تویوتا C-HR پس از سه سال غیبت، با پیشرانه الکتریکی ۳۳۸ اسب بخاری، طراحی فستبک جذاب و شتابی سریعتر از GR86 به بازار آمریکا بازگشته است.
پس از سه سال غیبت در نمایندگیهای تویوتا در آمریکا، C-HR بازگشتی جذاب داشته است؛ اما این بار، خبری از شاسیبلند بنزینی کمتوان گذشته نیست. C-HR جدید به یک کراساوور الکتریکی فستبک تبدیل شده است. این خودرو درواقع همان C-HR پلاس است که چند هفته پیش برای بازار اروپا رونمایی شد. C-HR جدید بر پایه پلتفرم e-TNGA 2.0 ساخته شده که با نسخه بهروزشده bZ4X (حالا با نام BZ) مشترک است. فاصله محوری C-HR برابر با ۲,۷۵۰ میلیمتر است که ۱۰۲ میلیمتر کوتاهتر از BZ بوده و طراحی فستبک کوپه مانند آن، ظاهری اسپرتتر و متمایزتر نسبت به عقب جعبهای و کاربردیتر شاسیبلند BZ ارائه میدهد.
برخلاف BZ که گزینههای متنوعی برای پیشرانه و باتری دارد، C-HR در آمریکا تنها با یک قوای محرکه عرضه میشود که از نوع دوموتوره چهارچرخ محرک با قدرت ۳۳۸ اسب بخار قدرت است. این شاسیبلند الکتریکی میتواند در ۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد که ۱.۱ ثانیه از GR86 سریعتر است. نسخههای تکموتوره با ۱۶۵ اسب بخار و ۲۲۱ اسب بخار که در اروپا عرضه میشوند، به بازار آمریکا راه نخواهند یافت. باتری ۷۷ کیلووات ساعت تنها گزینه موجود است که بردی حدود ۴۶۷ کیلومتر ارائه میدهد. شارژر داخلی ۱۱ کیلوواتی و درگاه NACS بهصورت استاندارد ارائه میشوند اما سرعت شارژ سریع ۱۵۰ کیلوواتی چندان چشمگیر نیست. شارژ از ۱۰٪ تا ۸۰٪ حدود ۳۰ دقیقه طول میکشد.
داخل کابین C-HR شباهت زیادی به BZ جدید دارد و از نمایشگر لمسی ۱۴ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهره میبرد. هر دو تیپ SE و XSE مجهز به گرمکن صندلیهای جلو، درب صندوق برقی و دو شارژر بیسیم گوشی هستند. تیپ XSE با ارتقاهایی مانند رینگهای ۲۰ اینچی (بهجای ۱۸ اینچی)، حافظه برای صندلی راننده، تنظیم برقی ۸ جهته برای صندلی سرنشین و آپشنهایی مانند دستیار تغییر خط و مانیتور دید پانورامیک، تجربهای لوکستر ارائه میدهد.
هرچند C-HR جدید اکنون برای بازار آمریکای شمالی معرفی شده اما تویوتا اعلام کرده که این خودرو تا سال ۲۰۲۶ عرضه نخواهد شد. قیمتها نزدیک به زمان فروش اعلام میشوند اما انتظار میرود قیمت C-HR جدید از حدود ۳۵ هزار دلار شروع شود. این قیمت، فاصلهای منطقی با BZ بزرگتر ایجاد میکند که احتمالاً قیمت پایهای ۴۰ هزار دلاری خواهد داشت.
𝐀𝐥𝐢
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴طراحی نسل قبلش هیجان بیشتری داشت
اراز
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴بنز بی امو ده سال پیش بر صرفه جویی در قیمت تولید اومدن چراغ های جلو ماشیناشونو یه شکل کردن که کار بسیار اشتباهی بود حالا نوبت تویوتا اسکی بره
net
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چرا چراغ جلو ماشین های جدید بنزینی و برقی تویوتا اینجوری شده
kato
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴👌👌👌
Hamilton1970
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴CH-R اروپایی با این متفاوته، درسته؟
فکر میکنم پیشرانه هیبرید داره و ترکیه مونتاژ میشه.
لطفاً مقاله مقایسه نسخه آمریکایی و اروپایی این خودرو رو هم منتشر کنید، ممنون
بهزاد
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴این مدل از خانواده BZ هست که در بازارهای خارج از چین به chr پلاس و chr در آمریکا نام گذاری شده.
sina
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴جلوش خوبه
عقبش زشته
بردش معمولیه
قدرتش هم معلوم نیست چرا انقده وقتی بازار هدفش ادمای معمولین، جاش رو بردش کار میکرد منطقی تر بود