تویوتا

معرفی نسل جدید دایهاتسو تریوس در اندونزی

حدود دوازده سال از معرفی نسل کنونی دایهاتسو تریوس می‌گذرد و حالا این زیرمجموعهٔ تویوتا نسل جدید کراس‌اوور خود را در اندونزی معرفی کرده است. نسل جدید این کراس‌اوور ژاپنی ۱۷ سانتیمتر کشیده‌تر از قبل شده و با ۴.۳۴ متر طول هرچند هنوز هم کوچک‌تر از تویوتا راوفور است اما به‌اندازه کافی رشد داشته که بتواند تا هفت سرنشین را حمل کند. عرض و ارتفاع این خودرو نیز به ترتیب برابر با ۱.۶۹ متر و ۱.۷۰ متر است درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن ۲.۶۸ متر اعلام شده است.

تریوس جدید در طراحی ظاهری تا حد زیادی از کانسپت‌های قبلی دایهاتسو مانند DN Multisix که در نمایشگاه خودروی اندونزی امسال رونمایی شد و کانسپت FT (تا حدودی کمتر) سال ۲۰۱۵ الهام گرفته است. نسل سوم این خودرو که بر روی پلت‌فرم مشترکی با مینی‌ون تویوتا Xenia ساخته شده است، از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر استفاده می‌کند. این موتور ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد و احتمالاً انتظار دارید که به چرخ‌های جلو منتقل گردد اما درواقع این نیرو توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا چهار سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند.

نسل قبلی دایهاتسو تریوس توسط خود تویوتا نیز با نام راش (Rush) عرضه می‌شد و حالا پس از معرفی نسل جدید تریوس، تویوتا هم نسخهٔ ری‌بج شدهٔ آن‌را به‌عنوان نسل جدید راش معرفی کرده است. راش در ظاهر با موارد جزئی از تریوس متمایز شده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ اشاره کرد. علاوه بر این، تویوتا نسخهٔ ویژه‌ای از این خودرو را هم با نام TRD Sportivo ارائه کرده که از خطوط قرمزرنگ درون سپرها، قاب مشکی‌رنگ مه‌شکن‌های جلو، زه‌های جانبی، نشان TRD روی درهای عقب و رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی دورنگ سود می‌برد.

 

در داخل تریوس/راش از متریال نرم و خوش لمس استفاده شده و در میانهٔ داشبورد یک نمایشگر هفت اینچی تعبیه شده است. برای صفحه آمپر نیز نور پس‌زمینهٔ آبی و سفید در نظر گرفته شده و یک نمایشگر کوچک هم در میانهٔ آن نصب شده است. همچنین سیستم ورود بدون کلید نیز صرفاً در مدل TRD ارائه می‌گردد. فعلاً قیمت نسل جدید تریوس و راش اعلام نشده است اما انتظار می‌رود راش جدید حدود ۳ میلیون روپیهٔ اندونزی (۲۲۰ دلار) گران‌تر از نسل قبلی باشد. همچنین احتمالاً مدل پرچم‌دار TRD Sportivo قیمتی در حدود ۳۰۰ میلیون روپیه (۲۲ هزار دلار) داشته باشد. دایهاتسو تریوس و تویوتا راش جدید در بازارهای آسه آن عرضه خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    از نمایه بغل که دقت میکنم اینگار یه ون رو ارتفاع دادن
    درکل خوب و واسه بازارهای رو به رشد عالی
    هر چند موتورش یکم ضعیفه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Hosein

    ۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    به طراحیای هوندا نزدیکه.ولی زیاد جالب نیست.با این قیمت تو کلاسای دیگه چیزای بهتری هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تو بازار اندونزی این ماشین بی نظیره خیلی از داتسون با اون مدلای زشتش بهتره البته مردم اندونزی هم خیلی پولدار نیستن که حتی همین مدلو با استقبال بخرن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. E 36

    ۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (918 ديدگاه)

    شبیه فورچونره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رها

    ۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    سلام به همگی عزیزان علاقه مند به ماشین. کاشکی بیاد ایران یک موتور 2.5 روی اون سوار کنند هر چی باشه یه بخشی از تویوتا هستش. قیافه اش بد نیست ولی موتور ضعیفه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. Adak

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    با 22هزارتا
    آدم عاقل CRV میخره یا اینو ؟!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا