چشم اندازهفته نامه

عملکرد غول‌های آلمانی در سالی که گذشت

در سال ۲۰۱۶ برندهای لوکس و ممتاز آلمانی یعنی مرسدس بنز، ب‌ام‌و، آئودی و پورشه رکوردهای فروش جهانی جدید بر جای گذاشتند و البته فولکس‌واگن نیز در بازار چین اوضاع بهبود یافته‌ای را تجربه کرد.

2015-sporty-suv-front-end
برای ششمین سال متوالی مرسدس بنز و ب‌ام‌و با رشد فروش مواجه شده و بیش از دو میلیون دستگاه خودرو را در این سال فروختند. گروه فولکس‌واگن با فروش ۱۰.۳ میلیون دستگاه خودرو احتمالاً بزرگ‌ترین خودروساز جهان لقب می‌گیرد. فروش این خودروساز در سراسر جهان با ۲.۸ درصد رشد مواجه بوده که یکی از دلایل اصلی آن به رشد فروش زیاد در چین مربوط می‌شود. فولکس‌واگن در بازارهای اروپایی و آمریکا با چالش مواجه بوده است.

فروش غول‌های خودروسازی آلمانی در سراسر جهان و در بازار چین را در جدول زیر مشاهده می‌کنیم:

درصد تغییر

فروش جهانی (سال ۲۰۱۶) درصد تغییر فروش خودرو در چین (سال ۲۰۱۶)

خودروساز

۳.۸

۱۰۳۱۲۴۰۰ ۱۲.۲ ۳۹۸۲۲۰۰

گروه فولکس‌واگن (۱)

۲.۸

۵۹۸۷۸۰۰ ۱۴ ۲۹۹۹۳۰۰

فولکس‌واگن

۳.۸

۱۸۷۱۳۰۰ ۳.۶ ۵۹۱۵۵۴

آئودی

۵.۲

۲۰۰۳۳۵۹ ۱۱.۳ ۵۱۶۳۵۵

ب‌ام‌و (۲)

۱۱.۳

۲۰۸۳۸۸۸ ۲۶.۶ ۴۷۲۸۴۴

مرسدس بنز

۵.۶

۲۳۷۸۰۰ ۱۲ ۶۵۲۴۶

پورشه

 

  1. گروه فولکس‌واگن شامل فولکس‌واگن، آئودی، پورشه، اشکودا، سئات، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، مان و اسکانیا است.
  2. آمار فروش ب‌ام‌و در چین دربردارنده‌ی مینی است.

آمار و ارقام و تعاریف به ازای هر برند مجزا است.

طبق آمار VDA، در سال ۲۰۱۶ تعداد ۵۷۴۳۴۰۰ دستگاه خودرو (رشد ۱ درصدی) در آلمان تولید شده و از این میزان تعداد ۴۴۱۵۳۰۰ دستگاه صادر شده است.

  • مرسدس بنز

mercedes badge
فروش جهانی مرسدس بنز با افزایش ۱۱.۳ درصدی در سراسر دنیا به ۲۰۸۳۸۸۸ دستگاه رسیده که بیشتر از هر زمان دیگری بوده و اولین باری است که این برند مرز فروش ۲ میلیون دستگاه را رد می‌کند. رشد فروش مرسدس دو برابر رقیب دیرینه‌ی خود یعنی ب‌ام‌و بوده و این امر به مرسدس اجازه داد تا ادعا کند پرفروش‌ترین برند لوکس دنیا در سال ۲۰۱۶ بوده است.

ماه دسامبر ۲۰۱۶ بهترین ماه دسامبر تاریخ مرسدس بوده و البته چهل و ششمین ماه متوالی است که مرسدس با رشد فروش مواجه می‌شود. سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۶ بهترین سه ماهه‌ی تاریخ این برند بوده و سال ۲۰۱۶ ششمین سال پیاپی است که مرسدس رکورد فروش جدیدی را بر جای می‌گذارد.

فروش مرسدس بنز در چین با افزایش مواجه بوده و به ۴۷۲۸۴۴ دستگاه رسیده است. آمار فروش مرسدس بنز در چین حدود ۴۴ هزار دستگاه کمتر از ب‌ام‌و و البته ۱۲۰ هزار دستگاه نیز کمتر از آئودی بوده است. این فاصله در سال ۲۰۱۴ به ترتیب ۱۷۰ و ۳۰۰ هزار دستگاه بوده است.

ایالات‌متحده هنوز دومین بازار بزرگ برای مرسدس بنز بوده ولی فروش این شرکت با کاهش ۰.۸ درصدی به ۳۴۰۲۳۷ دستگاه رسیده است. در خود آلمان فروش شرکت با رشد ۷.۲ درصدی به ۲۹۳۲۰۹ دستگاهی و در اروپا با رشد ۱۲.۴ درصدی به ۸۹۸۲۳۴ دستگاه رسیده است.

مرسدس ادعا کرده در سال ۲۰۱۶ پرفروش‌ترین برند لوکس در بازارهای آلمان، ایتالیا، پرتقال، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، تایوان، آمریکا و کانادا بوده است.

سال ۲۰۱۶ بهترین سال تاریخ شرکت اسمارت نیز بوده و فروش این شرکت با رشد ۲۱ درصدی به ۱۴۴۴۷۹ دستگاه رسیده است.

  • ب‌ام‌و

2016-bmw-x3-01
در سال ۲۰۱۶ ب‌ام‌و رکورد فروش خود را برای ششمین سال متوالی شکست. گروه ب‌ام‌و در سال گذشته فروش ۲۳۶۷۶۰۳ دستگاهی (رشد ۵.۳ درصدی) داشته که از این میزان فروش ۲۰۰۳۳۵۹ دستگاه (رشد ۵.۲ درصدی) سهم ب‌ام‌و بوده و سهم مینی و رولزرویس نیز به ترتیب ۳۶۰۲۳۳ دستگاه (رشد ۶.۴ درصدی) و ۴۰۱۱ دستگاه (رشد ۶ درصدی) بوده است.

همچنین سال گذشته اولین سالی بوده که ب‌ام‌و توانسته بیش از دو میلیون خودرو را در سراسر دنیا بفروشد. این سال رکورد جدیدی برای مینی بوده و همچنین دومین سال عالی رولزرویس به شمار می‌رود.

فروش ب‌ام‌و در بازار چین که بزرگ‌ترین بازار این برند است برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ مرز نیم میلیون دستگاه را رد کرده است. فروش ب‌ام‌و به همراه مینی در این بازار با رشد ۱۱.۳ درصدی به ۵۱۶۳۵۵ دستگاه رسیده است.

شاسی بلندها و کراس اوورهای ب‌ام‌و محبوبیت فوق‌العاده‌ای داشته‌اند. یک‌سوم کل خودروهای فروخته شده‌ی ب‌ام‌و در سال ۲۰۱۶ از نوع مدل‌های X بوده که رشد ۲۲.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

ب‌ام‌و همچنین با تحویل ۶۲ هزار خودروی الکتریکی در سال ۲۰۱۶ رکورد جدیدی را ثبت کرده است. یک‌صد هزارمین خودروی الکتریکی ب‌ام‌و در ماه نوامبر سال پیش فروخته شده و مدل‌های الکتریکی دیگری نیز در سال جاری معرفی خواهند شد.

  • گروه فولکس‌واگن

volkswagen-passat-gte-6
سال ۲۰۱۶ بهترین سال برای گروه فولکس‌واگن بوده و این شرکت احتمالاً با کنار گذاشتن تویوتا عنوان بزرگ‌ترین گروه خودروسازی دنیا را کسب کرده است. فروش گروه فولکس‌واگن در سراسر جهان با رشد ۳.۸ درصدی به ۱۰۳۱۲۴۰۰ دستگاه رسیده است. فروش این گروه خودروسازی در چین نیز ۳۹۸۲۲۰۰ دستگاه بوده که نشان دهنده‌ی رشد ۱۲.۲ درصدی است.

فولکس سال ۲۰۱۶ را با رسوایی دیزل گیت آغاز کرد و این موضوع تأثیر خود در بازارهای آمریکا و اروپا را نشان داده است. سهم فولکس از بازار رو به رشد آلمان با افت مواجه بوده است. هرچند رشد فروش ۴۳۰ هزار دستگاهی این گروه در چین این موضوع را پوشش داده است. میزان فروش فولکس‌واگن در آمریکای جنوبی و برزیل نیز افت داشته است.

تمامی برندهای اصلی گروه فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۶ با رشد فروش مواجه بوده‌اند: خودروهای سواری فولکس‌واگن (رشد ۲.۸ درصدی)، آئودی (رشد ۳.۸ درصدی)، اشکودا (رشد ۶.۸ درصدی)، سئات (رشد ۲.۸ درصدی)، پورشه (رشد ۵.۶ درصدی) و خودروهای تجاری فولکس‌واگن (رشد ۱۱.۴ درصدی).

علیرغم شروعی سخت در آغاز سال ۲۰۱۶، فروش خودروهای سواری فولکس با رشد ۲.۸ درصدی در سراسر دنیا به ۵۹۸۷۸۰۰ دستگاه رسید اما هنوز هم کمتر از رکورد ۶۱۲۰۰۰۰ دستگاهی سال ۲۰۱۴ است.

تجدیدقوای فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۶ به علت افزایش فروش چشمگیر در بازار چین بوده است. فروش این شرکت با رشد ۱۴ درصدی به ۲۹۹۹۳۰۰ دستگاهی در چین رسیده که نسبت به یک سال پیش از آن ۳۷۰ هزار دستگاه بیشتر است.

اما فولکس در دیگر نقاط جهان با چالش‌هایی مواجه بوده است. در بازار بسیار مهم اروپا فروش این شرکت با افت ۰.۹ درصدی به ۱۶۹۷۷۰۰ دستگاه رسیده است. بازار آلمان نیز روی چندان خوشی به فولکس نشان نداده و افت فروش ۷.۲ درصدی را شاهد بوده‌ایم. فولکس در این بازار فروش ۵۵۷۸۰۰ دستگاهی داشته و سهم آن از بازار حدود ۲ درصد کاهش یافته است.

چالش‌های فولکس‌واگن در بازار آمریکا نیز هنوز ادامه دارد. فروش این شرکت با افت ۷.۶ درصدی به ۳۲۲۹۰۰ دستگاه رسیده است. فولکس در بازار آمریکای جنوبی نیز افت داشته و شاهد افت ۲۷ درصدی و فروش ۳۳۵۴۰۰ دستگاهی بوده‌ایم. فروش فولکس در بازار برزیل افت چشمگیر ۳۵ درصدی داشته است و فولکس تنها ۲۱۸۲۰۰ دستگاه خودرو فروخته است.

  • آئودی

Audi Q2 2016
سال گذشته آئودی رکورد تازه‌ای بر جای گذاشته است. بیشترین میزان فروش آئودی در سراسر دنیا و همچنین در چین در سال ۲۰۱۶ ثبت گردیده است. فروش جهانی آئودی با رشد ۳.۸ درصدی به ۱۸۷۱۳۵۰ دستگاه رسیده است.

پس از عملکرد منفی در سال ۲۰۱۵، فروش آئودی در چین با رشد ۳.۶ درصدی به رکورد جدید ۵۹۱۵۵۴ دستگاهی رسیده است. اگرچه آئودی اولین برند لوکس آلمانی در بازار چین است اما مرسدس بنز و ب‌ام‌و در حال کم کردن فاصله‌ی خود با آئودی هستند.

فروش آئودی تقریباً در همه‌ی بازارهای مهم با رشد مواجه بوده است: اروپا ۶۸۰۶۰۰ دستگاه (رشد ۷.۶ درصدی)، آلمان ۲۹۳۳۰۷ دستگاه (رشد ۸.۶ درصدی) و آمریکا ۲۱۰۲۱۳ دستگاه (رشد ۴ درصدی).

  • پورشه

2017 Porsche Macan GTS
و بالاخره می‌رسیم به پورشه. سال ۲۰۱۶ نیز سالی رکوردشکن برای این شرکت بوده و فروش جهانی پورشه با رشد نزدیک ۶ درصدی به ۲۳۷۷۷۸ دستگاه رسیده است. پورشه در چین نیز رکورد زده و ۶۵۲۴۶ دستگاه خودرو به مشتریان تحویل داده که نشان دهنده‌ی رشد ۱۲ درصدی است. در آمریکا نیز فروش این برند با افزایش ۵ درصدی به ۵۴۲۸۰ دستگاه رسیده است.

پرفروش‌ترین محصول پورشه مدل ماکان است که به خانه‌ی ۹۵۶۴۲ مشتری راه یافته است (رشد ۱۹ درصدی). فروش مدل نمادین ۹۱۱ نیز با افزایش ۲ درصدی به ۳۲۴۰۹ دستگاه رسیده است.

منبع: best-selling-cars

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. Saied

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    پورشه و بی ام دبلیو عشقه.
    ❤❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سولي

      ۲۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (145 ديدگاه)

      آلمان کدومش عشق نیست؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. اسطوره

      ۲۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      من خودروسازی دنیا رو به 5 بخش (قاره) نقسیم میکنم ::
      1- بنز
      2- ب ام و
      3- آئودی
      4- پورشه
      5- بقیه ی خودروسازان 😊😊😊

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING 918

        ۲۶ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        پدال جان خبری از دنا پلاس نمیذاری بینیم شاهکار ایرانخودرو چی بوده امروز اخبار خیلی کوتاه در موردش گفت

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. MPH

        ۲۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (419 ديدگاه)

        اون مورد 5 هم بیشترش میوفته دست فولکس?????

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. mehran911

      ۲۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2027 ديدگاه)

      چه سکوتی !!!!!
      پس بروبچه های آلمانی کجان ؟؟؟؟
      .
      اگه تو این پست کامنت نذارید پس کجا می خواهید کامنت بذارید ؟!؟!؟؟!؟؟!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامکال

        ۲۶ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (594 ديدگاه)

        مهران جان به علت حضور عده ایی که خودت هم میدونی کیا هستند کلا پدال نسبت به گذشته خلوت تر و سطح پایین تر شده.

        پدال هم که وقتی فلان خودروساز در موردش فلان شایعه در اومده کاری نمیکنه اما تند تند برای یک کارخونه خاص جریمه نامه چاپ میکند.
        خود بخوان از این حدیث مجمل را.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. REZA ///AMG

        ۲۶ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        گویا مرسدس بنز رکورد فروش یک برند لوکس ساز در طول تاریخ خودروسازی رو شکست! البته شرایط برای بخش کامیون و اتوبوس سازی این کمپانی سخت تره و بازار افت تقاضای زیادی داشته ولی بخش ون سازی روزای خوبی رو سپری میکنه (حداقل در گزارشات ماه های قبل این نتایج برداشت میشد)
        حدود 17-18 روز دیگه من از عملکرد کامل مرسدس بنز در سال گذشته میلادی یه مطلب میدم احتمالا …
        اگه هرکی تو پدال به جای جر و بحثای الکی بیاد از شرکت مورد علاقه ش مطلب بزاره اینجا تبدیل به یه مرجع ارزشمند در زمینه مقالات خودرویی میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۲۶ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2027 ديدگاه)

          واقعا خوشحال شدم کامنتت رو دیدم رضا جان
          .
          ممنون از اطلاعات خوبت
          .
          کاش حداقل در پست های مرسدس بیشتر کامنت بذاری
          .
          مرسی که هستی دوست عزیز

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. mehran911

        ۲۶ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2027 ديدگاه)

        رامکال عزیزم
        میدونم چی میگی
        بخدا منم از این وضعیت خیلی ناراحتم .
        .
        پدال نسبت به گذشته خیلی تغییر کرده
        .
        سطح علمی کامنتها واقعا پایینه
        .
        بعضی ها سایت پدال که بهترین سایت اطلاعات خودروی کشور هستش رو با گروه های تلگرامی اشتباه گرفتن
        .
        .
        متاسفانه بعضی ها با رفتار متعصبانه ای که دارن باعث شدن کاربرا از بیان نظراتشون در مورد بعضی از خودروها بترسن …
        .
        .
        به عنوان کسی ۴ ساله تو این سایت هستم از کاربرهای پدال میخوام بدون هیچ ترسی از کامنتهای متعصبانه و یا دیسلایک خوردن نظراتشون رو بیان کنن .
        .
        از دوستان با سابقه ی خودم مثل مجید و محمد رضا و وحید و رامکال و حسین و میلاد … می خواهم کمک کنن تا فضای سایت جوری بشه که همه کاربرا راحتتر بتونن نظراتشون رو بیان کنن
        تا شاهد فضای تعاملی بهتری باشیم
        .
        به امید پدالی بهتر …

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. KING 918

          ۲۷ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          مهران جان رفیق
          پدال دیگه بیشتر رفته سمت خودرو های داخلی نه خودش بلکه بازدید کننده هاش
          الان این مطلب خیلی دیدگاه داشته باشه 10 تا 15 تا ولی مطلب کیفیت خودرو های داخلی فقط بیشتر از 1500 تا بازدید کننده و کامنت داشت تو پست های المانی یا … دیدگاه بگذاری اصلا شاید کسی نخونه اینه که دیگه اون میل سابق نیست بین بچه ( حد اقل من این طور احساس میکنم ) یادمه زمانی تو پست ها بحث داغ میشد همه میومدن وسط حتی محسن د ( که همیشه سکوت میکرد ) اما الان واقعا همه چیز فرق کرده گویا جنجال تو پست های خودرو های داخلی بیشتره ( که البته حقم دارن الان وضعیت جوری شده که کوچکترین اخبار در مورد خودرو های داخلی هم برای خیلی ها از جمله خودم بیش از قبل مهم شده ) قبلا یادمه خیلی تقلا میکرد پدرم یه مزدا 3 بخرم 38 تومن با وام و سرمایه و فروش زمین و … واقعا با یکم تلاش می شد اما الان مزدا 3 کار کرده رو 90 تومن گیر نمیاد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Viper ACR

          ۲۷ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          مهران عزیز

          بر هیچ کس پوشیده نیست برندی مثل آئودی در ایران خیلی خیلی گمنام تر از بنز و BMW هست.
          اما خودت چندین بار دیدی من در کامنت هام آئودی رو بهتر از ب ام و و حتی بنز معرفی کردم.
          تقریبا هر وقت این حرف رو زدم یقین داشتم دیسلایک ها بیشتر از لایک ها خواهد بود.
          اما دلم میخواسته این شهامت ابراز عقیده ی آزادانه و بدون ترس از دیسلایک رو در بقیه ی کاربران سایت هم بوجود بیارم.
          وگرنه بنز و آئودی و بنز واسه من فرق ” چندانی ” نمیکنه. عاشق هر 3 تا هستم.

          یا وقتایی که در صفحه ی مکلارن نقدش کردم یکی از دلایل اصلی من همین بود.

          .

          دوستان از دیسلایک و حرف بقیه نترسید. هر چی تو دلتون هست بگید. فقط به هم توهین نکنید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. mehran911

          ۲۷ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2027 ديدگاه)

          محمدرضا جان
          حرفتو قبول دارم
          اما به نظر من ایرانی ها با وجود سوار شدن خودروهای آشغال ایرانی هیچوقت علاقشون رو به خودروهایی مثل مرسدس و BMW و شورولت از دست نمیدن
          .
          دلیل اینکه اکثر مردم و پدالی ها به پست خودروهای ایرانی بیشتر اهمیت میدن اینه که با این خودرو های بیشتر سروکار دارن نه اینکه واقعا این خودروهارو دوست داشته باشن .
          .
          خداکنه وضعیت کامنتها در پدال بهتر بشه تا شاهد افزایش نظرات بقیه کاربرا باشیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. mehran911

          ۲۷ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2027 ديدگاه)

          مجید عزیزم شما کارت درسته

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. MPH

        ۲۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (419 ديدگاه)

        .
        مهران جان آلمانی بازا مثل خودروسازای آلمانین،اهل کری خوندن نیستن،وگرنه هر کدوم از برندهای آلمانی خودشون یه دنیان و میشه کلی راجب افتخاراتشون صحبت کرد…….
        .
        شما که خودت استادی،بیشتر کامنت بذار ما هم استفاده کنیم
        .
        خوبه همین جا آمار موتوراسپرت 2016 رو هم بگیم:
        پورشه:برنده لمانز
        (بعد از غیبت چند ساله 2ساله برگشته هر دو سال هم لمانز رو برده????)
        پورشه:قهرمان مسابقات استقامت???
        (wec شامل چندین مسابقه هست که مهمترینشون لمانزه)
        فولکس واگن:قهرمان رالی قهرمانی جهان ❤❤❤
        رو هر کدوم از اینا میشه کلی بحث کرد ولی خب لازم نیست هرکی بخواد با همینام هدایت میشه???
        .و اما عشق من
        مرسدس بنز:قهرمانی با اقتدار در بالاترین سطح موتور اسپرت.
        4 مسابقه به انتهای فصل و بعد از گرندپری ژاپن مرسدس قهرمانیشو جشن گرفت تازه مسابقه اسپانیا رو کامل از دست داد پس میشه گفت با 16 گرندپری به قهرمانی رسید???
        .
        به یاد میلاد(ایران و آلمان)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۲۷ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2027 ديدگاه)

          MPH جان
          بی شک هیچ کشوری به اندازه ی المان ها در عرصه موتوراسپرت افتخارات نداره
          .
          خیلی دوست دارم درمورد پیشینه ی موتور اسپرت مرسدس و پورشه کامنت بزارم
          اگه پدال در مورد موتور اسپرت پست بذاره از افتخارات آلمانی ها می نویسم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. بیژن

        ۲۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (255 ديدگاه)

        جای اپل خالی…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. "Amir"

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (728 ديدگاه)

    آلمان که جای بحث نداره ، با اینکه بی ام و انتخابمه ، ولی چه میکنه بنز ! ?
    این پاسات از جلو خیلی قشنگه ولی وقتی به پشتش میرسی همه تصوراتت بهم میریزه ! نمیدونم چرا با طراحی عقبش مشکل دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. faramarz

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    ,فقط بنز.همه جا اسمش سر زبوناس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    نصف فروش فولکس تو چین بوده در صورتی که سهم باقی برندا حدود یک چهارمه چقد چین بازارش تشنست فکر کنم فقط ایران خودرو و سایپان توان صادرات به چین ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Saied

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    اق یه سوال!
    به نظر دوستان مهندسین پورشه بیشتر حال میکنن تو این دنیا
    یا کسانی که این ماشین رو میرو نن؟
    کسایی که میگن مهندسین لایک بدن و مابقی دیسلایک لطفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علي

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    بیش از((( ٢٢ میلیون))) فروش ماشین اونم از نوع با کیفیت متوسط به سمت لوکس کم عددی نیست. و از همه شگفت انگیزتر باج و جریمه که شرکت فولکس به آمریکا داد ولی تاثیری در فروشش نذاشت هیچ بلکه بالاتر هم فروخت. و نکته جالب اینجاست که (((چینیها))) چه هزینه بالایی بابت سوار شدن بر (((خودروهای آلمانی))) میکنن.
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohamad

      ۲۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (812 ديدگاه)

      برندهای آلمانی بصورت کلی 14.5 میلیون ماشین در سراسر دنیا فروختن
      رقم فوق العاده ایه
      باید دید برندهای ژاپن و آمریکایی چقدر ماشین تونستن در جهان بفروش برسونن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علي

        ۲۶ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (848 ديدگاه)

        با عرض پوزش بابت عدد((( ٢٢ میلیون)))
        ضمنا شرکت (((اُپل))) و همچنین مشارکت در ساخت (((هیوندا و کیا ))) و خرید سهامشون بصورت خورد و در ضمن فروش قطعات مشترک مانند جعبه دنده ZF و (((های تکنولوژیهای))) خودرو را فراموش نکنیم .
        با تچکر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. علي دانشمند

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1043 ديدگاه)

    پورشه یه چیز دیگست وقتی تو خیابون میبینم لذت میبرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. اسطوره

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ایول آئودی ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. یاسین

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    بهترین خبرهای خوبی که امسال شنیدم یکی ورود نیسان به ایران بود
    یکیم قرارداد فولکس واگن با گروه صنعتی ماموت برای تولید ماشیناش تو ایران
    مطمئنم ورود فولکس واگن به ایران باعث میشه داخلی سازها بدجوری مجبور بشن به خودشون تکونی بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mehran911

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2027 ديدگاه)

    عاشق آلمان و خودروسازی بینظیرشم
    مرسدس و BMW و آئودی و پورشه همشون عشقن
    .
    فولکس هم که دیگه گل کاشت و با رکورد فروشش همه رو شگفت زده کرد
    به جرات میگم با وجود مشکلاتی که برای فولکس به وجود اومد اگر هر خودروسازی غیر از فولکس بود در آستانه ورشکستگی قرار میگرفت…
    آمریکا از هیچ ترفندی برای آزاد و اذیت فولکس فروگذار نکرد و نخواهد کرد
    با این وجود فولکس هر روز بهتر از دیروز عمل کرد و امیدوارم با وجود مدیرعامل نابغه ای مثل ماتیاس مولر بازهم رکورد بزنه
    .
    ممنون از آلمان و آلمانی ها بخاطر ساخت این جواهرات
    .
    .
    Ever ahead

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامکال

      ۲۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (594 ديدگاه)

      مهران جان چند روز پیش یک خبری منتشر شد مبنی بر اینکه به جیپ هم به خاطرموتور های دیزلیش مشکوک شدند.
      و همین باعث سقوط سهام فیات کرایسلر به میزان 13 درصد شده .
      البته پدال که این چیزا رو منتشر نمیکنه.
      شما از اصل قضیه اطلاعی داری؟
      یک چند مورد هم توی مجله ایران خودرو در مورد پرداخت غرامت تویوتا و تسلا بود ولی پدال فقط بلده بیوفته دنباله یک عده خاص و سانسور کردن نظرات بدون توهین دیگران.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Viper ACR

        ۲۶ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        در مورد رنو هم همین مسئله پیش اومده.
        ارزش سهامش به شدت پایین اومده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. mehran911

        ۲۶ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2027 ديدگاه)

        رامکال جان
        در مورد این اخبار حرفتو قبول دارم
        اما فکر میکنم دلیل پدال از منتشر نکردن این اخبار اینه که جنجال به وجود نیاد .
        .
        ولی هم من میدونم و هم خودت
        تاریخ خودروسازی و آمار و ارقام همه چیز رو مشخص کرده .
        .
        تو قسمت سرچ پدال این عبارت رو سرچ کن ((فراخوان تویوتا برای ماژول کنترل کیسه‌های هوا ))
        کامنت های اون پست رو بخون

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. X6

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (585 ديدگاه)

    از دوم شدن bmw به عنوان پرفروشترین لوکس ساز جهان ناراحت شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MPH

      ۲۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (419 ديدگاه)

      ناراحت نشو چون جایه دوری نمیره(یه آلمانی دیگه اوله)???
      بعدشم اختلافشونو ببین تقریبا برابرن و اختلاف فروش بنز با ب ام و خیلی کمه به نسبت آئودی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. حسين

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    کاش آمار ی هم در خصوص فروش کلی خودرو در سطح جهانی بگذارید تا ببینیم کدوم شرکتها و با چه تیراژی در سال گذشته میلادی فعالیت کردند ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. نویدی

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    میلیون ها bmw،پورشه ،بنز و آئودی و فولکس واگن و… توی جهان فروخته شده ولی ما هیچ نقش و سهمی توی این آمار نداریم.
    بهترین و پرفروش ترین برندهای دنیا واسه ۹۹ درصد ما دست نیافتنیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد باقری

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    آفرین به مرسدس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمد باقر

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (33 ديدگاه)

    ایولللل همشون رشد داشتن ❤ جووووونم مرسدس، خیلی راضیم ازش ❤ خیلی ممنون از پدال و آقای احمد زاده عزیز بابت این مطلب شادی بخش! :)
    ……..
    راستی، دوستان علاقه مند به صدای اگزوز که تا حالا صدای بی نظیر CLK GTR رو نشنیدن، توصیه می کنم حتما این ویدیو رو ببینید:
    http://www.aparat.com/v/8iO0R
    البته قبلا بوده تو آپارات ولی متاسفانه هیچکدوم کیفیت خوبی نداشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. MPH

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    .
    هردم از این باغ بری میرسد❤تازه تر از تازه تری میرسد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. احسان(احسان سابق)

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    واقعا لذت میبرم که میبینم این خودروسازها به حقشون رسیدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. mohammad fm480

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    مرسدس بنز سلطان المان
    (هرجا سخن از افتخار است نام بنز میدرخشد)
    نمیدونم چرا بعضی میگن بی ام و از بنز بهتره؟؟!! (دانشمندا هم هنو کشف نکردن)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا