو دارای صفحه لمسی ۸ اینچی بزرگی هستند که استفاده از آن‌ها آسان بوده اما وجود سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی در سوناتا یک مزیت بسیار بزرگ است.


تجهیزات متقاعد کننده بیشتری در سوناتا وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به صندلی‌های تهویه دار و غربیلک فرمان گرم شونده اشاره کرد. همچنین آفتاب‌گیری هم برای شیشه‌های عقب تعبیه شده که مفید فایده است. اگرچه فضاهای ذخیره‌ای کابین سوناتا کمتر بوده اما در داشبورد فضای هوشمندی وجود دارد که می‌توانید گوشی را در آن قرار دهید.


صندلی‌های عقب سوناتا از نظر فضای پا کمی تنگ‌تر از کمری هستند اما راحتی آن کلاً بیشتر است. صندوق این سدان کره‌ای نیز جادارتر از کمری می‌باشد. استراحتگاه دست عقب سوناتا بسیار بهتر از کمری بوده و دکمه مخفی روی نشان لوگوی پشتی هیوندای برای باز کردن صندوق وجود دارد.


با شروع راندن سوناتا می‌توانید تفاوت آن با کمری را احساس کنید. پیشرانه ۴ سیلندر توربوی این خودرو خروجی ۲۴۵ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۲ نیوتون متری دارد که هر دو کمتر از کمری می‌باشد اما به دلیل ارائه گشتاور در دورهای پایین این سوناتا است که در آغاز حرکت پاسخگوتر و قوی‌تر احساس می‌شود.


گیربکس این خودرو نیز احساس نرمال‌تری داشته و البته در سوناتا هم حالت‌های رانندگی متفاوتی وجود دارد که عکس‌العمل گیربکس را تغییر می‌دهد اما باعث احساس ناهنجاری موجود در کمری نمی‌شود. ما همچنین وجود پدال شیفترها در سوناتا ۲۰۱۸ را تحسین می‌کنیم.


پیشرانه سوناتا قوی‌تر حس می‌شود اما متأسفانه سر و صدای بیشتری نیز به گوش می‌رسد. صدای اگزوز سوناتا عمیق بوده و شاید برای این کلاس کمی غیرعادی به نظر برسد. علاوه بر این، صدای بیشتری در کابین سوناتا وجود دارد. این امر کمی عصبی کننده بوده اما فکر می‌کنم احساس رانندگی و عملکرد پیشرانه آن طبیعی‌تر بوده و برای استفاده روزمره مفیدتر است.

این خودرو همان سیستم‌های دستیار رانندگی کمری را داشته اما ما طرز کار سیستم کروز کنترل تطبیقی آن را دوست داریم زیرا واکنش‌های طبیعی‌تری دارد. سوناتا فاقد دوربین ۳۶۰ درجه یا هدآپ دیسپلی کمری بوده اما خب این موارد تعیین کننده نیستند.


تکه نهایی این پازل قیمت و ارزش سوناتا است که در آمریکا حدود ۳۲ هزار دلار قیمت داشته و کمتر از کمری می‌باشد.


هر دو خودرو مصرف سوخت ترکیبی ۹ لیتر در هر صد کیلومتر را داشته اما سوناتا حتی با وجود پیشرانه‌ای توربو نیازی به بنزین سوپر ندارد.

این دو خودرو به نوعی پرفروش‌ترین محصولات کمپانی خود می‌باشند. اگرچه کمری در نسل کاملاً جدید خود بوده اما در مقایسه با سوناتا پکیج کاملی را ارائه نمی‌کند. ما باور نمی‌کنیم که تویوتا دارای پیشرانه‌ای ناهنجار باشد اما اوضاع پیچیده‌تر از این‌هاست. برخی تجهیزات به‌دردبخور در کمری جدید وجود نداشته و البته گران‌تر نیز هست.

سوناتا ارزان‌تر بوده و در جاده احساس طبیعی‌تری داشته و تمامی تجهیزات موردنیاز و معقول را ارائه کرده و یک انتخاب ایده آل برای افرادی است که به دنبال سدانی جدید می‌باشند. سوناتا در برابر طوفانی که کمری جدید ایجاد کرده ما را سورپرایز کرد و شاید شما را نیز سورپرایز کند!

  • تویوتا کمری V6 XLE 2018

نقاط قوت: طراحی جذاب بدنه، کابین شیک، تکنولوژی‌های جذاب

نقاط ضعف: گیربکس عجیب‌وغریب، فضای بار کم، عدم وجود اندروید اتو

  • هیوندای سوناتا 0T اسپورت ۲۰۱۸

نقاط قوت: قیمت، قوای محرکه قوی، تجهیزات متقاعد کننده

نقاط ضعف: صدای زیاد کابین، استایل محافظه‌کارانه

هیوندای سوناتا ۲.0T لیمیتد ۲۰۱۸

برنده

تویوتا کمری V6 XLE 2018

۲۴۵ اسب بخار

کمری ۳۰۱
۳۵۲ نیوتون متر کمری

۳۶۲ نیوتون متر

۸ سرعته اتوماتیک

۸ سرعته اتوماتیک
۹ مصرف سوخت ترکیبی

۹

۳۲۴۵۰ دلار

سوناتا

۳۷۶۸۰ دلار

 

[دانلود ویدئو]

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. Kian70

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    دو تاشون واقعا متقاعده کننده ان
    اما خب کمری?

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. ارسلان

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      اگه این کامنت تکراری هست ،شرمنده فقط میخواستم نظراتتان رو جویا بشم
      سلام دوستان میخواستم یه مشاوره بم بدید ، عزیزئ که میخونئ اگه تجربه به درد بخورئ داری در اختیار بزار
      ‏‎پائ هر مطلبئ از هر برند میاید چیزائ عجیب غریب میگید
      ‏‎گیج میکنید آدم رو
      ‏‎به طور مثال نفهمیدیم خریداران دو مدل جدید رنو ، تالیسمان و کولیوس راضی بودن ?!
      ‏‎یه دوماهی هست به شدت درگیر اینم ببینم با دویست پنجاه شصت نهایتا چئ خوبه ، چئ میتونم بخرم، در حال حاضر یه مزدا سه دارم که با فروش اون ، حدودا صد و بیست به علاوه یه بودجه صدو چهل تومنئ قصد دارم عوض کنم ماشین رو
      ‏‎اونایی که تجربه ماشین بازی تو این رنج دارن لطفا نظراتتون رو بگین
      ‏‎برأی مصرف چندین و چند ساله نمیخوام ، نهایتا یکئ دوسال
      ‏‎بعضئ ها بم گفتن نیسان ایکس تریل کارکرده ، یه عده در جواب گفتن بی حاله موتورش ، یکئ گفت تالیسمان صفر، یکی گفت اپتیما
      ‏‎در جواب گفتن ، استهلاکش زیاده و البته یه سرئ گفتن بی ام و سیصد بیست آی ، دوهزار و سیزده یا چهارده با کارکرد مناسب گیر میارئ ، لذت سواری و … یا بی ام و ایکس وان با دویست بیست، سی هم گیر میاد دوهزار و چهارده ،ما گفتم تا حالا نداشتیم ، میگن خرج بی ام و زیاده و …
      ‏‎خلاصه دوستان این میگن میگن ها گیج کرده مارو
      ‏‎راهنمایی با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amin

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (91 ديدگاه)

        هزار تا معیار هست خب،مثلا شما اگه زن و بچه داشته باشی سی و سیصد و بیست خیلی به دردت نمیخورن
        اول مشخص کن بیین سدان میخوای یا کراس اوور،اگه کراس اوور میخوای من ایکس تریل رو به کولئوس ترجیح میدم،موتور و گیربکسشون که دقیقا یکیه منتها نیسان ماشین خشن تر و مردونه تریه و بیشتر احساس اس یو وی بودن رو القا میکنه(اما پیشنهاد میکنم سمت هیچ کدوم نری چون گیربکس مزخرف سی وی تی دارن)
        بین سدانا اگه خانواده داری تالیسمان خیلی سرتره از اپتیما،هم راه رفتنش خیلی بهتره هم اپشناش،هندلینگ بهتری هم داره،فرمون اپتیما خیلی بی حسه
        اما در مورد سی بگم که به اون صورت خرجی نداره اگه ماشین تمیزی بخری و به موقع هم سرویساشو انجام بدی،کلا سی کلاس کم خرجه بنزه،ممکنه این سیای ٢٠٠٨،٩ ببینی که ترکیدن و کلی خرج دارن اما ٢٠١٣،١۴ میشه ماشین تمیز و بی دردسر پیدا کرد
        ٣٢٠ به نسبت استهلاک و خرج بالاتری داره نسبت به سی،اما پیشنهاد خود من قطعا لکسوس ای اس ٢۵٠ هستش،از لحاظ شتاب جلو اون ٢ تا کم میاره اما کلی مزیت داره اول این که موتور ۶ سیلندره و توربو نداره پس لازم نیست خیلی نگران رسیدگی به ماشین و کیفیت بنزین باشی،کیفیت مواد استفاده شده تو کابین خیلی بالاتره نسبت به اون ٢ ماشین دیگه و طراحی خاص و گیراتری دره،چند سالم بدون هیچ مشکلی کار میکنه
        در کل اگرم میخوای ماشین بگیری بهترین زمانش اردیبهشت و خرداده،اگه میتونی تا اون موقع وایسا

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ali

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (262 ديدگاه)

        چون لذت رانندگی برات مهمه و برای استفاده دو نفره میخوای، به نظرم سمت شاسی بلند نرو. تو بین سدان ها هم اگه من باشم یه مقدار دیگه رو پولم میذارم یه لکسس IS250 مدل 2014 تمیز میخرم. هم بالاترین کیفیت و قابلیت اطمینان رو داره، هم به نظرم زیباتر و جذاب تر و خاص تر از بنز سی کلاس و بی ام و سری سه هستش، از بابت خرج و این چیزا هم دیگه نگرانی نخواهی داشت. زیباییش حرف نداره. با اینکه چندین سال میگذره اما به مراتب زیباتر و جذاب تر از همه ماشینای هم قیمت صفر و غیر صفرشه تو ایران. هندلینگشم در حد سری سه نیست ولی خیلی خوبه طبق بررسی هایی که ازش دیدم. خوب به هرحال بی ام و یکی از بهترین هاست تو هندلینگ و حتی بنز هم بهش نمیرسه. ولی خوب همونطور که گفتید دست دوم بی ام و ریسکه تو ایران خریدن. احتمال اینکه به خرج نیفتاده باشه خیلی پایینه. ولی خیالت از بابت لذت و کیفیت رانندگی IS راحت باشه. واقعا ماشین خوبیه. البته یه ایرادی که ممکنه داشته باشه ارتفاع کم و گیر کردن به دست اندازها و جاده های مزخرف ما هستش که اگه برات خیلی مهمه این موضوع از بابتش مطمئن شو. هرکی یه چیزی میگه. یکی میگه گیر نمیکنه و مشکلی نداره، یکی میگه گیر میکنه. ضمن اینکه به قول امین شش سیلندر هستش و دیفرانسیل عقب که خوب تو لذت رانندگی خیلی تاثیر گذاره و از همه مهمتر تنفس طبیعی بودنشه که واقعا مزیت بزگی تو ایران حساب میشه و خیال آدم از خیلی چیزا راحته و هی وسواس بنزین و نگهداری و رسیدگی و … نخواهی داشت. کیفیت متریال داخلش هم که خوب لکسس هستش و بهترینه تو کلاس خودش و از بی ام و و بنز بالاتره. خلاصه ماشین توپیه. البته اگه برای استفاده خانوادگی میخواستی ES بهتر و نرم تره که البته گفتی برای استفاده خانوادگی نمیخوای و گرچه اصن تو این چند وقت اخیر خیلی گرون شده و نمیتونی با 260 تومن بخری. همی IS هم فکر کنم باید حدود 300 تومن تمیز و کم کارکردش باشه الان. کلا اگه یه سه چهار ماه پیش میخریدی خیلی به نفعت بود. به مراتب قیمت ها کمتر بود. الان همون ES دست دوم تا 100 تومن هم گرون شده. اوضاع داغونه.کمری هیبریدی هم گزینه خوبیه. بیشتر برای خانواده ها میخوره چون خیلی نرم و راحته. از لحاظ کیفیت و لذت رانندگی هم از کره ای ها به مراتب بهتره. البته صفرش دیگه نیست و دست دوم کم کارکردش هم همین حدود قیمته. چون لذت رانندگی برات مهمه سمت کره ای ها نرو ترجیحا. باز تلیسمان خیلی بهتر از کره ای هاست تو این زمینه و چون برای یکی دو سال میخوای و صفر هم هستش، با اینکه توربو هست ولی دیگه تو یکی دو سال مشکلی براش پیش نمیاد. اگه چندین سال میخواستی نگهش داری خریدش اشتباه بود تو ایران ولی برای شرایط شما نه. به مراتب کیفیت سواری بهتری از کره ای ها داره. ولی مصرف سوخت واقعیش و تو عمل خیلی بالاست طبق نظرات مردم دارنده. خیلیا از مصرف سوخت بالاش ناراضی بودن و با اینکه 1.6 لیتره و کارخونه کمتر از 6 لیتر اعلام کرده اما بالای 10 لیتر گزارش کردن خیلی از مردم که واقعا بالاست با این حجم موتور. اگه هم مصرف سوخت برات مهم نیس که هیچی. متریال داخلش هم توش نشستم و تو کمری هیبریدی 2016 هم نشسته بودم، بدون تعصب کمری واقعا با کیفیت تر بود. راستی آکورد هم حرف نداره. واقعا عالیه اگه با فروش سختش تو ایران مشکلی نداری. هم لذت رانندگی خوبی داره، هم خاصه، هم با کیفیت و قابل اطمینان و … . بی نظیره اگه بتونی یه دست دوم تمیزش رو گیر بیاری. فقط تنها مشکلش همون فروش سختش تو این خراب شدست که اونم بالاخره فروش میره. اگه بقیه تو دو سه روز فروش میرن این نهایت دیگه تو یه ماه فروش میره دیگه :) . ولی بالاخره فروش میره. شما هروقت خواستی بفروشیش 1 ماه قبلش بذار برای فروش :) .
        در نهایت خلاصه کنم. اگه میتونی یه مقدار بذاری رو پولت یا با همون پولت تونستی کم کارکرد 2014 گیر بیاری که بعید میدونم، قطعا لکسس IS، اگه نه که آکورد و سپس کمری هیبریدی (کمری رو دوم میگم چون لذت و هندلینگ رانندگی برات مهم تره، اگه خانواده بودین کمری رو اول میگفتم). اگه هم صفر میخوای که چون تو این بازه ژاپنی صفر سدان تو کشور وجود نداره، هرکدومو دوست داشتی ولی تالیسمان از لحاظ کیفیت رانندگی قطعا بهتر از کره ای هاست. ضمن اینکه زیبا هم هست. این نظر من بود. دوستان دیگه هم خواهش میکنم ایشون رو راهنمایی کنید دیگه. به چه درد میخورید پس؟ اسم خودتونو گذاشتید ماشین باز مثلا؟ بالاخره اطلاعات بیشتری نسبت به بقیه دارید دیگه. دیگران رو راهنمایی کنید دیگه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ارسلان

          ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (17 ديدگاه)

          علی جان مرسی از توضیحات کامل و وقتی که گذاشتی ،
          آره از ظواهر امر مشخصه که باید تا سیصد تومن بودجه رو بالا ببرم که کار مشکلیه
          البته دوستان هم گفتن زمان خوبی برای خرید نیست و باید منتظر موند که نتیجه این داستان تعرفه واردات و غیره مشخص بشه
          هرچند چشم آب نمیخوره اتفاق خاصی بیفته
          به هر حال باشه دمت گرم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. سورنا

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        به نظر من اپتیما بگیری صفر خیلی بهتره ( من با ۴٠ تا کارکرد گرفتم و راضی هستم )
        بی ام و نسبت به خودروهای کره ای بله درسته خرج و نگهداریش بیشتره مخصصوا کارکردش
        اپتیما از هرکی داره اگر بپرسی راضی بوده ( من قبلش النترا داشتم )

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. امیرحسین

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (70 ديدگاه)

        رو دی اس ۵ هم فک کن رفیق…خیلی عالیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. محمدامین

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (48 ديدگاه)

        سلام ارسلان جان اولا تبریک بابت خریدی که در آینده خواهید داشت و قطعا همون چیزی که اول چشمتون رو گرفت بگیرید حتی اگر منطقی نباشه،تا بعدش حسرت نخریدنش رو نخورید و بدونید که اگر از خریدتون راضی باشین حتی اگر بدترین انتخاب مقعول باشه باز هم شما برنده خواهید بود چون از نظر خودتون رضایت کامل دارید.
        فقط چند تا مورد هست که لازمه ذکر بشه:
        اولا اگر بودجه تون رو به سختی جمع کردید بهتره به خودرو های قیمت پایین تر نگاهی بندازید.
        ولی اگر ۲۵۰ میلیون موجودی دارین،دایره انتخاب های بسیار زیادی رو پیش رو دارید.باید به نیاز ها و توانایی های خودتون توجه کنین.مثلا کاربرد مسافرتی داره؟سن شما چقدره؟ایا میخاید توی خیابون ویراژ بدین؟کدوم شهر زندگی میکنین و چقدر خدمات پس از فروش و رسیدگی نمایندگی و قطعات برای شما مهمه؟
        لازم به ذکره توی این رده قیمتی،اگر قصدتون خرید شاسی بلند هست،بین سانتافه و رنو کولئوس یکی رو به میل خودتون انتخاب کنید.من اگر خودم باشم کولئوس رو انتخاب میکنم.در کل خودروی خوبیه از هر لحاظ،چون همه توانایی هارو در حد ۷۰ درصد داره! برای مثال زیباییش به اندازه اسپورتیج و سانتافه نیست ولی رانندگی باهاش لذت بخش تره ولی اینجوری نیست که از لحاظ زیبایی شما رو راضی نکنه.صندوقش خیلی بزرگه و سیستم های کمک راننده بسیار عالی رو داره و درمجموع انتخاب خیلی خوب و هوشمندانه ای به شمار میاد
        تالیسمان و سوناتا و آکورد هم ماشین های خوبی هستن ولی بنظرم شما که مزدا۳ داشتین بهتره واسه چندسال هم طعم شاسی بلند سواری رو بچشین!البته نظر منه و هرچی خودتون صلاح میدونین بهترینه
        انشالله که همیشه چرخش براتون بچرخه و بتونه تمامی نیاز های خانوادگی و شخصی تون رو به نحو احسن تامین کنه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمدامین

          ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (48 ديدگاه)

          ولی ارسلان جان،اگر من بودم از بین اینا برحسب سلیقه انتخاب میکردم:
          5.لکسوس es250 دست دوم
          1.رنو کولئوس دست دوم
          6.سانتافه DM دست دوم
          3.اپتیما jf دست دوم
          4.تالیسمان دست دوم
          (سوناتا با اومدن نسل جدید افت قیمت رو تجربه میکنه وگرنه خیلی عالیه واسه کارهای روزمره)
          2.لکسوس rx350 از سال ۲۰۰۹ به بعد
          فکر بنز و بی ام دبلیو رو هم نکن لدفن:))
          اولویت هارم شماره گذاری کردم ولی هرکدوم از اینا رو بخری عالیه !و قطعا از خریدت پشیمون نخواهی شد.
          قبل از خرید هم حتما یه سر پیش نمایندگی برو

          موافقم 0
          مخالفم 0
      6. هاکان

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        به نظرم هیوندایی توسان بخر
        راو4 داشتم و اون موقع فقط به خاطر پدرم تویوتا رو انتخاب کردم ولی توسان اینقدر از نظر کیفیت نزدیک شده که این حرفا که هیوندایی هست و اون تویوتا هست قدیمی شده
        شاسی بلند به هر حال حتی یه نفرم باشی باز بهتره
        مگه اینکه اسپرت باز باشی که من شخصا سی تی دویست لکسوسو پیشنهاد میکنم سال 2015 فکر کنم دست دو کم کارکرد و سالم گیر میاد
        تو بازار کشورمون دنبال ماشینای اروپایی به نظرم نباید باشیم چون اگه قعطاتش عوض نشه یه ضرر هنگفت میکنی و قطعاتو به قیمیت خونشون میفروشن. چون انحصار دستشونه. بعدم کره ایی و ژاپنی رو بعدا راحت تر و با افت قیمت کمتری میتونی بفروشی بهتره. به نمایندگی ها که مثل همیشه نباید اعتماد کرد چون هیچکدومش رسمی نیستن حتی همون ایرتویا هم رسمی نیستن و فقط یه نقش واسطه رو بای میکنن. تو سایت جهانی تویوتا تو ایران هیچ نماینده ایی رو نزده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    واسه سوناتا نوشته قوای محرکه قوی؟?
    فک کنم هنوز با کمری تست شتاب نگرفتن،توی تست های شتاب کمری تونسته ۵.٨!بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohamad

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    یاد بگیرید اینجوری باید خرج سایتو درآورد
    قبلا با بررسی های اتوگاید آشنا بودیم کلا رپرتاژ آگهی رو میکنه تو پوست مقایسه و بررسی:))
    یعنی کمری رو کوبوند که بگه برید سوناتا بخرید
    فقط اون قسمت اخرش :))
    “سوناتا ارزان‌تر بوده و در جاده احساس طبیعی‌تری داشته و تمامی تجهیزات موردنیاز و معقول را ارائه کرده و یک انتخاب ایده آل برای افرادی است که به دنبال سدانی جدید می‌باشند. سوناتا در برابر طوفانی که کمری جدید ایجاد کرده ما را سورپرایز کرد و شاید شما را نیز سورپرایز کند!”

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      به ریز ترین چیزها توجه کردند بجز شتاب و هندلینگ ??
      راستی میتونستند نسخه چهار سیلندر تنفس طبیعی رو هم مقایسه کنند جایی که کمری نزدیک 205 اسب بخار و سوناتا 185 اسب بخار قدرت داره ??
      به نظر من رقیب کمری اکورد و مزدا 6 هست نه سوناتا

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Mohamad

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (812 ديدگاه)

        سامان جان خوبه که سوتی هاشو میبینید :))

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. شاهين

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (856 ديدگاه)

        سوناتا تنها نقطه برتریش چراغهای عقبشه و در تمامی موارد دیگه با هم قابل مقایسه نیستن و کمری به شدت بهتره. به خصوص طراحی جلو داشبورد، شکل و ظاهر تودوزی و … البته به نظر منم سوناتا هنوز در حد و اندازه ای نیست بشه با کمری و مزدا۶ و آکورد مقایسش کرد ولی میشه گفت پیشرفت چشمگیری داشته

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. Amir

          ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (237 ديدگاه)

          همون چراغ عقبم از کمری بدتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. R

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (225 ديدگاه)

        لایک سامان جان

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Ali

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      کلا اتوگاید جز بررسی های مزخرف و مطالب مضحک چیزی نداره بذاره. خیلی از بررسی های قبلیش هم همینجوری بوده. جالبه نسخه ی لیمیتد هیوندای که جلوپنجره اسپرت تر داره رو اومده با تریم XLE مقایسه کرده در حالیکه باس با XSE مقایسه میکرد که اونم اسپورت تر و قشنگ تره. گرچه همین XLE هم به مراتب قشنگ تر از سوناتا جدیده.
      جالبه واقعا! یعنی این همه سایت معتبرتره دیگه و به خصوص شرکت بزرگی مثل مزدا، که از کیفیت رانندگی و پلتفرم و موتور و گیربکس این ماشین تعریف میکنن (نمونش بررسی اخیر که چند روز پیش یه مجله دیگه کرده بود و پدال گذاشت مطلبشو) اینا هیچی نمیفهمن، بعد یه مجله ی فلان مثل این اتوگاید میاد ایراد میگیره از گیربکس و … .جالبه میگه عجیب غریب!!! مزدا که تو این زمینه ها بهترینه تو غیر لوکس ها، کمری رو تحسین کرده و الگوی خودش قرار داده و خیلی از سایت ها و مجلات معتبر دیگه این همه تعریف میکنن ازش بعد اینا اینجوری میان تخریب میکنن. به قول شما واضحه که هدفی جز تخریب و بالا بردن رقیب و تبلیغات ندارن. ولی خوب به هرحال ماشین بازا و حتی آدمای معمولی هم واقعیت رو میدونن و بارها ثابت شده که پشزی ارزش واسه این بررسی ها قائل نیستن. میاد میگه سوناتا پدال شیفتر داره و تحسینش میکنیم. خوب آخه مردک برو تریم اسپورت مثل SE و XSE رو برای مقایسه عادلانه بیار که اونم شیفتر داره اگه خیلی لنگ پدال شیفتری. جالبه به امکانات اشاره میکنه. تجهیزات به درد بخور از نظر اینا گرم کننده فرمان هست ولی هدآپ دیسپلی و دوربین 360 درجه نیست. گرم کن رو تعیین کننده میدونه که به هیچ دردی نمیخوره و سالی یه بار هم به زور استفاده میشه بعد اینا رو میگه تعیین کننده نیست!!! جوک بدترش اینه که میگه برای استفاده روزمره سوناتا بهتره!!!!!!!!!!!!!! باشه تو راست میگی. ما هم احمق. مجلات و سایت های دیگه هم احمق. کسایی هم که سوناتا و کمری داشتن هم احمق!!! مزدا هم احمق. شما راست میگی. همه دارن میگن عملکرد و رانندگیش به مراتب بهتر از قبل شده، بعد این پول بگیرای نادان میگن ناهنجار و برخلاف رفتار معمول کمری ها !!!!!!!!!!!!! به چیزای واضح مثل مصرف سوخت که سوناتا با اینکه حجمش به مراتب کمتره و توربو توش گذاشتن که مثلا مصرف سوخت رو کم کنه اما باز هیچ تاثیری نداشته، هیچ اشاره ای نمیکنن بعد این مزخرفات رو میگن. من نمیدونم پس توربو به چه درد میخوره. این همه میگن سمت توربو رفتن خودروسازا که مصرف سوخت کم شه، بدتر بیشتر هم شده. همشون همینن. هر ماشین توربویی مشخصاتشو میخونی همینه. جالبه تو عمل به مراتب بدتر هم میشن. سوناتایی که تو ایرانه میگن تا 14 لیتر هم مصرفش میرسه، بعید نیس این به بیشتر از اینا هم برسه. توربو یه کم تحت فشار باشه مصرفش سرسام آور میشه. از اونور کمری با موتور 3.5 لیتری مصرفش یکسانه رو کاغذ و مطئن باشید تو عمل خیلی بهتره. با موتور 3.5 لیتری مصرف 9 داره. در حالیکه همین الان خیلی از برندای دیگه با موتور 2.5 لیتری حدود این مصرف رو دارن. با این حال قدرت بیشتری هم داره. موتور فقط تنفس طبیعی. خیلی چیزای دیگه هم هست که خنده داره تو متن ولی خیلی دیگه طولانی شد کامنتم. خلاصه بررسی مضحک و البته خجالت آوری بود که برای دوزار پول و تبلیغات این همه مزخرف و دروغ میگن. خاک بر سرتون. ولی همونطور که گفتم هیچ مشکلی نیس. مردم … هم حساب نمیکنن اینارو. دلیلش هم آمار فروشه. کمری جدید تو دو ماه اول 2018 تنها خودوری میدسایزی در آمریکا بوده که افزایش فروش داشته. اونم 16 درصد. درحالیکه سوناتا 43 درصد کاهش داشته!!! دم هر جفتشون گرم :))) . یکی از دلایل تخریب کمری هم همینه که میخوان با دروغ و تبلیغات و این کارا جلوی افتضاح خودشون و موفقیت شرکتای دیگه رو بگیرن. آخ که پول چه میکنه با ذات آدمی زاد! ضمنا از دوستان خواهش میکنم بررسی های دیگر سایت ها و مجلات و به خصوص نظر خود مردم دنیا که مهمتر و راست تره و به واقعیت نزدیک تره رو حتما بخونن تا بفهمن شر و وری بیش نیس این بررسی. ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohamad

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (812 ديدگاه)

        علی جان اینا کارشون رو به خوبی بلدن. تو بدنه مقاله تاخت و تازش به کمری مشهوده و سپس تعریف و تمجید ریز و نامحسوس و در ادامه پر رنگ تر از سوناتا، تا اینکه اون پاراگراف آخر قشنگ تیر خلاص جذب مشتری رو زد.
        بنظرم این مدل بازاریابی که بخوای رقبا رو به این شکل تخریب کنی کار کثیفیه و در دراز مدت به وجهه ی چنین برندهایی (هیوندای)صدمه میزنه.
        کمری یه شبه کمری نشده که یه سایت زردی مثل اتوگاید بخواد نقدش کنه و مشتریهاشو بُر بزنه یا نظر مردم رو سوق بده به سمت سوناتا. کمری خودش یه برند مستقله و فارغ از تویوتا بودنش اسمشم فلسفه ای جدا از کیفیت و خدمت رو تعریف میکنه.
        حالا بعضیا ساده اند ممکنه با قضاوت چنین سایتی دست به خرید بزنن. ولی خوشبختانه این عده بسیار کمن و به چشم نمیان. در مجموع کل بررسی اتوگاید یه جوک بی مزه بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (Ali (Chevy nova

          ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          مجله اتو گاىد قبلا هم الکى به مدل ct5 تاخته بود و اىرادهاى مسخ ه گرفته بود که حد نداشت
          کلا زىاد نباىد به اىن مجلات محل گذاشت

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. ASTON

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (213 ديدگاه)

      محمد جان شرمنده از شما و دوستان دیگر که در پاسخ آوردم
      پیرو حرفای شما

      خورشید را گذاشته،
      میخواهد
      با اتکا به ساعت شماطه دار خویش
      بیچاره خلق را متقاعد کند

      که شب
      از نیمه نیز بر نگذشته است

      توفانِ خنده‌ها…

      من
      درد در رگانم
      حسرت در استخوانم
      چیزی نظیر آتش در جانم پیچید.

      واقعا نمیدونم چی بگم واگذارش کردم به شاملو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohamad

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (812 ديدگاه)

        اختیار داری
        فوق العادست شاملو…

        ای کاش می‌توانستم
        خونِ رگانِ خود را
        من
        قطره
        قطره
        قطره
        بگریم
        تا باورم کنند.
        ای کاش..
        میتوانستم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. ایمان

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    قطعاً تویوتا کمری ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. کوروش

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    بین این دو قطعا کمری حتی با قیمت بیشتر بنظرم ارزش داره بخصوص فنی که برای خودم بسیار ملاکه سوناتا سواری بسیار خوب و بی صدا (در نسخه ۲.۴ و هیبرید در ایران) و تعلیق واقعا نرمی داره ولی طراحی جدید کمری و بخصوص موتورش واقعا بهتره حتی اگر به فرض محال سواری اش کمی خشک تر باشه (که بخاطر عدم تغییر تعلیق با نسل قبل بعیده) ولی طراحی جلو کمری واقعا افتضاح شده انگار زوری داره می خنده ولی در کل مدل اسپرتش از نظر طراحی خیلی بهتره بنظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. پدرام

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (36 ديدگاه)

    والا خیلی جالبه اینجا گفته نمونه فول کمری ولی نمونه Xle هست در صورتی که نمونه فول xse هست عجب مقاله ای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Archi KHAN

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    یعنی کسی هست ، انتخابش کمری نباشه ؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (20 ديدگاه)

      بله من چون طبق این بررسی سوناتا بهتر بود بخوای یا نخواید کره خیلی پیشرفت کرده ودیگه تفاوتی بین هیونداو تویوتا نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ولیپور

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        کسی منکر پیشرفت کره ای ها نیست اما راستش مبادلات تجاری بسیار گستره ژاپنی ها با آمریکا و اینکه در جریان تحریم خیلی زود ایران رو ترک کردن و الان هم خیلی با دودلی می خوان وارد کشور بشن و قیمت بالاترشون نسبت به کره ای ها سبب شده فروش کمتری نسبت به کره ای ها داشته باشند. من پول خرید این خودروها رو ندارم اما شخصا در هر کالایی دم دستی و ارزانی (شما از جارو برقی و تلوذیون بگیر تا مداد پاک تراش و ..) محال ممکنه در صورتی پول خرید ژاپنیش داشته باشم کره ای اون رو بخرم. فقط کالای المانی رو بر ژاپنی ترجیح می دم که اون هم معمولا به خاطر قیمت بالا از انتخاب های موقع خرید حذف میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. امیر

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (730 ديدگاه)

    انتخاب من سوناتا هست به خاطر ظاهر بسیار جذاب تر و راحتی بیشتر.اخیرا هم گزارش هایی از jd power منتشر شده که نشون میده در کلاس خودش یکی از کم خرج ترین ها و کم دردسر ترین هاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رضا

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (97 ديدگاه)

    کمری موتور الکتریکی هم داره که سوناتا تنفس طبیعی نداره به عبارت بهتر ۲۰۵ اسب بخار کمری با دو موتور بنزینی و الکتریکی بدست میاد، اگر سوناتا هم موتور الکتریکی داشت قدرتش همین قدر میشد،،

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      نه برادر. موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی کمری غیر هیبریدی، موتور الکتریکی نداره و در تریم XLE حدود 203 اسب بخار و در تریم XSE حدود 206 اسب بخار قدرت داره. بیخود که نمیگیم قویترین موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعیه بین رقباش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (10183 ديدگاه)

    ببخشید دوستان کمی مطلب طولانیه ولی فکر کنم برای افرادی که دنبال خرید خودرو هستند و قبلا تجربه سواری کره ای و ژاپنی نداشتند مطلبه قابلی باشد.
    میگن همیشه حقیقت اون چیزیه که خودتون با چشم خودتون میبینید.
    یه نگاه بندازید به آمار فروش همه چی دستتون میاد که چرا فروش ژاپنیها (( تویوتا)) از همه شرکتها بیشتره حتی از کره ایهای پرآپشن که ارزونتر از ژاپنی ها هستند.
    البته در ایران با اختلاف قیمت کره ای ژاپنی میتونی یه خودروی دیگر هم خریداری کنید که باعث میشه بیشتر مردم سمت کره ای سوق پیدا کنند در صورتی که در بازارهای جهانی چنین نیست و نهایت اختلاف به ۵ تا ۱۰ هزار دلار در کلاسهای رقابتی مثل سدان میرسه.

    اصلا و اَبَداً هدف من تخریب شرکتهای موفق کره ای نیست و خیلی هم به پشتکارشون قِبتِه میخورم که با شرکت های داخلی شروع کردن ولی اینها کجا ، اونها کجا.
    یه روزی من خودرویی کره ای مدل ۲۰۱۵ (( کیا اُپتیما )) خریداری کردم و به شخصی متخصص درباره خودرو مورد نظر سئوالاتی پرسیدم که در جواب بسیار من را قانع کردن و ایشون گفتن که:(( قبل از اون چه خودرویی سوار بودی و در کل چه خودرهایی را تست و سوار شدی )).
    خب من قبل از اون پژو ۴۰۵ سوار میشدم (( البته سوار بسیاری از خودروهای وارداتی میشدم اما پشت فرمونشون ننشسته بودم و حکم سرنشین را داشتم)) که به اِسرار خانواده اقدام به خرید این خودروی کره ای کردم ولی به دلیل مشکلات مالی اون رو بعد از یکسال فروخته و به مدت چندین ماه بدون خودرو سِیر کردیم ولی اینبار اقدام به خرید خودرویی ژاپنی (( تویوتا راو۴)) کردم اما اون رو هم پس از چند ماه استفاده فروخته و دوباره خودرویی وطنی خریداری کردم .
    فقط این رو میخوام صادقانه بگم که فرق خودرویی ژاپنی و کره ای خیلی خیلی زیاده بدون اغراق.
    اما متاسفانه در کشور ما اکثر جمعیت مردم شدن ظاهر بین در خرید همه اجناس که این باعث میشه وقتی به هدف ظاهریتون رسیدین و مدت کوتاهی گذشت ، تازه متوجه میشین چه اشتباهی کردین و این اشتباه شما با ضرر میلیونی غیر قابل جبران که ارزش پس دادن جنس مورده نظر را نداره و باید تا مدتها با اون جنس ظاهر زیبا اما باطن بی هویت سِیر روزگار کنید خیلی بَدِ.
    خودروهای کره ای نقاط قوتشون ظاهر(( اما نه در رونمایی نسلهای جدیدشون)) ،/ آپشن و قیمت قطعات و خدمات پس از فروشه و از همه مهمتر در کشور ما راحتی در فروش نمونه دست دوم است.
    اما:
    نقاط ضعفشون شامل : مصرف سوخت بسیار بیشتر از اعلامی شرکت مادر ،/ سواری بی حال و بدون هویت ،/ تَلَق تلوغِ سیستم تعلیغ و سواری خشک نسبت به رقیبان ،/ به صدا افتادن اتاق خودرو پس از استفاده ای کوتاه ،/ تغییر رنگ مواد و پوشش استفاده شده در داخل خودرو (( به جنسیسهای بالای ۱۰۰ هزار کیلومترکه خودرو لاکچری هیوندای هست را در نمایشگاهها یا مالکان آشنا توجه فرمایید که رنگ دکمه ها ، فرمان ، سردنده و پوسته شدن پوشش استفاده شده دَرِ خودرو و صندلیها)) ./ موتورهای حساس به زمان تعویض روغن ترمز و فیلترها که رسیدگی بسیار بیشتری نسبت به ژاپنیها داره ،/ کیفیت رنگ بدنه پائینتر خودرو (( حالت کِدِری میگیره)) نسبت به ژاپنیها بعد از ۳ تا ۴ سال که میتوانیید در خیابان پی به آن ببرید ،/ ارائه زود به زود فیس لیفت و اتاق جدید و حِسه سریع دِمُده شدن کره ایها.
    اما :
    خودروهای ژاپنی (( – نه – لاکچریهایی مثل لکسوس . اینفینیتی . آکورا )) یک نکته منفی داره و اون هم ((آپشن کمتر نسبت به رقیباست)) که من فکر میکنم دلیلش توجه زیاد به کیفیت بالاتر فنی و اَدَوات به کار رفتست که باعث میشه اگه آپشن به کار ببره قیمت را از رقابتی در بیاره ./ نکته ای هم که هست اینه که من بشخصه نه از سرد کن و گرم کن خودروی کره ای استفاده کردم نه از آپشنهای دیگر بِجُز سقف پاناروما که واقعا چیزه توپیه اما چه فایده که سریع به جیر جیر کردن میوفته.
    (((به جُز آپشن کم در کلاس رقابتی ))) نکته های مثبت ژاپنیها هَمِیِه آن چیزیه که تصوراتتون از یک خودرو خوب میتونه باشه که باعث میشه پرفروشترینها در دنیای خودرو محصولات تویوتا باشه.از مهمترین نقاط قوت تویوتاها کیفیت عالیه سواری ،/ هندلینگ ،/ مصرف سوخت کم ،/ اصطحلاک کم ،/ اُفت قیمت کم (( در کشورما تویوتا قالی کرمانه که هرچی از سال ساختش میگذره جا افتاده تر و دوست داشتنی تر و گرونتر از رقبای هم تراز و علاقه شدید مشتری برای به دست آوردن نمونه های کارکرد کمتر میشه)) ،/ انتخاب خودروی بعدی باز هم تویوتا و یا رقیبان ژاپنی ،/ و از همه مهتر سواری راحت و قابل اعتماد که فقط آب.روغن.بنزین میخوادو یه راننده و جاده
    ولی خب هر چی دوست دارید بخرید اما آگاهانه خرید کنید که پشیمون نشید از خریدتون.
    اگر نکته ای هم جا گذاشته ام شما به بزرگواریه خودتان ببخشید.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  11. نیما

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا تویوتا شیفتر نذاشتن براش :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      مدلای SE و XSE کمری که اسپورت هستن، پدال شیفتر دارن. اما این بررسی کنندگان احمق برای کوبوندن کمری، مدل XLE رو برای مقایسه آوردن بعد زر میزنن این سوناتا که لیمیتد هستش رو بابت داشتن شیفتر تحسین می کنیم. کثیف تر از اینا وجود نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. ali a

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    من طراحی جلوی کمری .طراحی عقب سوناتا . طراحی داخلی کمری رو دوس دارم. اینجا بوضوح میبینید پیشرفت کره ای هارو حالا هی کره ای ژاپنی کنید…من سوناتا برمیدارم چون قیمت خوبی داره و هیچ چیزی از کمری کمتر نداره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. fara2001

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (201 ديدگاه)

    بنده به شخصه در طول 10 سال گذشته هرگز احساس نیازبه گرمکن فرمان رو نداشتم دوستان پدالی رو نمیدونم دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حمیدرضا

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    اعتبار و نام تویوتا چیزی هست که ده میلیون مصرف کننده در سرتاسر جهان به سمتش حرکت می کنن ولی هیوندا سه میلیون خودرو فروخته که کاملا قابل تحسین هست البته تجربه ساخت خودروهای آلمانی لوکس که درکمپانی هیوندای هست سبب میشه که این خودروساز یکم ساخت خودروهاش رو بهتر بکنه ولی بازم نمیشه از کنار نام تویوتا به راحتی گذشت خودرویی که خیلی خودشو با تکنولوژی پر نکرده و هنوز کیفیت متریال معمولیش از متریال لوکس برخی خودروسازها بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (20 ديدگاه)

      قدیم هرچی بود دیگه تموم شده مثل سونی که الان دیگه تو همه چی از سامسونگ عقب تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. kiarash

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    یه مقایسه ی مسخره و ابلهانه
    کمری اگه بد بود امریکایی ها براش سر و دست نمیشکوندند
    به نظرم از نظر فنی فقط باید با المانی ها مقایسه بشه
    کمری در نسل های قبل فقط طراحی خارجی اش بد بود که تو این نسل عالی شده
    و از نظر فنی از سوناتا دست کم یه نسل جلوتره
    نه این که بگم سوناتا بده ولی انصافا حریف حریف قدریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. kiarash

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    به نظرم کمری از نظر طراحی خارجی سر تر و پخته تر از سوناتا عمل کرده اونهایی که موافق هستن like و اون هایی که میگن سوناتا زیبا تره dislike

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. شهروز

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام خدمت ارسلان عزیز”اگه از من میشنوی الان دست نگهدار برا یکی دو ماه”دوستان راهنمایی خوبی کردن”ولی بین گزینه هات کیا سورنتو وکمری هیبریدی xleرو هم از یاد نبر که از سانتافه وخیلی ماشینای دیگه سرترن”انشااله که خرید خوبی داشته باشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. میلاد

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    خب طبق این بررسی سوناتا کاملا سرتره زنده باد کره جنوبی که روز به روز داره پیشرفت میکنه برعکس تویوتا که روز به روز داره اشغال تر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. رضا

    ۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (21 ديدگاه)

    خرید خانوادگی بهترین کمری هیبریدی مخصوصا اگر تهران هستید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. کیوان

    ۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (166 ديدگاه)

    ایرانیها دست از سنت بر نمیدارند بنز تویوتا بی ام ….. این همه برندهای لوکس و مترقی امده مثلن هوندا خوب اکورد از کمری بهتره سی ار وی از راوفور بهتره هوندا از تویوتا پیشی گرفته اما ما سنتی ها فقط تویوتا و بس من سونا تا را انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا