متفرقه

تکنولوژی فوق‌العاده کانتیننتال: تنظیم فشار باد توسط خود لاستیک!

در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۹، کمپانی کانتیننتال از پیشرفته‌ترین لاستیک عصر معاصر رونمایی کرد. به لطف مهندسی هوشمندانه و تکنولوژی سطح بالا، لاستیک جدید کانتیننتال می‌تواند سلامت خودش را بررسی کرده و فشار را نیز تنظیم نماید.


در بحث مصرف سوخت تنظیم باد و فشار لاستیک عنصر مهمی محسوب می‌شود. با توجه به مطالعات اخیر می‌توان گفت کم کردن ۷.۵ psi از فشار لاستیک باعث کاهش ۲.۸ درصدی مصرف سوخت خواهد شد. همچنین اعلام شده بیش از ۲۵ درصد خودروهای حاضر در جاده‌های آمریکا از لاستیک‌هایی با فشار باد نامناسب استفاده می‌کنند.


لاستیک جدید کانتیننتال به‌منظور بهبود مصرف سوخت و راندمان می‌تواند چندین پارامتر مهم همچون عمق عاج، یکپارچگی لاستیک و فشار آن را بررسی کند. کانتیننتال این تکنولوژی را C.A.R.E می‌نامد که مخفف کلمات ارتباطی، خودران، قابل‌اعتماد و الکتریکی شده می‌باشد. این سیستم پیچیده به لاستیک کانتیننتال اجازه می‌دهد تا داده‌های حیاتی را گزارش کرده و فشار باد لاستیک را بررسی کند تا همیشه در حالت درست و ایده آل باقی بماند.


به منظور تنظیم فشار لاستیک، کانتیننتال از پمپ گریز از مرکز داخل لاستیک استفاده می‌کند. این پمپ از نیروی چرخش لاستیک به منظور افزایش فشار باد آن استفاده کرده و همواره این پارامتر را در مشخصات بهینه‌ی خود نگه می‌دارد. شرکت سازنده‌ی لاستیک معتقد است این تکنولوژی لاستیک ارتباطی جدید باعث تولید خودروهایی کم‌مصرف‌تر خواهد شد که در نهایت با کاهش آلایندگی دی‌اکسید کربن همراه است.

تولید چنین لاستیکی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا سرانجام ناوگان خودروهای خودران را که راننده نیازی به بررسی وضعیت لاستیک ندارد عرضه کنند. این لاستیک هوشمند نه تنها خودروها را امن‌تر نگه می‌دارد بلکه منجر به کاهش مصرف سوخت هم می‌شود.


جدای از استفاده‌های کاربردی برای رانندگی بهتر، کانتیننتال معتقد است پتانسیل لازم برای بهبود پرفورمنس خودرو نیز وجود دارد. تکنولوژی بوست فشار این شرکت از هوا برای تنظیم فشار لاستیک در وضعیت‌های گوناگون استفاده می‌کند.


تکنولوژی هیجان‌انگیز کانتیننتال در مرحله‌ی بعدی توسعه‌ی لاستیک‌ها قرار دارد. با تولید لاستیک‌های ارتباطی و قابل‌کنترل بیشتر قطعاً شاهد بهبود هرچه بیشتر خودروها در آینده خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (507 ديدگاه)

    این لاستیکه یا کیس کامپیوتر؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. M3csl

    ۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (93 ديدگاه)

    لاستیک های ایرانی در مقابل این لاستیک مثل لاستیک های بچه بعد از خرابکاری میمونن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر.عارف

    ۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    فرق بین دلال و تولید کننده تو این چیزا معلوم میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Hamid SS

    ۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (86 ديدگاه)

    قبل معرفیش تایرا دست من بودن واسه تست اخه جاده های ایران عزیز بهترین مکانه واسه اینکه ظرفیت نهایی تایر رو بفهمیم و متاسفانه این تایر رفوزه شد و تایر (کویر تایر) با کسب رتبه اول و بالای بارز و میشلن افتخار افرینی کرد
    حالا جدای از شوخی و کمی بدبختی کانتیننتال کار بزرگی انجام داد . آفرین بهش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اشتباه نوشتید کم کردن باد لاستیک باعث کاهش مصرف سوخت نمیشه ! کم باد بودن افزایش مصرف رو در پی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا