آموزش

رایج‌ترین علل روشن شدن چراغ چک خودرو

وقتی صاحب یک خودرو باشید چراغ چک موتور خودرو می‌تواند یک مزیت یا یک دردسر باشد مخصوصاً وقتی‌که بدانید صدها چیز می‌تواند باعث روشن شدن این چراغ شوند.
آیا واقعاً لحظه ای که چراغ چک موتور خودرو روشن می‌شود باید ترسید و به نزدیک‌ترین تعمیرگاه ماشین مراجعه کرد؟ ممکن است با فهمیدن این که چه چیزهای ساده ای هم منجر به روشن شدن این چراغ می‌شود سورپرایز شوید. با این حال، اگر بیش از ۵ سال از عمر خودروی شما می‌گذرد و مطمئن نیستید که خودرو چه مشکلی دارد بهتر است که روشن شدن چراغ را خطایی در ماشین تلقی کنید.

Check Engine Light
CarMD شاخص سلامت خودرو را در سال ۲۰۱۵ منتشر کرده و ۱۰ دلیل رایج روشن شدن چراغ موتور و تعمیر مرتبط با آن را اعلام کرده است. این مطلب به شما کمک خواهد کرد که بدانید روشن شدن این چراغ چه مقدار هزینه روی دستتان می‌گذارد.

۱۰. تعویض انژکتور
fuel injector
طبق گزارش موجود این اولین باری است که این مشکل در لیست قرار می‌گیرد و با ۱.۷۵ درصد از تعمیرات در سال ۲۰۱۴ در رتبه ی دهم قرار می‌گیرد. یکی از دلایل اصلی خرابی انژکتورها انسداد آنها توسط مواد زائد ته‌نشین شده مخزن سوخت است که با رانندگی مداوم با سوخت کم یا استفاده از سوخت با کیفیت پایین و یا تعویض نکردن فیلتر سوخت حاصل می‌شود.

۹. تعویض دریچه بازچرخانی گاز اگزوز و تمیز کردن تمام اتصالات آن
Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve
تعویض دریچه بازچرخانی گاز اگزوز خودرو (EGR) و تمیز کردن تمام اتصالات آن ممکن است هزینه داشته باشد اما برای اطمینان از این که خودرو برای مدت طولانی سواری بدهد ضروری است، این سرویس ۱.۹۵ درصد از تعمیرات سال ۲۰۱۴ را تشکیل می‌دهد.

۸. تعویض ترموستات
Thermostat
با در نظر گرفتن این که ترموستات در یک خودرو نسبت به دیگر اجزای موتور کار سخت‌تری انجام می‌دهد حضور آن در لیست تعمیرات سال گذشته جای تعجبی نداشت، این سیستم در مناطق گرم بیشتر خراب می‌شود و با ۲.۱۸ درصد از تعمیرات در مکان هشتم قرار می‌گیرد.

۷. تعویض شمع و سیم آن
Spark Plugs
تعویض شمع و سیم‌های آن ۳.۸ درصد از تعمیرات سال گذشته را تشکیل داده است البته تعویض شمع و سیم‌های آن به عنوان یک تعمیر استاندارد در نظر گرفته می‌شود و اگر شمع‌ها و سیم‌ها تعویض نشوند بعد از مدتی چراغ چک موتور روشن می‌شود و اگر همچنان به آن رسیدگی نشود شمع دیگر جرقه نخواهد زد و همین امر باعث خرابی کوئل و مبدل کاتالیزوری می‌شود که هزینه تعمیر را بالا می‌برد.

۶. تعویض سنسور توده جریان هوا
Mass Air Flow (MAF) Sensor
تعویض سنسور توده جریان هوا با ۳.۵۴ درصد از تعمیرات، ششمین دلیل رایج روشن شدن چراغ موتور در آمریکا است که این نوع تعمیرات در غرب به حدی زیاد بوده که در رده ی سوم قرار گرفته است. توده جریان هوا در شرایط جاده ای خشک و گرد و خاک تابستانی یا برفی با نمک و یخ آسیب‌پذیرتر است. البته با تمیز نگه داشتن فیلتر هوا می‌توان از خراب شدن آن جلوگیری کرد.

۵. تعویض کوئل
ignition coil
نادیده گرفتن تعمیر و نگهداری شمع و سیم‌های شمع موجب خرابی کوئل شده و با روشن شدن چراغ موتور باید آن را تعویض کنیم، این مشکل با ۳.۵۷ درصد از تعمیرات در رده ی پنجم قرار می‌گیرد.

۴. تعویض کوئل ها و شمع‌ها
Replace Ignition Coil and Spark Plug
خرابی کوئل و شمع‌ها با هم به عنوان یک گروه با ۳.۵۸ درصد از تعمیرات در رده ی چهارم قرار می‌گیرد. در بسیاری آر موارد خرابی کوئل ناشی از ایراد در شمع‌ها است.

۳. بررسی شل بودن درپوش باک خودرو و در صورت نیاز سفت کردن یا تعویض آن
Inspect for Loose Fuel Cap and Tighten
درپوش سوخت شاید بی‌اهمیت به نظر برسد اما یک درپوش سوخت شل می‌تواند سبب روشن شدن چراغ موتور شود و این مشکل ساده ۵.۴ درصد از تعمیرات را تشکیل می‌دهد. بنابراین اگر به‌تازگی باک خودرو را پر کرده‌اید و چراغ موتور روشن شده است با چک کردن درپوش باک خودرو شاید مشکل حل شود.

۲. تعویض مبدل کاتالیست با مبدل کاتالیست OE جدید
catalytic converter
مشکل در مبدل کاتالیست با ۵.۸۹ درصد از تعمیرات در رده ی دوم ایستاده است. این مشکل که در خودروهای قدیمی رایج‌تر است با نگهداری نادرست خودرو و تعویض نکردن به‌موقع شمع خودرو به وجود می‌آید و تعویض آن هزینه ی زیادی دارد.

۱. تعویض سنسور اکسیژن
Oxygen Sensor
در نهایت تعویض سنسور اکسیژن با ۷.۱ درصد شایع‌ترین دلیل روشن شدن چراغ موتور در سال گذشته بوده است. خوشبختانه این مشکل هزینه زیادی ندارد. اما مشکل در این سنسور باعث اختلالاتی در سیستم ECU مثل تزریق بیش از حد سوخت می‌شود که این تزریق بیش از حد باعث مصرف بیشتر سوخت (تا ۴۰ درصد بیشتر) می‌شود و هزینه ای اضافی به بار می‌آید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۶۱ دیدگاه‌ها

  1. مسلم

    ۲۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام .من تندراتومات صفرخریدم قبل از تحویل گرفتن روشنش کردم گذاشتم بیست دقیقه کارکرد وخلاصه خوب چکش کردم هیچ مشکلی نداشت .تاسوارش شدم راه افتادم دوکیلومتر بعد چراغ چک روشن شد .چراغ چک خاموش میشود وروز بعد روشن میشود کلا میرود ودوباره روشن میشود وتا کارت گارانتیش اومد بردم گارانتی دستگاه گذاشت گفت خطا هست پاک شد سوارش شدم اومدم خونه دوباره عصرماشینو روشن کردم دوباره چک روشن شده .بنظر دوستان ومتخصص های بزرگوار مشکل ازچی میتونه باشه؟ممنون

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. مسلم.

    ۲۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام .پیگیر شدم وخلاصه .عیب ازبست باطری بوده شل بوده .سفتشون کردم مشکل حل شد .گیربکس ماشین های اتومات برقیه وباکوچکترین تغییر ولتاژبرق ایسیو خطا میده وچراغ چک روشن میشه وبعدش خودش میره که باسفت کردن پیچ بست باطری درست میشه . دوندگی که من کردم تافهمیدم دوستان نکنن امیدوارم مطلب بدردتون بخوره

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. امیرشیرازی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دمت گرم منم همین مشکلم بود

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. يزدان

    ۲۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام .من یه پراید صبا مدل 85دارم تصبح امروز بعد اینکه ماشینو روشن کردم دیدم چراغ چک خاموش نمیشه چندبارهم ماشینو خاموش و روشن کردم ولی باز روشن میموند علت این مشکل چی می تونه باشه ؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. مسعود

    ۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام میخاستم بدونم چراغpAB تو ماشین ام وی ام530وقتی روشن میشه نشونه چی هستش.ممنون میشم جواب بدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. یاسر

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من206 v8 دارم داخل جاده چراغ چکش روشن میشه باید وایسم خاموشش کنم چند دقیقه بعد روشن کردن چند کلومتری که میرم باز روشن میشه مشکلش چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هادی

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام احتمالا از ترموستاتش باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. هصازف

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من اسپورتیج ٢٠١٣ دارم میام شمال چراغ چک روشن میشه ماشین کم رمق میشه میرم تهران خوب میشه مشکل چیه لطفا کمکم کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      از خونه دورش میکنی ناراحت میشه
      ماشین های جدید تو جاهای که فشار هوا کم یا زیاد هست با دریچه سوپاپ تنظیم میکنه که تو ازتفاعات زیاد که فشار هوا کمه ماشین خوب کار کنه یا بر عکس کنار دریای ازاد فشار کم میکنن که اسیب نزنه ب موتور شاید ی مشکلی تو این سیستم داری

      موافقم 0
      مخالفم 1
  7. احسان

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید..بنده پارس elx 83 دارم ولی تازگیا از 180 بالاتر نمیره..یعنی دور موتور و سرعت تا دنده 3 نرمال هست ولی دنده چهار به بعد دور موتور 5500بالاتر و سرعت 150 بالاتر نمیره تو دنده 5 هم که دور موتورنهایتش 5500 و سرعت هم 180.لطفا راهنماییم کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پارس خیلی سرعت بره 190 تا…
      مدل 83 خیلی هم خوبه که 180 رو پر میکنه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Mohammad Amin

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شمعها و وایرها رو عوض کنید ، ( نمونه های اصلی استفاده کنید ،) فیلتر بنزین رو عوض کنید .
      یه تنظیم موتور هم ماشین رو ببرید تا سوزن های انژکتور رو تحت فشار بگزارند و تمیز کنند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. میلاد

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من 405 دارم وقتی بنزین کم داره اینجوری میشه ماشینم تو دور موتور زیاد کم میاره شاید مشکل تو بنزین رسانی باشه فیلتر بنزین عوض کن احتمالا درست میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. روشا

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بنده یک پراید 132 مدل 89 دارم چند وقتی هست که وقتی ماشین روشن می کنم آمپر تا وسط که میاد چراغ چک روشن میشه دوباره وقتی ماشین و خاموش می کنم بعد روشن می کنم چراغ چک خاموش می شود و دوباره…..

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. جواد

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      باسلام خدمت شما مشکل ماشین شما این است که یک دور فن کار نمیکند وفن ماشینتان روی دور تند که میرود چراغ چک روشن میشود یا مقاومت فن روی رادیات یک دور ش قطع شده یا رله فن سوخته است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. علی

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ، من پراید مدل 85 دارم ، چند روز پیش هنگام رانندگی چراغ چک روشن شد ، تا یک ساعت هم باهاش رانندگی کردم مشکلی نبود ، وقتی پارک کردم و عصر اومدم روشن کنم ، باز هم چراغ روشن شد ولی اینکه به محض روشن شدن ، خود ماشین پس از چند ثانیه خاموش میشه، باتری ماشین و چند تا لوازم اون رو هم مثل سنسور اکسیژن رو چند ماه پیش تعویض کرده بودم، ظاهرا بدتر شده، لطفا بگید دلیل خاموش شدنش چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حسین

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین من پراید صبا۸۸مدل چراغ چک موقعی که فن شروع به کارمیکنه روشن میشه.یا وقتی چند سانیه بعد کولر روشن کردن .خاموش میکنم ماشین دوباره روشن میکنم چراغ چک خاموشه تا دوباره این چیزا پیش میاد روشن میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. میلاد

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان ی 405 85 دارم 2 3سال هست وقتی کولر میزنم دما ماشین به وسط که میرسه چراغ چک روش میشه کولر اف میکنه دلیلش چی میتونه باشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. unhappy

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چراغ چک ریو روشن شده تو سرعت ۱۰۰ تو جاده که میرفتم یک کم فرمونم میزد ،مشکلش چیه ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مجتبی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آمپر تقریبا به وسط که میرسه چراغ چک روشن میشه…
    ماشین 111مدل 93

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حسام

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستانی که پرایدشون با صدای فن چراغ چکش روشن میشه به احتمال 90% مشکل از مقومت فن هست. یه قطعه کوچیک چایین رادیاتور هست که دو تا سوکتم بهش وصله.
    قیمتشم حدود 9-10 تومن هست. بعد تعویض بست باطری رو باز و بسته کن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. حسام

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستانی که پرایدشون با صدای فن چراغ چکش روشن میشه به احتمال 90% مشکل از مقومت فن هست. یه قطعه کوچیک پایین رادیاتور هست که دو تا سوکتم بهش وصله.
    قیمتشم حدود 9-10 تومن هست. بعد تعویض بست باطری رو باز و بسته کن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. میلاد

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقاااا من 131مدل90دارم یهووویی تو جاده چراغ چک روشن میشه و پمپ بنزینم از کار میافته و خاموش میشه ولی بعد چن دقیقه پمپ خودش کار میافته البته اگه رو گاز باشه چراغ چک روشن بشه خاموش نمیشه ولی پمپ بنزینم کار نمیکنه دو گانه سی ان جی دستیه به نظرتون مال رله بنزینه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مهدی

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من slx 94دارم موتور که گرم میشه به پت پت میفته تو سر بالایی کشش نداره مشکل چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پمپ بنزین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. سعید

    ۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام.پراید 111 مدل 91 دارم.چراغ چک روشن میشد عیبش سنسور اکسیژن بود.تعویض کردم.ولی باز چک روشن میشه همون خطا رو میده.روشن میشه چند دقیقه.خاموش میشه.پشت سرهم.علت چیست.چیکارکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      واسه منم همین ایرادو داره.موندم دیگه چیکار کنم.کلی خرجش کردم.الکی بود…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. حمید

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سللام دوستان ماشین من 206 تیپ دو مدل 82 هست چند وقت پیش انژکتور ماشین دادم شستن(کار اشتباهی کردم) بعد اون وقتی ماشین خاموش میکردم حدود ده دفیقه بعد میومدم استارت میزدم میدیدم خطا میده چراغ چک روشن میشه بعضی وقتا با گاز دادن چراغ خاموش میشد هروقت هم میرفتم دیاگ میزدم خطا انژکتور داشتم بالاخره پیش همون دیاگی یه سوزن نو(فکر کنم نو) انداختم دیدم بازم خطا داره هرچند وقت یکیار اینجوری مشیه . حالاسوالم اینکه انژکتور چقدر کار میکنه ایا با این کارکرد نیازی هست همه شو عوض کنم مشکل من از همینه؟ ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امير عباس

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من ام وی ام ١١٠ دارم ٣٠ تا کارکرده. فقط صبحها که استارت میزنم و موتور سرده و کمی صدای پرت پرت میده حدود ده پونزده ثانیه چراغ چک روشن میشه و بعد دیگه خاموش میشه. به نظرتون مشکل از چیه ؟ مواقع دیگه اصلا این اتفاق نمیفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. mahmood

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و خسته نباشید
    ماشین من سورن 88 هستش,وقتی کولرشو روشن میکنم تا یه ربعی خوب کار میکنه و بعدش وقتی که دور موتور کم میشه مثل سر پیچ و یا پشت چراغ قرمز چراغ استپ روشن میشه و ماشین خاموش میشه…سخنگو هم اعلام میکنه دمای آب زیاد است و فشار روغن پایین…
    در صورتی که آمپر روی خط اولی هستش و دمای آب پایینه…
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید…
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. رضا

    ۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام توجه کنید دوستان کلیه خودروهایی که چراغ چک روشن میکنن اگه دیاگ نشون داد که سنسوری مشکل داره اشتباهه شما فقط یه مقاومت فن ال 90یا 206بخر بنداز روش اگه خاموش نشد فوش بده بهم
    نه از انژکتوره نه از دسته سیم و … این قطعه زرتی می سوزه عوض کن تا راهت شی برای هر ماشینی هم میخوره مقاومت فن 206وال90

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. فرامرز

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ، من 206 اس دی 1600 دارم مدل 86 ، الان دو ماهه از این تعمیرگاه به اون تعمیرگاه میرم ، ماشینم توی حرکت چراغ چکش رروشن خاموش میشه البته تقریبا 20 ثانیه طول میکشه تا ثابت بشه ، تا الان کوئل ، شمعها ، سنسور گاز ، مپ سنسور ، کاتالیزور ، بی سی ام ، ای سی یو ، باطری ، دینام ، سنسورهای اکسیژن و …. رو با جنس اصلی عوض کردم ولی هنوز این مشکل رو دارم ، توی دیاگ هم میزنه احتراق سیلندر 1 و 4 ، فقط مونده بدم موتور رو باز کنن که مطمئنم به اون ربطی نداره ، دوستان کسی اگه مشکل رو میدونه ممنون میشم اطلاع بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهراب

      ۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سنسور اکسیژن رو عوض کنید (اصلی باشه)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. کامران

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یک سمند ای اف 7 دارم مدام چراغ چک روشن میشه مخصوصا موقع گرم کردن و یا استفاده از کولر،سیم کویل ها هم با وارنیش عایق کردم ولی باز جواب نداد،شمع و کویل مورد دارعوض کردم، رله های پشت ای سی یو و رله دوبل عوض کردم ولی….لطفا راهنمایی بفرمایی ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محمدحسین

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز من یه تیبادارم دیاک زدم مشکل سنسور اکسیژن داشت سه بار سنسور تعویض کردم ولی مجددا چراغ چک روشن میشه ودیاک میزنه علت سنسور اکسیژن اعلام میکنه لذا اگه اطلاع راهنمایی کنید باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. صالحي

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سمند ef٧دارم دوروزه تحویل گرفتم تو سر بالایی با کولر اصلا جون نداره بی کولرم فرقی نداره و یهو زیر پام خاموش شد و روشن نشد ماشین دوروز مصرف نخرید مثل من بدبخت شین نخرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. جلیل

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سمندseمدل90دارم چندروزی است چراغ استپ باچراغ آمپرآب درحال حرکت خاموش وروشن میشه . رله فن تعویض شد . استوپرتعویض شد . فشنگی آب وترموستات تعویض شد . هیچکدام فایده نداشت .آمپرتاوسط میره ولی ردنمیشه . فن دورکندوتندکارمیکنه .اعصاب منوخوردکرده . دوستان اگرراهنماییم کنند ممنون میشم . مکانیک میگه ازبرق است . باطریسازمیگه مشکل مربوط به آب است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. احسان

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام عزیزان.من یک تیبا صفر دارم چراغ چک روشن میشه دستگاه زدم مشکل از سنسور ضربه بود.سنسورو عوض کردم ولی باز روشن میشه چراغ چک.لطفا راهنمایی بفرمایید.مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. سعید

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام پراید111 مدل 91 دارم.چراغ چک روشن خاموش میشه.سنسور اکسیژن بود.تعویض کردم باز همون اش و همون کاسه.چیکار کنم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. آشنايي

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام…من یه پراید مدل 75دارم.سال 75وقتی در یه شرکت با کار سخت اسنخدام شدم این پراید رو خریدم…حالا که سال 95هست برای بازنشستگی امروز صبح اقدامکردم و وقتی سوار خودرو شدم دیدم آمپر آب ماشین یه ذره از نصف رد شده. خیلی ترسیدم. سریع ماشینو خاموش کردم که خدتی نکرده آسیببی به موتور نزنه.. البته دمای هوای امروز به گفته اخبار محلی حدود پنجاه درجه رسیده بود. با اینحال از دوستان که اطلاع دارند خواهش میکنم منوراهنمایی کنند… آخه از ظهر تاحالا خیلی عصابمو خورد کرده… نزدیک بیست سال هیچوقن اینجور نمیشد ولی امرهز این اتفاق به مدت یکدقیقه افتاد..لظفا کمک کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا