متفرقه

شاسی‌بلند کوپه چیست؟ نگاهی به تاریخچه، تعریف و انواع

شاسی‌بلندهای کوپه که چند سالی است در بین خریداران محبوب شده‌اند، به جه خودروهایی گفته می‌شود و چه ویژگی‌ها و انواعی دارند؟

شاسی‌بلند کوپه در اصل یک شاسی‌بلند سنتی است که به‌جای طراحی جعبه‌ای عقب، از خط سقف شیب‌دار به سبک کوپه بهره می‌برد. این نوع خودروها جایگاه ویژه‌ای در بخش‌هایی از بازار شاسی‌بلندها پیدا کرده‌اند و با ظاهری اسپرت‌تر، برای برخی مشتریان جذاب‌تر از شاسی‌بلندهای سنتی با طراحی جعبه‌ای هستند. چندین خودروساز شاسی‌بلندهای کوپه را تولید می‌کنند که اغلب در کنار مدل‌های سنتی شاسی‌بلند خود، روی همان خطوط تولید ساخته می‌شوند. شاسی‌بلندهای کوپه ترکیبی از قامت بلند شاسی‌بلندها و خط سقف فست‌بک را ارائه می‌دهند که هرچند ظاهر جذاب‌تری را به دنبال دارد اما می‌تواند فضای سر سرنشینان عقب و ظرفیت بار را کاهش دهد.

بااین‌وجود، خریداران این خودروها ظاهراً حاضرند این محدودیت‌ها را بپذیرند و زیبایی را بر عملکرد کاربردی ترجیح می‌دهند. برخی ممکن است ادعا کنند که پونتیاک آزتک که در سال ۲۰۰۱ معرفی شد، با طراحی خمیده بخش عقبی، جرقه شکل‌گیری شاسی‌بلند کوپه را زد اما این سبک طراحی رسماً با معرفی ب‌ام‌و X6 در سال ۲۰۰۸ آغاز شد. X6 که نسخه فست‌بک شاسی‌بلند X5 بود، جنبش شاسی‌بلند کوپه را آغاز کرد و توسط رقبای لوکس آلمانی یعنی مرسدس بنز، آئودی و پورشه تقلید شد. امروز، انواع مختلفی از شاسی‌بلندهای کوپه از خودروسازان متعدد در بازار موجود است. اکثر این مدل‌ها از برندهای لوکس هستند اما برخی مدل‌های اقتصادی با قیمت‌های پایین‌تر نیز عرضه می‌شوند.

تعدادی از خودروسازان در سراسر جهان شاسی‌بلند کوپه تولید می‌کنند. ابتدا با مدل‌های لوکس و آلمانی شروع می‌کنیم. ب‌ام‌و، که این سبک را خلق کرد، اکنون سه اندازه شاسی‌بلند کوپه شامل X2، X4 و X6 را تولید می‌کند. مرسدس بنز دو مدل GLC کوپه و GLE کوپه را دارد درحالی‌که پورشه با کائن کوپه در این بخش حضور دارد. البته ماکان EV جدید هم با خط سقف شیب‌دار خود در دسته شاسی‌بلندهای کوپه قرار می‌گیرد. آئودی درمجموع پنج شاسی‌بلند کوپه دارد که شامل Q4 e-Tron اسپرت‌بک و Q8 e-Tron اسپرت‌بک الکتریکی و Q3 اسپرت‌بک، Q5 اسپرت‌بک و Q8 درون‌سوز می‌شود. در همین حال، لامبورگینی اوروس هم یک شاسی‌بلند کوپه محسوب می‌شود درحالی‌که جنسیس هم با GV60 الکتریکی و GV80 در این بخش حضور پیدا کرده است. اینفینیتی نیز مدل QX55 را با این سبک عرضه می‌کند.

شاسی‌بلند کوپه هرچند با مدل‌های لوکس شروع شد اما مانند بسیاری از سبک‌های خودرویی، به بازار خودروهای اقتصادی‌تر نیز راه یافته است. ارزان‌ترین این شاسی‌بلندهای کوپه بازار خودروهای اقتصادی، بیوک انویستا است که با قیمت پایه ۲۳,۸۰۰ دلار عرضه می‌شود. با این قیمت، موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربوشارژ با ۱۳۷ اسب بخار و گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو در اختیار خواهید داشت. مدل بعدی فورد موستانگ Mach-E است که با قیمت پایهٔ ۳۶,۴۹۵ دلار، نشانه‌های طراحی موستانگ را با فرم شاسی‌بلند کوپه ترکیب می‌کند. در بازار اروپا نیز خودروهایی مثل رنو آرکانا و پژو ۴۰۸ ازجمله شاسی‌بلندهای کوپهٔ اقتصادی هستند درحالی‌که در بازار کشورمان دیگنیتی یک شاسی‌بلند کوپه محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۶ رای
منبع
slashgear

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. PURIYA

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (868 ديدگاه)

    بنازم به بی ام و، واقعا هم x6 ماشین خوبی بود

    موافقم 49
    مخالفم 6
    1. Nismo

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1979 ديدگاه)

      آره واقعا تعمیرکارها عاشقشن

      موافقم 25
      مخالفم 46
      1. PSA

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (82 ديدگاه)

        تعمیرکارها هم عاشق CVT هستن

        موافقم 33
        مخالفم 7
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (3504 ديدگاه)

          من تا الان ندیدم گیربکس CVT ماشین‌های X33 و X55 و X22 خراب بشه
          موردی اگر دیدین به ما اطلاع بدین گزارش بنویسیم

          موافقم 28
          مخالفم 38
        2. آرین

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (565 ديدگاه)

          تاریخ :۱۴۰۴/۳/۱۵
          اصفهان .. بهارستان
          اسم خیابون یادم رفت ولی شمالی ترین خیابون
          ۲ دستگاه x33در تعمیرگاه بودن فکر کنم ۹۶
          به دلیل مشکل گیربکس

          موافقم 15
          مخالفم 5
        3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (3504 ديدگاه)

          خسته نباشید بعد ۸ سال

          موافقم 24
          مخالفم 12
        4. PSA

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (82 ديدگاه)

          آقای اشتری من منظورم گیربکس CVT نیسان و اینفینیتی بود

          ولی خوب شما حتی اشاره کردید من تا حالا ندیدم گیربکس CVT مدل های ام وی ام خراب بشه ولی همین اتفاقا چند وقت پیش چری در آفریقا مدل تیگو 4 یا همون X55 خودمون مالکاش اعلام کردن مشکل تقه و عملکرد نامناسب در گیربکس CVT خودرو هست و مجبور شدن قطعات یا گیربکس خودرو را تعمیر کنند و حتی در خود ایران آریزو 5 ها یا تیگو 5 ها هم مشکلات رایجی داشتند .

          موافقم 15
          مخالفم 4
        5. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (3504 ديدگاه)

          آفریقا که اطلاعی ندارم ولی در ایران اقلا چند سال اخیر اطمینان دارم مشکلی نداشتند در بخش فنی مدیران خودرو چند نفر می‌شناسم
          بحث موتور و گیربکس ماشین‌های چینی برای من خیلی مهمه

          موافقم 12
          مخالفم 9
        6. حمید

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (347 ديدگاه)

          آقای اشتری اینکه یک ماشین بعد از ۸ سال مشکل گیربکس باز کنه طبیعیه؟ 😐 معلوم هم نیست اون ۳ تا ماشین واقعا مدل ۹۶ بودن یا بار اولشون بود که مشکل گیربکس داشتن یا چی…

          بحث اینه که اکثر ما ماشینی که میخریم قرار نیست بعد از اتمام مهلت گارانتی اون رو بفروشیم با این وضعیت مملکت استفاده ۱۰ سال که چه عرض کنم استفاده ۱۵ سال هم از یک ماشین اقتصادی جای تعجب نداره

          موافقم 11
          مخالفم 1
        7. JaMsHiD-B

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (3296 ديدگاه)

          جالبه که همین کامنتی که اینجا گذاشتم چهارده تا لایک خورده
          همونو پایین تر گذاشتم
          ده تا دیسلایک با دوتا لایک
          😂😂😂😂😂😂
          اینجا پدال است
          مهد زیبایی ها و منطق ها

        8. .nefarus.

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (11 ديدگاه)

          اقای اشتری منم یه پژو ۴۰۵ ۲۰۰۰مدل۷۸ دارم موتور و گیربکسش پلمپه ماشینه دوسال از من بزرگ تره ازمن سالم تره،هشت سال برای تعمیر گیربکس ام وی ام زمان خوبیه اونوقت؟!

      2. JaMsHiD-B

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (3296 ديدگاه)

        نیسمو جان مشکلی بابت مشخصات فنی نیست
        بحث اصلی گنگ بودن طراحی این ماشینا هست
        بدون هیچگونه هدفی

        موافقم 18
        مخالفم 4
      3. 👑PorscheandFerrari👑

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (420 ديدگاه)

        اولاً که خودروهای بی‌ام‌و استهلاک فوق العاده پایینی دارن در صورتی که این خودروهای آمریکایی هستن که استهلاک فوق العاده بالایی دارن و صاحباشون رو بیچاره کردن بنده هم خودرو آلمانی داشتم هم خودروی آمریکایی جفتشون هم قدیمی بودن و هم سالم و از هر کدوم از آشناهامون که بپرسی بهت میگن که من چقدر به ماشین می‌رسم ولی واقعاً ماشین آمریکایی سرطان خالصه تا وقتی نداشته باشی نمی‌فهمی من چی میگم
        از مزیت‌های ماشین‌های آمریکایی بخوام برات بگم صدای زیبا و البته گوش خراششون هست و بعضی وقتا ظاهر زیبا
        از معایبش تا دلت بخواد می‌تونم بگم از مصرف سوخت بالا بگیر تا استهلاک زیاد و شتاب پایین
        در ضمن هر ماشینی رو اگه بهش نرسی استهلاکش میره بالا و کلی مشکل پیدا می‌کنه
        بعدم الان چون اینجا آمریکا یه بیوک ۳ سیلندر آشغال زده سریع اومدی میگی که بی‌ام‌و بده
        همین بی‌ام‌و که می‌بینی تو سایت‌های معتبر جهانی از نظر قابلیت اطمینان اول شده عزیزم

        موافقم 16
        مخالفم 11
        1. J

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (79 ديدگاه)

          همونی هستی که با x1 میرفت آفرود؟!
          مشخصه چقد نظرت اعتبار داره

          موافقم 9
          مخالفم 10
        2. 👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (420 ديدگاه)

          داداش اون که کاربر ‏bmw is god بود اصلاً چه ربطی به من داره
          بعدم مگه دارم دروغ میگم بی‌ام‌و تو قابلیت اطمینان تو جهان صدر جدول هست می‌تونید برید از سایت‌های معتبر نگاه کنید
          یه عده پراید سوار از سر عقده میان از بی‌ام‌و ایراد می‌گیرن
          البته اون کاربر ‏bmw is god هم دروغ نمی‌گفت حالا منم قبول دارم که رو بی‌ام‌و تعصب داشت ولی در کل اگه منطقی به موضوع نگاه می‌کردید اصلاً دروغ نمی‌گفت و تمام حرف هاش حقیقت داشت یه کم تعصب رو بذارید کنار و با دقت کامنت‌ها رو بخونید

          قبلاً هم گفتم من هم خودرو آلمانی داشتم و هم خودرو آمریکایی ولی از آلمانی‌ها خیلی راضی بودم ولی آمریکایی‌ها استهلاکشون واقعاً بالا بود تا وقتی هم که آلمانی و آمریکایی نداشته باشی نمی‌فهمی من چی میگم لطفاً کسانی که خودرو ایرانی یا چینی سوار میشن نیان لایک و دیس لایک بدن

          موافقم 8
          مخالفم 2
      4. Saji

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (142 ديدگاه)

        هرجا پست برا بی‌ام‌و هست یه عده هستن ک از خرج زیاد بی‌ام‌و مینالن و میگن سرطانه…منکر این نمیشم ک یک برند اسپورت هزینش با یک برند اقصادی تفاوت داره حرص من از اینکه چقد بی‌ام‌و تو ایران هست ک این همه شاکی داره
        خیلیارو تو اینستا دیدم از بی‌ام‌و بد میگن به نحوی پرسیدم ماشینتون چیه اکثرا ایرانی سوار میشن کاری به برند و کشور سازنده ماشین ندارم ولی انصافا از چیزی حرف بزنید ک تجربه دارید بعضیا قبله آمالشون پارس و ۲۰۷عه از ب‌ام‌و ایراد میگیرن
        تو یوتیوب همین x6 دیدم فیلماشو از روسیه با کارکرد ۴۸۰هزارتا طرف راضیم بود لینکشم ذخیره داشتم چون خودم عاشق این کلاس خودروییم بدشانسی غیب شد…x6 و اوروس و کاین کوپه رویای هرماشین بازیه….

        موافقم 17
        مخالفم 5
    2. Arash2009

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (96 ديدگاه)

      یه سوال ، کوپه مگه دو در نبود؟

      موافقم 1
      مخالفم 7
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (3504 ديدگاه)

        خیر کوپه دو در کوپه چهاردر داریم

        موافقم 15
      2. ! i M α η δ υ α R

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (2626 ديدگاه)

        کوپه در فرهنگ لغت فرانسه ، به معنای بریده شده ، برش خورده ، دو نیم شده است …

        در دنیای خودرو ” Coupe ” به معنی دو درب است.

        این کلمه در زمینه خودرو به معنای خودروهای دو درب با طراحی اسپرت و معمولاً سقف منحنی اشاره دارد.

        معنی دقیق‌تر:

        دو درب:

        به طور کلی ، “کوپه” به خودروهایی اطلاق می‌شود که دو درب دارند و دو صندلی ( و یا دو درب و چهار صندلی ) ، در نقطه مقابل خودروهای چهار درب که سدان یا هاچ‌بک هستند.

        طراحی اسپرت:

        کوپه‌ها معمولاً با طراحی اسپرت و ظاهری متفاوت از خودروهای معمولی ارائه می‌شوند.

        سقف منحنی:

        سقف کوپه‌ها معمولاً منحنی و شبیه به یک سقف شیب‌دار است.
        مثال:
        وقتی می‌گوییم “این یک کوپه است” (This is a coupe), منظورمان یک خودروی دو درب با طراحی اسپرت است …

        موافقم 11
        مخالفم 6
        1. amirboss

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1120 ديدگاه)

          داداش خودرو های کوپه فقط مختص دو درب نیستن.
          کوپه چهار درب هم داریم.

        2. ! i M α η δ υ α R

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2626 ديدگاه)

          امیر جان …

          به معنای لغت دقت نکردی …

          کوپه یعنی ، بریده شده ، دو نیم شده …

          کوپه 4 درب در اصل کوپه محسوب نمیشه ، چون دو درب نیست و با تعریف به دو نیم شده و یا بریده شده منافات داره …

          اما برندها برای سود بیشتر ، 4 درب با سقف منحنی رو هم به سگمنت کوپه چپوندن و به مردم فروختن و گفتن کوپه …

          به مردم ( به اشتباه گفتن ) ، ما میگیم کوپه ، شما هم بگین کوپه …

        3. amirboss

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1120 ديدگاه)

          کاملا حرف شما درسته.
          اما با تعاریفی که برخی خودروسازان از تولیداتشون میکنن و به نوعی خالق کوپه های چهار درب بودن میشه به بنز CLS اشاره کرد که با درنظر گرفتن شیب ستون C و چهره اسپرت، نمیشه فقط اونو یه سدان معمولی دونست.
          یا سدان کوپه یا سدان اسپرت.

      3. net

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (3943 ديدگاه)

        اتفاقا سوال من هم بود مگه ماشینهای کوپه ۲ درب نیست چرا به این ماشین های کراس اور کوپه که ۴ درب هستند هم میگن کوپه. به نظرم به سدان های فست بک هم که ۴ درب هستند باید بگویند سدان کوپه چون صندوق عقبشون مثل کراس اور کوپه شده و بی ام و سدان فست بک سری ۸ چهار درب اسمش گذاشته سری ۸ گرن کوپه

        1. amirboss

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1120 ديدگاه)

          net
          در واقع یک کوپه 4 درب سدانی است که از نظر ظاهری، خطوط سقفی و سایر ویژگی های طراحی متمایل به خودروهای دو درب هست. یعنی سدان هایی که فضای پشتی آن ها چه در داخل کابین چه در خارج از آن کمتر از حالت عادی بوده و سقفشان در قسمت عقب شیب ملایمی رو به سطح زمین دارد اما به صندوق عقب متصل نیست.
          درضمن این کلاس با فست بک،لیفت بک و ناچ بک متفاوته و نباید اشتباه گرفته بشه.

        2. Taha Ayoobi

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (6523 ديدگاه)

          کوپه چهار در میشه گرن کوپه

    3. جرمی کلارکسون

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1118 ديدگاه)

      نسل های اولش اشغال بود
      الان توی شاسی بلند های کوپه X6m حرف اول میزنه

      موافقم 7
      مخالفم 2
  2. Ali Supercharge‌ (ممممد سابق)

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (90 ديدگاه)

    من به‌شخصه شاسی بلند های کوپه بیشتر از SUV ها دوست دارم.

    موافقم 21
    مخالفم 4
  3. ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6474 ديدگاه)

    دیگنیتی

    موافقم 4
    مخالفم 13
  4. PSA

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (82 ديدگاه)

    کاربر net کجایی
    آیا نظرت عوض شده ؟

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. net

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3943 ديدگاه)

      ببینید چقدر کامنت های من در پدال تاثیرگذار هست که پدال پست هایش با توجه به کامنت های من درست میکنه

      اولین بار بی ام و با تولید x6 در سال ۲۰۰۸ دسته بندی جدید ماشین زشتی اختراع کرد به نام کراس اور کوپه

      ۴ دسته بندی ماشین زشت
      1 کراس اور کوپه 2 استیشن 3 شوتینگ بریک 4 سدان فست بک

      موافقم 3
      مخالفم 27
      1. مهدی میباخ

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (123 ديدگاه)

        ببین قبول کن که نمیشه کلا با یه کلاس گفت زشت طبیعتا در اون کلاس خودرو های زیبا هم وجود داره (مثلا rs7 در فست بک ها و rs6 داخل استیشن ها)
        اما خب منم موافقم که این کلاس ها ،کلاس هایی نیستن که اگر بخوام ماشین بخرم از آ ها بخرم

        موافقم 6
        مخالفم 2
      2. net

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (3943 ديدگاه)

        اگر تیتر کراس اور کوپه بود به جای شاسی بلند کوپه بهتر بود . چون این ماشین ها شاسی بلند فول سایز نیستند که عقبشون این شکلی شده و ماشین های کراس اور هستند که عقبشون این شکلی شده

        موافقم 1
        مخالفم 3
      3. KOP

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (105 ديدگاه)

        اعتماد به نفس ات دوست دارم.
        اما اعتماد به نفس کاذب کار دست آدم میده
        موفق باشی

  5. JaMsHiD-B

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3296 ديدگاه)

    شاسی بلند کوپه چیست؟
    شاسی بلندی که ظاهر کوپه را دارد
    با این تفاوت که کارایی اصلی خودش یعنی شاسی بلند را از دست داده و به هدف خودش یعنی کوپه بودن هم ذره ای نزدیک نشده

    یعنی چی؟
    یعنی آشغال
    یه سابربن نسل یازده و تویوتا LC200 هزار برابر این آشغالا کارایی دارن
    هدف نداشتن طراحی هست که این ماشینارو بی مصرف می‌کنه . همین هدف نداشتن هست که این ماشین هارو تبدیل به ماشینی برای شو آف یوتیوبر ها و ادیت های مسخره ماشینی می‌کنه
    خب کوپه بی ام و میخوای برو M4 بخر
    شاسی بلند میخوای برو X7 بخر
    دیگه شاسی بلند کوپه چیه
    مثل قضیه همین سدان فست بک هست
    نه کارایی و پرفورمنس کوپه رو داره
    نه دیگه میتونه مثل یه سدان کارایی داشته باشه
    برگردیم دهه هشتاد و هفتاد میلادی
    کلا دنیای خودرو قشنگ تر بود
    همه چیز هدف داشت و واقعی بود

    موافقم 3
    مخالفم 11
  6. R

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1397 ديدگاه)

    اسپرتیج هم

  7. جواد سلام زاده

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم این نوع خودرو کاربردی تر از suv های معمولی هستند.
    برای خانواده های ایرانی که از هر فرصت تعطیلی برای مسافرت رفتن و هم استفاده داخل شهری خودروی مناسبی است.
    تلفیق دو خودرو سدان کوپه و suv عالی است.

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. amirboss

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1120 ديدگاه)

      برادر منظور از کاربری چیه؟؟؟
      اگه منظور مسافرت های داخل جاده ای یا OnRoadو خیابون گردی باشه شاید بشه سواری این کلاس رو از اس یو وی بهتر دونست اما تو باقی مسائل مثل فضای بار و قابلیت های آفرود به هیچ عنوان نمیتونن با یه خودرو اس یو وی رقابت کنند.
      این کلاس در واقع نسخه ی اسپرت شده کراس اور های خیابونی هست.

    2. JaMsHiD-B

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3296 ديدگاه)

      میشه بدونم چشکلی کاربردی تره
      واقعا چشکلی

    3. KOP

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (105 ديدگاه)

      جواد جان این کلاس در حقیقت یک طراحی متفاوت انتهایی در عقب داره که فضای داخلی کمتر میکنه ، اما تفاوتی بین کاربری و قابلیت بین مثلا X6 , X5 نیست ، و اصلا تلفیق سدان یا کوپه واقعی با کراس اوور نیست. همون کراس اوور برداشتن ستون و سقف ، درب صندوق، بخش انتهایی را عوض کرده اند. پلتفرم شاسی و … با مدل غیر کوپه شون یکیه مثلا کاین و کاین کوپه GLE معمولی و کوپه – Q5 معمولی و اسپرت بک یک خودرو با طراحی متفاوت در عقب هست. بجز ظاهر که باعث محدودیت فضا سر، بار و دید عقب شده فرقی باهم ندارند.
      به همین ترتیب بین مدل مثلا سدان و استیشن پاسات ، تفاوت فقط در شکل اتاق در بخش عقب هست که هر کس بنا به نیازش میخره و نسخه استیشن شون اندکی گرانتر و فضای بار خیلی بیشتری دارند که وقتی صندلی میخوابونی فضا چند برابر میشه.

  8. مهدی میباخ

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (123 ديدگاه)
    1. ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6474 ديدگاه)

      💏

  9. SepehrV10

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (156 ديدگاه)

    بهترینای این کلاس
    Gle
    Glc coupe
    X4
    X6
    Q5 sportback
    Q6 sportback

    موافقم 6
    مخالفم 7
  10. M power

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (605 ديدگاه)

    اتفاقن x6نسل اول خدا بود

    موافقم 6
    مخالفم 1
  11. Mamaly

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سوال فنی مگه نباس کوپه ۲ در باشه ؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Navid A J

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (4017 ديدگاه)

      الان دیگه نه. به فرم کلی اتاق مربوط میشه نه به تعداد در.

    2. KOP

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (105 ديدگاه)

      قبلا چرا اما از سال 2000 به بعد مدلهای اتاق جدید توسط طراحان ایجاد شد
      شاسی بلند کوپه و کروک 2 درب -> VW T.ROCK /نیسان مورانو
      کوپه 4 درب -> CLS BMW 6 grand coupe passat CC Arteon
      مدلهای ترکیبی هاچبک و کوپه 2 و 3 درب -> شیراکو / ولوستر
      همچنین هاچبک کراس که در ایران هم عرضه شدند ساندرو و HC Cross
      ترکیب استیشن و قابلیتهای خارج جاده -> Audi A6 Allrad , E Class All Terrain
      و این قبیل طرح های ترکیبی ادامه داره

  12. Navid A J

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (4017 ديدگاه)

    هرچقد بقیه از ماشین های استیشن بدشون میاد،‌ من از این شاسی بلندهای کوپه. اصلا درکشون نمیکنم. نه راحتن، نه جادارن،‌ نه آفرودین. مثل شترمرغیه که وقت بار بردن میگه مرغم و وقت تخم گذاشتن میگه شترم.

    موافقم 1
    مخالفم 3
  13. بابک

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (94 ديدگاه)

    بله درسته بی ام و خودرویی با هزینه نگهداری متوسط به بالا نسبت به تویوتا و هیوندای و کیا است اما ، در شتاب اولیه و بکار گیری جدیدترین تکنولوژی ها در خودرو ، همیشه بی ام و حرف اول را در دنیا می زند.
    در دوام و ایمنی ، هیچ ماشینی به پای بنز نمی رسد حتی تویوتا….با اینکه تویوتا خودرو اقتصادی و کم استهلاک است ، بهتر است زمان مقایسه با بنز ، همان کلاس تویوتا را با کلاس همان بنز مقایسه کنید .
    هر چقدر پول بدهی همان قدر آش می خوری…
    در ارتباط با گیربکس های CVT با توجه به اینکه اولا دیگر تمام خودرو های تولیدی (به غیر از برندهای لوکس و سفارشی ساز دنیا ) عمر مفید گیربکس و موتور را ۱۰ سال حداکثر تعیین و طراحی کرده اند ، دوما، هدف از طراحی و ساخت گیربکس های CVT نرمی و شتاب بیشتر ، کاهش مصرف سوخت می باشد که این تکنولوژی ۱۰ سال پیش دنیا بود و زمان خودش به روز بود در حال حاضر که دابل کلاچ تر بیشتر روی خودروها استفاده می شود ، که آن هم ایرادهای خودش را دارد
    اگر دنبال شتاب متوسط ، دوام بالا ، مصرف سوخت بالاتر هستید ، گیربکس AT را انتخاب کنید
    در اکثر علوم و تکنولوژی ها و صنایع (بجز صنایع هوایی که آمریکا سرآمد دنیا است )آلمان ها سر آمد و پیشتاز بوده اند.
    در

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا