متفرقه

لاستیک‌های جدید میشلین، دوستدار محیط‌زیست

آینده‌ی لاستیک‌ها کاملاً به بحث پایداری مربوط خواهد شد و به این ترتیب استفاده از نفت در تولید لاستیک‌ها کاهش خواهد یافت. میشلین، لاستیک‌ساز مشهور فرانسوی با استفاده از چوب در این جهت حرکت می‌کند. البته قادر نخواهید بود یک درخت بریده شده را به اکسل خودروی خود وصل کنید! بنا به گزارش سایت موتورینگ، میشلین به دنبال جایگزین کردن مواد ساخته شده از نفت با متریالی بر پایه چوب است.


این کمپانی به دنبال جایگزین کردن چیپ های چوبی با الاستومرهای نفتی (پلیمری که باعث ایجاد خاصیت الاستیکی در لاستیک می‌شود) می‌باشد. هم‌اکنون ۸۰ درصد متریال بکار رفته در لاستیک‌ها از نفت به دست آمده‌اند. این شرکت امیدوار است اولین لاستیک چوبی خود را در سال ۲۰۲۰ معرفی نماید.


استفاده از متریال به دست آمده از چوب جدای از مصرف کمتر نفت مزیت‌های دیگر نیز خواهد داشت. چوب‌ها همه‌جا رشد می‌کنند و بنابراین دسترسی به این منابع تجدید پذیر آسان‌تر است.

یکی از مدیران ارشد میشلین درباره این لاستیک‌ها می‌گوید:

ما پروژه‌ای برای کار روی چیپ های چوبی داریم. ما از ضایعات صنعت چوب برای ساخت الاستومرهای بکار رفته در لاستیک‌ها استفاده خواهیم کرد. معتقدیم که این یک راه‌حل مناسب برای آینده است.

همین الان میشلین در برزیل مشغول تحقیقات و جست‌وجو است. این شرکت مزرعه‌ای تأسیس کرده که اجازه‌ی رشد موزها و کاکائو به همراه کائوچو را می‌دهد. این شرکت همچنین به دنبال لاستیک‌هایی با پرینت سه‌بعدی است که حدود ۱۰ تا ۱۵ سال با تولید و عرضه فاصله‌ دارند. البته تکنولوژی‌های جدید می‌توانند در این فاصله تغییر کنند.

مدیر میشلین اضافه می‌کند:

ما در حال کار روی لاستیک‌هایی به پرینت سه‌بعدی یا پلیمر پرینتی هستیم. البته الان در مراحل اولیه توسعه این تکنولوژی هستیم اما باید آن را صنعتی کرده و برای آینده آماده کنیم.

لاستیک‌های مبتنی بر چوب جدید همان عملکرد لاستیک‌های کنونی را خواهند داشت اما اثر مثبت‌تری روی محیط‌زیست خواهند داشت و به نظر می‌رسد این یک معامله برد-برد برای همه است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. yaser1986

    ۱۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (13 ديدگاه)

    دنیا داره به کجا میره ما داریم به کجا میریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      دنیا تخته گاز به جلو، ما تخته گاز به عقب

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا