آموزش

چالش خرید اتومبیل؛ نوی اقتصادی یا لوکس دست‌دوم؟

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که بین انتخاب یک اتومبیل نو و یک اتومبیل دست‌دوم لوکس‌تر دو دل شده باشید و یا اینکه مقالاتی با عنوان «نو یا دست‌دوم؟» را خوانده باشید. تصور داشتن یک اتومبیل دست‌دوم عالی با قیمتی در حدود قیمت یک اتومبیل جدید معمولی، قطعاً وسوسه‌انگیز است.

سری 5 نو یا سری 7 کارکرده؟
سری ۵ نو یا سری ۷ کارکرده؟
معمولاً مقالاتی با این مضمون، تیترهایی همچون «شما می‌توانید این فراری V12 را با قیمت یک نیسان ورسا بخرید» را انتخاب می‌کنند. اما اساساً این دو اتومبیل‌هایی هستند که هرگز نباید به‌جای یکدیگر خریداری شوند. خریدار اتومبیل ارزان‌قیمت جدید به‌هیچ‌عنوان نباید یک اتومبیل لوکس را خریداری کند، حتی اگر قیمت مشابهی داشته باشند. زیرا هزینه‌های نگهداری و سوخت و بیمه و لوازم‌یدکی و سایر موارد در یک خودروی لوکس با یک خودروی معمولی بسیار تفاوت دارند. اما به هر حال صحبت در مورد این انتخاب‌ها جالب و جذاب است. در ادامه نمونه‌ای را بررسی خواهیم کرد.

BMW 528i 2015
BMW 528i 2015
تصور کنید شما یک جوان موفق هستید و درآمد خوبی هم دارید. در خانه‌ای مناسب در یکی از مناطق گران‌قیمت شهر زندگی می‌کنید و به دنبال اتومبیلی مناسب می‌گردید. شما به BMW هم علاقه‌مند هستید. بنابراین به نزدیک‌ترین نمایشگاه اتومبیل رفته و BMW 528i جدید توجه شما را جلب می‌کند. ۵۲۸i یک اتومبیل فوق‌العاده است. ظاهر خوب، جادار، لوکس، با هندلینگ خوب و قدرت مناسب. به نظر می‌آید که برازنده شماست. قیمت مناسبی هم دارد، ۵۰۲۰۰ دلار در مدل پایه. اما اگر به شما پیشنهاد یک BMW 760Li با پکیج M Sport با قیمتی نزدیک به قیمت ۵۲۸i داده شود چه خواهید کرد؟

2012 BMW 760Li M Sport
۲۰۱۲ BMW 760Li M Sport
۷۶۰Li در زمان تولیدش مردانه‌ترین مدل تولیدی BMW بود. دلیل این موضوع زیر درپوش کاپوت نهفته است. یک موتور V12 توئین توربو قدرتمند که ۵۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ پوند فوت (بیش از ۷۴۵ نیوتن متر) گشتاور را در اختیار شما می‌گذارد. این ارقام برای رساندن ۷۶۰Li به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت در مدت زمان ۴.۳ ثانیه و طی مسافت ۴۰۰ متر در ۱۲.۵ ثانیه کافی هستند. برای یک اتومبیل لوکس بزرگ… بهترین تعبیر شاید «شگفت‌آور و باورنکردنی» باشد. این رکوردها ۷۶۰Li را به یکی از بهترین لوکس‌های جهان تبدیل می‌کنند در حالی که شاید در دنیای واقعی هیچ‌گاه شرایطی پیش نیاید که به این همه جسارت و دیوانگی نیاز پیدا کنید. شاید بتوان به طنز و شوخی گفت که سری ۷ F01 شبیه به مردی است که ظاهر خیلی جذابی ندارد اما آن‌قدر جذابیت دارد که هر بانویی آرزوی داشتنش را می‌کند و این دقیقاً همان حسی است که نگارنده به این اتومبیل دارد.

2012 BMW 760Li M Sport
۲۰۱۲ BMW 760Li M Sport
این ۷۶۰Li قدرتمند با پکیج M Sport ظاهر شگفت‌انگیزی پیدا می‌کند. تایرهای M، نمایی اسپرت به خودرو بخشیده‌اند و آن را بسیار جذاب نشان می‌دهند. اتاقش پرزرق‌وبرق است و باوجود اینکه ۳ سال از تولید آن می‌گذرد باز هم تمام مشخصه‌های مدرن BMW را در خود دارد. بنابراین به هیچ وجه قدیمی به نظر نمی‌رسد. تمامی این ویژگی‌ها در کنار قیمت ۴۵۰۰۰ دلاریِ آن، بی‌شک خریدنش را توجیه می‌کنند و از دست دادنش را غلطِ محض می‌نمایانند.

2012 BMW 760Li M Sport
۲۰۱۲ BMW 760Li M Sport
۵۲۸i جدید کوچک‌تر است، به این اندازه لوکس نیست، ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربو و ۲۹۵ اسب بخار نیروی کمتری دارد و حدود ۵۰۰۰ دلار هم گران‌تر است. در نظر گرفتن این موضوعات سری ۷ مدل ۲۰۱۲ را برای شما (که دارای ویژگی‌های ذکر شده هستید و به دنبال یک BMW لوکس می‌گردید) به یک انتخاب ایده‌آل مبدل می‌کند. اما آیا خریدن یک BMW 760Li M Sport به‌جای یک ۵۲۸i درست است؟

2012 BMW 760Li M Sport
۲۰۱۲ BMW 760Li M Sport
2012 BMW 760Li M Sport
۲۰۱۲ BMW 760Li M Sport
بیشتر مقالات «قدیمی یا جدید» عاقلانه نیستند، زیرا هیچ عقل سلیمی در خرید یک اتومبیل اقتصادی یا یک اتومبیل لوکس (و یا اسپرت) دو دل نمی‌شود. با این حال بسیاری از افراد با خرید یک اتومبیل لوکس دست‌دوم یا بعضاً دست چندم به قیمت پایین، پس از مدتی متوجه می‌شوند که از پس هزینه‌های نگهداری خودروی‌شان برنمی‌آیند. حال اگر در مدت مالکیت خسارتی به بدنه خودرو نیز وارد کرده باشند ممکن است قادر به تعمیر آن نباشند و درنهایت و مجبور به فروش خودروی خود با وضعیتی بسیار معیوب‌تر از روز اول و با قیمتی بسیار پایین‌تر می‌شوند. نظر شما چیست؟

درباره نویسنده:
حسین رحمانی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی مواد-گرایش سرامیک، علاقه‌مند به دنیای اتومبیل
منبع: bmwblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۹۴ دیدگاه‌ها

  1. Hamid...Audi

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (712 ديدگاه)

    این سوال یه خورده کلی مطرح شده…
    خب ممکنه تو ماشین های مختلف طرز نگاه بهش متفاوت باشه.به طور مثال تو ماشین های غیر لوکس که استهلاک پایینی دارن خرید دست دوم چندان هم بد نیست مثل تویوتا.مثلا کسی که قراره یه کمری صفر با 170 180 ملیون هزینه بخره به نظرم اگه یه آریون با 100000 کارکرد بگیره چندان ضرر نکرده.
    ولی تو خودرو های پر استهلاک این قضیه یه خورده فرق میکنه و بهتره صفر یه مدل پایین تر بخری تا اینکه کارکرده مدل بالاتر بگیری!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. reza

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من سری هفت میگرفتم شما حساب کنید بعد 3 سال 50 تا 60 درصد ارزانتر البته سری 5 خیلی قیافش بهتره ولی انتخاب من سری 7

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mehran911

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    ببخشید بی ربط می نویسم

    اما قابل توجه پورشه ستیزان سایت

    پورشه ماکان از نظر مالکان محبوب ترین خودرو تولیدی درآمریکا انتخاب شد

    منبع :http://www.thecarconnection.com/news/1101010_porsche-mercedes-benz-chevrolet-produce-the-best-loved-cars-in-america

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918

      ۱۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      بابا به خدا خوده اروپایی ها هم واسه پورشه و ماشین های لوکس سر و دست میشکونن حالا ما ایرانیا به پورشه ایراد میگیریم ……….جالبه بعضی ها هم به 918 میگن زشت با این که فقط برای ما عکس و فیلمش در دسترسه تو اپارات سرچ کنین خودشون وقتی 918 میبینن چجوری مات میمونن و فیلم میگیرن حالا ما پشت مانیتور میگیم زشته یعنی اعتماد به نفس بعضی ها تو اگزوز بوگاتی ………………

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. A.m

      ۱۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      پورش ستیز؟؟ کسی ک خودشو پورش ستیز بدونه یعنی هیچی از ماشین سر در نمیاره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. VAHI:D

      ۱۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (474 ديدگاه)

      دقیقا کلاسای دیگه پورشه کدوماشون تکرارین فقط 911 ها شبیه هم اند که باید باشن و گرنه دیگه 911 نیستن شما کانسپتای اینده پورشه رو ببین mission e و panamera turismo
      در ضمن عکس پروفایل منم ببین ?دیگه نبینم کسی بگه پورشه تکراری و زشته ✌?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. رضا

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک سایپا ۱۳۱ مدل ۹۰ می گرفتم بقیشم می ذاشتم تو بانک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hitler

      ۱۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (499 ديدگاه)

      به همین دلیل هس که تو هیچ وخ نمیتونی یک جوان موفق پولدار در محله اعیان نشین باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. حميد

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    من ترجیح میدادم یک لاکچری ارزونتر و مدل سال بخرم مثلا لکسوس
    البته نظر کنار دستیم هم مهم بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. صائب

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شاید این مقاله هم درست به نظر بیاد که از پس هزینه های تعمیر نمیشه بر اومد
    اما من هزینه های تعمیر یه هیوندای توسان مدل ۲۰۰۸ یا ۲۰۰۹ رو به کل هزینه های خرید و تعمیر شاسی بلند چینی جَک ترجیح میدم
    هر دو ماشین هم برچسب قیمت ۷۰ ، ۸۰ میلیونی رو خوردند .

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. رامین

      ۱۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      2008 ؟! الان. میریم تو 2016 هیوندا توسان اونم 2 نسل قبل ماشین 8 ساله ؟! گیربکس و موتور ترکیده ! کارایی قابل قبولی هم نداره
      سوار جک شو 3 سال برون عوضش صفره
      نه هیوندای دو نسل قبل که ماشین 8 سال پیشه تعریفی نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صائب

        ۱۱ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        چشم ???
        ولی باور کن تو این سه سالی که بخوام سوار جک صفر بشم هزینه تعمیرش بیشتر از توسان میشه
        جَک سبک مغزه همش جُک میگه آدم از خنده دلش درد میگیره
        توسان مودب و باشخصیت تره
        خخخخ???

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. آرش

        ۲۷ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        یه کالای درجه 3 همیشه درجه 3 هست حتی از صفر کیلومتری . یک کالای درجه 1 همیشه درجه یک است حتی موقع نابود شدنش . فقط جنس خوب بخرید . تعمیرش کنید . سوار شید کیف کنید .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. فرزاد

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (201 ديدگاه)

    یه ماشینی مثل بی ام و رو که دست دوم بخری باید کل زندگیت رو بفروشی خرج اون کنی!.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۱۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      آره حتما بعد از یکسال نهایت دو سال موتور میندازه!!!!!
      کسی که ب ام و میخره باید سرمایش بالاتر از چند میلیارد باشه ن فقط این ماشین بلکه هر ماشینه لوکسی نه که تا پولش رسید بره ب ام و بخره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ali ayat

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    من باشم صد درصد در هر کلاسی باشه دسته دو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد علي

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (71 ديدگاه)

    ایا این کار درسسسستی است
    معمولاً ادم در خرید خودروی صفر (بجز ایران) اطمینان بیشتری هم داره مثلاً ممکنه خودروی خریداری شده تصادف شدید داشته باشه یکی از دوستانم تعریف می کرد تو کانادا یک ES با ٧٢ هزارتا کارکرد رو خریده بود قیمتش واقعاً مفت بود پول یک التیما رو داده بود ولی بعد از یک هفته نقص توی کمک های عقبش دیده بود که بعد از نشان دادن به تعمیر کار طرف گفته بود ماشین حتماً جایی بلند افتاده یا تصادف از بغل شدید داشته بعد از شکایت معلوم شد از روی یک خودروی حمل خودرو افتاده بود بعد از یک تعمیرات جزئی به این بنده خدا قالبش کردند ولی بعدش خوب شد چون به اندازه یک is خسارت از فروشنده گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. P.G

      ۱۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (489 ديدگاه)

      دوست من دارى میگى کانادا،تو ایران اگه بلد نباشى صنف دلالان محترم همچین ماشین دور رنگ رو به اسم اتاق پلمپ میکنن تو پاچه ت که خودت نفهمى از کجا خوردى!
      ما یه فامیل خدا رو شکر دور داریم از این جماعت دلال،ماشین دور رنگ رو همچین غلیظ جون بچه شو قسم میخورد که بى رنگه و یکه! که خریدار بدبخت با خودش میگفت وقتى این داره اینجورى جون بچه شو قسم میخوره پس حتماً راست میگه دیگه.وقتى هم که ماشینه رو به طرف قالب میکرد کلى از زرنگ بودن خودش حال میکرد.اینقد جون بچه شو دروغ قسم خورد که بچه ش بزرگ شده دهنشو …….. کرده!:)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. نيما

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    یه مسئله اى که هست اون سرى ٧ مدل ٢٠١٢ هست یعنى حدودا ۴ سال کارکرد پس یعنى هنوز گارانتى داره پس من قطعا bmw سرى ٧ رو میخرم و به اولین نمایندگى BMWرجوع میکنم براى سرویس هاى دوره اى و ماشبن رو یه سرویس کامل میکنم بعد با خیال راحت لذتش رو میبرم.
    اما اگر bmw مدل ٢٠١٠ به پایین بود اون موقع بازم میخریدمش ولىىىى به شرطى که از سلامتش مطمئن باشم (منظور سرى ٧)

    یه مسئله دیگه این که به نظر شما یه BMW با 3-4 سال کارکرد خراب میشه که بخواد خرجى روى دست خریدار بزاره!؟!؟!؟؟! تازه اونم با سطح فرهنگى و نگهدارى کسایى که سرى ٧ میخرن (قطعا باش مسافر کشى نمیکنن) پس کارکرد پایینى هم داره (حتى توى ایران که میانگین سالانه کارکرد خیلى بالاتر از بقیه کشوراس)

    پس انتخاب نهایى من سرى ٧ هست با دلایل بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۱۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود.
      سری 7 هنوز گارانتی داره اما مصرف سوخت، هزینه بیمه و مالیاتی که بابتش باید داده بشه هم باید در نظر گرفته بشن. فقط سلامت ماشین نیست که باید بهش توجه کرد، شما تصور کن چراغ یا سپر سری 7 رو بشکنه، هزینه تعمیرش خیلی بیشتر از سری 5 میشه!! بعد از یک سال هم گارانتیش تموم میشه، افت قیمت زیادی داره و اگه بخوای بفروشیش ضرر میکنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نيما

        ۱۰ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        بله درست می فرمایید
        مصرف سوخت بیشتر و اینا کاملا صحیح ولى افت قیمت یه ماشین نو بعد از ٢ سال خیلیه (تقریبا نصف میشه) یعنى 25000 دلار ولى سرى ٧ چون افت خودش رو کرده فوقش بشه 35000 دلار که این به مصرف سوخت و مالیات و … در.
        کسى هم که 50000 دلار پول ماشین میده قطعا پول داره که اگر تصادف کرد (راستى بیمه) پولشو بده.(که بیمه میده)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رامین

          ۱۱ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (2 ديدگاه)

          ماشین بعد دوسال قیمتش نصف میشه ؟؟؟ یاخدا اینو از کجا دراوردی ؟! تو ایرانم اینطوری که میگی نیست چه برسه بقیه جاها
          یعنی یارو ماشین میخره صد هزار دلار دوسال دیگه میفروشه پنجاه هزارتا ؟!
          بنظرم زیادی کم لطفی کردی
          صد هزار تا بعد دوسال قیمتی بین هفتاد تا هشتاد تا میره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. پرهام

      ۱۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      bmw جز پر خرج ترین های خودرو لوکس محسوب میشه مسلما خرج کلاس 7 هم خیلی سنگین ه بحث مالیات به کنار.مصرف سوخت هم هرکی می خواد 4 ثانیه ای صفر تا صد پر کنه باید پولشم بده :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. mohammad_boss429

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (87 ديدگاه)

    ارزش خرید پرادو دست دوم (مدل 2012 کارکرد 60000 کیلومتر و موتور 4سیلندر) یا (مدل 2009کارکرد بالای100.000کیلومتر و موتور 6سیلندر) با قیمت 200 تومن بیشتره
    یا سانتافه 0 ؟؟؟؟
    پرادو +
    سانتافه –
    ممنون میشم جواب بدید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهندس عبدالهی

      ۱۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (161 ديدگاه)

      خوب به نظرم این یه مقوله سلیقه ایه.
      اگه کیفیت و استهلاک برات ملاکه پرادو رو بخر ولی اگه ماشینو میخری فقط از امکانات و راحتیش استفاده کنی سانتافه بخر.
      به عنوان کسی که 1.5 سال پرادو 2014 داشتم بهت توصیه میکنم پرادو 2013 به بعد با کارکرد کمتر از 70000 تا پیدا کنی بهترین انتخابه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Zonda R

        ۱۱ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        @.F
        با عرض احترام
        تویوتا پرادو مدل 2014 نداره
        با یه سرچ ساده متوجه میشید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهندس عبدالهی

          ۱۱ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (161 ديدگاه)

          دوست عزیز منظورم سال 2014 بود نه مدل 2014 یعنی تقریبا 1.5 سال پیش

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. P.G

        ۱۱ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (489 ديدگاه)

        دوست من حالت خوبه؟!
        کارکرد نرمال ماشین باید نهایتاً سالى ١٢ تا ١٣ هزارتا باشه،ماشین ٢٠١٣ اگه ٧٠٠٠٠تا راه رفته باشه ینى رسشو کشیدن و ارزش خرید نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. پرهام

      ۱۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      تویوتا تا 500 هزار تا هم رو خرج نمیفته لااقل سواری هاش که اینطوریه مثه بقیه ماشین های لوکس نیس عمرش تولانیه مطمعن باش پرادو 200 هزار تا کارکرد هم از سانتافه بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رهام

        ۱۱ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (33 ديدگاه)

        تویوتا اصلا لوکس نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. mohammad_boss429

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (87 ديدگاه)

    ارزش خرید پرادو دست دوم (مدل 2012 کارکرد 60000 کیلومتر و موتور 4سیلندر) یا (مدل 2009کارکرد بالای100.000کیلومتر و موتور 6سیلندر) با قیمت 200 تومن بیشتره
    یا سانتافه 2.4لیتری نو ؟؟؟؟
    پرادو +
    سانتافه –
    ممنون میشم جواب بدید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      من پرادو ٢٠٠٨ شش سیلندر داشتم ، سانتافه و سورنتو و حتی لندکروز رو قورت میداد
      واقعا پرادو ماشینیه که حتی ٢٠٠٨ اش هم یک عمر برات کار میکنه و سگش به صد تا کره ای شرف داره
      ( همین طور سگ کره ای ها به تولیدات ملی )
      در ضمن سعی کن پرادو ۴ سیلندر چهار در نگیری چون شش سیلندرش مثل یه پهلوون پر زوره ولی چهار سیلندر دو درش خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۱۰ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (233 ديدگاه)

        .اینطور بگی بهتره سگه ژاپنی و کره ای به تولیدات داخل میرزه .بهتر نشد ؟ژاپنو کره با اختلاف یک میلیمتر کنار هم وایسادن.هیچ برتری نسبت به هم ندارن .تجربه کمری و ازرا رو دارم .الان یه ۵۲۸گرفتم تازه فهمیدم ماشین چیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. luis

          ۱۱ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (612 ديدگاه)

          اول در فروش جهانی
          اول در ارزش برند
          اول در ثبت اختراع
          اول در کیفیت 3 ساله
          اول در نگهداری توسط صاحبان
          اول در تولید خودرو هیبرید
          اینا همه رو هم یه میلیمتره؟؟؟؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  13. نوید

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    من با 130تومن یه کرولا 2015 صفر گرفتم که 10 سال برونمش،بعضیا گفتن برو ماشین آپشن دارتره کارکرده بگیر که بنظرم منطقی نیومد.ولی کلا بنظرم آدم ماشین صفر بگیره بهتره ،چون ماشین کارکرده معلوم نیست صاحب های قبلیش چجوری ازش استفاده کردن.تعویض به موقع روغن،استفاده از بنزین سوپر و طرز رانندگی با ماشین خیلی مهمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. شاهین

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4526 ديدگاه)

    قطعا و یقینا در مورد مثالی که در این پست زده شده من سری 5 صفر کیلومتر رو انتخاب میکنم! اصلا لذت خودروی صفر رو هیچ چیز دیگه ای نداره! ضمن اینکه برای یه فرد جوون با درامد مناسب فکر نمیکنم سری 7 انتخاب خیلی جذابی باشه.
    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمد

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    دوستان عزیز با درود
    بین بنز E250 و 528 کدوم بهتره برای یک مرد ۵٣ ساله که روزانه مسیر تهران تا کرج رو طی میکنه
    همچنین بین X4 و آئودیQ5…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۱۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود بر محمد آقای گل
      والا من سوار هیچ کدوم نشدم اما با مطالبی که خوندم میتونم بگم X4 ممکنه به خاطر اسپرت بودن و به اصطلاح تند و تیز بودن دلشو بزنه. Q5 عالیه، از X3 بهتره. بین E250 و 528i من باشم 528 رو انتخاب میکنم. هم راحته و هم رانندگی جذاب تری نسبت به E داره. اما اگه صرفا راحتی مد نظر باشه E250 بهتره. اینم بگم که قدرت 528، 34 اسب بخار بیشتر از E هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسين

        ۱۱ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        راستی، اینم بگم، ب ام و ماشینی نیست که به خاطر راحت و نرم نبودن کسی بخواد نخردش!! بسیار راحته، خیلی هم نرمه. اما از بنز راحتی کمتری داره. در واقع این تصور که ب ام و خشکه به خاطر همین نمیخرمش بسیار اشتباهه. از اول تلفیقی از ویژگی های لوکس و اسپرت رو ارائه میداده. گاهاً بعضی دوستان جوری در موردش حرف میزنن انگار دارن در مورد جنسیس کوپه صحبت میکنن!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. امیر سابق

      ۱۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (161 ديدگاه)

      دوست عزیز من در مورد شاسی بلند ها نمیتونم نظر بدم چون تجربه رانندگیشو نداشتم ولی در مورد 528 و 250 میتونم بگم بین این دوماشین ماشینی که به سنتون بیاد و متناسب با ویژگی هایی باشه که فرمودید بنز ای 250 بهتره.
      528 مخصوص جوانهاست چون شتابش بالاست و برای دریفت و دونات و اینطور کارا خوبه ولی بنز برای افرادی مثل شما و با اصالت خوبه.
      از این مقاله هم میتونید استفاده کنید که به بررسی و تفاوت دو خودرو اشاره شده:
      http://khodrobank.ir/TestDrive/1878/%D8%A8%D9%86%D8%B2-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DB%8C%D8%A7-%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%85-%D9%88%D8%9F-%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-E250-%D9%88-528i

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. نوید جهرمی

      ۱۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      ب نظرم بنز E250 بهتره.
      بین X4 و Q5 آئودی بهتره. اما یکم بزار روش برو ولوو XC90 بگیر حالشو ببر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. رهام

      ۱۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (33 ديدگاه)

      E250 & AUDI

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. محمد20

      ۱۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      واسه مرد 53 ساله:

      بنز E250
      لکسوس ES250
      تویوتا آریون

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. میلاد

      ۲۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (25 ديدگاه)

      سلام پیرمرد…بنظرم واسه یه پیرمرد 53 ساله که قراره مسافت تهران تا کرجو برونه یه وانت باردو شاهزاده جاده های ایران کفایت میکنه. . هاهاها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. محمد کاظم

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    من که عاشق بنز کلاسیک هستم مخصوصا اتاق W123 که در ایران به بنز دانشجویی معروفه وبه نظر من یه دست دوم تمیزش از هزارتا پراید و خودروی صفر چینی سرتره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. M.M.P

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    مام عشق آفرود یا پاژن می گرفتم یا پاترول تا خرخره مجهزش می کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سیاوش

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    بستگی داره چقدر کارکرده باشه و…
    ولی منم دسته 2 سری 7 میگیرم یه چی دیگست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. آرش

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (60 ديدگاه)

    این موضوع تو مملکت گل و بلبل ما هم مصداق داره. الان با بودجه صد تومنی رنج وسیعی از انتخاب ها وجود داره. از سدان D سگمنت تا SUV و لیفت بک. کارکرده هایی مثل اپیروس و سورنتو و مورانو (2008) و توسان و اسپورتیج و سانتافه و تینا و C5 و جنسیس کوپه و سوناتا 6 و آزرا و کیزاشی و گرند ویتارا و اکتیون و کایرون و جولیتا و اپتیما و حتی بی ام و 320 و 325 (2006) و حتی بنز C200 و E240. از 140 تا 300 اسب بخار، همه رقمی هست. شاید بگید لیست تمام ماشین های موجود رو نوشتم اما واقعا تک تک ماشینای بالا رو میشه بین 95 تا 100 تومن خرید، بسته به اولویت و سلیقه.
    در مقابل صفرهایی مثل النترا (حدودا) و سراتو و ام جی 6 و یاریس و تقریبا همه چینی ها از 100 تا 150 اسب بخار.
    من به این دلیل که توان ماشین برام بیشترین اولویت رو داره همیشه کارکرده سوار شدم و انتخابم حتما از گروه اول بالا خواهد بود. طبیعتا صابون مخارجشو رو هم به تنم مالیدم. هر چند نمیشه انکار کرد که ماشین صفر (البته خارجی) مث یه … می مونه که لذت و بوی نوییش یه دنیا می ارزه. بدیهیه که اگه پولشو داشتم صفر گروه اولو انتخاب می کردم اما چون ندارم می رم سراغ کارکرده هاش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. صادق

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    درود
    بعد خیلی مدت یه پست گذاشتی داش حسین

    راستش به یه چیزای دیگه هم بستگی داره، مثلا یه فردی به مدت طولانی ماشین رو نگه نمیداره، کلا هر ۶ ماه، یک سال ماشینش رو تعویض میکنه، یه همچین فردی شاید لوکس دست دوم خیلی هم گزینه ی نامناسبی نباشه
    ولی اگر ماشین رو بخوای مدت زیادی نگه داری، خب عاقلانه تر اینه که صفر رو خریداری کنی

    بابت پستت هم مرسی داری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (4526 ديدگاه)

      کم پیدایی استاد :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صادق

        ۱۱ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        به به به، شاهین جان گل گلاب
        خوبی داداش؟؟
        والا خیلی دوروبرم اوضاع قروقاطی و شلوغه، اصن هر طرفو جمع میکنم یه طرف دیگه وا میره
        خیلی وقته میخوام بیام اونور، یه سر ب خودت و بچه ها بزنم ولی اصن جور درنمیاد.
        ولی همین روزا ان شالله فرصت بشه یه سر میام اونطرف :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حسين

      ۱۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      به به… بر و بچه های قدیمی. خوبین؟ آقا یادش بخیر اون موقعها تو پدال همش کامنتا بحثای مفید داشت. همش حرفای پر محتوا میزدیم دورِ هم. یاد اون دوران پدال بخیر. خیلی صمیمی و دوستانه بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صادق

        ۱۱ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        احوال حسین
        آره واقعا، خیلی دوران توپی بود
        اصن پدال شده بود خونه دوم
        لامصب دم هوا بود، بازدم پدال…!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۱۱ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (4526 ديدگاه)

          سلام داوش صادق عزیز
          ان شاالله هر جا هستی سلامت و شاد و تندرست باشی.
          فقط تا سره همین ماه یه سر بزن چون دیگه بعدش من نیستما!
          مخلص ♥

          موافقم 0
          مخالفم 0
  21. رامتین

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    بیشک خودروی صفر بهتره. کسی که پرستیژ داره هیچگاه سمت خودروی دسته2 که معلوم نیست چه کسی روش نشسته، نمیره. بهرحال این دید منه و کاری ندارم که دیگران چه دیدی دارند. همیشه بهترین را بخواه اما خودت به آن برس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. P.G

      ۱۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (489 ديدگاه)

      الان اینایى که فرمودید چه ربطى به هم داشتن؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. Kamran.k

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    به نظر من قطعا انتخاب صفر 528 گزینه بسیار بهتریه.مخصوصا تو ماشینهای بی ام و که از استهلاک بسیار بالایی برخوردار هستند حتی اگر 3 سال کار کرده باشند و دو سال هم گارانتیش مونده باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. احمد باقری

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی مهم هست که در مورد چه ماشینهایی بحث بشه و شرایط نگهداری دست دومی چطور باشه و باید با توجه به شرایط، تصمیم گیری بشه، ولی خب یک مساله مشخصه و اون هزینه های نگهداری ماشین دست دوم هست که باید خیلی دقت بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. سعید

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    سلام ، من در ایران ترجیح می دادم 760LI رو بگیرم ، چون بیمه ، عوارض و اجرت تعمیرات در ایران کمتر از کشورهای غربی است و به طبع آن افت قیمت خودرو با توجه به محدودیت بازار خودروهای پرحجم نیز بعد از چند سال کمتر است . ولی در کشورهای غربی 528I رو ترجیح می دادم . ( فیلمی رو دیدم که یک 735LI با مدل 25 سال قبل در انگلستان به قیمت 735 پوند معامله شد )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محمد

    ۱۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    مثلا با هفتاد تومن چه ماشین صفری میشه گرفت؟ یاباید هیوندا ای سی و اینها بگیری که برای خونواده کوچیکه و یا باید از این چینی های اشغال بگیری که بعد دو سه سال میوفتن رو خرج و قطعاتش که کمه و خیلی هم افت قیمت داره . پس چه بهتر که یک کمری دو هزار و هفت و هشت یا سوناتا یا ازرا دو هزار و شش بگیری. ماکسیما هم عالیه اگه بهش رسیده باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Archi KHAN

    ۱۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    آیا خریدن یک BMW 760Li M Sport به‌جای یک 528i درست است؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. soroush shirazi

    ۱۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    سلام به دوستای گلم،اول خدمت دوستان بگم که اگه این سری هفت همون ماشین کارکرده باشه از ظاهرش معلومه که ماشین خفن تمیزیه،بعدشم با یه تست رنگ و یه تست دیاگ و تست سلامت واسه فنر بندی و سیستم تعلیق میشه فهمید ماشین سالم هستش یا نه،اگر ایران باشه و بخوای خرید کنی با توجه به توربو بودن موتور خوب هزینه ی نگهداری دو خودرو یکیه (چون نمایندگی نداره و شامل گارانتی نمیشه این تعمیرات)اما اگر سری ۷ ۷۵۰ بود بهتر بود واسه خریدنش ،ولی متاسفانه توی ایران قیمت ۷۵۰ که ۲۰۱۲ باشه از قیمت ۵۲۸ تقریبا ۱۰۰ تومن گرون تره (سری۷ به همین تمیزی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. فرزاد

    ۱۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (201 ديدگاه)

    دو تا راه داره یا با پولی که داری یه سری 7 مثلا 2011 میگیری و هر روز هم تو خیابون می مونی و ابروت میره!به قول اقا اسان 20 سال تو المان دوره دیده مکانیکی داره تو جمهوری میگه:بی ام و رو 2 سال سوار شی بعد به خرج می یوفته بعد 4 سال هم که موتور باید بیاد پایین!یا راه دوم میری تویوتا یا هیوندای صفر میخری هر جا هم رفتی خیالت تخته و هیچ استرسی نداری….البته خیلی ها هستن مثل من که جوون و نادونن و میرن دست دوم و اون ابهت بی ام دبیلیو رو ترجیح میدن و خودشون رو بدبخت کنن!درست کاری که من نباید انجام میدادم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چقد مردم دنیا بد بخت هستن که ب ام هر سال پرفروشترین خودروساز لوکس میشه.
      چقد داورهای انتخاب بهترین موتورهای سال ساده لوح هستن..
      اون مو توری که شما میگی بعد ۴ سال میاد پایین قطعا درست ازش نگهداری نشده. نگهداری از موتوری که ضریب تراکم بالا داره سخت تر از موتورای معمولیه و گاها حتی بنزین سوپر هم براشون کمه و نیاز به مکمل هم دارن مخصوصا اینکه موتور ب ام و توربو هم داره و توربو خودش نگهداری ویژه ای نیاز داره. مشکل ب ام و (و تمام لوکسها) در ایران اینه که خیلیا برای پز دادن میخرنشون و اصلا نمیدونن چجوری باید ازش نگهداری کنن و گرنه دوام و تحمل فشار بسیار بالایی دارن این ماشینا. به قول دوستمون اینا ماشینایی نیستن که تا پولت رسید بری بخریشون.

      راستی، هیچ کس هم تا حالا با سری ۷ تو راه نمونده.. شما انگار داری در مورد پیکان حرف میزنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خسته شده

        ۱۱ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (623 ديدگاه)

        حسین جان شما درست میگی تازه اون بنزین سوپر و مکمل هم باید درست و مخصوص باشه که متاسفانه نیست. وقتی آدم این کاربرهارو میبینه میخواد سرشو بزنه به مانیتور اینقدر آدمو عصبانی میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. خسته شده

      ۱۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      من یه راه دیگه ای میذارم جلوتون بنده میگم شما بجای اینکه با بیست تا اسم بیای اینجا که بگی آقای فلانی بیست سال آلمان بوده و دوره دیده!!!!! اومده مکانیکی جمهوری! یه کاری کن زنگ بزن کمپانی ب ام و بگو دره کمپانیشونو ببندن بیان مکانیکاشون و مهندسینشون زیر دست آقا اسان یه دوره دو ساله تا چهار ساله ببینن تا ماشیناشون به این روز نیفته جالبه تویه پست موتور ب ام و یه کاربری که کلا با آلمان مشکل داره بعد از اینکه شما بعد از دو سال موتور کمپانی ب ام و اوردین پائین در صحت حرفهای شما مثال تویوتا میزنه حداقل اگه با یه اسمه دیگه میای اینقدر تابلو تویه بحث ها نیا چون تعریف از خود نباشه یکم تیز و ریز میبینم ضمن اینکه فرموده بودین در جواب خودتون بعضا دیده شده موتورهای ب ام و بعد یه سال خرابی بار میاره!!!!! به به ب ام و نابود شد مثل آمریکا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohsen

        ۱۱ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        والا جناب فرزاد قبلا ها هم من گفته بودم که شما رفتی بی ام وه دست دو خریدی که طرف با جرثقیل گذاشته نمایشگاه شمام استراتژی هیوندا بهتر از بی ام وه هس میگرفتی بی ام وه درست استفاده بشه مشکلی بار نمیاره حالا استفاده درستش سخته ولی بعد خرید صفرش باید به موقع چکش کرد بهش رسید تا سر حال باشه و فاز بده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. luis

      ۱۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      شما یه سلام به اقا میکانیکه برسون بگو این همه بی ام و مدل 1977 و قبل تر تو خیابون چیکار میکنن؟؟؟
      من ژاپنی بازم ولی حرفت خیلی مسخره بود لازم دونستم وارد عمل شم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. سینا

    ۱۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    528i جدید کوچک‌تر است، به این اندازه لوکس نیست، 6 سیلندر و 295 اسب بخار کمتر دارد و حدود 5000 دلار گران‌تر است …

    بی ام و 528 از موتور 4 سیلندر توربو خطی استفاده می کنه که با یک حساب و کتاب ساده، 8 سیلندر کمتر از موتور 12 سیلندر خورجینی دارد. شخصا در ایران و با توجه به شرایط موجود، موتورهای حجیم تنفس طبیعی را با موتورهای کم حجم توربو عوض نمی کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. mohsen

    ۱۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    به شخص 528 صفر رو ترجیح میدم چون تا حالا 3 تا بی ام وه ای که فروختیم واقعا به مشتری دلم نمیاد بدمش حالا خودشم ما که میگیم چه مدلی روندیمش حالا تا حدی و علت فروششم همون خرج باز کردنشه ولی تا یه حد به طرف میگیم که اقا امپر سرعتشو خیلی زیاد تا ته جارو کرده! مثلا یه بار عموم یه طرف X6 رو انداخت شانه خاکی یه طرف اسفالت ماشین یه ذرم اخ نگف من حالا طرف میخره میگه X6 خریدم که به شخص پشت بی ام وه امکانش 0 تا جیغ موتور در نیومده دنده عوض کنم
    ولی یه بنز دست دوم حالا نه همشون اونایی که ادم های روزگار دیده روندن ارزش داره ولی بی ام وه 0 نباشه ارزشی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا