متفرقه

شارژهای نسل دومی خودرهای برقی به کمک مالکان این خودروها می‌آیند

براساس گزارش و تحقیقی از «JD power»، خوشحال‌ترین مالکان خودروهای برقی کسانی هستند که در خانه خود، روی فناوری شارژرهای نسل دومی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. تا زمانی هم که سرعت شارژر نسل دومی بالا باشد، قابل‌حمل بودن شارژر یا نصب آن به‌شکل دائمی مهم نیست.

این مطالعه نشان داد که میان کسانی که از شارژرهای نسل یک (۱.۴ کیلوواتی) و نسل دو (۶۲. تا ۷.۸ کیلوواتی) استفاده می‌کنند، ۱۸۸ امتیاز رضایت اختلاف است. در این تحقیق رضایت مشتری که از ۱۰۰۰ امتیاز شمرده می‌شد، مالکان شارژرهای کند به تجربه خود از خودروهای برقی ۵۶۴ امتیاز دادند؛ این رقم برای کسانی که از شارژرهای نسل دومی بهره می‌بردند ۷۵۲ بود.

از سال گذشته استفاده از شارژرهای سریع‌تر در خانه، مهم‌تر از همیشه شده است. مالکان شارژرهای نسل دومی گزارش داده‌اند که امسال نسبت به مطالعه سال گذشته، از خودروهایشان رضایت بیشتری داشته‌اند. مالکان شارژرهای معمولی هم گفته‌اند که حال نسبت به سال گذشته رضایت کمتری از خودروهایشان دارند. «برنت گروبر»، مدیر ارشد خودروهای بین‌المللی در JD Power می‌گوید:

شارژکردن یک خودروی برقی در خانه، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مالکیت ان است. ارتقا این تجربه به سطحی تازه با استفاده از شارژرهای نسل دومی راه حلی کلیدی است.

برخی خانه‌ها درصورت تجهیز به شارژرهای نسل دومی نیازمند بهبودهای الکتریکی خواهند بود. این بهبودها به شارژ بهتر خودرو و افزایش رضایت مالکان خودروهای برقی کمک شایانی می‌کند.

این بهبودها باید توسط خود مالک انجام شوند. براساس گزارش‌های JD Power، سه‌چهارم مالکان برای نصب شارژرهای جدید نسل دومی مجبور به بهبود سیستم برقی خانه‌شان بودند. رایج‌ترین بهبودهای موردنیاز عبارتند از: تعویض سیم‌کشی‌ها، خروجی‌های پریز و پنل‌های الکتریکی.

بر طبق گزارش موسسه JD Power، رضایت مالکان خودروهای برقی از هزینه شارژ خودروهایشان بسته به منطقه زندگی آن‌ها متفاوت است. مردم منطقه «انگلیس نو» کمترین میزان رضایت را داشتند؛ درحالی‌که مردم مناطق کوهستانی بیشتر سطح رضایت را از هزینه شارژ خودروهایشان داشتند. آگاهی مردم از شرکت‌های ارائه‌دهنده شارژ خودرو نیز در این عامل موثر است. تنها ۴۰ درصد مالکان شارژرهای نسل یکم و ۵۲ درصد مالکان شارژرهای نسل دوم از مزایایی چون شارژ کم‌هزینه در ساعات کم‌مصرف، تخفیف‌ها، هزینه مصرف آیتم‌بندی شده و برنامه‌های مختلف دیگری برای شارژ خودروهایشان حبر داشتند. این افراد نسبت به افراد بی‌اطلاع در این زمینه، رضایت بیشتری هم از تجربه خود داشتند.

ازنظر برند نیز، دارندگان شارژرهای تسلا بیشترین رضایت را از تجربه خود داشتند. شرکت «کلیپر کریک» در این زمینه بالاتر از «الکتریفای امریکا» به رتبه دوم دست یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Navid_A.J

    ۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    من فکر میکردم اینجا فقط برق 110 ولت باشه. ولی هم 110 هست هم 220 (220 برای خشک کن و گاز و وسایل پرمصرف کاربرد داره و سوکت برقش در همه خونه گذاشته نمیشه)
    خیلی راحت میتونن شارژر های بهتری رو برای خونه ها بزارن.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. هاتف

    ۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (99 ديدگاه)

    خودم چون هم با تسلا رانندگی کردم و هم خودروی پلاگین هایبرید داشتم تفاوت و لذت رانندگی با برقی رو لمس کردم. ولی واقعیت اینه که هنوز حتی تو بهترین شهرها از نظر زیرساخت و امکانات، بازهم شارژ خودرو دردسر و کند و کلافه کنندس. تصور کنید صحنه ای رو که ۴،۵ تا تسلای گرون قیمت مثل مگس دور یه شارژر وایسادن تا نوبتشون بشه.

    موافقم 6
    مخالفم 8
    1. امین

      ۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (568 ديدگاه)

      حرف دل من زدی. از نظر شارژ در شهر و مخصوصا بیرون شهر خیلی مونده تا مشکلات برطرف بشه.
      فقط کافیه در فصل سفر یا آخر هفته باشه، تعداد جایگاه با تعداد ماشین و بخصوص میزان تشویق دولت ها برای برقی ها همخوانی نداره.

      موافقم 1
      مخالفم 6
  3. Farimani

    ۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (43 ديدگاه)

    عرض ادب و احترام

    خودروهای وابسته به باطری هیچ آینده ای ندارند
    همیشه گفتم و باز میگم ( مگر اینکه برقیکه برای شارژ نیاز هست 100٪ از منابع تجدید پذیر باشه) که محاله
    آینده از آن خودروهای برقی گازوییلی یه ،
    الکتریکیهای باطری بیس الان که با بخشودگیهای زیاد دارن به دست مشتریها میرسن کلی مشکلات در پیش دارن که آروم آروم رو میشه ،
    به محض اتمام گارانتی و یا سقف بخشودگی کارخونه ها
    خصوصا زمانیکه زمان تعمیر و یا تعویض باطریها برسه ، اونوقته که نتیجه تبلیغات دروغین ( خودروهای الکتریکی دوستدار محیط زیست ) رو میشه و پرونده خودروهای الکتریکی باطری بیس ، برای همیشه بسته میشه
    چیزی نمونده
    نهایتا تا سال ۲۰۲۵
    خواهیم دید

    موافقم 0
    مخالفم 5
  4. بختیاری

    ۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آینده از آن خودروهای برقی و خودروهای خودران پاک است.

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. B

      ۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (3 ديدگاه)

      به زودی و در جهان آینده ،جهان انرژی پاک، برق، است.خودروهای خودران برقی و پاک و نیروگاه‌های پاک خورشیدی و بادی

      موافقم 3
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا