متفرقه

همکاری سونی و یاماها برای تولید شاتل الکتریکی و خودران

تعدادی از کمپانی‌ها در حال کار روی شاتل‌های خودران هستند اما دو نام بزرگ در ژاپن یعنی سونی و یاماها همکاری برای تولید چنین وسیله‌ای را اعلام کرده‌اند.


این مدل که SC-1 Sociable Cart نام گرفته به عنوان ترکیب تکنولوژی رانندگی خودکار یاماها و تکنولوژی تصویربرداری سرگرمی سونی توصیف شده است.

این دو شرکت چیز زیادی درباره‌ی تکنولوژی خودران خود نگفته‌اند اما تائید کرده‌اند که این شاتل به حسگرهای تصویری پیشرفته، حسگرهای اولتراسونیک و سیستم لیدار مجهز شده است. همچنین گفته می‌شود تصاویر گرفته شده توسط شاتل در فضای ابری بارگذاری می‌شوند و این امر اجازه‌ی کنترل از راه دور را می‌دهد.

استایل جعبه‌ای این شاتل خیلی هیجان‌انگیز نیست اما خب فاقد شیشه‌ها بوده و بجای آن از ۴ صفحه‌نمایش ۵۵ اینچی استفاده می‌کند. سونی و یاماها اظهار داشته‌اند این شاتل می‌تواند ویدئو را تابانده و تصاویر واقعیت مجازی ترکیب شده را ارائه کند.

سونی همچنین خاطرنشان ساخته شاتل موردبحث با استفاده از دوربین‌ها و تکنولوژی هوش مصنوعی می‌تواند برخی ویژگی‌ها همچون سن و جنس افراد نزدیک را تشخیص دهد. صفحات نمایش با استفاده از این اطلاعات می‌توانند تبلیغاتی با اهداف خاص را به این افراد نشان دهند.

جدای از ایفای نقش به عنوان بیلبوردی متحرک باید گفت SC-1 Sociable Cart  دارای کابینی با ۵ صندلی و صفحه‌نمایش ۴۹ اینچی است. این صفحه‌نمایش اطلاعات زیادی را نشان داده و حتی به سرنشینان اجازه می‌دهد تا محیط اطراف خود در شب را بدون استفاده از چراغ‌های جلو ببینند.

این دو شرکت ژاپنی اشاره زیادی به جزئیات قوای محرکه و پرفورمنس شاتل خود نداشته‌اند اما گفته‌اند که در آن ترمز احیا شونده و مجموعه باتری لیتیوم-یونی بکار رفته است. پیشرانه‌ی الکتریکی این شاتل هم حداکثر سرعت ۱۹ کیلومتر در ساعتی را ایجاد می‌کند.

سونی و یاماها به دنبال عرضه‌ی این شاتل در چند ماه آینده بوده و آن را در مکان‌های متنوعی بکار خواهند گرفت. البته هیچ برنامه‌ای برای فروش واقعی این وسیله وجود ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Malt hill

    ۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    تا جایی که یادمون هست شاتل ها به فضا می رفتن.?

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا