متفرقه

ضعف نمایندگی‌ها در توضیح سیستم‌های کمک‌راننده

واضح است که خودروها روز به روز تکنولوژیک تر می‌شوند زیرا خودروسازان مطرح جهانی تلاش دارند سیستم‌های کمک‌راننده جدیدی را معرفی کنند. متأسفانه به نظر می‌رسد بسیاری از این ویژگی‌ها به اطلاع مشتریان نرسیده و یا به‌صورت ناقص توضیح داده می‌شوند.


همان‌گونه که وال‌استریت ژورنال می‌گوید، مطالعه جدیدی که توسط McKinsey & Co. صورت گرفته تخمین می‌زند ۷۰ درصد فروشندگان خودرو اطلاعاتی درباره سیستم‌های کمک‌راننده همچون کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار و دستیار حفظ خودرو بین خطوط دارند. اما تنها حدود یک‌سوم از مشتریان از سیستم‌های یاد شده در تست درایو استفاده می‌کنند.


این موضوع برای سیستم‌ها قابل‌فهم است زیرا شاید نمایندگی‌های خودرویی در نزدیکی یک بزرگراه که مناسب تست کروز کنترل تطبیقی است واقع نشده باشند. همچنین به جرات می‌توان گفت نمایندگی‌ها نمی‌خواهند مشتریان شرایط خطرناک نزدیک به تصادف را به منظور مطلع شدن از چند و چون عملکرد ترمز اضطراری خودکار به وجود آورند.


البته برخی دلایل دیگر هم وجود دارند که خیلی آشکار نیستند. بسیاری از نمایندگی‌ها خودروهای لوکس پر از سیستم‌های کمک‌راننده سفارشی را انتخاب نمی‌کنند. همچنین برخی نمایندگی‌ها نگران فروش خودروهایی هستند که ذکر سیستم‌های کمک‌راننده آن‌ها زمان‌بر است.

از طرف دیگر گفته می‌شود تنها ۳۵ درصد کارشناسان فروش می‌توانند به‌طور کامل سیستم‌های ایمنی پیشرفته را توضیح دهند. این موضوع دلایل گوناگونی دارد که برخی از آن‌ها شامل عدم مهارت کافی و همچنین حجم معاملات بالای نمایندگی‌ها می‌باشد.

برخی نمایندگی‌ها عملکرد بهتری دارند. زمانی که فردی یک خودرو را می‌خرد، یکی از کارکنان جوان نمایندگی بهتر می‌تواند سیستم‌های ایمنی و چگونگی عملکرد آن‌ها را به مشتری توضیح دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا