متفرقه

رکورد راننده نابینا در پیست تاپ گیر!

دکتر آمیت پاتل در سال ۲۰۱۳ بینایی خود را از دست داد. قبل از آن دکتر پاتل راننده‌ی اورژانس بود. از دست دادن بینایی او هم به معنی از دست رفتن یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های زندگی خود یعنی رانندگی بوده است.


تویوتا یک‌بار دیگر به دکتر پاتل شانس نشستن پشت فرمان را داده است. البته او آماده‌ی راندن یک تویوتا GT-86 مجهز بوده و یک نفر دیگر هم در صندلی سرنشین کار راهنمایی‌اش را بر عهده داشته است. البته این یک رانندگی عادی نبوده چراکه دکتر پاتل باید در پیست تست مشهور تاپ گیر رکورد جدیدی را ثبت نماید.


دکتر پاتل با یکی از سخت‌ترین وضعیت‌های زندگی خود روبرو بوده چراکه یکی از مهم‌ترین حواس ۵ گانه خود را از دست داده و باید وظیفه‌ی راندن یک خودرو را بر عهده بگیرد. البته او امیدوار است که به زودی بینایی از دست رفته‌اش را باز پس گیرد.


البته علیرغم پس‌زمینه‌هایی که وجود داشته دکتر پاتل سواری شگفت‌انگیز و مثبتی را تجربه کرده و پشت فرمان تویوتا احساس فوق‌العاده‌ای به او دست داده است. او می‌گوید پشت فرمان خودرویی همچون GT-86 که خودروی واقعی برای راننده بود توانسته همه‌چیز را احساس کند. این خودرو با دکتر پاتل ارتباط برقرار کرده است. دکتر داستان ما احساس خود را همانند شناور بودن توصیف می‌کند.

خود او طرفدار تاپ گیر بوده و می‌گوید همانند هر فردی که این برنامه را تماشا می‌کند فکر کرده می‌تواند بهتر از راننده‌ی دیگر یک دور پیست را طی کند. هدف اولیه و اصلی او رسیدن به رکورد زیر ۲ دقیقه در پیست تاپ گیر بوده است اما در نهایت عملکرد بسیار بهتری داشته و یک دور پیست را در ۱ دقیقه و ۴۶ ثانیه طی کرده است. این رکورد برای یک فرد عادی هم بسیار خوب است چه رسد به فردی نابینا.

دکتر پاتل از پسر دو و نیم ساله‌ی خود به خاطر تأثیرگذاری زیاد نام می‌برد. او می‌خواهد به پسرش نشان دهد که هر چیزی امکان‌پذیر بوده و اگر او بتواند یک کاری را انجام دهد پس همه می‌توانند آن را انجام دهند. او امروز برای همه‌ی ما فردی تأثیرگذار بوده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ADAK

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    دکتر بوده راننده آمبولانس بوده !!!
    ایران دکتر عمومی هاش جواب سلام طرف را نمیدن …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدامین مقدم

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (94 ديدگاه)

      البته من کم دکتری در ایران ندیدم که جواب سلام را می دادند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. me84

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    واقعا دمش گرم. انگیزه ای که پشت این کار داشته و روحیه بالاش خیلی برام جالب بود.
    این تویوتا 86 هم با اینکه ظاهرش برام زیاد جالب نیست اما وقتی یه نابینا ازش انقدر تعریف کرده پس معلومه که خیلی ماشین خوبیه. اما من تا حالا زیاد بهش توجه نکرده بودم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا