متفرقه

رکورد جدید فراخوان‌ها در سال ۲۰۱۵

خودروسازان در سال گذشته میلادی، بیش از هر زمان دیگری، فراخوان ارائه داده‌اند. امّا با وجودی که تعداد خودروهای تحت‌تأثیر این فراخوان‌ها رو به افزایش بوده، بسیاری از مالکان خودروها نسبت به مشکلات ایمنی وسیله نقلیه خود بی‌توجه بوده‌اند.

RECALL-monitor-air-bag
با توجه به اینکه نرخ تأخیر در مشارکت در فراخوان‌های خودروهای معیوب بالاست، مقامات فدرال در امریکا اخیراً یک گام به جلو برای متقاعد کردن مالکان برای تعمیر خودروهایشان برداشته‌اند. سازمان ملی مدیریت ایمنی ترافیک بزرگراه‌های امریکا (NHTSA) یک کمپین اطلاع‌رسانی موسوم به «خودروهای ایمن، نجات‌دهنده جان‌ها» راه‌اندازی کرده که اصرار دارد که مالکان خودرو حداقل دو بار در سال، فراخوان‌های خودروسازان را بررسی کنند. این کمپین به دنبال راهی جدید برای آگاهی‌رسانی فراخوان‌ها به صاحبان خودروها است. این در حالی است که بسیاری از ایمیل‌ها در این رابطه به بخش «هرزنامه» منتقل می‌شوند و چندان موردتوجه قرار نمی‌گیرند. آنتونی فوکس (Anthony Foxx)، وزیر حمل و نقل ایالات متحده در این زمینه می‌گوید:

فراخوان‌ها یک سری مشکلات جدی در زمینه ایمنی هستند که باید بلافاصله به آنها رسیدگی شود. «مصرف‌کنندگان آگاه» یکی از عوامل مهم در کسب اطمینان از رفع مشکل وسایل نقلیه معیوب محسوب می‌شوند. اگر خودروی شما تحت‌تأثیر یک فراخوان قرار می‌گیرد و قطعات در دسترس شماست، نباید برای تعمیر آن، درنگ کنید.

در سال گذشته، کیسه‌های هوای تاکاتا و سوئیچ‌های استارت جنرال‌موتورز نقش مهمی در فراخوان‌ها داشتند. امّا در این میان، صدها فراخوان دیگر نیز به مشکلات ایمنی خودروها مربوط می‌شدند. خودروسازان در سال ۲۰۱۵، در مجموع ۸۶۸ فراخوان ارائه دادند که در مجموع، تقریباً ۵۱/۲ میلیون دستگاه وسیله نقلیه را در بر می‌گرفت. این تعداد برای صنعت خودرو در یک سال، یک رکورد محسوب می‌شود و بیشتر از رکورد قبلی ثبت‌شده در سال ۲۰۱۴ است. در سال ۲۰۱۴، با مجموع ۷۷۹ فراخوان، تعداد تقریبی ۵۰/۱ میلیون دستگاه خودرو درگیر شده بودند.

2015-annual-recalls-report-7

2015-annual-recalls-report-6
با این حال، نرخ تکمیل فراخوان‌ها در سطح پایینی باقی مانده است. به گفته NHTSA، هفتاد و پنج درصد از خودروهای فراخوان‌شده در زمانی به طور میانگین برابر یک سال، رفع نقص شده‌اند. امّا نرخ فراموش‌کردن و بی‌توجهی به فراخوان‌ها در سطح بالایی قرار دارد. به عنوان مثال، یک نوجوان در پنسیلوانیا، در حالی جان خود را بر اثر ترکیدگی کیسه هوای تاکاتا در جولای ۲۰۱۵ از دست داد که این خودرو در فوریه ۲۰۱۰ فراخوانی شده بود.

airbag-recalls
مرگ این شخص، از پیچیدگی ردیابی خودروهای تحت فراخوان که هیچگاه رفع نقص نمی‌شوند، خبر می‌دهد. همین خودرو نیز اخیراً به یکی از بستگان فروخته شده و مالک جدید اصلاً از فراخوان مرتبط با آن خبر نداشته است. در حالی که قوانین در امریکا از فروش خودروهای معیوب جدید جلوگیری می‌کند، ولی از این نوع اقدامات محافظتی در مورد مشتریان خودروهای دست‌دوم خبری نیست.

RECALL-Pontiac G6 and Chevrolet Malibu
۲۵ درصد از خودروهای دارای نقص، هر ساله به حال خود رها می‌شوند و این موضع، به‌خودی‌خود می‌تواند شرایط خطرناکی ایجاد کند. بر این اساس، مقامات فدرال امریکا در این اندیشه هستند که ایالت‌ها برای تکمیل فراخوان‌ها قبل از ثبت مالکیت‌، مشوّق‌هایی درنظر بگیرند. ولی تا آن زمان، یک پایگاه داده برای بررسی فراخوان‌‌ها طبق کد شناسایی وسیله نقلیه (VIN) درنظر گرفته شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. احسان آرسنالی

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    خدا رحمتش بکنه. حالا ببینید مرگ این یه نفر چه تاثیری روی قوانین میزاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمدرضا

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    چقدر جالب اونجا فراخوان میدن اینجا هم فراخوان میدن فقط وقتی مراجعه کنی میگن چیزی نیست اگر هزینه رو پرداخت کنید اون عیب بر طرف میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. moein

      ۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (856 ديدگاه)

      کدوم فراخوان دقیقا!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ولی این فراخوانها یه زنگ خطر بزرگ محسوب میشه، درسته همیشه میگیم که در خارج و مخصوصا خودروسازهای بزرگ، تمام پارامترها رو در نظر میگیرن و خیلی عالی کار می کنن، ولی باید علت معلوم بشه که یا تست و آزمایش کافی پیش از تولید در مورد این قطعات صورت نگرفته و یا هدف دیگری بوده. این یه سوال جدیه که چطور تاکاتا کیسه هوا در این وسعت تولید میکنه و در مرحله آزمایشهای گسترده، مشخص نشده که مشکل بزرگی دارن، این مساله به نظر خیلی ساده گرفته شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان(احسان)

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اونجا دولت به مردم التماس می کنه به فکر جون خودشون باشن و بررسی های رایگان رو پیگری کنن اینجا مردم رو ادم هم حساب نمی کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. lambo

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    زیاد بود حال نداشتم بخونمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    اگر دقت کرده باشید تو مملکت ما هم فراخوان دادند
    فراخوان جمع آوری خودروهای ترشیده انبارها با وام 25 میلیونی
    و مردم *** هم به ندای این فراخوان لبیک گفتند
    الحق که این نوع فراخوان ها هم برازنده این ملت هست.
    پس ما هم فراخوان داریم اصلا غصه نخورید یا احساس حقارت نکنید
    ما هم داریم همگام با دنیای مدرن جلو میریم و تنها تفاوتش اینه که پشت به همه کشورها کردیم و جلو میریم به عبارت دیگر در مقایسه با دیگر کشورها داریم به عقب میریم با کلی ادعا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا