تویوتاخودروهای سنگین

کامیون جدید تویوتا قواعد بازی را تغییر خواهد داد!

تویوتا میرای خودرویی با طراحی بسیار عجیب است اما زیر پوست آن شاهد یکی از پیشرفته‌ترین قوای محرکه خودرویی خواهید بود. ما به قوای محرکه هیدروژن سلول سوختی اشاره می‌کنیم که هیدروژن را به برق تبدیل کرده و تنها بخار آب تولید می‌کند. این ایده می‌تواند به‌صورت بالقوه گازهای گلخانه‌ای تولیدی توسط خودروهای سواری را به صفر برساند و حتی مالک نیازی به شارژ خودرو در خانه نخواهد داشت.

تویوتا قبلاً با شرکت کنورث برای استفاده از هیدروژن سلول سوختی در کامیون‌ها همکاری کرده است. هم‌اکنون ژاپنی‌ها با هینو موتورز همکاری کرده‌اند تا به‌صورت مشترک اقدام به توسعه یک کامیون هیدروژنی دیگر بکنند.

هینو بخشی از امپراتوری تویوتا بوده و از نظر فروش کامیون‌های مدیوم و هوی دیوتی حرف اول را در ژاپن می‌زند. این شرکت هم‌اکنون به تولید اتوبوس، پیشرانه‌های دیزلی و لندکروزر پرادو در ژاپن مشغول است. هینو همچنین برخی قطعات سیستم تعلیق و اکسل تویوتا تاکوما، توندرا، سکویا و… را تولید می‌کند.

کامیون سلول سوختی که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید بر پایه هینو پروفیا تولید شده و از تکنولوژی‌های هر دو شرکت سود خواهد برد. هینو می‌گوید شاسی این کامیون به‌صورت ویژه برای جا دادن قوای محرکه سلول سوختی و کاهش وزن کلی کامیون طراحی شده و بنابراین تأثیر مثبتی روی ظرفیت حمل بار این کامیون خواهد داشت.

کامیون موردبحث به دو مجموعه سلول سوختی تویوتا که برای استفاده در نسل بعدی میرای توسعه یافته مجهز خواهد شد. هینو تخمین می‌زند قوای محرکه یاد شده برد حدود ۶۰۰ کیلومتری ایجاد خواهد کرد اما برخلاف کامیون تسلا که نیازمند زمان شارژ زیاد است، این کامیون تنها نیازمند زمان کوتاهی برای پر کردن هیدروژن خواهد بود. تویوتا و هینو به زمان تولید این کامیون اشاره‌ای نکرده‌اند اما مشتریان می‌توانند این تکنولوژی را در میرای جدید که از سال جاری به عنوان مدل ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد بررسی کنند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    این تویوتا خیلی غوله
    پیشرو در تکنولوژی ؛ پیشرو در فروش
    ژاپنی ها در هر زمینه ای جزء بهترین ها هستن
    ?? Toyota . Japan ??

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (35 ديدگاه)

      البته برای ماها متاسفانه در بازار جهانی نیستیم طبیعتا هر سیگنالی از محیط بیرون بیاد سریعا قبول میکنیم و باور میکنیم ولی واقعیت اینه ژاپنی ها گرچه همیشه خوب هستن ولی همشون عالی نیستن در محل کار خودم نیسان پیکاپ هایی رو دیدم سه چهار ساله موتور پیاده کردن یا سرانزا های پر مصرفی دیدم که مشکلات زیادی داشتن حالا محصولات موبایل سونی که بازخوردی بدی داشت و عملا از بازار اوت شده به کنار در مجموع تا وضع اینطوری باشه طبیعتا ذهنیت ما همین جوریه

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. datsun

        ۸ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (3502 ديدگاه)

        ولا موتور پیکاپ که با رونیز هم یکیه به کم استهلاکی معروفه من خودم به شخصه تجربش رو دارم حالا بستگی به نگهداری هم داره در مورد مصرف سوخت موتور پیکاپ تکنولوژی ش مربوط به دهه نوده سری KA24DE شما یه موتور ۲۴۰۰ دهه نود که روی یه وانت دو دیفرانسیل نصب باشه و مصرفش کمتر از پیکاپ باشه معرفی کن ما قانع میشیم

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۸ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (35 ديدگاه)

          نیسان پیکاپ و سرانزا تو بازار خیلی بازخورد خوبی نداشت و شرکت های دولتی بیشتر خریدارش بودن که محل کار خودم از همونا بود موتورای پرمصرفی داشتن و خیلی تعمیرات داشت تا جایی که در نهایت به این نتیجه رسیدن بین تویوتا و نیسان فاصله زیادی هست و بعدا رفتن سراغ تویوتا که البته با تحریم و گرونی دلار منتفی شد اما وقتی از تعمیرکارایی که با شرکت کار میکردن سوال کردم میگفتن نیسان ها استحلاکشون زیاده و بهتر بود تویوتا میخریدین به همین دلیل نیروانتظامی سمت تویوتا رفت

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. datsun

          ۸ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (3502 ديدگاه)

          اوکی داداش نیسان یه برند پر استهلاک و پر مصرف و بدرد نخوره اصلا سمتش نرو

          نقشی که نیسان تو صنعت خودرو سازی ژاپن داشت نقش مرسدس واسه خودرسازیه آلمانه. خوش باشی رفیق??

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۸ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        فکر میکنم ذهنیت شما نیاز به بازنگری داشته باشه ، چرا ؟

        نیسان پیکاپهای محیط زیست ، راهداری و نیروی انتظامی یک میلیون کیلومتر را رد کرده هنوز داره مثل ساعت کار میکنه و احتمالاً پیکاپهای شرکت شما برای ریچ چین هستش و اتفاقاً ریچ چین هم با تمام آشغال بودنش به این راحتیها خراب بشو نیست و این را میتونید از کشاورزها و باغداران روستاهای کوهستانی بپرسید و ببینید .
        نیسان پیکاپ به پای هایلوکس نمیرسه اما از نظر کیفیتی دست کمی از هایلوکس نداره ، حالا شما چطوری ایراد میگیرین و شرکت شما با ماشین چیکار میکنه من نمیدونم اما طبق تجربه خودم و چیزهایی که از این خودرو در جاهایی دیدم که خودم هم که ژاپنی باز هستم تعجب میکردم از سگ جونی این خودرو .
        سرانزا هم در اصل مخصوص چین بود ولی با فنی ژاپنی که در ایران هم شکست خورد اما کیفیت بالای موتور گیربگس کاری به اتاق نداره .
        اما سونی :
        شرکت سونی خیلی وقته که دیگه از ارائه محصولات الکتریکی رو آورده به ساخت بازیها و استودیوهای فیلم سازی و خیلی از پروژه های دیگه که ما خبر نداریم اما با زحمت کمتر و با وسواس ساخت همیشگی ژاپنیها در ارائه محصولات میلیاردها دلار پول در میاره و وقت خودش را کمتر صرف لوازم صوتی تصویری میکنه وقتی متونه تمرکز خودش را جای دیگه بگذاره و پول در بیاره ولی دلیل نمیشه بازار صوتی تصویری هم خالی بگذاره پس از سالها نام نیکی که در این بازار به دست آورده اما زیر سایه سامسونگ و اپل در حال ارائه محصوله .

        دقیقاً مثل میتسوبیشی که تمرکز خودش را از روی خودرو برداشته و حالا در هلدینگهایی سرمایه گذاری میکنه که زحمت و سختکوشی خودروسازی را نمیخواد و پول بیشتری نصیب شرکت میکنه مثل بانکداری یا کشتی سازی و حمل نقل سنگین جاده ای و…… .

        شما تا حالا کدوم محصول ژاپن را دیدین که چشم بسته خریدار نداشته باشه ، چرا میگم چشم بسته ، چون ژاپن خیلی وقته امتحان خودش را پس داده .
        خودروسازی ، موتور سیکلت سازی ، ساعت ، کشتی سازی و……… هرچی که میزنه چشم بسته میخرند که کاری به ایران ایزوله نداره بلکه ژاپن اقتصادش و ارزش پولش نسبت به جغرافیایی که روی زمین داره با اون شرایط بد ، گویای همه چیزه .

        ببینید در دنیا هرچیزی که با کیفیت باشه یا جدید باشه را با ژاپن مقایسه میکنند که یعنی نمادی از کیفیت در صنایع دنیا .
        همین حالاش کامیونت های ایسوزو دست دوم و پکیدش از صفر کیلومتر چین و کره در ایران گدونتره ، پس حتماً به گفته شما اون راننده ای که نون میبره سر سفره زن و بچش مغز خر خورده صفر کیلومترهای چینی کره ای را وِل کنه و بره ژاپنی کارکرده و مدل پائین بخره .

        رفیق ذهنیت شما نیاز به بازنگری داره در غیر این صورت مستند بفرمائید ، شاید من متوجه نمیشم و در جهل میگذرانم .

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. مهدی

          ۸ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (35 ديدگاه)

          سونی که شما میگید یک کمپانی امریکایی هستش و کارش تولید فیلم های هالیوودی و بازی های کانپیوتری هستش و اسمش هم Sony Entertainment, Inc هستش و تحت مالکیت یک شرکت امریکایی به نام Sony Corporation of America که البته اونم با سونی ژاپن کاد میکنه ولی این ربطی به موضوع نداره چون کمپانی در نیویورک کار میکنه و تحت مالکیت یک کمپانی امریکایی هستش البته که سونی در بعضی زمینه ها فعالیت هایی داشته ولی در عرضه محصولات الکترونیک مانند موبایل واقعا عملکرد بدی داشته و بازار از دست داده اونم صنعت عظیم موبایل که از سامسونگ یک امپراتوری ساخته اما در مورد پیکاپ من تجربه خودم گفتم و اطلاعاتی که تعمیر کاران شنیدم البته موضوع تولید پیکاپ نیسان در پارس خودرو بود به همین دلیل اون زمان بسیاری از شرکت های دولتی مجبور بودن نیسان پیکاپ بخرن اما بعدا همین شرکت های دولتی رو به هایلوکس اوردن و تفریبا دیگه نیسان نو و جدید در این شرکت ها نمیشه دید نمونش هلال احمر و وزرات بهداشت و وزارت نیرو ‌ در مورد کامیونت های ایسوزو هم باید گفت گرچه از فوتون و جک بهتره ولی به پای محصولات معتبر نمیرسه که تو ایران نیست هیوندا های تولیدی داخل هم تعدادشون کمه و اگر دقت کرده باشی اون راننده های مینی بوس هیوندای داخل شهر سالها دارن برای زن و بچشون نون میبرن و مشکلی هم باش ندارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Khan

          ۸ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (362 ديدگاه)

          حداقل درمورد شرکت سونی توی بحث گوشی‌های موبایل اینقدر فروشش کم شد که به شکل مفتضحانه‌ای شکست خورد و بازار رو ترک کرد. همون موقع هم شرکت فیلم سازیش و موسیقیش و باقی بازارهاش رو داشت و شما مطمئن باش اگر میتونست رقابت کنه هیچوقت بازار موبایل رو ول نمیکرد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Mohammad

        ۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        البته ژاپن هرچی که درست میکنه در وقت خودش حکم حرکت برای ساخت داره اینا که شما میگین درست ولی ماله وقت خودشه ودر کشورهایی مثل ایران مصرفش بیشتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ایمان

      ۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (3898 ديدگاه)

      به شخصه هیچ برتری مطلقی بین خودروسازان ژاپنی بر یکدیگر متصور نیستم
      لوکس سازان : لکسوس ، اینفینیتی و آکورا
      اقتصادی های : تویوتا ، نیسان ، هوندا ، سوبارو ، میتسوبیشی و مزدا
      همه با کیفیت ، طراحی های عامه پسند و تکنولوژی های روز دنیا که فقط عشق و علاقه به یک برند هست که اون رو بالاتر از بقیه میدونه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۸ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        ایمان عزیز
        من ژاپنی باز و تویوتا بازم اما نمیتونم منکر این باشم که لذت سواری با محصولات نیسان بیشتر از تویوتاست اما تفاوت بزرگ نیسان با تویوتا در ارزان بودن و در دسترس بودن قطعات و خدماته که تمایز میده بین نیسان با تویوتا ولی کیفیتی در یک سطح هستند که خراب شدن به این راحتیها که فکر میکنید تو کارشون نیست .
        این رو میدونستید نیسان وانتهای سری z با موتور ۲۰۰۰پس از حدود ۴۰ سال مشتری داره شدید بخصوص شما کشور که عاشقشن و هنوز خیلیهاشون موتور پلمپ هستن با اینکه برای کارهای خرکاری ساخته شدن .
        خیلی از دوستان خبر ندارند وقتی میگیم ژاپن یعنی چی ، البته گناه ندادند چون تجربه کافی و مستند ندارند تا متوجه بشوند ژاپن اولویتش در ظاهر نیست بلکه در باطن هست .

        مستند حرف من بازار خودروهای کارکرده در مقایسه با بقیه شرکتهاس که نه در ایران بلکه در تمام دنیا جاافتاده .

        این روزها که تحریم را پشت سر میگذاریم ، صاحبان و عاشقان خودروهای کره ای که زیاد دور برداشته بودند دیدن داره که ترس یاتاقان زدن را همیشه در سر دارند بخصوص موتورهای ۲۴۰۰cc که خدای یاتاقان نام گرفته بین تعمیرکاران که اگر فشار روی موتور باشه باید حساب بانکی پرپولی برای تعمییرات داشته باشید ، حالا همین وضع را برعکس برای موتورهای ۴سیلندر ۲۵۰۰cc تویوتا در نظر بگیرید تا آخر ….. .

        دوستان ، هر گِردی که گردو نمیشه .

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. مهدی

          ۸ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (35 ديدگاه)

          معمولا افراد زمانی که نسبت به موضوعی اطلاعات و مخصوصا تجربه ندارند در ذهنشون از شنیده ها افسانه سازی میکنند البته مقتضای سن هم هست اما چیزی که مسلم هست تا زمانی که توان خرید مردم پایین و امکان دسترسی به خودرو های روز دنیا وجود نداره این جملات میشه شنید ژاپنی باز فلان باز البته این دوستان جز پراید چیزی نداشتن اونم مدل ۹۰?

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. ایمان

          ۸ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (3898 ديدگاه)

          بله کاملاً با شما موافقم نوید جان
          مقایسه کیفیت ها قیاس مع الفارغه
          به قول شما ” هر گردی گردو نمیشه “

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مهدی

        ۸ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (35 ديدگاه)

        Khan درست میگی البته شرکت سونی که هالییود مشغول است یک شرکت امریکایی هستش و فیلم هایی امریکایی تولید میکنه و جز سهامش که بخشی متعلق به سونی ژاپن هست عملا ژاپنی به حساب نمیاد البته سونی در بازار محصولات خانگی هم تر زده البته با تمام احترامی براش قایل هستم ولی حتی در بازار دوربین های عکاسی هم وضع خوبی نداره

        موافقم 0
        مخالفم 1
    3. صادق

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (71 ديدگاه)

      اگه بنا به پیشرو بودن و برتری تو تکنولوژی و غیره باشه آلمان از همه نظر از ژاپن بهتره اصلا قابل مقایسه نیستن باهم آلمان فوق صنعتی با فاصله زیاد برتره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. meysam

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    اگه بشه هیدروژن رو با فرمولی تولید کرد که بصورت مایع باشه و نیازی به فشرده سازی اون نباشه، اونوقت میشه مثل بنزین براحتی سوختگیری کرد بدون تغییر زیرساختها. همین پمپ بنزینها رو میشه چندتا از پمپ هاشون رو تغییر داد به هیدروژن. خیلی دور از انتظار نیست. بنظرم اونوقت پرونده خودروهای الکتریکی با باتری بطور کامل بسته میشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (870 ديدگاه)

      خودروهای اکتریکی و هیدروژنی یه چیزی تو مایه های موتورهای دیزلی و بنزینی هستن.
      خیلی نمیشه رقیب مستقیم دونستشون.
      هردوشون مزایا و معایبی دارن.
      هردو در شرایط مختلف کارایی و استفاده بهتری دارن.
      این دو تکنولوژی بیشتر از اینکه رقیب باشن مکمل همدیگه هستن.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. meysam

        ۸ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (3540 ديدگاه)

        باهات موافقم ولی الان دارن پا تو کفش همدیگه میکنن.
        تسلا کامیون الکتریکی میزنه و تویوتا هم سواری هیدروژنی که هیچ کدومشون درحال حاضر توجیه ندارن.
        بنظر من جاشون باید عوض بشه و سواریها الکتریکی و تجاریها هیدروژنی باشن.
        باید منتظر بشینیم ببینیم این دو تکنولوژی در آینده به کجا میرسن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    انشاالله هرچه زودتر دربازارجهانی پابگذاردکه دنیا واین کره خاکی ازسوختهای فسیلی داره نابودمی شه.به کشورما که تامیاد راه پیداکنه چندین سال طول می کشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی همراهی

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تکنولوژی های خوبی داشته اند تاریخ وارد شدن به بازار و قیمت آنها کی اعلام می شود ممنون از شما

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا