تویوتا

تویوتا لندکروزر FJ40 لگاسی اورلند، جادوی متحرک!

تویوتا لندکروزر ۳۰۰ جدید خودرویی بسیار احساس‌برانگیز است و شکی دراین‌باره نیست اما آیا همین واژه‌ها را می‌توان درباره نسخه بازسازی شده و ارتقا یافته تویوتا لندکروزر FJ40 سال ۱۹۷۱ گفت؟ فکر می‌کنیم پاسخ به این سؤال مثبت است. این لندکروزر FJ40 ویژه که مشاهده می‌کنید اخیراً توسط کمپانی لگاسی اورلند دگرگون شده است و اگرچه به طراحی کلاسیک و اصیل خود وفادار مانده است اما بهبودهای بسیار زیادی در آن مشاهده می‌شود.

مهم‌ترین تغییر این خودرو استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر جنرال موتورز با کاربراتورهای هالی ۶۰۰ CFM است که با یک گیربکس ۴ سرعته دستی همکاری می‌کند. لگاسی اورلند به قدرت تولیدی این پیشرانه اشاره نکرده است اما قطعاً قدرت آن بسیار بیشتر از قدرت نسخه استاندارد است. این نیروگاه ۸ سیلندر همچنین صدای تولیدی بهتری دارد.

از دیگر تغییرات لندکروزر FJ40 می‌توان به ترمزهای دیسکی بهتر در جلو و عقب و همچنین نصب فرمان هیدرولیک جدید اشاره کرد. شاسی‌بلند دوست‌داشتنی ژاپنی‌ها از وینچ وارن M8000 استفاده کرده است و رینگ‌های مشکی آن با لاستیک‌های بی اف گودریچ همراه شده‌اند. دیگر بهبودها نیز شامل چراغ‌های جلوی هالوژنی، لاستیک زاپاس متفاوت و لوک های جلوست.

با نگاهی به کابین متوجه تغییرات متنوعی خواهید شد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نصب رول کیج فولادی با رنگ مشکی، صندلی‌های چرمی راننده و سرنشین، صندلی نیمکتی عقب و فرمان چرمی اشاره کرد. لگاسی اورلند همچنین یک سیستم صوتی جدید، کولر مدرن و دسته‌دنده متمایز را در نظر گرفته است. این آفرودر جذاب برای فروش آماده شده است و صرف‌نظر از خریدار آن امیدواریم در آفرود شاهد هنرنمایی آن باشیم. فعلاً قیمت این خودرو اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    بنظرم بهتره به جای نمونه های بازسازی شده آفرودی، محصولاته مدرن رو خریداری کرد.

    موافقم 27
    مخالفم 15
    1. Nima

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      رامین جان اینا واسه کلکسیونراست که ۴٠-۵٠ تا توى گاراژشون دارن . حالا ارزون یا گرون . وگرنه کاملا غیر عقلانیه که اینو به عنوان ماشین معمولیت بخرى.

      موافقم 18
      مخالفم 5
      1. آرین

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (444 ديدگاه)

        غیر عقلانی نیست.حتا اگر هزینه‌ها رو فاکتور بگیریم باز هم دلایل زیادی وجود داره که کسی یک ماشین قدیمی رو برای استفاده روزانه به نمونه‌های مدرن‌تر ترجیح بده.

        موافقم 21
        مخالفم 10
        1. R@m!n

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          واقعا روندن این ماشینا تو شهر عذابه اصلا گزینه خوبی نیست.

          موافقم 21
          مخالفم 11
        2. مازیار

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2454 ديدگاه)

          دو مقوله ماشین قدیمی و استفاده روزانه اصلا باهم سازگار نیستن و ماشین قدیمی هرچقدر هم که سالم و سرحال باشه بهتره که ماشین دوم یا سوم باشه

          موافقم 15
          مخالفم 6
        3. slatanat JDM

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (750 ديدگاه)

          اینا واسه مسیر های خاکین

          اونجا خیلی خفن عمل میکنن

          موافقم 8
          مخالفم 1
  2. زیزیگولو

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4776 ديدگاه)

    وقتی کمپانیا خون جدیدی رو تو رگهای آفرودرهای قدیمی تزریق میکنن و دوباره اونا رو احیا میکنن و این خیلی هیجان انگیزه ….. ای کاش ماشینایی مثل این یا شورلت بلیزر دهه های پنجاه و شصت میلادی و امثال اینا رو مثل فورد برانکو با حفظ ظاهر کلاسیکشون باز طراحی میکردن و احیا میکردن و دوباره به تولید انبوه میرسوندنشون

    موافقم 23
    مخالفم 6
    1. Mahdi

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (11 ديدگاه)

      قبلا با بلیزر ها و شورلت ها زیاد انجام دادن احتمالا شما ندیدی
      ولی اینها بیشتر جنبه تفریحی و یا کلکسیونی داره تا جنبه کاربردی چون مسلما کاراییش به اندازه کارایی یک آفرودر مدرن نیست

      موافقم 9
      مخالفم 9
      1. زیزیگولو

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (4776 ديدگاه)

        منظورم اینایی که شخصی کار میکنن نیستش …. منظورم کمپانی بودش که بیاد و خودروهای کلاسیک رو با حفظ فرم و ظاهر کلاسیک و قدیمیشون دوباره احیا کنه و تولید کنه درست مثل کمپانی فورد که برانکو رو با همون ظاهر کلاسیک دوباره احیا کرد و تولید انبوه کرد

        موافقم 10
        مخالفم 3
        1. Mahdi

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (11 ديدگاه)

          اوکی آره اگه منظورت اینه واقعا این این کار با ارزشه برانکو یه نمونه بارز و عالیه که واقعا این مهم رو نشون میده

          موافقم 8
          مخالفم 2
  3. viper2

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    اخه کدوم کاربراتوری ۶۰۰۰ سی اف ام هست ‌. بابا درسته ما هیچ علمی نداریم ولی دیگه یکم دقت کنید اون دفعه بهتون گفتم ۴ تا کاربراتور اشتباهه درستش نکردید ایندفعه حداقل درست کنید . هر ادم … میفهمه کاربراتور ۶۰۰۰ سی اف ام نداریم 😐😐😐😐😐 .

    موافقم 6
    مخالفم 14
    1. شاهین

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      دوست عزیز لطفا محبت بفرما منبع اصلی رو نگاه کن.

      موافقم 11
      مخالفم 6
      1. Nima

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        شاهین جان شاید منبع اصلى هم اشتباه کرده . ۶٠٠٠ CFM نداریم
        بزرگترین کاربراتور هالى ٩۵٠ CFM هست!

        موافقم 9
        مخالفم 3
        1. شاهین

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          خب مطلبی که فرمودین ممکنه از منبع اصلی باشه ولی منم چیزی رو که دیدم نوشتم. واضحه که اطلاعاتی درباره این نوع کاربراتورها ندارم.
          ممنونم 🌷

          موافقم 14
          مخالفم 1
        2. Nima

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1658 ديدگاه)

          عزیزى شاهین جان .
          شما همیشه عالى هستى .
          خسته نباشى 🌹

          موافقم 10
          مخالفم 2
      2. زیزیگولو

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (4776 ديدگاه)

        شاید ۶۰۰ بوده و با اشتباه تایپی ۶۰۰۰ نوشته شده !!!!

        موافقم 12
        مخالفم 1
      3. viper2

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        اقا جون واست منبع اصلی رو میارم .
        https://hiconsumption.com/legacy-overland-1971-toyota-land-cruiser-fj40-v8/
        این لینک
        نوشته موتور ۳۵۰ شورلت و کاربراتور ۶۰۰ سی اف ام .
        اینم متنش
        upgraded this Land Cruiser’s engine with a Chevy 350 V8 and swapped its suspension and gearbox to feature a 600 CFM Holly carb that’s mated to a four-speed manual gearbox. It also

        حرفی باقی میمونه؟

        موافقم 6
        مخالفم 4
        1. شاهین

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          بنده از وبسایت carscoops کار کردم و اونجا ۶۰۰۰ نوشته بود.
          الانم دوستان راهنمایی کردن و اصلاح‌ شد. بنده عرض کردم اطلاعی درباره این نوع کاربراتور ندارم که تشخیص بدم ۶۰۰ درسته یا ۶۰۰۰.

          موافقم 10
          مخالفم 1
        2. viper2

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          اوکی ممنون

          موافقم 5
          مخالفم 2
    2. Nima

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      کاربراتور ۶٠٠٠ CFM؟؟؟؟
      نداریم عزیز
      روى انجین 572 هالى ١۵٠٠ زورى میزارن!
      ۶٠٠٠ نیس ۶٠٠ هست.

      موافقم 8
      مخالفم 4
      1. viper2

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        افرین منم همینو میگم . ته تهش کاربراتور فکر کنم ۱۴۰۰ سی اف ام هست که اونم توی مسابقات ازش استفاده نمیشه . از ۱۰۵۰ استفاده میکنن

        بعدم یه نکته بگم . هر چی دبی کاربراتور بیشتر باشه نشونه خوب بودنش نیست هر موتوری نسبت له حجم و استفاده و دور موتوری که ما ازش میخوایم باید کاربراتور مناسبش رو استفاده کنیم. مثلا همین موتور ۳۵۰ که اینقدر تو ایران زیاده. شاید باورتون نشه ولی کاربراتور ۵۰۰ سی اف ام خیلی شتاب بهتری بهش میده چرا چونکه مناسبش هست ولی شما بیا کاربراتور ۷۵۰ سی اف ام بنداز روش خیلی تو دور پایین بد میشه تو دور بالا شاید اونقدرا بد نباشه

        ما برای کاربراتور یه فرمول داریم

        [(حداکثر دور موتور × حجم موتور به کیوبیک اینچ ) ÷ ۳۴۵۶ ] × کارایی حجمی

        کارایی حجمی معمولا برای مسابقات ۸۵ درصد تا ۹۵ درصد هست و این کاربراتوری هم که این تیونر انداخته در اصل کارایی حجمی ۹۵ درصد داره
        اما کارخونه برای مصرف شهری در نظر میگیره و کارایی حجمی ماشین فابریک رو ۳۵ تا ۴۵ درصد میزنه

        برای تبدیل کیوبیک اینچ به سی سی هم باید اون رو در ۱۶.۳ ضرب کرد و برای تبدیل سی سی به کیوبیک اینچ باید بر ۱۶.۳ تقسیم کرد

        موافقم 9
        مخالفم 4
    3. سلمان

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (161 ديدگاه)

      عاقااا کاربراتور سالهاست که به خاطره تبدیل شده و در عوض سالهاست که پمپهای انژکتور برقی دارن یکه تازی میکنن و تا چند وقت دیگه هم انژکتورها به خاطره تبدیل خواهند شد چون همه خودروها دارن برقی میشن و دیگه کاربراتور و انژکتور مفهومی نخواهد داشت

      موافقم 7
      مخالفم 8
      1. viper2

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        سالهاست به خاطره تبدیل شدهه؟؟؟؟؟؟
        کی گفته؟ هنوز تو نسکار اشتفاده میشه . هنوز امریکایی سوارا روش غیرت دارن . هنوز کاربراتور در حال پیشرفته . هنوز کاربراتور ادلبروک هولی مدل ۲۰۲۲ داریم .😎

        اون مطلب رو درستش کنید . اگر درستش نکنید واقعا ابروی خودتون رفته .

        موافقم 7
        مخالفم 12
        1. سلمان

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (161 ديدگاه)

          نمیگم نیست اما ماشینهایی که عموم مردم دنیا دارن استفاده میکنن از چه سیستمی در اونها استفادهدمیشه ؟؟ کابراتوری یا انژکتوری ؟؟ مسلماً انژکتوری و حالا چند نفر عشق ماشین تو آمریکا یا اروپا میرن از این کابراتورها که چندین مدل مختلف هم داره میبندن رو ماشینهاشون وگرنه اینهایی که شما میگی خیلی انگشت شمار و معدود هست و دیکر اینکه مسلماً با برق شدن همه خودروها در آینده نزدیک انژکتور هم به خاطره تبدیل خواهد شد

          موافقم 12
          مخالفم 7
  4. Aboalfazl demon

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (519 ديدگاه)

    چقد شبیه جیپ ویلز mb هستش

    موافقم 2
    مخالفم 2
  5. reza342

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (185 ديدگاه)

    بدترین کار ااینه که موتور خودشو برداشتن. دیگه ژاپنی نیست

    موافقم 3
    مخالفم 3
  6. بهنام

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (984 ديدگاه)

    تا دیدم نوشته از انجین شورولت استفاده شده خورد تو ذوقم
    چنین کاری روی خودروی کلاسیک اصن جالب نیست ارزشمندیش به اینه با انجین خودش باشه یا نهایت با انجین قوی تر یا بروز تر از نسل های بعدی و بروز تر
    مثلا بیای روی شورولت کامارو انجین 2jz ببندی 😑

    موافقم 4
    مخالفم 3
  7. samurai

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (542 ديدگاه)

    برو سریع موتور خودشو بزار این ماشین 90 درصد اصالتش موتورشه این چه موتوریه گذاشتی اخه !

    موافقم 1
    مخالفم 2
  8. MOHAMMAD.n.r

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    ماشین کلاسیک باید اغلب قطعات فابریکی استفاده بشه.
    موتور ۲اف چه مشکلی داشت؟؟
    این ماشین قرار نیست مسابقه شرکت کن، پس موتور خودش بهترین گزینه بود.

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا