متفرقه

خداحافظی نمایشگاه فرانکفورت با شهر فرانکفورت

نمایشگاه‌های خودرو با بحران مواجه هستند زیرا تعداد بازدیدکنندگان کاهش یافته و همین‌طور هزینه‌های بالای شرکت در این رویدادها نیز موجب شده بسیاری از خودروسازان به کلی قید حضور در نمایشگاه‌های بزرگ خودرو را بزنند. این شرایط، متولیان نمایشگاه‌ها را برای جلب غرفه‌داران و بازدیدکنندگان به چالش کشیده است و حتی نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل IAA معروف به نمایشگاه فرانکفورت هم از این چالش‌ها مصون نمانده است. به همین دلیل، انجمن صنعت خودروی آلمان (VDA) که متولی این رویداد بزرگ دوسالانه است اعلام کرده نمایشگاه IAA سال ۲۰۲۱ در شهر فرانکفورت برگزار نخواهد شد.

مهم‌ترین دلیل این موضوع پایان قرارداد VDA با مرکز رویدادهای Messe فرانکفورت است اما در ماه اکتبر گذشته نیز اعلام شد که برگزارکنندگان نمایشگاه IAA در حال تهیهٔ مفهوم جدیدی برای نمایشگاه ۲۰۲۱ هستند و می‌خواهند این رویداد را برای خودروسازانی که از حضور در آن انصراف داده‌اند جذاب‌تر کنند. بخشی از این تلاش، برگزاری نمایشگاه بجای فرانکفورت در یکی دیگر از شهرهای آلمان است. سپس هفتهٔ گذشته شش شهر شامل کُلن، اشتوتگارت، هانوفر، برلین، مونیخ و هامبورگ برای برگزاری این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده و ایده‌های خود را برای چگونگی میزبانی ارائه کرده‌اند.

البته خود فرانکفورت هم همچنان مایل به میزبانی از نمایشگاه IAA بوده و ایده‌های خود را ارائه کرده بود اما به گفتهٔ VDA، هرچند این ایده‌ها بسیار چشمگیر بوده‌اند اما بعد از ارزیابی همهٔ معیارها، تصمیم بر این شده که IAA دیگر در این شهر برگزار نشود. هیچ حرفی در مورد دلیل حذف فرانکفورت از گزینه‌ها از همان ابتدای رقابت زده نشده و VDA صرفاً گفته که این تصمیم آسانی نبوده است. VDA به خاطر این همکاری طولانی، بسیار خوب و قابل‌اعتماد از فرانکفورت تشکر کرده است.

بدین ترتیب بعد از ارزیابی‌های گسترده، از بین شش شهر باقیمانده، هیئت‌مدیره شهرهای برلین، مونیخ و هامبورگ را به‌عنوان گزینه‌های اصلی یا درواقع فینالیست انتخاب کرده‌اند. به گفتهٔ VDA، هر شهر ایده‌های بسیار خلاقانه‌ای دارد و رقابت بسیار سختی بین فینالیست‌ها در جریان است. این انجمن بعد از انجام مذاکرات بیشتری با شهرها، طی چند هفتهٔ آینده تصمیم نهایی خود مبنی بر اینکه کدام شهر میزبان IAA سال ۲۰۲۱ باشد را خواهد گرفت و شهر برنده را اعلام خواهد کرد.

فرانکفورت از سال ۱۹۵۱ یعنی نزدیک به ۷۰ سال میزبان نمایشگاه IAA بوده و این خبر می‌تواند ضربهٔ بزرگی برای این شهر باشد. فرانکفورت همچنین مرکز مالی آلمان و مقر بانک مرکزی اروپا هم هست. بااین‌حال خوشبختانه نمایشگاه IAA از بین نمی‌رود و این می‌تواند خبر خوبی برای علاقه‌مندان باشد. البته این نمایشگاه سال گذشته شاهد کاهش شدید بازدیدکنندگان و غرفه‌داران بود و تنها ۵۵۰ هزار نفر از آن بازدید کردند درحالی‌که این رقم در سال ۲۰۱۵ بیش از ۹۳۰ هزار نفر بود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    چقدر حیف . دنیا داره تغییر میکنه دلیلشم دنیای مجازیه که غلبه کرده بر دنیای واقعی. بانی اصلی این کار هم شرکت اپل بود و همچنین تسلا.منافع دیگرانو فدای منافع خودشون میکنن و دنیارو میبلعند. البته من خودم از طرفدارهای این دو شرکت هستم ولی واقعیت قابل انکار نیست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      کدوم شرکتی به فکر منافع شرکت دیگس؟:/

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Mohammad

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    بالاخره باید یه شرکتایی بیان و تحولی ایجاد کنن مثل اپل وتسلا که باعث جهش این تکنولوژیا شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمید

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اینجا دو تا ماشین چینی و دوتا پژو عهد عتیق میارند نمیشه وارد نمایشگاه شد
    واقعا که

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (370 ديدگاه)

      یکی از بهترین روزای زندگیم بود وقتی رفتم نمایشگاه پارسال رو ، تا چنروز تو حال خودم نبودم ، کنار اکثر ماشین های صف هست اگه وایسید میتونید یه دقیقه سوارش شید ، بهترینش پورشه تایکان بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    اره حاجی خسته کننده شده / انقدر تو هر سگمنت مدل میزنن که اسمشون هم نمیشه یاد گرفت / قبلا که کلا هر شرکت 5-6 تا مدل میداد بیرون جذاب تر بود / روی طراحی و جزییات کاملا کار میکردن با وسواس / الان فقط بزن بره که هرکی هر کی شده / مرسدس رو مردان میخریدند الان یه بچه که هنوز گواهینامه هم نگرفته بنز و بیمر شناس شده به خیالش / خراب کردید ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مانی

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    این نمایشگاه زمانی‌ مهمترین و بزرگترین نمایشگاه
    اتوموبیلی جهان بود،باورش سخته که به این روز افتاده
    من هرجور حساب می‌کنم برای بازدید کننده که این همه برند و مدل رو
    تو یه نمایشگاه از نزدیک میبینه،لمس میکنه و تا حدودی بررسی میکنه هیچ چیزی
    نمیتونه جایگزین بشه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا