متفرقه

حل‌وفصل چندین میلیون دلاری قضیه ایربگ های تاکاتا

۴ خودروساز بزرگ توافقی به ارزش ۵۵۳ میلیون دلار امضا کرده‌اند تا بدین ترتیب بزرگ‌ترین فراخوان تمام تاریخ را حل‌وفصل کنند. ب ام و، مزدا، سوبارو و تویوتا بیانیه‌ای مشترک دراین‌باره منتشر کرده و گفته‌اند که با این توافق سرعت تعمیر کیت‌های باد کننده‌ی کیسه هوای تاکاتا افزایش خواهد یافت.


در میان این ابتکارات برنامه‌ای نیز برای کمک به سرعت بخشیدن به فرایند فراخوان و تعمیر وجود دارد. برنامه‌ی خودروی اجاره‌ای خودروهایی امانتی را برای مصرف‌کنندگان تحت تأثیر این قضیه تهیه خواهد کرد.


علاوه بر خود فراخوان، هر خودروساز برنامه‌ی حمایت مصرف‌کننده را برای پوشش بیشتر تعمیرات موردنیاز در زمینه مدول های کیسه هوا پیشنهاد خواهد کرد. این برنامه به همراه دیگر برنامه‌های یاد شده با فراخوان‌های کنونی خودروسازان و همچنین فراخوان‌های احتمالی در آینده مطابقت خواهد داشت.


همچنین در همین بیانیه ۴ خودروساز یاد شده صریحاً خطای مربوط به نقص کیسه‌های هوای را تکذیب نموده‌اند.

airbags
تا به اینجا فراخوان کیسه هوای تاکاتا مستقیماً باعث تحت تأثیر قرار گرفتن بیش از ۴۲ میلیون دستگاه خودرو در آمریکا شده است. این فراخوان ۱۹ خودروساز را درگیر کرده است. تاکاتا در ماه ژوئن با جریمه‌ای ۱ میلیارد دلاری روبرو شده و طبق گفته‌های اتوموتیونیوز، شاید هم‌اکنون بتوان تاکاتا را ورشکسته در نظر گرفت.


کیت‌های باد کننده‌ی معیوب در کیسه‌های هوا می‌تواند باعث پرتاب قطعات با سرعتی مرگبار شود. این نقص با کشته شدن حداقل ۱۶ نفر و جراحت حدود ۲۰۰ نفر در سراسر دنیا مرتبط بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    خیلی برام عجیب هستش تو تست ایمنی اروپا و امریکا به همراه شرکت بیمه امریکا هیچ کدوم متوجه این موضوع نشدن تازه بعد این همه تولید چند تا تلفات پی به قضیه بردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فيصل

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    درامد امریکا فقط تو جریمه است مث اینکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ahmad

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    اینا چرا از ویران فرقون و سایپا یاد نمیگیرن؟!
    ایربک های زپرتیشون یکی در میان عمل نمیکنه و عین تخم مرغ شانسی شده ولی نه تنها به خاطرش فراخوان نمیدن بلکه دو کیلو ماست روی قضیه می پاشن و به ازای هر ایربگ دو میلیون میکشن روی قیمت هاشون!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا