تویوتا

استفاده از پانل‌های خورشیدی در تویوتا پریوس

خودروسازان به دنبال هرچه بیشتر کردن برد خودروهای پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی خود هستند و پانل‌های خورشیدی جزو داغ‌ترین روش‌ها برای این کار می‌باشند!


تویوتا به خوبی از ظرفیت‌های این تکنولوژی آگاه است و برنامه‌ی خود برای تست جاده‌ای پریوس پرایم مجهز به باتری‌های خورشیدی با کارایی بالا را اعلام کرده است.


این برنامه‌ی آزمایشی در ژاپن شروع خواهد شد و از پشتیبانی و حمایت شرکت شارپ و سازمان توسعه‌ی تکنولوژی صنعتی و انرژی جدید NEDO برخوردار خواهد بود. به عنوان بخشی از این برنامه، شارپ پانل‌های باتری خورشیدی که از سلول‌های کارا سود می‌برند را تأمین خواهد نمود.

بنا به گفته‌ی تویوتا، هدف این برنامه بهبود محدوده‌ی حرکتی خودرو و کم کردن مصرف انرژی خودروهای الکتریکی شده‌ی مجهز به باتری‌های خورشیدی می‌باشد. این خودروساز ژاپنی از پانل‌های خورشیدی شارپ در سقف، کاپوت، درب صندوق و دیگر قطعات پریوس پرایم استفاده خواهد نمود.


خودروی نمایشی تویوتا در مقایسه با پریوس پرایمی که قبلاً با سیستم شارژ خورشیدی روی سقف معرفی شده بود بسیار بهتر است. خروجی قدرت تولیدی این خودرو ۴.۸ برابر بیشتر بوده و راندمان تبدیل سلول باتری خورشیدی از ۳۴ درصد فراتر می‌رود. این در حالی است که راندمان خودروی قبلی ۲۲.۵ درصد بوده است. مهم‌تر اینکه خودروی نمایشی از سیستمی استفاده کرده که باتری را هم در زمان توقف و هم در زمان حرکت شارژ می‌کند.


انتظار می‌رود این حرکت منجر به بهبود قابل‌توجه راندمان و محدوده حرکتی خودروهای الکتریکی شود. تویوتا ادعا می‌کند حداکثر شارژ روزانه‌ی باتری خودروی آزمایشی در زمان پارک آن معادل ۴۴.۵ کیلومتر از برد خودرو بوده درحالی‌که این رقم در مدل تولیدی برابر با ۶.۱ کیلومتر است.

این عملکرد در زمان حرکت خودرو بهتر شده و معادل برد الکتریکی ۵۶.۳ کیلومتری می‌باشد. البته پریوس پرایم مجهز به سیستم شارژ خورشیدی پس از تولید نیروی خود را در اختیار سیستم‌هایی همچون ناوبری و… قرار خواهد داد.

تویوتا این تست‌ها را در شرایط متنوع و در شهر تویوتا در توکیو انجام خواهد داد. هدف این برند استفاده از داده‌های به دست آمده برای توسعه‌ی سیستم شارژ دوباره‌ی خورشیدی می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا