تویوتا

معرفی نسل جدید تویوتا C-HR؛ تمام برقی با توان پیمایش 470 کیلومتر

تویوتا C-HR پس از سه سال غیبت، با پیشرانه الکتریکی ۳۳۸ اسب بخاری، طراحی فست‌بک جذاب و شتابی سریع‌تر از GR86 به بازار آمریکا بازگشته است.

پس از سه سال غیبت در نمایندگی‌های تویوتا در آمریکا، C-HR بازگشتی جذاب داشته است؛ اما این بار، خبری از شاسی‌بلند بنزینی کم‌توان گذشته نیست. C-HR جدید به یک کراس‌اوور الکتریکی فست‌بک تبدیل شده است. این خودرو درواقع همان C-HR پلاس است که چند هفته پیش برای بازار اروپا رونمایی شد. C-HR جدید بر پایه پلتفرم e-TNGA 2.0 ساخته شده که با نسخه به‌روزشده bZ4X (حالا با نام BZ) مشترک است. فاصله محوری C-HR برابر با ۲,۷۵۰ میلی‌متر است که ۱۰۲ میلی‌متر کوتاه‌تر از BZ بوده و طراحی فست‌بک کوپه مانند آن، ظاهری اسپرت‌تر و متمایزتر نسبت به عقب جعبه‌ای و کاربردی‌تر شاسی‌بلند BZ ارائه می‌دهد.

برخلاف BZ که گزینه‌های متنوعی برای پیشرانه و باتری دارد، C-HR در آمریکا تنها با یک قوای محرکه عرضه می‌شود که از نوع دوموتوره چهارچرخ محرک با قدرت ۳۳۸ اسب بخار قدرت است. این شاسی‌بلند الکتریکی می‌تواند در ۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد که ۱.۱ ثانیه از GR86 سریع‌تر است. نسخه‌های تک‌موتوره با ۱۶۵ اسب بخار و ۲۲۱ اسب بخار که در اروپا عرضه می‌شوند، به بازار آمریکا راه نخواهند یافت. باتری ۷۷ کیلووات ساعت تنها گزینه موجود است که بردی حدود ۴۶۷ کیلومتر ارائه می‌دهد. شارژر داخلی ۱۱ کیلوواتی و درگاه NACS به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند اما سرعت شارژ سریع ۱۵۰ کیلوواتی چندان چشمگیر نیست. شارژ از ۱۰٪ تا ۸۰٪ حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

داخل کابین C-HR شباهت زیادی به BZ جدید دارد و از نمایشگر لمسی ۱۴ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهره می‌برد. هر دو تیپ SE و XSE مجهز به گرم‌کن صندلی‌های جلو، درب صندوق برقی و دو شارژر بی‌سیم گوشی هستند. تیپ XSE با ارتقاهایی مانند رینگ‌های ۲۰ اینچی (به‌جای ۱۸ اینچی)، حافظه برای صندلی راننده، تنظیم برقی ۸ جهته برای صندلی سرنشین و آپشن‌هایی مانند دستیار تغییر خط و مانیتور دید پانورامیک، تجربه‌ای لوکس‌تر ارائه می‌دهد.

هرچند C-HR جدید اکنون برای بازار آمریکای شمالی معرفی شده اما تویوتا اعلام کرده که این خودرو تا سال ۲۰۲۶ عرضه نخواهد شد. قیمت‌ها نزدیک به زمان فروش اعلام می‌شوند اما انتظار می‌رود قیمت C-HR جدید از حدود ۳۵ هزار دلار شروع شود. این قیمت، فاصله‌ای منطقی با BZ بزرگ‌تر ایجاد می‌کند که احتمالاً قیمت پایه‌ای ۴۰ هزار دلاری خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1817 ديدگاه)

    طراحی نسل قبلش هیجان بیشتری داشت

    موافقم 2
    مخالفم 10
  2. اراز

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (120 ديدگاه)

    بنز بی امو ده سال پیش بر صرفه جویی در قیمت تولید اومدن چراغ های جلو ماشیناشونو یه شکل کردن که کار بسیار اشتباهی بود حالا نوبت تویوتا اسکی بره

    موافقم 1
    مخالفم 8
  3. net

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3943 ديدگاه)

    چرا چراغ جلو ماشین های جدید بنزینی و برقی تویوتا اینجوری شده

    موافقم 1
    مخالفم 4
  4. kato

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (465 ديدگاه)

    👌👌👌

    موافقم 3
    مخالفم 2
  5. Hamilton1970

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (534 ديدگاه)

    CH-R اروپایی با این متفاوته، درسته؟
    فکر میکنم پیشرانه هیبرید داره و ترکیه مونتاژ میشه.
    لطفاً مقاله مقایسه نسخه آمریکایی و اروپایی این خودرو رو هم منتشر کنید، ممنون

  6. بهزاد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2653 ديدگاه)

    این مدل از خانواده BZ هست که در بازارهای خارج از چین به chr پلاس و chr در آمریکا نام گذاری شده.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  7. sina

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2678 ديدگاه)

    جلوش خوبه
    عقبش زشته
    بردش معمولیه
    قدرتش هم معلوم نیست چرا انقده وقتی بازار هدفش ادمای معمولین، جاش رو بردش کار می‌کرد منطقی تر بود

    موافقم 1
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا