متفرقه

تحویل پیتزا با خودروی خودران!

شرکت استارت آپی Nuro که در زمینه ی تحویل کالا کار می‌کند با شرکت دومینو همکاری کرده تا از اواخر سال جاری پیتزاهای تگزاس را با استفاده از خودروهای خودران به خریداران تحویل دهد.


اوایل سال جاری بود که Nuro تحویل مواد غذایی به شهروندان آریزونا و تگزاس را شروع کرد و به زودی نیز شهروندان این شهرها خواهند توانست پیتزاهای سفارش داده شده به دومینو را با استفاده از یک خودروی کاملاً خودران تحویل بگیرند. خودروی کنونی R1 تقریباً نصف یک خودروی استاندارد کامپکت پهنا داشته و به زودی جای خود را به نسخه‌ی جدید و بهبود یافته با نام R2 خواهد داد.


خودروهای Nuro شاید بصورت کاملاً خودران عمل کنند اما خودروهای تعقیب کننده‌ای نیز به منظور پایش آن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین این خودروها دارای تکنولوژی‌های کنترل از راه دور به منظور اطمینان از پایش همیشگی آن‌ها هستند.


Nuro تنها ۶ نمونه از خودروی تحویل R1 را ساخته اما تولید آن‌ها را پس از سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری شرکت ژاپنی سافت بانک افزایش خواهد داد. این شرکت همچنین به دنبال افزایش تعداد خودروهای تست به منظور استفاده در فرایند توسعه‌ی نرم‌افزار و سخت‌افزار خودران حدود ۵۰ خودرو است.


موضوع جالب اینکه این اولین باری نیست که دومینو با شرکت‌های دیگر برای تحویل خودکار پیتزا همکاری می‌کند. در سال ۲۰۱۷ بود که دومینو و فورد یک برنامه‌ی آزمایشی برای تحویل مواد غذایی با استفاده از خودروهای خودران را راه‌اندازی کردند.


Nuro توسط دو مهندس قبلی گوگل تأسیس شده و مدل‌های R1 می‌توانند تا ۱۲ کیسه‌ی مواد غذایی کاملاً پر را حمل نمایند. احتمالاً این شرکت خودروی R1 را به منظور حمل پیتزا اصلاح خواهد کرد و شاید بخش‌هایی را برای گرم نگه‌داشتن پیتزاها در نظر بگیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (90 ديدگاه)

    ما هم وقتی پیتزا سفارش میدیم یه جوون خسته با هوندا 125 میاره در خونه تازه دستگاه پوز هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. هادی نجفی

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    وقتی مسائل اساسی یه کشور حل شده باشه ذهن رو میاره به سمت خلاقیت
    واقعا ایده خوبی بود
    اینجا نهایت هنر و توان ذهنی یه شخصی این باشه که چه طور فقط زنده بمونه دیگه توانی برای فکر کردن به این ایده ها و خلاقیت ها نیست
    زندگی کردن با زنده موندن خیلی فرق داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Khosrow

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      نه حاجی بهتره بگیم اینجا درب ماشین باز شه برای تحویل یک پیتزا 10 تارو با هم میزنن میبرن / تازه از مبدا هم تعقیب میکنن و ماشین و با بارش میبرن ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سعید سابق

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    ایران بیاد با پیتزا ها رو با جاش می برن انگار که اصلا نبود …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا