متفرقه

لاستیک هوشمند بریجستون با تکنولوژی پایش آسیب وارده

بریجستون می‌گوید مشکلات رخ داده برای لاستیک می‌تواند در چهار بخش فشار ناکافی، فرسودگی، سایش غیرعادی و آسیب وارد شده قرار گیرد.

آسیب رخ داده به چند طریق می‌تواند رخ دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به افتادن لاستیک در چاله یا برخورد با کناره جدول‌ها اشاره کرد. هم‌اکنون سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها کار خود را به خوبی انجام داده و رانندگان سریعاً از مشکلات مربوط به کم شدن فشار باد لاستیک‌ها آگاه می‌شوند؛ اما رانندگان معمولاً اطلاعی از آسیب‌های وارد شده به لاستیک خودروی خود ندارند و این امر می‌تواند خطراتی را در پی داشته باشد.

اینجاست که سیستم پایش آسیب وارده به لاستیک بریجستون وارد میدان شده و باعث می‌شود راننده همواره از آسیب احتمالی وارده به لاستیک آگاه شود. این اتفاق به لطف چارچوب کاری MCVP مایکروسافت رخ می‌دهد. سیستم موردبحث از الگوریتم‌هایی برای تشخیص وقایعی که باعث وارد شدن آسیب به سطح و ترکیبات لاستیک می‌شود استفاده کرده و در صورتی که خطری متوجه خودرو باشد سریعاً راننده را مطلع خواهد کرد.

این تکنولوژی نه تنها می‌تواند زمان و محل دقیق وارد شدن آسیب به لاستیک را تشخیص دهد بلکه می‌تواند وجود دست‌اندازها و چاله‌های موجود را به سازمان‌های متولی اطلاع دهد.

مدیرعامل بریجستون می‌گوید:

دیجیتالی شدن بخش مهمی از کار ما را تشکیل می‌دهد. همکاری با شرکای پیشرو که می‌توانند از نیازهای امروزی و آتی ما پشتیبانی کنند باعث افتخار است. با همکاری مایکروسافت ما فرصت معرفی سیستم پایش آسیب وارده به لاستیک را داشته‌ایم و رانندگان می‌توانند ایمنی و آرامش خاطر بیشتری داشته باشند.

این سیستم زیرساختی دیجیتالی در اختیار بریجستون خواهد گذاشت و آن‌ها سریع‌تر خواهند توانست راه‌حل‌های حمل‌ونقل ارتباطی را توسعه دهند.

مدیر مایکروسافت نیز اظهار داشته است:

با وجود پلتفرم خودروی ارتباطی مایکروسافت، مأموریت ما کمک به شتاب بیشتر تولید خودروهای شخصی شده و ایمن است. با استفاده از تکنولوژی پایش آسیب وارده به لاستیک بریجستون سیستمی تولید کرده که سهم قابل‌توجهی در ارتقای ایمنی جاده‌ای خواهد داشت. این امر نشان دهنده چگونگی همکاری پیشروهای صنعت در ایجاد فرصت‌های تجاری جدید است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Enzo

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    اینجا هم ما تایر تحت لیسانس ناسا داریم می‌ندازی زیر ماشین از روی یه تیک سنگ به اندازه یه گردو رد میشی انگاری که از رو یه کوه یخ رد شدی .قیمتشم الان دیگه با قیمت لاستیک F14 در رقابته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (36 ديدگاه)

      تازه باید یه ماه تو صف وایسی تا بهت بدنش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Genius

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    اینجا هم دو حلقه لاستیک درجه هشت ایرانی برای پراید و تیبا شده 1/000/000 تومان تازه اگه شانست بزنه و بتونی تو سایت ثبت نام کنی!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا