متفرقه

مرد نابینا و رانندگی با تکنولوژی گوگل

استیو ماهان، مرد نابینایی که ۹۵ درصد از بینایی خود را از دست داده و از نظر قانونی هم نابینا محسوب می شود، در یک برنامه نمایشی پشت یک تویوتا پریوس با سیستم راننده خودکار نشست و در جاده های کالیفرنیا رانندگی کرد. این پروژه توسط گوگل و از سال ۲۰۱۰ بنیان نهاده شده و تاکنون خودروی مزبور بدون راننده توانسته بیش از ۳۲۰ هزار کیلومتر مسافت جاده های عمومی را بپیماید.

blind_man_and _Google_Self_Driving_Car
blind man and Google Self Driving Car

هدف از این پروژه ساخت خودروهای باهوشی است که بتوانند کنترل خودرو را در اختیار گرفته و ایمنی و آسایش بیشتری برای راننده به ارمغان بیاورند. قابلیت اطمینان به این تکنولوژی تاحدی است که حتی افراد نابینا هم می توانند برای رانندگی به آن متکی باشند. برای کنترل خودرو و اجتناب از تصادف از سیستم رادار و فاصله یاب لیزری استفاده می شود. پلیس نیز روی انجام این آزمایشات نظارت دارد.
با اینکه در ایالت کالیفرنیا برای خودروهای باهوش اینچنینی قانونی وجود ندارد اما اخیرا در ایالت نوادا برای وسایل نقلیه موتوری با رانندگی خودکار با استفاده از هوش مصنوعی، سنسورها و سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) بدون دخالت انسان قوانینی وضع گردیده است.

Google's Self Driving Car
Google's Self Driving Car

در آینده نزدیک این امکان وجود دارد که شما در حالی که پشت فرمان بستنی می خورید و در عین حال به تلویزیون هم نگاه می کنید، رانندگی خودرو خود را در اختیار سیستم دستیار باهوش ماشین بسپارید. البته اگر به اندازه کافی به او اطمینان داشته باشید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. mitti

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (68 ديدگاه)

    ولی واقعا مشکل خیلیا با این حل میشه…مگه نه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. omid

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    na ye lahze fekresho bokon in no khodro varede tehran beshe va bere tarafe bazare tehran va jahaye shoologhh monfajer mishe

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. عماد

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این که چیزی نیست ما یه پیکان داریم که گیربکسش شعورداره و زبون انسانو میفهمه باهات حرف میزنهتازه گوجه ای هم هست جدیدم هست 1349 چقدر این امریکایی ها عقب موندن بدبختها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سهیل

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (141 ديدگاه)

    سیستمش تا 100سال دیگه هم نمیاد
    اگه شرکتای خودرو سازی کیفیت ماشیناشونو ببرن بالا بهتره و هم قیمتشو بیارن پایین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرید

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (155 ديدگاه)

    این برای ایران خیلی خوبه، اگه ملت به جای اینکه خودشون رانندگی کنن این سیستم رانندگی کنه، همه تو لاین خودشون میرن راهنما میزنن سبقت از راست نمیگیرن اتوبانو دنده عقب نمی رن و…
    کلن آمار تصدفات و ترافیک و تخلفات رانندگی و…
    به طرز قابل توجهی میاد پایین.
    هر چند تو این جاده و خیابونا و آسفالت ها باید دید سیستمش قاطی میکنه یا نه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ملا

    ۲۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    نوع ساده تر ولی با قابلیت بیشتر اجرایی این سیستم کنترل از طریق سیستم مرکزی است که به طور آزمایشی در شهر ماین آلمان بر روی تاکسی های کوچک 2نفره اجرا شده و بسیار موفقیت آمیز بوده.
    در این پروژه تمامی اتومبیل ها از طریق جی پی اس به طور دقیق ردیابی شده و اطلاعات آنها به سیستم کنترل مرکزی ارسال میگردد و سیستم با توجه به موقعیت و سرعت و مسیر و چندین پارامتر دیگر برای هریک از خودروها برنامه حرکت ارسال میکند.
    این سیستم کاملا ساده و عملی بوده ولی تنها محدودیت آن این است که نیازمند این است که تمامی خودروهای درحال عبور و مرور دارای جی پی اس باشند.
    اگرچه در کشورهای پیشرفته عملی است ولی تصور کنید در کشور ما اجرا شود:
    با سرعت 120km/h در اتوبان کرج درحال حرکت هستید که وانت نیسانی در جهت عمود بر مسیر شما با سرعت 7km/h وارد مسیر میشود و در همین لحظه پیغام خطای “دسترسی به مرکز امکانپذیر نمیباشد؛ لطفا بعدا امتحان کنید” بر روی مانیتور ظاهر شده و شما که درحال خوردن بستنی هستید فورا پدال ترمز را فشار میدهید که با پیغام system buisy;please wait مواجه میشوید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ملا

      ۲۲ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (52 ديدگاه)

      حال شما بفرمایید که شب بعد 20:30 این خبر را چگونه منتشر میکند؟!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. slr722

    ۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    گوگل هرچی بسازه عالیه…
    نمونش اندروید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مرتضی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان، بله واقعا گوگل هر چی بسازه بسیار خوبه. اما اگه یک نابینای ایرانی بتواند با کمک گرفتن از یک فرد دوازده ساله رانندگی کنه دیگه این عالی است من توانسته ام این کار را بکنم اما به هر کس که می گم باور نمی کنه. شما چی دوست عزیز! باورتان می شود؟ با من در تماس باشید و در این مورد کمکم کنید تا بتوانم یک گواهی نامه به گیرم متشکرم ایمیل (morteza.mth@gmail.com) همراه (09350712866)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا