متفرقه

آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی اوبر برای توسعه ناوگان‌های خودران

اوبر در تلاش است تا ناوگان اشتراک سواری خودران خود را به یک واقعیت تبدیل کند. طراحی و توسعه نرم‌افزار هوشمند، سازگار شونده و قابل‌اطمینان رانندگی خودکار یک نکته اساسی این موضوع است، و در راستای رسیدن به این هدف، کمپانی آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی اوبر را تأسیس کرده است. فعالیت این شاخه جدید به تحقیق و توسعه سیستم‌هایی که به پروژه ناوگان خودران اوبر سرعت ببخشند اختصاص خواهد داشت. شرکت اوبر استارت‌آپ تحقیق و توسعه هوش مصنوعی Geometric Intelligence را خریده و تیم ۱۵ نفره آن قرار است هسته اصلی آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی این شرکت را تشکیل خواهد داد.

Uber Autonomus Cars
به‌جای جمع سپاری (Crowdsourcing) داده‌ها که سخت‌افزار سیستم‌های خودران را پشتیبانی می‌کند، طبق گزارش نیویورک‌تایمز، تکنولوژی Geometric Intelligence به سیستم‌ها اجازه می‌دهد تا قوانین خود را با استفاده از فقط چند نمونه و برون‌یابی اطلاعات ایجاد کنند. انسان‌ها قادر به انجام این کار هستند، و این گروه اعتقاد دارند که می‌توانند ماشین‌ها را به‌گونه‌ای آموزش دهند که آن‌ها نیز این کار را بتوانند انجام دهند. علاوه بر امکانات رانندگی خودکار، اوبر می‌گوید این تحقیق منجر به کشف مسیرها و زمان سفرهای دقیق‌تر خواهد شد.

06uber-superjumbo
کمپانی اوبر برنامه‌های زیادی برای یک آیندهٔ های‌تک دارد. آن‌ها قبل‌تر تحقیقات خود را برای ساخت تاکسی‌های پرنده آغاز کرده بودند و اکنون چندین ماه است که مشغول آزمایش یک ناوگان کوچک خودران می‌باشند. اوبر در حال حاضر رقابتی شدید با سایر کمپانی‌ها مانند لیفت و خودروسازهای بزرگ مانند فورد برای وارد کردن ناوگان‌های خودران به بازار دارد.

منبع: autoblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Amir Kral

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    جی ام تو خودروهای خودران هیچکاری نکرده…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اینا همیشه در تلاشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا